Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéfové TPCA: Nestydíme se za to, že naše auta mají stejné motory

Vyrábět auta tří značek na jednom místě se nám osvědčilo, tvrdí v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES zástupci majitelů automobilky TPCA: šéf evropské Toyoty Didier Leroy a výkonný viceprezident PSA Jean-Christophe Quémard. Prodeje malých aut podle nich v příštích letech příliš neporostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a64r25o38s26l87a50v 11K39o28š89e47k 4459135610904

pěkný desing frantíků... za to nová Fabka ;-(

0/0
30.5.2014 0:01

T85o64m34a40s 46V33a62r15g85a 1255804866705

oba pánové v rozhovoru plkají. potvrzuje se že TPCA málo inovuje a nestojí jim zato se snažit. je z toho cítit jak málo se zajímají o stav svýho trhu. sami si kazí svý perspektivy :-P

0/−1
29.5.2014 8:11

A79u35g66u27s41t 17F46o25r27m83á45n42e75k 6615809830916

Proč by se měli stydět, že používají stejné motory, jestli jsou kvalitní. Mercedes se taky nestydí za to, že používá motor Renaulta Kangoo.

+3/0
28.5.2014 12:59

D35a37v11i88d 69B48r49u54c83k76n59e39r 5232454109795

A nejenom, byla a je to běžná praxe u GM nebo u Fordu

0/0
28.5.2014 14:43

J30a13n 61F71r16o38l65í46k 6726110295914

Je jen dobře, že nová generace rozlišuje alespoň částečně karosérií ty tři značky. Je to auto, které nezvyšuje ego majitele, ale pro městský provoz ideální, na dálnici těch 130 udělá a jednotně montovaný litrový atmosférický tříhrnek Toyota je docela povedený motor. Jen je potřeba koupit pětidveřové provedení a pak odveze v pohodě 4 dospělé, kteří mají dost místa. Do kufru ovšem dáte jen nákup. Také je tvrdé a na tankodromu D1 je jízda v pravém pruhu utrpení, stejně jako u všech aut s krátkým rozvorem. Mám první generaci C1, jezdím svižně, lřevážně ve městě  a dlouhodobá spotřeba je 5,11 v benzínu. Po 6 letech žádná závada.

+5/0
28.5.2014 10:49

D63a83v52i77d 23B59r86u78c96k10n41e85r 5222434639565

a já myslím, že když takovéhle auto nějaký taťka své dceři koupí, letí její ego nahoru přímo raketově.

+1/0
28.5.2014 14:45

D17a11v81i83d 64B21r71u10c18k77n62e69r 5902384879495

Autodíly se ale vždy budou dělat pro jeden konkrétní model originální, byť v jedné továrně a na jedné lince. Navíc 30 - 50 procent dílů se vyrobí samozřejmě jinde a ano některé z nich mohou být pro více značek shodných vozů, ale zase většinou ne.

0/0
28.5.2014 10:06
Foto

M56i84r70o41s97l45a78v 35S65t12e78i88n27e49r 6388514803585

Budoucnost je v unifikaci, normalizaci. Nač stovky různých startérů, alternátorů, a vlastně i motorů. Podobně i sedadla, přístroje spínače atd by bylo možno normalizovat a tím snížit výrobní náklady. Většina prodaných vozů slouží především místní dopravě, zejména těch malých. Do práce, z práce, na nákup, k lékaři, do školky, na úřad a pod.

Doby, kdy se auto kupovalo jako reprezentace jsou už za námi. Pro muže s malým přirozením budou vždy různá Porsche nebo Lamborghini, těch je však potřeba v jednotlivých kusech.

+4/−2
28.5.2014 9:52

P44a89v27e63l 79Z90a82j43í10č59e89k 8954490196590

protoze vyvoj sel do predu kdyz nebude existovat soutez a vsichni to budou bastlit ze stavebnice tak to bude sice levne ale nikam dal se to moc nebude posouvat

0/−1
28.5.2014 9:54

D83a10v50i11d 64P20r37a75ž25á80k 6844322532606

Proč pro muže s malým přirozením?

0/0
28.5.2014 10:51

J78i35ř81í 20K55o48c70u85r75e93k 6865964975858

Jedno auto pro všechny, i tu normalizaci jsme tu měli. Skončilo to špatně.

+1/0
28.5.2014 13:04

J87a38r26o92s28l14a27v 97B36r86ü69m30m68e73r 7454773576

Ovšem to je rozdíl, dnes může kdokoliv udělat alternativní a konkurenční řešení. Dříve to nešlo.

0/0
28.5.2014 15:26
Foto

M46i31r64o73s76l78a50v 11S48t73e18i16n63e14r 6658344493465

Neskončilo. Normalizace postupuje stále dál. Zvenku to vidět není, ale ůspěšné motory od BMW nebo VW se montují do vozů, u kterých byste to nečekal, třeba i do  malé Toyoty teď přijde BMW čtyřválec.

0/0
31.5.2014 7:24

P98a87v66e27l 36Z62a51j48í21č89e86k 8734340176280

jak mono pohovorit o nicem.. jake emoce je to auto na popojizdeni... stejny motor zadne extremni rozdily... kupa slov aby si lidi koupili to stejne s jinym znakem

+1/−1
28.5.2014 9:47

D56a64v42i34d 18B18r87u25c53k54n95e21r 5442324309455

Jen tak dálR^

+2/0
28.5.2014 9:43

A80l31e74š 56J21a39n20á68č22e35k 3653884626363

Nejvíc se mi z těch nových líbí kupodivu peugeot. Minulá trojka z Kolína byli sice sociální auta až hrůza ale zase neměli problémy s kvalitou (ono taky co v autě není neporouchá se), takže to nebyla špatná koupě. Nicméně já zůstanu o svojí 25 letý terénní toyoty s benzínovým šestiválcem, zatím jezdí, fungujou i všechny elektrický serepetičky a že jich tam není málo a je to poctivej kus auta. To co automobily vyrábí posledních 15 -  20 let mě vůbec neláká.

0/0
28.5.2014 9:37

J23á66n 88B58a97d71i41o25v40s57k83ý 2439224306256

Česko je v Evropě. To není problém.

0/0
28.5.2014 9:27

J28a29n 27P75i19r64k98l 2773948884464

Protože v Kolíně platí dělníkům podstatně menší mzdy nežli ve Francii, tak se chlubí "nízkými náklady".  Po roce 1989 jsme se stali pracovním táborem pro západní státy, které nás osvobodili. A drátěné zátarasy tu již ani nemusí být, protože většina obyvatel na cestu do USA nemá. To je přece jen pro "vyvolené".

+1/−7
28.5.2014 8:57

Z95b29y97n52ě29k 35K87o40ř86í17n61e46k 9604883299492

Co vám brání brát stejně jako dělník ve Francii a do USA se podívat?

+4/−1
28.5.2014 9:00

P73e89t22r 98R18e94m49e92š 5181885792

No co asi, nenažraní kapitalisti, kteří bohatnou právě díky nízkým mzdám, které platí svým otrokům.

0/−4
28.5.2014 9:27

Z96b36y44n71ě98k 22K11o51ř42í72n20e32k 9954133349232

A co mu brání se stát tím nenažraným kapitalistou?

+1/−1
28.5.2014 9:36

P62e81t67r 37R56e68m90e19š 5641945792

Seš vážně tak blbej nebo se jen děláš??? A kdo by pak na ně asi tak makal nevíš???

0/0
28.5.2014 10:26

Z50b55y36n89ě63k 49K37o60ř94í24n17e49k 9444183569562

Tak pro ty kapitalisty přestaňte dělat a jim nezbyde nic jinýho než vám přidat. Kdo vás nutí dělat za tu almužnu, kterou vám údajně nabízej?

0/0
28.5.2014 10:39
Foto

I39v50a93n 19K74o94p42t67a 5347792421207

Tak se odstehujte treba do francie. Mimochodem zpatecni letenka do NY nestoji o nic vic nez dovolena na lipne.

0/0
16.6.2014 11:37

M16a27r79t76i29n 70S54e25d51o19n70a 2945446186209

Pisete nesmysly. V CR je velke mnozstvi lidi bez vyssiho vzdelani, nebyt delnickych profesi tak jsou tito lide na pracaku nebo socialnich davkach, jak se deje ve Francii nebo Spanelsku (nezamestnanost nad 20%).

Cesta do US stoji min nez prumerna cista mzda v CR, kdo si muze dovolit Chorvatsko ci Recko tak ma i na tyden pobytu na Floride. Vyjma turistiky ale nevim co by nekvalifikovana sila z CR v US delala, prace neni dost pro mistni a mzda je zalostna.

+5/−1
28.5.2014 9:06

V15i22k46t58o80r 10N39á49r24o55ž29n84ý 3189872118

Víte , mzdy u automobilek nehrají až tak velkou roli , jde o nějakých 15-18% nákladů celé firmy. Podnikání , kdy se automobilky spojí a vyrábí více modelů je velice zajímavé...neboť žádná z těch tří značek by sama o sobě nikdy nedokázala vyprodat kapacitu takového závodu.

A průměrný plat v takové TPCA vysoce převyšuje celorepublikový průměr. Na cestu do USA má takřka každý ...ona je to hlavně otázka priorit. Někdo dává všechny svoje peníze do chlastu a kouření , jiný zase do svého plechového miláčka a někdo jiný celý rok šetří a dopřeje si špičkovou dovolenou...

+1/0
28.5.2014 9:39

J20i30ř38í 30E42r25b47e87n 1783894926147

Nic proti, ale ty priority bych doplnil o čtvrtou možnost: utrácet peníze za bydlení, za jídlo, za oblečení, za školní potřeby, za drogerii a za cestu do práce. A takových lidí, kteří nemají na nic víc než na toto, je u nás bohužel hodně - aktuálně cca 1,5 milionu...

0/0
29.5.2014 15:25

A46l67e55š 58J10a63n88á29č31e74k 3983414806663

Prd stačí se sebrat zajet do reichu (francie, anglie, holandska, atd.) a makat za západní plat. Není to žádná věda, stačí zvednout zadek a vyrazit.

+1/0
28.5.2014 9:39

J12i33ř56í 44K61o66c24u40r87e41k 6735114925728

Vyženeme je teda do francie a dělníkům z kolínské fabriky nabídneme co? Pracák? Hůř placenou práci? Nebo jim dokážete vy sám nabídnout lepší práci?

Nebo "nabídnete" zaměstnavateli sérii stávek a skončíte po vzoru Detroitu? Příčemž fabrika emigruje do Rumunska a budete řvát, že Rumuni berou (stávkujícím) odborářům práci?

0/0
28.5.2014 13:16

J27a43n 55M65a75t62ú70š 5927650545656

Samozřejmě že to je špatný přístup a vede do záhuby. Místo soutěže o lepší auto se dohodli na úkor zákazníka. Snížili sice náklady, ale zisk nepoužijí na rozvoj, ale půjde do spotřeby. Je to přesně jak píše kolega Aleš Lisovský.

+1/−2
28.5.2014 8:43

V94i88k65t35o21r 87N57á63r40o90ž89n53ý 3269332778

Já nevidím žádný problém v tom , pokud se dvě automobilky domluví na nějaké spolupráci . Spolupracují všichni a všude. Tak to bývalo , je a bude...

Apropo , tady je zajímavá jedna problematika..Tyto automobilky spolu spolupracují v Kolíně ...nicméně všude jinde to jsou obrovští konkurenti , kteří si své "soukromí" dokonale střeží . Takže Toyota má  sice na starosti v Kolíně výrobu , nicméně "svoje klasické technologie" tam nepoužívá...

+2/0
28.5.2014 9:55

A72l58e36š 80L56i17s90o71v84s74k19ý 9322784203728

Časem se bude vyrábět jen jedno auto a na přání vám na ně nalepí jakou značku si budete přát. Porsche, Maybach a podobné budou za příplatek, Dacia a Lada budou se slevou.

+3/−1
28.5.2014 8:33

M46a77r90t48i71n 10S87e29d98o83n20a 2705116816739

To je vse otazka trhu. Pokud to lidem bude vyhovovat tak je to mozne. Ale moc tomu neverim, je plno lidi se chteji odlisit, takze poptavka po necem vyjimecnem bude vzdy.

Role auta se podle mne hodne zmenila, drive to byla znamka luxusu a zamoznosti, dnes je to bezna spotrebni vec dostupna masam. Auto dnes primarne slouzi na dopravu (prace, vylety) nez na dokazovani si neco vuci okoli.

+2/0
28.5.2014 9:12

V26i32k86t12o13r 44N21á18r47o73ž32n13ý 3909262888

Dle mého názoru to mají v hlavě srovnané a jdou správným směrem.

A zamlouvá se mi i to , že u této nové generace vypadá Toyota jinak než Citroen a jinak než Peugot..narozdíl od předešlé generace , kde se auta lišila pouze v detailech...

+2/−1
28.5.2014 8:18

V19i47k90y92r 22B98o14h53u32m88i53l 58S51t70r85a15n19s97k68y 9517318296749

Více výrobců a stejný motor? Nic nového pod Sluncem. Od 1. světové do 2. světové války toto bylo zcela běžné u motocyklů /příkladem budiž montáž motorů JAP/. Takže zač se stydět /viz "koncernové motory VW" ve škodovkách, VW, Seatu/. Konzum stejně směřuje k tomu, že za pár let bude unifikace taková, že si budeme jen kupovat různě "luxusně" vybavený plechovo plastový kabát na 4 kolech.

+5/0
28.5.2014 7:50

D74a60v38i40d 27M26a68t19ě71j40ů 2895462297778

To nove Aygo je nazivo docela pekne a motorem Toyota by mohlo byt i motorove spolehlive.

+3/0
28.5.2014 7:20

M87a82r68e71k 10V96y57m53a91z50a32l 5418646342440

Potvrzuji mám tři roky Aygo a jsem spokojený. Živý rozjezd, nízká spotřeba, dálnice v pohodě 130 Km/h.R^[>-]

+1/0
28.5.2014 7:25

T48o93m68á43š 71F39i64r81b80a86c84h23e27r 9230680154510

To ale není Toyotou, ale tím francouzkým motorem co tam montují ;-)

0/−2
28.5.2014 7:40

J17a27n 35S38a95l51o33m70o30n 4819200151975

Ale jestliže měla i před tím motor na starost Toyota, tak asi moc francouzský nebude nemyslíte? ;-D

+2/0
28.5.2014 7:47

D62a91v33i69d 77M71a55t73ě88j22ů 2165112807858

"Některé části, třeba motor, jsou odpovědnost Toyoty." - proto pisu o spolehlivosti, kdyby ty motory delali francouzi, tak teda potes koste...

+1/0
28.5.2014 7:56

P85e79t44r 84N86i97v24n24i38c94k47ý 3952694965227

Kolik je ta nízká spotřeba?

0/0
28.5.2014 8:12

M88a29r58e82k 28V94y60m52a48z51a23l 5408616942200

4.7 na 100Km a po dálnici při zapnuté klimě 5.5 na 100Km

0/0
18.6.2014 13:33

J34a56n 19J65o53š36t 9459947211902

Je až děsivé, že stavu neznalý člověk si kdekoliv na světě kupuje v hávu spolehlivé japonské Toyoty z více jak 50-ti% francouzskou srač.u :-/!!!

+3/−15
28.5.2014 7:06

T83o33m95á84š 72F17i73r42b84a69c62h32e81r 9850350424400

Francouzký s.r.á.č motor 1.6HDi patří mezi nejlepší v téhle kategorii. Nejdříve si zjisti fakta a pak dělej chytrého ;-D

+5/0
28.5.2014 7:42
Foto

P92a70v55e45l 29K13a14l47u38s 6404266696762

A do vozů ho dávají i Japonci.

+3/0
28.5.2014 8:28

V93a17c67l97a93v 98W75a79n40d76e79r55e91r 8418876519702

A jakou srac.u by jste chtel? Nechapu. Ja mel nemeckou srac.u a mel i francouzske srac.y. A i korejske srac.y. A dokonce jako sluzebni auto i japonce. A kazde auto ma sve mouchy. Vsechny audiny a passaty a podobni jsou tak haklive na napravu, az se mi z toho delalo zle. Oproti tomu u citroenu ci Peugeotu jsem tyhle problemy nikdy nezazil. Korejske auta zase vesmes sidily na rychlomeru i o vic jak 10% a ve vyssich rychlostech nesedely na ceste. Proste nechapu, co tim chcete naznacit. Asi to, ze vy mate doma to sve vysnene auticko na ktere jstes si po letech dokazal usetrit a vsechno ostatni je srac.a!

+6/0
28.5.2014 7:45

A83l32e22x42a73n48d74r 71C80h29y57t56i41l 2904132655891

A vite jak je to v elektronice? Uplne stejne. Kupujete si televizi jakekoliv znacky, rozeberete ji a jsou tam komponenty i od konkurencnich vyrobcu. Neni vzacne, ze v TV Samsung najdete karty od LG a dalsich. A naopak v LG najdete karty Samsung.

Siemens nebo Bosch - dokonce stejna firma, jen jina nalepka.

+2/−1
28.5.2014 8:28

J61i94ř33í 87K85o58c62u10r26e90k 6105534865258

Och ten slepý nacioanlismus. Škodovka z Bratislavy je česká kvalita, Audi z té samé fabriky dokonce německá kvalita. Peugeot s motorem Toyota vyrobený v Kolíně (nad Labem) je francouzská sračka. Kdyby na to dali cedulku Praga Picollo ...

0/0
28.5.2014 13:12

I62v76a53n 18Č14u37k12a 3542414951272

takhle se dělá reklama

+8/0
28.5.2014 6:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.