Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čína bojuje proti smogu. Letos sešrotuje pět milionů aut

Největší automobilový trh světa přitvrzuje v zatím neúspěšném boji proti škodlivinám z motorových vozidel. Země letos sešrotuje až 5,3 milionu vozidel, které nesplní čínské normy na pohonné hmoty. Čínská veřejnost je naštvaná kvůli znečišťování životního prostředí automobilismem. Špatná je situace zejména v okolí Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V93l31a14d82i79m40í22r 44V89o34n66d88r50á68k 5943762724265

Nějak nevidím smysl v tom, že letos 5 milionů starých aut a vyrobí 18 milionů nových. 1. spousta z těch aut mohla ještě sloužit, 2. nové auto není zas o tolik víc ekologické než staré, 3. výroba nových aut vyprodukuje sama o sobě obrovské množství škodlivin. Takže se asi chtěla vláda jenom zalíbit občanům...

0/−1
27.5.2014 14:19

P19e38t15r 27S59t30e62j21s56k67a72l 3659628504336

Pokud sesrotuji neco jako je Skoda 1000 na olovnaty benzin bez katalyzatoru a vyrobi neco jako EU4 bezin nebo EU5/6, tak je to markatni rozdil.

+1/0
27.5.2014 18:05

D18á38v24i73d 14H82a25j84d56u65č33í24k 1573120345615

Znečištění životního prostředí se stalo jednou z hlavních priorit čínského komunistického vedení.

- tak jak je to teda, som z toho volajaky zmäteny

+2/0
26.5.2014 19:20

P34e64t13r 30Z60a87s14k53o61č27i28l 2645752278689

Vrátí se na nižších emisích nového ICE vozu ekologická zátěž jeho výroby a likvidace starého vozu? I ten nový ICE má emise, jen nižší. Neznám čísla, ale nějak mi to nepříjde pravděpodobné.

0/0
26.5.2014 17:35

V13l47a26d60a 85S48i57m51o15n54i89k 3429133643385

Číslo, po kterém pátráte,  Vám bude úplně fuk, pokud budete stát v dopoledním provozu na té ulici v Šanghaji.

0/0
26.5.2014 22:39

P95a98v64e47l 13M38a84t30o85u57š49e20k 5300527658954

V tomto ohledu se Čína bohužel, za vydatné "pomoci" Západu, přesně dostala do problému, který Západ velmi dobře zná a který stále není schopen účinně řešit - do problém masového automobilismu. Je hezké, že LIDÉ chtějí omezit automobilismus,  který je na každém kroku obtěžuje, ale problém je v tom, že mnohdy právě titíž LIDÉ se nehodlají vzdát svého pofiderního "pohodlí" (které obvykle ve skutečnosti žádným velkým pohodlím není, jenže to už si tito lidé nepřipustí) a nehodlají začít s omezováním automobilismu právě sami u sebe. Přitom právě asijské země včetně Číny jsou průkopníky v hromadném zavádění elektrických skútrů, kol i elektromobilů a jedněmi z hlavních průkopníků výkonné a rychlé železniční dopravy. Jak je vidno, ani v Asii si lidé nedokázali včas uvědomit, jaké dopady bude mít, když se lidstvo nekriticky zahledí do lákavých tvarů osobních automobilů.

+4/−1
26.5.2014 16:09

P29e79t47r 64S21t19r85a73k75a 9857167615253

Problem je to, ze když cely život jezdíte na skútru, nemá to zádný status výjimečnosti. Auto ano... Navíc velká města mají motocykly zakázané. Na pidi elektro skútru daleko nedojedete a v Pekingu to na tom v zimě nebude žádná slast. Metro je tam úžasné hlavně v době ranní a odpolední špičky.

0/0
26.5.2014 16:46

M15i97c71h49a95l 87P32a65v21l78á64t 9743613954749

Byl jste aspon jednou v zivote v Asii? :o)

0/0
27.5.2014 11:15

J38a97k47u31b 61S88u92c22h32ý 2264737842

Pocita se tam Slovensko? :-/

+1/0
28.5.2014 1:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.