Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MF DNES: Zpoždění mají nejčastěji lety aerolinek Travel Service

Statistiky společnosti EUclaim, které má MF DNES exkluzivně k dispozici, mapují délku zpoždění leteckých spojů. Vyplývá z nich, že k nejčastěji zpožděným patří lety do turecké Antalye a největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i85c90h27a50e73l 28K44o51n10e94č71n41ý 6842333359949

No co se týče Trevlu tak musím říct, že jsou to borci . Dovedou poskládat daleko víc sedaček do stejného typu letadla jak konkurence. S jejich "dálkovým speciálem" jsme jednou letěli do Thajska  a zpět, těch 2 x  13 hodin v letadle bylo fakt nezapomenutelných. Od té doby hledám vždy jinou společnost. Jejich letadla jsou dobrá tak max.d do Egypta to je do 4 hodin letu. Třeba ČSA má na nohy tak o 10cm víc a to už je hodně poznat (a to se nebavím třeba o Emirates) Taky palubní servis nic moc.RvRvRv

0/0
25.5.2014 13:16

L16u17c85i84a20n 66P36a94p45a34z48i10a57n 5814297231415

Ještě dobře, že s nimi nikam nelétám. Hned je mi lépe, že nemusím využívat služeb fimy nad hrobem. Čím dříve zkrachuje, tím méně zpoždění nad naším nebem! Dočkáme se?

+1/−3
24.5.2014 23:06

V31á66c90l53a47v 87P71a86v78l30í36k 9912100334684

Nebudu tu tvrdit, že je TVS úžasně přesné, ale srovnávat prakticky výhradně charterovou společnost pro lety turistů s pravidelnýma linkama je a bude pro TVS nevýhodné. Jejich byznys spočívá v pronájmu letadel cestovkám, pravidelná linka má úplně jinak nastavené podmínky, časy atd. Chartery se mnohem hůř plánují, než když lítáte X let tu samou trasu a máte dávno vychytané (jak někdo psal níže) konkrétní dispečery, cisterny s palivem, handling apod... U chartru se vám něco zasekne na provinčním africkém letišti na ranním letu a můžete z hlediska zpoždění odepsat u letadla celý den....

+1/0
24.5.2014 17:12

J53a37n 21S90ů27r40a 4315293643312

TVS není výhradně charterová společnost, čím dál větší podíl letů je pod pravidelnými linkami SmartWings. A i na cestující na charterech se vztahují stejná pravidla pro kompenzace.

+1/−1
24.5.2014 21:25
Foto

P15a49v79e44l 93Č27e75r57n10í63k 1658445510680

Nebude to opět klasická mystifikace pomocí špatného výkladu statistiky? Pokud chceme porovnávat cestovky, podle počtu zpoždění, je jasné, že musíme spočítat nejdřív poměr zpožděných letů vůči všem letům pro jednotlivé aerolinky a teprve poté tyto čísla porovnat.

Ve článku je však podán výklad takový (aspoň tak to chápu ze slov "největší podíl zpoždění ze všech dopravců na ruzyňském letišti má Travel Service"), při kterém byl dán do poměru počet zpožděných letů dané aerolinky vůči všem letům na letišti.

Na první pohled to vypadá v pořádku, ale stačí jednoduchý příklad, aby každému došel ten nesmysl:

Dejme tomu, že by na PRG létaly jen dvě aerolinky. Celkem sto letů týdně, z toho 90 bude TravelService a 10 bude PutinAir. Dejme tomu, že TravelService bude mít každý týden 20 letů zpožděných a PutinAir bude pravidelně vždy se zpožděním všech 10 letů.

Výklad dle MF Dnes: "TravelService je nejhorší dopravce protože má největší počet zpožděných letů. PutinAir je mnohem lepší, protože má pouze polovinu zpožděných letů"

Výklad dle mě: "PutinAir je nejhorší dopravce, protože má 100% zpožděných letů, TravelService je mnohem lepší protože má pouze 22% zpožděných letů"

+1/−3
24.5.2014 11:22

A28l23b96e40r45t 10V13l44a11c78h 8556291708382

PutinAir? Na co pořád myslíte? 8-o

+1/0
24.5.2014 11:45
Foto

P95a11v10e47l 35Č31e42r48n90í52k 1848135600430

Na co pořád myslím? To raději nechtějte vědět. Cenzor by mě smazal protože ještě není po desáté večer ;-D

0/0
24.5.2014 12:12

J10a68n 12S19ů85r51a 4715133423892

Zkuste si ten text a statistiku přečíst :-)pracujeme s % zpožděných letů, nikoliv abs.čísly.

0/0
24.5.2014 11:58
Foto

P82a64v28e70l 48Č10e87r74n55í46k 1618975630270

Rád bych. Naneštěstí je článek zamýšlen jen jako reklama na tištěnou/placenou verzi MF Dnes. V článku odkaz nebo jakékoliv detaily ke statistice nejsou. Kdyby byly, rád se do nich ponořím. Z toho, co v článku je proto nic nenaznačuje, jakým způsobem je statistika zpracovaná.

Přesto díky za reakci a uvedení na pravou míru. Není moc redaktorů, kteří by aktivně reagovali na námitky čtenářů. :-)

+1/0
24.5.2014 12:12

J18a29n 36S79ů31r53a 4555423493682

Ano,reklama to je:-)nejsme veřejnoprávní médium a za informace se obvykle platí:-)mf dnes stojí dnes 16 Kč a najdete tam spousty jiného zajímavého čtení :-)

+2/−1
24.5.2014 16:12

M43a41r75e46k 42V28y65m91a68z19a64l 5708126712980

To bude tím, že se na MFdnes zajímají o bulvrání informace jako Blesk a podobně...JÁ S NIMI LÉTÁM ČASTO A NENÍ TO NEJHORŠÍR^

0/−3
24.5.2014 13:15

J90a64n 19S56ů23r81a 4125153843112

Co je na tom bulvárního,pane Vymazale?

+2/−2
24.5.2014 16:08

M66a25r91e81k 87V44y49m24a59z36a17l 5348506422360

Způsob, jakým je článek napsán, pane Sůro

0/0
26.5.2014 18:00

J80a69n 39S54ů62r46a 4265643803402

Asi máte bulvár v oblibě, když sem neustále chodíte. A konkrétně je tam co bulvárního?

0/−1
26.5.2014 18:04

J88a46n85a 35S85t41e36h90l45í74k13o73v20á 2799740240556

tak to jste šťastný muž, s TS jsem snad nikdy neletěla na čas, nejhorší bylo 6 hodin čekání na Krétě ... :-/

+1/0
24.5.2014 19:44

F52r44a91n66t23i75s29e42k 21H71o59n31s63a 7499604216508

Mluvčí TS říkal, že v létě musí lítat chartery pro cestovky, na kterých vydělají minimum, aby měli vytížená letadla. V tom případě ale nechápu, proč jich tolik kupovali...

Hlavně když se podíváte, jak má TS rozplánovaný právě ty charterový linky, tak tam nepočítá s větším než 15 min zpožděním na každém letu. A najednou se stane, že na vzlet čeká 10 letadel, při letu fouká protivítr a pak se několik minut nedaří seznat volnou cisternu s palivem - a rázem je tam zpoždění 30 minut na jednom letu. A pak to samozřejmě nejvíce odnáší večerní lety, kdy se to zpoždění za celý den "nakumuluje"

+1/0
24.5.2014 9:59

R98i96c63h88a72r94d 79S42n15a66h33a 4161587586798

Hlavně že měl Travel service nyní branding ve zprávách a určitě zato zaplatil nemalou částku. šikovní to klucí a slečny v marketingu ;-D;-D;-D Rv

0/0
24.5.2014 9:17

Š48i89m73o29n 87F73r74a69n65c 8925733686754

Já si například pamatuji, že naši příbuzní museli čekat 10 hodin, než se rozhodli zda porouchané letadlo opraví, nebo přivezou další.

+1/0
24.5.2014 9:00

R69a80d34o52m62í69r 80K76r59u66p78i49č21k33a 9184192950355

Tak to je jiste blbe, ale leteli byste radeji tim porouchanym?

+1/0
24.5.2014 9:05

H62o23n79z82a 72B75o40b32u75l34a 9376979943979

Evidentně jste to nepochopil. Nikdo nechtěl letět porouchaným, jen to rozhodnutí trvalo poněkud dlouho.

0/0
24.5.2014 9:27

L36u14k72á33š 41H79l53o88u77c12a88l 6332930791764

těch charteru fotbalových mužstev v Česku ale je, co? tolik, že to ovlivňuje statistiky zpoždění stále rostoucích aerolinek... to je alibismus :(

0/0
24.5.2014 8:50

L49u65k60a68s 67N21o55v94a86k 4189579213398

Mila redakce, loni se opravovala hlavni RWY v Praze, vzhledem k tomu, ze letiste neprijimalo v noci, tak vyly vsechny charterove lety planovany na 23:45-23:55 ovsem vsechny mely zpozdeni, ale zpozdene lety se musely prijmout i ve 3:00.

Ne vzdy je zpozdeni opravdu zpozdeni.

+4/−1
24.5.2014 7:23

J92a56n 48S60ů70r80a 4235163603832

Pokud se podíváte na statistiky za tři roky,velké rozdíly tam nejsou.

+2/−1
24.5.2014 9:29

L76u25k80a72s 44N76o92v49a81k 4609549353678

Tak ono i preďoni se delala draha. Je jasny ze charterove lety budou snaz ve zpozdeni nez pravidelne linky.

0/0
28.5.2014 1:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.