Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hladovka stavbařů končí. Železnice jim pošle na zakázkách miliardy

Stavbaři si pochvalují příval zakázek od Správy železniční dopravní cesty. Správa od začátku dubna uzavřela smlouvy na stavební práce v hodnotě 5,4 miliardy korun, současně vyhlásila i další nové zakázky v řádech miliard korun. Stavbaři se tak po letech stížností na málo práce radují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a21r38c63e69l 69B78í98l38ý 2193622902429

Kolik by to všechno asi stálo bez "malých domů" :-/

0/0
30.6.2014 19:07

V16l30a65d20i49m61í82r 95V48o15n26d60r28á25k 5723402654815

Je hezký, že se zvyšují investice do železnic, ale je otázka, jak se s penězi naloží a jestli vůbec firmy, které opravdu vykonávají stavby, dostanou peníze. Už hodně krát se stalo, že firma vyhrála zakázku, dostala zaplaceno, měl to dělat někdo jiný a ten nic to postavil prakticky zadarmo, jelikož vítězná firma mezitím zkrachovala a nikomu nic nevyplatila...

0/0
3.6.2014 11:15

S56t89a60n25i82s34l33a98v 84B66í17l19e52k 8954326783530

Jak je možný, že nebyla že všech i tak podivných soutěží vyřazena EUROVIA!!! To co předvedli u Ostravy by je mělo na desítky let vyřadit z možnosti stavět státní zakázky. Ono je asi důležitější kolik usypou bokem.Rv

0/−1
2.6.2014 13:25

M78a69r95e65k 22D98e42m84č60á19k 9475964386235

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější.

0/0
2.6.2014 9:22

M26a80r28e12k 74D58e81m96č66á35k 9825544726525

Mělo být jako reakce níže.

0/0
2.6.2014 9:24

V51i81k47y16r 49B55o75h73u53m82i24l 15S98t16r44a37n94s85k67y 9847878176779

Železnice vždy uměla dobř stavět. Vidím-li Eurovia, vybaví se mi zvlněná dálnice, 50metrové kousky opravy tramvajové trati do Zahradního Města a další povedené akce. Ovšem stále máme co dohánět proti tunelu vedoucího na most inteligence z 50. let z velkochuchelské strany. Prostě železnice vždy uměla stavět...../parafrázuji Haška:"to se nám to staví, když nám to lidi dotujou".;-D;-)

+2/−3
2.6.2014 8:03

J46i50ř81í 86E52r86b51e92n 1683564606467

Ze slohu máte za čtyři, žáku Lorenci! Celkově zmatené a opakujete stejné věty u témat, která spolu nesouvisejí, natož aby navazovala!

+2/0
2.6.2014 8:40

K53a69m91i30l 63K68o43l66á23ř 7124687243543

To zas někdo nazval článek. Stavbaři jsou ti co staví jen pro železnici.

0/0
2.6.2014 6:42

V11o79j66t97a 65S64u73k 3147405657291

Tak kde se ty tunely budou stavet..............V[>-]

0/−1
2.6.2014 3:21

J95a67n 33K80o83s 6368633683557

No kdyz tam vidim ten Viamont, tak se nam tu toho moc nezmenilo....

+1/0
1.6.2014 23:50

P45a51v16e40l 26J34a27r74o15š 5195327956793

Každý ať si jezdí čím chce. Proč zvýhodňovat jedny na úkor druhých?

0/−2
1.6.2014 21:01

M16a84r88e84k 38Š93i51m29o80n 2334727338968

Skvělý nápad. Přestaneme dotovat silnice. Ať si je zaplatí ti, co po nich jezdí.

+8/−1
1.6.2014 23:14

J82i84r16k13a 53D56v32o71ř47á69k 4635420793908

Přesně tak! ;-D Plus ne za to že souhlasím, ale protože pan Jaroš plácnul blbost.

0/0
2.6.2014 10:51

M59a64r81e44k 84D23e20m78č47á51k 9885834436865

Bylo by dobré říci, že ten seznam prací není zdaleka kompletní. Vlakem jezdím docela dost, a tak vím, že trať Zdice-Příbram je už několik týdnů mimo provoz kvůli rekonstrukci, nové nádraží Praha-Běchovice už se taky nějakou dobu staví, na trati Olomouc-Praha jsou momentálně minimálně 3 rozsáhlé rekonstrukce/modernizace trati (někde mezi Kolínem a Pardubicemi se mi zdá, že přidávají třetí kolejiště)... Kéž by se vláda rozhodla pro VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko (Polsko) - je jasné, že si to na sebe jen tak hned nevydělá, ale určitě to bude lepší "hladová zeď" než nějaký plavební kanál nebo rozšíření Temelína a naši vnuci aspoň budou opravdu v Evropě, ne někde mimo hlavní trasy.

+5/0
1.6.2014 20:43

J31a71n 27S18ů57r40a 4275243303572

Jsou to zakázky zasmluvněné za poslední dva měsíce. To, co píšete, bylo zasmluvněno dříve.

+4/0
1.6.2014 20:46

J85a59n 57B19u51r52i18a92n 2783399684830

"VRT Německo-Praha-Brno-Rakousko" - a kdo tím bude jezdit? Máte jistotu, že to za 20 let (doba stavby) bude využívat deset a vice tisíc lidí denně? Nemáte! Tou dobou tu pravděpodobně budou po silnici jezdit automatizované  auta a busy - bez řidiče. Zavezou Vás kamkoli, nejenom na nádraží a rychle.

A to nemluvím o tom, co bude za let padesát.

0/−7
2.6.2014 8:11

J94i20ř62í 54E59r40b95e32n 1683664346597

Oni ti Němci jsou asi blbci, když to sami u sebe stavějí, že?

Mimochodem, deseti tisíc lidí denně je dejme tomu pět tisíc aut, která musí někudy projet, někde zaparkovat a někdo se o ně musí strachovat, že mu ho ukradnou...

+5/0
2.6.2014 8:42

J53a38n 22B33u24r64i70a11n 2783319854750

Vtip je právě v tom, že ta auta stát ve městě nebudou - jak dnes funguje kamionová přeprava? Myslíte, že jezdí prázdná auta? Nikoli - složí, popojede pár km a znovu je naložen. Podobné to bude i s automatickými osobními auty.

0/−1
2.6.2014 12:11

J70i67r69k53a 72D59v25o59ř90á20k 4195720583268

auta stát ve městě nebudou = bude jich stát o něco méně

0/0
2.6.2014 15:24

M44a94r55e62k 32D35e16m28č96á28k 9375534326765

Víc bych věřil tomu, že tu za 20 let žádný Google nebude, než že budou v Evropě jezdit auta bez řidiče - vytvořit pro ně infrastrukturu by bylo nákladné (např. dobíjecí stanice, pro které by se jen v ČR musely postavit 3 další temelíny, recyklace akumulátorů,...), nemáme legislativu (odpovědnost za nehodu bude mít kdo?) a kromě pár frikulínů, co by s tím jezdili ze satelitu do centra (= krátké vzdálenosti s nízkou rychlostí) o ta auta stejně nikdo moc nemá zájem - kdo vyloženě chce auto, chce si buď užít pocit z jízdy (= většinou jet jako prase), nebo je pro něj veřejná doprava pomalá/málo komfortní. Až se kvůli emisím omezí letadla, budou rychlovlaky jako tradiční evropský dopravní prostředek nejpohodlnější (WC, wifi, občerstvení, klid a prostor na práci), nejrychlejší a při rozumné míře dotací i nejlevnější

+3/0
2.6.2014 9:23

J60a47n 96B29u48r93i83a15n 2673459164190

Hádejte proč do automatizace řízení na silnici neinvestují automobilky, ale firma jako je Google, která má s auty pramálo společného? Protože až se to prosadí, bude aut zapotřebí řádově méně. Ví se, že průměrné auto drtivou většinu svého času prostojí v garáži nebo na parkovišti. Proč ho tedy vlastnit? Protože potřebujete být mobilní a mít ho kdykoli k dispozici. A když se najde služba, která Vám na požádání přistaví auto před vchod a odveze Vás kam budete chtít a bude to cenově srovnatelné jako by jste jel svým vlastním vozem - budete pořád vlastnit SVÉ auto?

U VRT se budu muset nějak dopravit na nádraží, pak mě odveze do nějaké metropole a opět se z nádraží budu muset dostat na samotné místo určení. Je to prostě dlouhé a složité a nemá to budoucnost.

0/−1
2.6.2014 12:07

J74i24r50k80a 79D94v87o28ř19á17k 4775520253678

Vysvětlete západoevropanů, že by těmi VR vlaky neměli tak jezdit, protože nemají budoucnost. Že návazné vlakové spoje, MHD a taxíky jsou k ničemu.

+3/0
2.6.2014 12:29

J78a52n 39B26u31r94i98a76n 2613719704250

Ta trať, pokud se s ní nyní začne, tu bude za cca 20 let. Jsem přesvědčen, že v té době už automatická auta (a pro p. Demčáka, nikde jsem nepsal, že to musí být elektroauta) budou běžné.

Proto se naopak ptám, proč bych třeba z Prahy do Berlína (350 km) měl jet VR vlakem - cca hodina jízdy mezi oběma nádražími (pokud nebudou mezizastávky) + cca 2x 45 min přesun na nádraží + časová rezerva (aby mi to náhodou neujelo) = 2,5 - 3 hodiny?

Autonomní automobil (nebo jak to nazveme) zvládne skoro ten samý čas a jen zadám do systému, vyzvedni mě v 8 před vchodem a vylož mě na Peter-Vischer-strasse.

Cena, dle mého názoru, nebude rozdílná.

0/−1
2.6.2014 13:31

J87i53r58k97a 87D46v87o18ř84á34k 4485110393188

Autonomní automobil (dejme tomu) by mohl vylepšit dvě velké nevýhody auta, totiž že se člověk musí soustředit na řízení a že automobilismus jako takový má mnohonásobně větší smrtelnou nehodovost. O kolik to ale bude lepší, to si netroufám odhadovat. V každém případě to ale bude dražší než dnes, ta infrastruktura nebude zadarmo.

0/0
2.6.2014 15:16

M44a24r97e17k 31D39e50m95č64á67k 9835714466395

Na základě čeho usuzujete, že budou za 20 let "autonomní automobily" běžné? Já tady vidím prototyp od Googlu (který je zřejmě nejdál) + možnou akvizici Tesla Motors Googlem (která je zřejmě nejdál v elektromobilech) + fakt, že v EU u mladých lidí klesá zájem o pořízení vlastního vozidla. Z čehož mi vyplývá, že bude-li mít někde Google s auty úspěch, tak v USA, kde je kultura automobilismu zakořeněná přecejen hlouběji než u nás.

+1/0
2.6.2014 17:04

J56i12r52k34a 91D35v45o89ř40á71k 4295690673898

Nezapomínejte, že ta auta nemusí kupovat jen jednotliví řidiči a o to právě jde. Taková automatizovaná auta by mohla mít opravdu velký podíl, pokud budou kýmsi na pomezí taxikářského dispečinku a autopůjčovny půjčovat na jednotlivé jízdy takové taxíky bez taxikáře právě lidem, co nemají zájem o koupi vlastního auta, protože nejezdí až tak často. určitá logika v tom je. Teoreticky.

0/0
6.6.2014 13:49

J28a76n 22B30u81r17i95a90n 2553319304740

A nebo to řeknu ještě jinak - jak jste vy, nebo Vaše firma telefonovala před 10 lety? Pevnou linkou. A dnes? Buď přes mobil, protože je to pohodlné nebo přes internet, protože je to levné. Kdybych Vám před 10 lety řekl, ať přes tu pevnou nevoláte, opáčil byste - a čím mám volat?

Podobné to bude i s dopravou.

0/0
2.6.2014 13:34

J60i30r69k86a 60D58v88o84ř65á59k 4425220643498

Zas tak rychle se to nevyvíjí. Před 10 lety už jsme si už pořizovali spíš druhou "várku" mobilů, i když pevnou se ještě telefonovalo hodně, ale houfně se už rušily. A doprava se zdaleka nevyvíjí tak rychle jako telefony, které se před tím 100 let postupně vyvíjely, ale takévý zlom tam dlouho nebyl.

U vlakové dopravy u nás se dá očekávat právě jen to, že se snad konečně začne stavět VRT i u nás, když všude okolo už bude a v pokročilejších zemích se bude jezdit 350 km/h a začínat stavět tratě na 400 km/h. (A tím to zvyšování rychlosti asi plus mínus skončí.) Jedno je ale jisté. V nejbližších 10 letech u nás žádná VRT v provozu nebude, nanejvýš nějaký "zkušební" kousíček. Jsme železničně zaostalá země.

+1/0
2.6.2014 14:56

J77i71r94k38a 49D40v21o72ř83á43k 4855750743558

Pevnou linku kvůli internetu (potažmo telefonování) máme pochopitelně dodnes.

0/0
2.6.2014 15:05

M82a35r80e76k 73D71e65m58č38á80k 9825434136175

VRT se nejlépe hodí na vzdálenosti cca 200 - 600 km, při předpokládaném omezení letecké dopravy (z ekologických důvodů) se budou vlaky hodit asi i na dvojnásobné vzdálenosti. Pokud by se už z nějakého důvodu měly uchytit elektromobily (a teď ani nemluvím o automobilech bez řidiče, které těžko budou masově využívané - maximálně si je dokážu představit tam, kde jsou nyní segwaye, tedy pomalý pohyb po pěších zónách), tak snad jedině na té "poslední míli" mezi nádražím a satelitem, kam nepovede MHD.

Google investuje do spousty pochybných projektů a upřímně řečeno, kromě vyhledávání+adwords zatím nevidím oblast, ve které by se mu významně ekonomicky zadařilo (ani ten Android Googlu negeneruje nějaké významné příjmy) - prostě zkouší všechno a když se to neuchytí, tak to pohřbí a jede se dál. Díky Snowdenovi a NSA bych si spíš tipnul, že postavení Google mimo USA bude v blízké budoucnosti nižší než dnes a že do jeho "online aut" lidi masově sedat nebudou. Auto, které je levnější než vlastní, je sdílené mezi více lidmi a které nemusím řídit, již existuje desítky let - jmenuje se taxi.

Mimochodem - taxikářská lobby mezi sebe nepustí ani Uber, proč by pustila nějaká "nebezpečná vozítka napojená na cloud, šmírující pohyb všech přepravovaných lidí a odesílající video celého okolí vozidla neznámo kam"?

+1/0
2.6.2014 12:37

J57i16r21k71a 51D19v22o67ř50á24k 4205560903268

V souvislosti s VRT se kdysi uváděla vzdálenost 200-600 km, teď spíš 160-800 nebo 160-1000 km jako taková, kdy je VRT rychlejší než auto i letadlo. Ale rychlost není jediný parametr, celkem dobře se využívá už od vzdálenosti 30 km.

0/0
2.6.2014 13:21

J43i92r21k15a 75D63v13o87ř84á69k 4555150213968

Spíš to vyppadá na 20 tisíc než 10 tisíc. A ten váš sen o automatizovaných autech - jistě, silniční doprava bude svým způsobem bezpečnější, pokud se přiblíží vlakové v automatizaci a řazení aut do "vláčků" - softwarově nebo i fyzicky. Jenže to znemožní spoustě lidem jezdit tak, kvůli čemu si pořídili auto. Tak nevím, jestli se to masově prosadí...

+1/0
2.6.2014 10:56

J88a60n 35B42u82r15i61a21n 2903759634170

Prosadí - na kole taky málokdo jezdí do práce a přesto má spousta lidí doma kolo za desetitisíce a vyráží s ním ven pro zábavu max. 2x týdně.

Tak bude mít doma spousta lidí auto, které potřebuje řidiče také jen pro zábavu.

Jinak do vláčků se ta auta řadit budou, ale jen z důvodu nižší spotřeby. To auto bude schopné jet i samostatně.

0/0
2.6.2014 12:17
Foto

R14o67b25e33r85t 56P37l72o47c33h 4156292391253

Netušíte někdo kdy se má začít s modernizací tratě Praha Smíchov - Radotín - Beroun a dále na Plzeň o které se už taky hodně dlouho mluví?

0/0
1.6.2014 18:54

A31l86e59x16a60n54d30r 60K41o18s41t15k94a 5799356679386

Někdy po třetí defenestraci. Do té doby budou jen výmluvy, proč to nejde.

+2/−1
1.6.2014 20:11

M14a10r17e47k 78D11e38m42č82á67k 9865914696315

Tam není moc co modernizovat. Pokud vím, tak buď tunel Praha-Beroun (+-), nebo Pendolino, jinak to v těch obloucích bude jezdit pořád pomalu.

0/0
1.6.2014 20:44
Foto

R19o20b94e54r54t 59P46l55o13c74h 4946362201373

Tunel Praha - Beroun to je taky velká utopie. Modernizace trati ANO jen prosím NE tu hrůzostrašné protihlukové betonové stěny viz. trať 221 Praha - Benešov ;-€;-O;-€

0/0
1.6.2014 23:23

M16a31r69e43k 43D33e96m80č59á23k 9925544756475

Utopie byl tunel na Jadran, jak tady o něm před časem psali. Tunel do Berouna by určitý smysl dával, pokud by se našel stavitel, co by garantoval, že se do odhadnuté ceny 30 mld vejde...

+4/0
2.6.2014 0:08

J73i62r60k39a 32D97v45o59ř50á29k 4885220353388

Tunel na Beroun je v podstatě nutnost, jen není jasné která generace se k tomu odhodlá. Stávající trati se dá trochu zvýšit kapacita, ale rychlost vpodstatě ne.

+3/0
2.6.2014 11:02

J14i80r37k50a 94D16v71o49ř34á63k 4935880703948

Ta trať samozřejmě po modernizaci zoufale volá. Nejen že se co do životnosti poněkud rozpadá (pravda, leccos se už v poslední době opravilo), ale je tam hrozně zastaralé zabezpečení a chybí tam některé kolejové spojky (výhybky pro přejíždění z jedné koleje na druhou na dvoukolejné trati). Výsledkem by byla větší kapacita trati a možnost posílat tam o něco víc vlaků a hlavně by mohly jezdit dál a spolehlivěji.

0/0
2.6.2014 11:00

P27a50v78e17l 85Ř82a93p73e52k 7962896599865

Konečně se snad bude pořádně investovat do železnice, namísto mrhání prostředky v nesmyslném systému masového automobilismu...

+15/−3
1.6.2014 18:46

M85i42r57e17k 14V28o26d52i18c28k86a 9817369230195

Taknějak mi to postrádá logiku. Skanska nabídla nejnižší cenu a kratší termín, proto byla vyřazena. Jsou to ty Strakonice. Tím se páni ze SŽDC chlubí? Zvláštní..

+2/−1
1.6.2014 18:36
Foto

R68o71b67e36r80t 94P80l42o43c15h 4276612851173

To jsem taky trochu nepobral tuhle informaci. Asii jiná doba no R^

0/0
1.6.2014 18:53

R89a76d63e18k 72J24a41n29a45t76a 9455626764392

Je logické, že celková kratší doba výstavby výchází levněji. Ale má pak větší vliv na provoz. Třeba ta nabídka byla taková, že by kvůli vyšší intenzitě prací musela být celá stanice mimo provoz, zatímco při etapizaci by vždycky alespoň nějaké nástupiště fungovalo.

+6/0
1.6.2014 19:09

J67i51ř92í 75P24r32ů15š25a 7265932785539

Byla vyřazena protože nerespektovala daná podmínky. Aby práce byli rychleji a tudíž rychleji, bylo požadováno zastavení provozu na delší dobu než je plánováno a dohodnuto s dopravci. To co by se ušetřilo na samotné stavbě by šlo na zaplacení pokut dopravcům za nedodržení jim přidělené kapacity.

+8/0
1.6.2014 19:14

P52e36t40r 55K28r20e35j74z54e20k 7239676

Já si myslím že investovat by neměl stát ale soukromý sektor,potažmo když chce stát investovat peníze které nemá.Prezident Zeman dnes v rozhovoru s Moravcem použil citát nějakého ekonoma že z krize je třeba se proinvestovat,s tím bych souhlasil,nesouhlasím ale s tím aby náš stát byl tahounem všech těch investic.[>-]

+5/−2
1.6.2014 17:55

D94a93v73i90d 35P14e59t50r 7370386490665

Soukromý sektor je třeba postupně vytlačit ze základní dopravní obslužnosti, z výroby energie a z těžby surovin. Stát by si měl rovněž ponechat v roukou zemědělskou výrobu pro pokrytí základních životních potřeb. Na tyto výkupy bude třeba vybrat peníze na daních.

+3/−3
1.6.2014 18:15

J90o93s55e69f 90K95o97p19e64c46k82y 9854102345

to jako ze by stat stavel silnice a pestoval obili? proc by to proboha delal ;-D

+2/0
1.6.2014 18:25

D50a69v17i66d 26P98e56t97r 7110326960115

Ano alespoň to základní, protože se jinak dáváme všichni strašně na milost tomu, kdo má peníze.

+1/−1
1.6.2014 18:46

J65o74s65e50f 14K84o45p45e98c57k29y 9384762455

jak se presne davame na milost tomu kdo ma penize? ;-)

0/0
1.6.2014 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.