Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Hamburku budou dál jezdit České dráhy, RegioJet prohrál

České dráhy uzavřely novou smlouvu s německým dopravcem Deutsche Bahn na provoz vlaků mezi Prahou a Hamburkem. Na linku, kam původně měl vstoupit soukromý dopravce RegioJet, plánují nasadit modernizované vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64a97d34o88v37a50n 26K81ň25a72ž35k27o 2319513153380

Know how ekonomického zázraku Čúrajúceho Janka, (ktoré tak či tak v ČR len generuje stratu) aplikované v Nemecku vo vlakoch do Hamburgu - absolútne nepreplácanie odpracovaných a nariadených  nadčasov, tak ako v ČR, a za každé kyselé tvárenie  strhávanie 3000 korunových "bonusov", by sa asi príliš nepáčilo nemeckým odborovým zväzom..

+1/−1
14.6.2014 10:44

L96u83c42i88a17n 68P12a48p95a27z18i95a30n 5964137561465

Blahopřeji! Vítězství je to zasloužené! Státní České dráhy jsou lepší než soukromý kapitál. Soukromý sektor není automatický lepším hospodářem než jak se nám snaží namluvit neználci a fetišisti soukroméhho vlastnictví. Důležitější než forma vlastnictví je totiž fungující tržní hospodářství, tržní prostředí.

+4/−5
23.5.2014 19:58

P73e92t37r 64H46o34r81á49l43e78k 8413369988

DB nikdo nemůže podezírat, že zvýhodňují České dráhy. A přesto jim daly přednost před Regiojetem, ikdyž původně to ohlásily jinak. Proč pan Jančura mlčí? Jeho komentář by mě hodně zajímal. Žlutá bublina splaskla.

+12/−1
23.5.2014 7:09

K73a55r89e50l 86N49e49d98o53p94i94l 7848916209424

Vzdyt to psali, pane Ajznbon, v clanku.Jancura nedostal penize na vlaky. Proc? Protoze RegioJet nevydelava, anzto proti statnimu rozpoctu se tezko soutezi. Jak je mozne, ze CD jezdi podnakladove do Ostravy?

+3/−7
24.5.2014 20:02

J29i60r27k68a 78D80v56o57ř77á72k 4595590593498

Neště jste nepobral, že ČD nejsou státní rozpočet.

+4/−1
26.5.2014 8:55
Foto

P73e88t70r 22P95a53v61l16í79č19e63k 5179473295960

No tak si Jančura najde jiné destinace, ale vlastně mě teď vůbec nenapadá kam či kterým směrem. To je ale prekérní situace . . .

+3/0
23.5.2014 6:28

A41l79a53n 23Ř49e29p81k61a 4725566

Už si přeci našel, Bratislava - Košice ;-)

0/0
24.5.2014 9:38

J28i26r97k21a 77D36v89o88ř59á79k 4155340713948

Necháme se překvapit, jaké mašiny na tu sežene.:-)

+1/−1
26.5.2014 8:52

M66a80r23e80k 18H14r71u42b36y 6597452911168

Smutne je, ze i pres proklamovanou rychlost je vlak pomalejsi a drazsi varianta k autu :-/

+2/−6
23.5.2014 0:15

M45a20r29t90i37n 96H65o77u36b63a 6933121819738

kazdy nechce ci nemuze jet autem. a vzheldem k obsazenosti dalkovych vlaku v nemecku je to porad jeste hooodne lidi

+1/−1
23.5.2014 9:29

Ř27e86h49o90ř 17V18l57a56s68á15k 2114524671846

Auto s řidičem je samozřejmě výborná věc, ale kdo na to má?

Jestli mám čtyři hodiny kroutit volantem, nebo pět hodin relaxovat/číst si/pracovat na noutbuku/svačit/podřimovat ... tak je volba, alespoň pro mne, jasná.

+5/0
23.5.2014 9:58

P84a89v47e75l 84O30b53d77r39ž87á77l36e16k 6276394268292

K tem 5 hodinam elegantne zapominate pripocist cas dopravy na nadrazi, cekani, dopravu z nadrazi...

+1/0
9.6.2014 0:26

J77i35r39k53a 54D85v67o38ř83á57k 4875510233898

Pokud jedete sám, vlak dražší nebývá.

0/0
23.5.2014 15:42

K83r39y79š91t46o26f 28L27a61n29í48k 1579610235795

proč tam nepošlou aspoň jedno pendolino?

0/0
22.5.2014 17:15

J11a40n 27S51ů85r33a 4275383403392

Protože ho Němci nechtějí:)

+8/0
22.5.2014 17:23

J13i78r46k11a 71D65v36o26ř97á92k 4965350343928

Němci ho nechtějí, zjevně především pro jeho malou kapacitu. Ale našly by se i jiné důvody.

+4/0
22.5.2014 17:28

T10o11m60á72š 19H14a96v34e53t57t81a 5273694980361

Protože nesplňuje normy pro IC vlaky (prostor v 1. třídě, prostor pro zavazadla, ...)

+1/−1
22.5.2014 17:48

J65i65r10k48a 61D42v46o80ř26á88k 4625220403628

Nějakou normou pro IC bych si nebyl jist, ta asi ani neexistuje. Spíš půjde o měřítko pro EuroCity.

0/0
23.5.2014 15:44

J30i82r74k15a 33D51v84o72ř54á28k 4365420773348

O jedno pendolino v Německu nikdo nestojí. Oni chtějí celodenní takt. A teď není doba, aby si je ČD dráždily.

+1/0
22.5.2014 17:59

J87a28r54o94s36l88a41v 36T95í86n72e59k 4624298440822

Kdyby tenkrát ČD daly přednost dodavateli Siemens, tak ty vlaky mohly bez problémů jezdit do Německa i Rakouska.Jenže Pendolina, vyrobené jiným výrobcem ,nesplňovaly podmínky pro provoz na německých tratích. Tady nějak vedení drah podcenilo tuto geografickou záležitost...

0/0
24.5.2014 18:40

J55i90r66k71a 33D74v16o21ř46á57k 4515920213818

Spíš ministerstvo a vláda. Tehdy se víc rozhodovalo jinde než ve vedení ČD. Bohužel, politikum bylo důležitější.

0/0
26.5.2014 8:54

T22o29m64a22s 91N96o44v67o85t51n30y 3931856878429

To budou mít dneska modrogumídci a šoutoši Vánoce, možná bude i dort a oslavné chorály ;-D;-D;-D

+2/−26
22.5.2014 16:51

R73o88m64a37n 70P71o44l75á16č11e22k 1210426580775

Zato zastánci Jančury pověsí černé vlajky? ;-D Jste směšný;-D

+29/0
22.5.2014 16:55

J47i48r24k24a 74D53v94o49ř37á46k 4485870153248

Jak kteří. Fůra šotoušů se těšila, že tam pojede Žlutej.

0/−5
22.5.2014 17:29

P50e39t88r 27J78u71r67č85e64k 4499194760

On by žádnej žlutej nebyl. Jezdil by v barvách DB tedy bílá a červená, podobně jako busy do Mnichova a Norimberka.

0/0
22.5.2014 21:49

J53i57r21k78a 84D11v18o17ř13á81k 4785700233888

To ale nic nemění na tom, že se na to šotouši těšili. ;-)

0/0
23.5.2014 15:46

P77a48v37e90l 32M82a39t60o65u70š33e92k 5630867198614

Až po Berlín může jezdit skoro cokoli. Problém je dál na Hamburg, kde mají vlaky EC cestovní rychlost okolo 150 km/h (ICE ještě o dost vyšší). Mám obavy, že tam budou mít problémy i ČD. Ale hlavně by se u těchto vlaků měla zredukovat zpoždění (především u těch, co jedou od Budapešti), protože jinak se na ně vůbec nedá spoléhat (např. cca sedmiminutové plánované časy na přestup v Berlíně jsou doopravdy úsměvné).

+1/−4
22.5.2014 15:56

P82e74t14r 96U10l46l38m57a60n47n 2797968217672

Ty soupravy minimálně na 160kph budou a nevidím důvod, proč by nemohly být i na 200kph. Škodovka to zvládne a exOBB vozy také.

+9/−1
22.5.2014 15:59

J59i27r14k89a 92D29v57o73ř27á36k 4465910913498

Přesně tak. Celý vlak na 200 km/h a velmi dobrý výkon. To Němci budou na trati na 230 km/h tolerovat jako doposud.

+2/0
22.5.2014 17:32

R55o90m46a31n 96P51o98l14á66č25e88k 1410206790395

Když tam jezdí doted, tak můžou i dál ne?

+1/0
22.5.2014 16:46

J83i13r42k48a 96D20v15o88ř73á92k 4895140183568

Pojedou tam jiné trochu jiné vozy. Ale jízdní vlastnosti budou stejné.

0/0
22.5.2014 17:44

P77e59t17r 54U87l11l69m10a57n98n 2697688557602

Jančura už asi stárne, nevidím tu jeho rozhořčení nad tím, jak špatně to dopadlo, jak špatně na tom díky tomu linka bude, jaké proti tomu podnikne kroky, za co zažaluje ČD či DB, a nakonec, že DB k tomu nepotřebuje a bude ten Hamburg jezdit na své vlastní triko.

+17/−2
22.5.2014 15:56

M87a11r61t18i76n 44H43o32u14b53a 6933381509128

Jancura bude jezdit bus do Norimberka, to je pro nej asi zajimavejsi nez vlaky, na ktere by ted stejne nemel

+4/0
22.5.2014 16:30

R72o38m17a46n 89P56o87l64á80č85e32k 1780686830545

Ono je otázka až se ČD probere a začne reagovat jako DB a budou jezdit i busy :-)

+1/−1
22.5.2014 16:47

J42i78r38k64a 53D10v72o40ř81á36k 4735230543558

ČD by těžko provozovala busy Pha - Mnichov. i když i takové nápady tu byly.

0/0
22.5.2014 17:33

P63e60t58r 59M67a36r29e91š 8320776

Tohle by měl být hodně ziskovej podnik pro ČD, když se toho najezdí tolik po Německu bez nějaké velké vyrovnávky. No hlavně, že to tak dopadlo.

Ilustrační obrázek je pěkný. ;-D

+3/0
22.5.2014 15:55

T98o72m 32J29u75r85e97č74k58a 6765702735655

"Představa, že pan Jančura jezdí do Hamburku s tím svým cirkusem, je docela srandovní."

Za tenhle výrok, který řekl v rozhovoru pro ihned.cz ( http://tinyurl.com/nuk7d5x)  Petr Žaluda, si kdysi sklidil mnoho posměšků. No a nakonec měl pravdu. ;-)

+18/−2
22.5.2014 15:37

P73e96t11r 10U96l34l20m26a43n42n 2197278357722

Tak ty posměšky asi nebyly kvůli tomu, kdo měl nakonec tu linku dostat, ale kvůli tomu, že právě soupravy ČD, kde co vůz to jiný svět, si vysloužily u mnoha lidí pojmenování cirkus. Kdo se vyzná, tak jede za cenu X ve vlaku Y v superluxusním voze a kdo se nevyzná(obyč. cestující) tak za stejnou cenu X ve stejném vlaku Y sedí v hnusném šrotu. Samozřejmě doufám, že tohle pro soupravy Praha-Hamburg platit nebude a jsem rád, že to vyhrály právě ČD i když se z tohoto příspěvku může zdát, že je nemusím.

+5/−1
22.5.2014 15:53

T28o11m 56J35u50r55e59č65k80a 6765522645945

Tak na této trase do DE už dávno zajišťují ČD spojení v tlakotěsných vagonech od Siemensu, takže pro tyhle vlaky to dávno neplatilo.

+7/0
22.5.2014 16:03

P37e97t63r 77U83l88l93m84a62n65n 2367328667212

Ano na této trase. Těch vozů je bohužel žalostně málo.

+2/−1
22.5.2014 16:09

T61o64m 39J23u11r50e23č79k72a 6125512305275

No za poslední roky se situace dost zlepšila, ať už nákupy nových vozů (railjety apod.), tak modernizacemi vozů na 160 km/h. Ale chce to nepolevit a pokračovat...

+5/−1
22.5.2014 16:32

P16e18t26r 33U56l41l39m81a27n78n 2647358387402

tak v tom se shodneme

+2/0
22.5.2014 16:36

J87i64r45k29a 12D82v43o97ř10á50k 4635500243818

Ale právě o tuhle trasu a o tyhle vozy šlo a jde. A přestože je jich zhruba tolik co má celý slavný Regiojet dohromady (a pak mají ČD ještě další z druhé ruky z Rakouska), máte pravdu že jich je zoufale málo.

0/0
22.5.2014 17:40

M56i34l60a35n 62L70a87š76ť46o41v78k89a 8372384433858

Spoje budou jezdit jednou za dvě hodiny, potáhne je česká lokomotiva Škoda řady 380, až získá patřičná povolení pro provoz v Německu.

Sakra, neměly ty krámy z Plzně mít ta povolení už před 5 letyRv

+3/−8
22.5.2014 15:21

P74e87t72r 19N35o25v37o82t48n46y 3829182189742

Přetlačit německého byrokrata není legrace.

+6/0
22.5.2014 15:32

T69o15m 27J56u35r92e27č38k71a 6665522205275

Tak stejné lokomotivy si nedávno objednaly i DB. Takže to by bylo aby nebyly včas schváleny.

+8/0
22.5.2014 15:37

M13a50r22t55i15n 63H23o75u74b77a 6153561419968

Myslim, ze to tak uplne neni. DB Regio neobjednaly lokomotivy, ale cele soupravy. To by mohlo vypadat, jako stejne, ale neni. SOurpavy budou mit rychlsotni limit do 190km/h a v tom je ten hlavni rozdil. Lokomotiva z teto soupravy nikdy nebud moci tahnout jiny vlak vyssi rychlosti nez 190.  Skoda 380 ma problem ziskat povoleni prave pro rychlosti 200km/h. Kdyby skode stacilo povoleni na nizsi rychlosti, tak uz ho maji

+1/0
22.5.2014 16:37

M77a86r26t86i79n 67H70o71u72b72a 6803131509678

a ted jsem jeste dohledal, ze je to vlastne uplne jina masina - neni 3-systemova, ale jen 1 soustava, zrejme 25kV

0/0
22.5.2014 17:02

J45i26r16k66a 24D96v34o41ř35á90k 4775530933988

1 střídavá soustava 16 kV. 25 kV v Německu není.

+1/0
22.5.2014 17:49

M93a37r22t98i92n 94H49o50u54b78a 6713521569408

jasne ze jo, diky

0/0
23.5.2014 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.