Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakem z Prahy do Ostravy za 79 korun. Konkurence dopravců sráží ceny

Ceny vlakových jízdenek mezi Prahou a Ostravou kvůli konkurenčnímu boji našly nové dno. Dopravci však na této trase prodělávají. S Leo Express lze trasu absolvovat za 79 korun. České dráhy a RegioJet další zlevňování neplánují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A39n28t12o54n17í14n 72V45á85c76l53a45v49í48k 3618812563795

Na to je jen jedno výstižné slovo. ČUMÁCI !!! To M bych  tam asi nenechal. Nahradil bych ho písmenem T. Tak jak je mé jméno .Písmena je libo měnit dle libosti. Ahoj

0/−1
10.6.2014 22:01

B44o90ř43e10k 69Ž34a32n15d50a 1730156609676

Konečně někdo začal řešit sociální situaci v regionu. Teď už mohou ostraváci dojíždět do Prahy do práce každý den.

0/0
8.6.2014 17:24

M47a58r64c70e13l 29H51r98o33c50h 9669499712

České dráhy nejsou dokonalé. Ale jejich "konkurence," tihle kašpaři, jim dělají skvělou reklamu. "Bůůů, ČD jezdí podnákladově. Tak budeme jezdit za 79,- Kč. Ale ČD jsou ti zlí podvodníci." Tak díky Leo a Jančuro, mě nové vagony v ECčkách na sev.Moravu vyhovují a s vámi nikdy nepojedu. R^

+4/−1
5.6.2014 20:29

R10a15d52e54k 70N78e91u91m56a20n18n 5392582778325

už to hraje jen na to, že vysoudí prachy z ČD

+3/0
4.6.2014 21:29

M12i62r98o39s35l18a15v 85Z83i77k57m62u15n80d 7209503764593

Při ceně jízdenky bude u soudu těžko vysvětlovat jak modrá konkurence jezdí pod náklady a on je kvůli tomu ve ztrátě ...

0/0
6.6.2014 19:26

J97a33n 27M61a95c13h 3353687752900

Škoda, že dáváte pole působnosti na Matfyz a Jaderku, a ne na fakultu, která je pro dopravu přímo stvořená... Fakulta Dopravní na ČVUT

+3/0
4.6.2014 21:27

M47a56r40e54k 50S29u95c69h51á36n24e62k 2931286678769

:-)R^

0/0
4.6.2014 23:01

J22i26r86k20a 45D69v41o78ř59á53k 4155500663948

A tam mají špičkové programátory a analytiky optimalizačních systémů?

0/0
5.6.2014 13:36

P14a65v42e24l 47V37e46t13e21š84n83í50k 7985498445447

Mají možná špičkové programátory, ale pak se nějak nemůžou shodnout, jestli jim vyšlo 79,- nebo 99,-.

+1/−1
5.6.2014 16:27

J38i97r92k28a 89D19v80o64ř54á77k 4245610933968

Neřekl bych, že nějaké minimum nastavuje programátor, respektive že tam bude pevně zakódované, co myslíte?

A jestli jim to ukazuje při počítání optima zoufale malou cenu, tak je dost možné, že jim algoritmus prostě sděluje, že jsou finančné úplně v háji.

0/0
6.6.2014 11:07
Foto

K24a55m13i55l 32D58u29n79i79č39k40a 2191145

Asi to tak horké s tím proděláváním nebude. Jezdím tedy dost často do OV regiojetem, průměrná cena cca 200 Kč a vlak je skoro poloprázdný, i když na webu při objednávání se tak tak vlezu do posledního vagónu, ale při cestě je vlak poloprázdný, to nechápu. No a když si ještě dovolí slevit Leo na 79!!!! tak mi nikdo nebude vykládat, že všichni 3 dopravci prodělávají ve velkém... Můžu prodělat,ale ne prodělávat...a všichni 3 se drží byznysu zuby nehty...

0/0
4.6.2014 19:05
Foto

R12a35d94e70k 90P44o25l24i16c56k47ý 6141933831774

byznys leoexpresu je možná v žalobě na ČD, že jezdí pod náklady kde požadují 380 milionů odškodné:-/

http://ekonomika.idnes.cz/leo-express-chce-od-drah-stamiliony-d6d-/eko-doprava.aspx?c=A140517_2065399_eko-doprava_fih

+1/0
4.6.2014 22:37

J68a69k23u83b 18J24a69n38á46s 7527279853259

Jednou jsem jel last minute s LEO ex z Pardubic do Prahy za 68Kč ale už přestal stavět v čechách

0/0
4.6.2014 15:06

M58a27r63t87i80n 15Š78t38r58o17s 4339267780818

Trať do Ostravy určitě není pro soukromé dopravce o zisku. Je to reference s cílem uchytit se později jinde. Ostatně, Leo už taky začal jezdit i jinde.

0/−4
4.6.2014 14:31

J18i98r65k50a 37D73v51o20ř20á26k 4555110883418

Je to o zisku. Nebo aspoň říkali do médií, že si "přijdou na slušné peníze" atd. Reference pro výběrka to jistě je také, ale předvádět, jak i takovouhle trať dokážou válčením dovést do hluboké ztráty zrovna velká reklama pro soukromníky obecně není.Rv

+3/0
4.6.2014 15:03

A96l58a27n 72Ř57e98p65k87a 4915586

Začal jen zajíždět jinam, ale pořád je na té trase, jen pár spojů zajíždí do Otrokovic a všechny si zajíždějí přes Přerov. Škoda, že má jen jednosystémovou jednotku, má (jako Jančura) dost omezený rozlet se stávajícími vlaky.

0/0
4.6.2014 17:23
Foto

R33a87d14e48k 19P62o88l66i38c42k61ý 6381793121884

Pane Štrosi to je naše nejvýtiženější trať-kde jinde by měli být kvůli zisku?8-o

0/0
4.6.2014 18:21

J21a72n 47M17a46c41h 3793267472410

Vzhledem k tomu, že neexistuje regulátor atd. Tak tahle konkurence jde totálně do kytek.

0/−1
4.6.2014 22:32
Foto

R10a88d59e68k 78P26o29l16i16c27k49ý 6681123101564

?8-o

0/0
4.6.2014 22:34

M36a87r71t56i79n 67Š77t24r83o45s 4359277800558

Zajímavé, že ten, kdo si stěžuje na podnákladové ceny u Českých drah, stahuje ceny stále níže a níže8-o

+11/0
4.6.2014 14:26

A27u52g71u66s17t 19F72o39r97m58á26n41e32k 6735849490526

Škoda, že takováhle konkurence nefunguje mezi Ústím nad Labem a Českými Budějovicemi. Všichni se perou jen o trať Praha - Ostrava.

+2/−1
4.6.2014 13:42

J70i47r59k20a 52D17v68o67ř72á32k 4745740323538

Stačilo by, kdyby se do ÚnL přistěhovalo pár set tisíc lidí navíc ;-)

No, snad se ale na tu stranu KONEČNĚ podaří výběrko na rychlíky.

+3/0
4.6.2014 14:30

R97o48m60a88n 73P76o11l94á90č83e95k 1890236390475

A co od toho čekáte? Stejně bude po VŘ monopol jednoho dopravce.

0/0
4.6.2014 22:57

R45a14d39e43k 92J64a79n30a45t73a 9455126984442

Výběrové řízení a související dlouhodobá smlouva na >10 let umožní vítězí (ať už jím bude kdokoliv) investovat do vozidel.

Dneska to nejde. ČD se v tomto chovají jako dobrý hospodář a investovat do linky, o kterou mohou během 3 let přijít? To za prvé nadává smysl, za druhé by na to ani žádná banka úvěr nedala. Takže se zde provedla jenom levná tzv. humanizace (ale i tu mají cestující rádi, často považují ta opravená béčka za první třídu).

+1/0
4.6.2014 23:51

R85o97m63a75n 15P27o92l70á83č21e72k 1500756550755

Ovšem se obávám toho, že nejlevnější bude od ČD koupit 810, hodit je do laku v lepším případě z nich udělat Regionovy a jezdí se ... Že by jsme se dočkali masivně Stadlerů jako na severu asi nehrozí.

0/−2
5.6.2014 0:30

J23i62r93k39a 29D36v28o44ř41á38k 4875270273258

Něco smysluplnějšího byste tam neměl? Motoráky, navíc na 80 km/h podmínky VŘ nemají šanci splnit.

+1/0
5.6.2014 13:43
Foto

J25i38ř73í 12Š59r14á84m42e23k 3178217539731

Co je to za blaf? Motoráček na hlavní trať nevyženeš; vyženeš-li, výběrko nevyhraješ; vyhraješ-li, jezdit nebudeš; budeš-li jezdit, jen do pláče. Ale teď vážně. Žádné malé motoráčky nemají na hlavní trati co dělat. A je jedno, jde-li o 810, Regionovu nebo Stadler.

0/0
5.6.2014 16:30

J29i27r70k51a 88D33v54o32ř20á50k 4725780173678

Já třeba čekám, jestli ve VŘ bude požadavek na Krušnohorské rychlíky co jezdí Praha - ÚnL jako expresy, aby měly maximálku 160 km/h a slušný výkon na tunu. Pak by se totiž teoreticky daly zrychlit EuroCity na Drážďany, které s nimi jezdí v taktu a na kterých se trvale vymění stávající lokomotiva 371 za mnohem silnější 380. Také bude zajímavé pozorovat, jestli bude ministerstvo trvat na částečné nízkopodlažnosti.

0/0
5.6.2014 13:36

M62i32r47o26s10l74a55v 67Z82i98k48m25u50n89d 7799493854273

Nasazením lok 380 místo 371 teoreticky získáte několik málo vteřin, v praxi nic, protože jízdní doby mezi jednotlivými stanicemi se zaokrouhlují na celé půlminuty směrem nahoru, takže jízdní doba 2 minuty 6 vteřin a 2 minuty 26 vteřin se počítá jako 2 minuty 30 vteřin ...  

Nízkopodlažnost je v dálkové dopravě sporná, pokud je hrana nástupiště v úrovni podlahy vozu ...

0/0
6.6.2014 19:33

T75o62m97á26š 69C85z98a92k72o92j 6151864105330

předpokládám že jeho jaderní fyzici jsou studenti FJFI, kde se krom jadernych oborů vyučuje i špičková matika 

to nic nemění na tom že je to blázen s takovou cenovou politikou

+1/0
4.6.2014 12:07

L52u46k31á19š 75Š90m21a78h28e61l 2447714132734

No... tady lidi píšou, jak jsou ČD na jiných tratích drahé, ale ono se to týká i autobusů. Např. autobusy Praha - Příbram stojí na cca 60 km (z toho většina po dálnici) 80 Kč a na rozdíl od vlaků neposkytují žádné slevy na zpáteční jízdné, skupinové jízdenky, zákaznické karty či dokonce týdenní nebo měsíční jízdenky. Pro denní dojíždění je to opravdu pálka. A to je autobus, který je dotovaný krajem a v systému SID.

+2/0
4.6.2014 11:58

A82u63g51u69s63t 55F13o54r69m46á61n60e27k 6165129620626

To máte levné, autobus Most - Ústí nad Labem (tedy skoro stejné vzdálenost) stojí 99 Kč.

+3/0
4.6.2014 13:43

A94l97a24n 72Ř14e68p70k73a 4945156

A pak kdo jezdí pod náklady ;-D Stěžuje si, žej e v mínusu, ale zlevní ještě více.. to se z toho těžko vyhrabe, i kdyby hned jeho vlaky jezdili naplněné 100%R^

 Ale jelikož Smile:) kartu mám, tak třeba toho využiji na výlet, pokud to půjde v obou směrech v jeden den :D

+2/0
4.6.2014 11:44

K95a43r46e80l 97J81a35n20í18k 9518442325544

tvrdí "očekáváme vyšší tržby". Pokud se to splní, logiku to má: většina nákladů bude fixních a jestli za jednu jízdu vybere 2x namísto x, tak se mu to vyplatilo.

+1/0
4.6.2014 11:48

P29a96v76e84l 56S24l72a15m75a 9659972491727

Nikam se vlakem nechystám. Proplattě mi tedy , v rámci konkurenčního BOJE jízdné, které jsem nerealizoval. To bude teprv reklama!!!!:-P

+1/0
4.6.2014 11:05

T87o10m77á94š 80L95u68d49v16í20k 5330648633776

A co teprve, až vám začnou proplácet nevyužitou službu gynekologové. ;-)

+1/0
4.6.2014 11:44
Foto

J91i94ř92í 21Š27r71á53m94e74k 3378827239581

Nebo popravčí

+2/0
4.6.2014 12:11

P31a10v30e77l 47J41a35n93s34a 2425239691484

proč sakra nejezdí konkurence i na trati č. 90???

0/−1
4.6.2014 10:55

J63i14ř23í 85P53l30a92v46s80k20ý 9820536801769

a co by tam probuh delala ?

+2/0
4.6.2014 10:59
Foto

J28i92ř35í 50Š22r67á47m47e49k 3858427849321

Vozila cestující?

+1/0
4.6.2014 11:00

J38i83ř67í 61P79l50a78v18s49k80ý 9880836611299

a opravdu by se nejake konkurenci vyplatilo, aby na takovou trat lezla ? bez alespon vidiny zisku vam totiz nikde zadna konkurence jezdit nebude ... soukroma firma totiz nepodnika kvuli nejake dopravni obsluznosti ci kyho certa, ale kvuli docela obycejnemu zisku. to, jestli se ten zisk skutecne dostavi nebo nikoliv, to uz je jina otazka, ale tohle uz bych nechal tak nejak na tech, kteri do toho podnikani cpou svoje vlastni prachy.

+3/−1
4.6.2014 11:06

R21a50d88e46k 33H66o63d16a10ň 9986917101123

Státní firma ale také nepodniká kvůli dopravní obslužnosti, proto se tyhle trasy nasmlouvají na krajích roky předem a doplácí je kraj/město.

0/−3
4.6.2014 11:08

J10i26ř63í 37P53l67a96v64s62k23ý 9570126131119

nu, tak tim je vcelku jasne receno, proc ze konkurence nejezdi nejenom na trati 90, ale prakticky i kdekoliv jinde ... protoze trati, kde se ta doprava vyplati (nebo alespon muze vyplatit) i bez dotaci, pripadne bez uhrady prokazatelne ztraty z dopravni obsluznosti, je v prostredi cr jenom par: bezprostredni okoli prahy, trasa praha - ostrava s minimalnim mnozstvim zastavek ... a to je asi tak fsechno.  soukromnik opravdu nebude provozovat ztratovou dopravu nekde, kde chcip pes, jenom proto, aby to "lidi meli levnejsi" ...

0/0
4.6.2014 11:24

R68a77d22e45k 65H59o47d35a96ň 9606487181283

Vždyť vám to píšu o příspěvek výš: doprava kde chcípl pes ztrátová není, protože kraj či město nasmlouvají dopravní obslužnost, a za to platí firmě peníze čímž kompenzují právě tu ztrátovost.

Důvod proč tam soukromník nebude provozovat dopravu není v tom že je to ztrátové ale v tom, že někdo jiný tam má nasmlouvanou službu za kterou dostává zaplaceno krajem, a soukromník by musel konkurovat a provozovat podobnou službu bez těch financí od kraje.

+1/0
4.6.2014 11:52

J68i31ř83í 67P69l78a47v77s91k84ý 9530446261639

vsak v tom se shodneme - pokud kraj zadal dopravni obsluznost na x let dopredu ceskym draham, pak tam soukromnik proste nepujde, protoze to pro nej neni ani potencionalne ziskove. bez tech penez od statu ci kraje je mozne provozovat dopravu v aglomeraci prahy a do te ostravy, a mozna jeste i do brna - a tim to konci. tam sice za dopravni obsluznost zaplaceno taky nedostane, ale zrejme se z nejakeho duvodu domniva, ze do budoucna to ziskove byt muze ... trasa horni zadelna - zakopane v cernych lesich nebude bez dotaci ziskova proste NIKDY.

0/0
4.6.2014 12:02

P63a58v36e40l 43J30a64n93s38a 2865629351504

a co je tak mimořádnýho na trase Praha-Ostrava? že je extra dlouhá? nebo snad z nějakýho záhadnýho důvodu po ní cestuje víc lidí než z jinejch směrů?

na to, aby někdo jezdil denně do práce a z práce z Ostravy do Prahy a zpět je to příliš daleko, to podle mýho jezdí mnohem víc lidí z bližších měst (do 100-120 km se to ještě vyplatí) a tak by se snad konkurence mohla uživit i na směrech do Plzně, Děčína, Č. Budějovic...

však se na netu podívej na propastnej rozdíl cen jízdnýho Teplice-Praha autobusem a vlakem (bez INkarty), kdyby jezdili konkurenti Praha-Děčín, tak by se možná ceny vyrovnaly a člověk by si mohl vybrat pohodlnější vlak a ne mít otlačený kolena z autobusu jen proto, že je levnější (a do kapsy je hluboko)

+2/−3
4.6.2014 11:41

J63i74ř29í 13P87l45a48v38s43k78ý 9540866331649

na trase praha - ostrava je vyjimecne "pouze" to, ze spojuje dve ze tri nejvetsich mest v republice ... takze cilova skupina zakazniku je podstatne vetsi, nez u libovolne jine trati, mozna s vyjimkou bezprostredniho okoli prahy, kde uz nejaka ta soukroma konkurence taky jezdi, nebo alespon jezdila.

+5/0
4.6.2014 12:06
Foto

R32a76d92e67k 11P49o95l82i75c69k29ý 6141863621734

Nejen 2 ze tří největších měst ale připočtěte i velkou olomouc a hlavně většinu  střední a celou severní moravu

+1/0
4.6.2014 18:24
Foto

R92a95d15e44k 38P82o13l72i81c64k97ý 6761343301794

Pane Janso-logicky čím delší tra´t tím víc cestujících.

Navíc ta trať spojuje Prahu z větší polovinou Moravy a zrovna tu část, která to má po dálnici mnohem dál takže je ze severní části Moravy minimum cestujících autobusy.

Navíc je hlavním tahem i mezi prahou a Východními Čechami a je to taky hlavní trasa na Slovensko

Jezdí po ní studenti / nejen do Prahy ale i olomouce, Ostravy/, lidi co jezdí za turnusovou prací,cizinci pracující v praze ale i pracující co jezdí kratší vzdálenosti...

Takže tomu vytížení se žádná jiná trať ani neblíží

+1/0
4.6.2014 18:32

P81a52v20e65l 42V27e44t28e60š84n54í80k 7985588835837

Nojo, ale studenti a lidé dojíždějící za prací obsadí hlavně páteční a nedělní vlaky. Podle mě není důvod, aby ve středu jezdil vlak každou hodinu a snažil, trhnout rychlostní rekord a nabízel noviny zdarma.

0/0
5.6.2014 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.