Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová tramvaj z Plzně už brázdí koleje turecké Konye. A příjemně chladí

V březnu 2013 vyhráli tendr, v říjnu už v Turecku prezentovali hotovou soupravu. Nyní si mohou práci plzeňských konstruktérů na vlastní kůži otestovat i obyvatelé tureckého města Konya. První exemplář tramvaje Forcity Classic, která vychází z v Praze provozovaného modelu 15T, už brázdí tamní moderní tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56u40k96á23š 75H89l84o74u78c22a98l 6222780581194

schází mi tam cenové porovnání s obdobnými vozy pro pražský DPP

z toho totiž vyplývá, že jedna tramvaj pro turky stojí cca 43 milionů, zatímco pro pražský dopravní podnik (při násobně větším objemu, což by mělo přinést zlevnění ceny) dodává škodovka jednu tramvaj za asi 76 milionů :-/

0/0
11.6.2014 13:08

J78i80ř78í 41K65r94e14j64č69í19k 2637318894586

Holinky nejsou totéž co hodinky.

15T pro Prahu je podstatně vyšší model než 28T pro Konyu, nehledě na to, že 15T byla pro Prahu přímo vyvíjena, zatimco 28T je už jen odvozený model.

Kromě toho ty zakázky dělí 9 let a ceny za tu dobu značně poklesly.

0/0
11.6.2014 13:33

M43a75r94t21i48n 81R35u27z67i28c77k45a 1202338966807

28T je odvozeny model od 14T a ne od 15T jak se pise v clanku... 15T je jina koncepce...

+1/0
11.6.2014 13:38

J71i29ř74í 65K93r90e46j89č54í91k 2517758374136

To já vim, však o tom píšu... ;-)

+1/0
11.6.2014 13:40

P22a67v93e25l 44O46d14r11a39z76i83l 6614239607630

Tím tu cenu vyšší o 77% neokecáte, sorry.

0/0
13.6.2014 13:06

J29i83ř80í 67K87r47e44j56č34í64k 2517388154656

Nechyběl jste v matice ? 

Mimochodem nic neokecávám, nemám to zapotřebí...

0/0
13.6.2014 22:55

Š56t40ě59p89á63n 16S20e51k94a87n59i76n70a 2889964814425

Za 1. Proč nejezdíme v tramvajích s wi-fi?! Protože bez wi-fi se musí zakázka dokončit, aby pak s wi-fi mohli nakoupit zase a zdražovat jízdné??! 2. Proč bych měl brát ohled na tohoto exportéra, který evidentně nijak netrpí s přijetím/nepřijetím eura?? Proč bych měl snášet slabou českou korunu, když se mnohým daří podobně?!;-O;-€

0/0
11.6.2014 13:01

H77o85n35z35a 17M70a17y48e65r 7760202683603

Vedle toho je Porsche omyl prirody

+1/0
11.6.2014 12:28

I92v17o 97J44a82n46á33č70e59k 8533523761882

Přitom kdyby se tam dala klima s reverzí, tak to může v chladném období topit. Ale to už asi nikomu nedojde.

0/−1
11.6.2014 10:46

J91i17n21d76ř54i59c52h 31Š72k52o78p40e48k 4685511500965

Ti se připravují na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají v Číně, kam Škoda Transportation poskytla desetiletou licenci na výrobu těchto vozidel.

A teď okénko z budoucnosti:

Rok 2014 byl posledním, kdy Škoda získala významnější zakázku na výrobu tramvají. Krok poskytnutí licence a tech. dokumentace Číně se ukázal jako chybný a pro začátek konce firmy s dlouholetou tradicí jako zásadní.

+1/−1
11.6.2014 8:53

M38a98r82t43i94n 52K77o35m16i60n57e70k 5280417821572

Bud to muzete cinanum dat za poplatek, nebo Vam to ukradnou zadarmo. Rozhodnuti nastesti neni na Vas. Skoda Auto ohyba hrbet jak VW kaze, Skoda Transportation zatim dela rozhodnuti sama za sebe :-)

0/0
11.6.2014 14:10

J27i77n98d36ř88i32c60h 25Š38k29o64p29e14k 4435761810295

když jim to dám grátis, těžko si pak můžu stěžovat, že mi něco ukradli

0/0
11.6.2014 20:40

T61o25m53á93š 55B95a64r42á50k 1483972940606

Je smutné, že Praha jako jediná si objednává tramvaje bez klimatizace... Ve škodovce vyvinuli tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábě bez klimatizace. Při tom úspora je naprosto zanedbatelná.

+2/−1
11.6.2014 7:06

J54i20ř95í 81K31r90e51j23č17í15k 2487668144756

To ovšem není pravda.

+2/−1
11.6.2014 7:22

T87o58m31á71š 83B74a50r65á26k 1383622710806

Tak nás poučte ;-)

+2/−1
11.6.2014 7:25

J44i93ř47í 83K62r30e77j73č53í33k 2317228844396

Už se stalo, napsal jste lež...

+1/−1
11.6.2014 11:55

J16a53r19o15s37l50a29v 75V83o29j75t24ě29c19k87ý 4933668294596

Spíše upřesním, Praha už pozměnila smlouvu a od roku 2014 se dodávají tramvaje s Wi-Fi a klimatizací;-)

Jinak má prvadu, že úspora je v celkové sumě už zanedbatelná. Stejně jako když kupujete nové auto za 800tis. tak vás nějaký doplněk za dalších 20tis. moc netrápí, protže se to v celkové sumě už ztratí.

Z otázky finanční psychologie, je poukazováno na fakt, že člověk podvědomně, JE ochoten zaplatit za doplňky ( služby i věci ) k hlevnímu nákupu ( tedy k hlavní věci či službě ) max. do 20% základní ceny. Z toho vyplívá, že pokud kupujete auto za 800tis. jste podvědomně ochoten připlatit za modernější vybavení a služby v hodnotě 80 000 na 90% a v hodnotě 160 000 ( tedy 20% ) v pravděpodobnosti na 85%

Pokud ale doplňky jsou dražší o 25% tak vaše pravděpodobnost dokoupení těchto produktů klesne k 20%

Ono to opravdu má smysl v těch obchodech :-/

+1/−1
11.6.2014 12:35

J19i16ř29í 68K31r85e46j36č11í43k 2347988594976

Taky upřesním, že wifi a klima se týká až dodávky roku 2015 a novějších.

Má reakce se týkala hlavně tvrzení, že byla vyvinuta tramvaj s klimatizací a speciálně pro Prahu se musí upravovat, což není pravda.

Smlouva na 15T pro Prahu byla uzavřena v roce 2005, zatímco první 15T s klimatizací byla objednána až v roce 2008 pro Rigu.

Klimatizace do 15T by v cenách roku 2005 navýšila cenu zakázky o 1,5 mld a tehdejší vedení města prostě klimu nepovažovalo za důležitou...

0/0
11.6.2014 13:29

T45o44m22á17š 33B35a30r60á68k 1193282170476

Netvrďte mi, že 15T vyvíjeli bez klimatizace. Nebyl jsem u toho, ale když by vývoj klimatizace stál 1,5 mld, tak jak to udělala Riga, že objednala 20 tramvají s klimatizací za 1,3 mld?

Třeba nemám pravdu, jak říkám, nebyl jsem u toho, ale co vím, tak s klimatizací se prostě od začátku počítalo. Máte pravdu, že to není speciální úprava pro Prahu, to nebyla nejlepší formulace. Ale Praha je jediná, pro koho se tramvaje bez klimatizace vyrábí.

0/0
11.6.2014 15:33

J10i67ř85í 59K65r12e61j75č32í85k 2847868294906

Nepsal jsem o vývoji klimatizace, ale o vybavení 250 ks vozů 15T klimatizací.

15T byla samozřejmě vyvíjená s možností instalace klimy, ale není pravda co jste napsal, že "speciálně pro Prahu jí musí upravovat a vyrábět bez klimatizace".

A Praha rozhodně není jediná, z produkce Škody namátkou třeba Brno nebo Wroclaw, z dalších třeba první série Ulfu taky není klimatizovaná...

0/0
11.6.2014 15:56

J24a27n 41J58í30c26h26a 8830740758861

Úspora není žádní, stačí kouknout na cenu pro Prahu a pro turky. Dodávka do Turecka je menší co do počtu kusů ale přitom mají tramvaj, která má klimošku a je levnější :))

+1/−1
11.6.2014 9:32

J42i92n38d57ř47i20c50h 24Š47k45o67p25e83k 4675961960325

ale z hlediska tech. parametrů to jsou 2 neporovnatelné modely

+1/−2
11.6.2014 10:00

V22á58c37l29a14v 44Z16e43l36i59n97k89a 2312260923202

No, tak si zkuste vít jednu tuhle tramvaj sem do Prahy a zajezdit si tady s ní. Jsem zvědav, jak Vám budou lidi chválit klimatizaci a wifinu, když neprojedete nespočetné ostré oblouky v centru a nebo zůstanete trčet v některém ze strmých pražských stoupání. Nemám v úmyslu se nějak zastávat DP nebo magistrátu, ale věřte, že tramvaje pro Prahu jsou oříšek, na kterém si natloukají hubu i renomované zahraniční značky.

+1/0
11.6.2014 10:32

O72n33d18ř33e27j 84R75a43t71a80j 4540558126571

krom toho, se zbytek tramvají bude dodávat s wifi a klimatizací pořád za stejnou cenu.

0/−1
11.6.2014 11:00

L89u33k29á93š 70H26l48o66u38c58a31l 6242200591524

ale to si muselo nové vedení pražské radnice "vykřičet", v původní smlouvě to nebylo

0/0
11.6.2014 13:10

V34á26c29l74a15v 21K44r87č72m14á37ř 1825928562325

Jenže ona to není samostatná 28T, ale "rodina" čítá 26T,  28T,  29T,  30T a v budoucnu i další modely, které sdílí nemálo prvků, takže porovnávat počet kusů 28T s 15T je trošku mimo mísu.

0/0
12.6.2014 20:40

J88a60k40u78b 68Ř73í70h37a 4545769712151

Čtu nadpis a říkám si. To je provokace.

Zdraví Pražák cestující MHD.

+6/−1
11.6.2014 0:18

M93a59r12e12k 73D25e90m47č64á34k 9795964456555

Škoda, že v tom článku není ta pražská a turecká varianta porovnána jinak než velmi povrchně na základě zbytného wifi (dobré pro turisty do zrušení poplatků za roaming, tedy ne moc dlouho) a klimatizace (ta v Praze moc potřebná není, těch pár dní se dá přežít). Při letmém pohledu vidím mezi těmi tramvajemi dva podstatné rozdíly, kvůli kterým chápu, že je ta pražská dražší - výkon 720 kW vs. 400 kW (aneb bůhví, jestli by ta turecká vyjela plná třeba z Malostranské ke Hradu), otočné podvozky vs. pevné (tzn. v Praze by ta turecká zase ničila koleje a nemohla by jezdit přes centrum).

Takže - jsem rád, že se Škodovce podařilo prodat povedenou tramvaj do zahraničí, ale současně jsem rád, že v Praze máme její pokročilejší variantu.

+12/−1
10.6.2014 23:39

M44a55r88e43k 42V54y19m15a69z69a83l 5418896772620

Souhlasím s Vámi.Bohužel novináři vždy budou pomlouvat a hledat chyby na všem co je spojené s Českem.Je to bohužel smutný národní sport, ukazovat naše nedostatky. Přitom právě úspěchy českých firem v zahraničí dokazují, že se umíme v ostré konkurenci prosadit i v zahraničí.

0/0
11.6.2014 10:03

M87a74r97t42i16n 49K38o70m11i63n66e12k 5190677631792

Uz samotnej fakt ze v clanku srovnavaj dve absolutne rozdilne koncepce tramvaji a nejvetsim rozdilem shledaji wifi a klimosku je dukazem ze autor o tom nevi zhola nic a ani se nenamaha si neco zjistit. Bohuzel to je ale na iDnesu naprosto bezne ;-(

+1/0
11.6.2014 14:17

V43á43c23l39a25v 47K21r43č26m94á88ř 1885418282415

Zaklínadlo pro masy zvané klimatizace. Kvůli dvaceti horkým dnům v roce. Do vozu, který každé 3 minuty zastaví, otevře všechny dveře. Na druhou stranu proč si neudělat dobře klikáním na Ano ;-D

+8/−12
10.6.2014 22:35

F34r22a83n75t59i81š63e39k 15M16o84s86s 8782753519109

Na západ od nás klimatizace v MHD docela dobře funguje. Samozřejmě za předpokladu automatického zavírání dveří, což určitě tato tramvaj umí.

+5/−1
10.6.2014 23:12

M46a15r88e49k 97D76e48m47č50á63k 9635254206605

"Docela dobře" = člověk kolikrát z těch autobusů vyleze promrzlej a současně mokrej, protože z té klimatizace kape kondenzovaná pára. Češi by měli spíš investovat do kvalitnější stravy - čím méně obezity, tím menší koláče ;-)

+2/−6
10.6.2014 23:42

V48á38c82l31a42v 88K34r90č13m97á78ř 1135188322405

Na západ od nás se dělají všelijaké zbytečnosti. Nic to ale nemění na mizivém počtu opravdu horkých dní. "Na západ od nás" jich mají třeba víc, proto klimatizaci do vozů montují.

0/−5
10.6.2014 23:43

T60o41m67á73š 94B51a82r52á77k 1433572730466

Ale oni ji tam montují i na východ, na jih a na sever od nás. Klimatizace není jenom o 35° vedrech, ona je příjemná i ve dvaceti. Stejně tak můžete říct, že nejsou potřeba sedačky, vždyť stát se dá taky, ne? Tak proč utrácet za nějaký zbytečný komfort.

+5/−1
11.6.2014 7:41

V35á95c27l47a28v 54K67r55č14m57á42ř 1615748552115

Příjemná, komfortní, ale tomu pak bude odpovídat i cena. S montováním klimatizací poletí nahoru provozní náklady. DP Praha už nyní hospodaří jak hospodaří. Rostoucí provozní náklady budou jen další kartou do ruky těch, co chtějí zdražovat jízdné.

Něž začne bezhlavě kritizovat, měl by si dle mého měl trošku utřídit priority. Má volba je jasná - raději kratší intervaly, než klimatizace.

0/0
11.6.2014 15:38

M90i70c93h68a26l 17C88h31a95l51u25p18a 6648850149863

Otevírají se jenom dveře, u kterých cestující zmáčkl tlačítko. Nebo může řidič otevřít všechny.

0/0
10.6.2014 23:30

V84á25c87l65a17v 79K41r84č62m64á83ř 1565828342215

Samozřejmě, což se uplatní pro pár stanic na periférii. V případě frekventovaných stanic v centru cestující využívají všechny dveře současně. Zbytek města zároveň zůstane rozpálený, takže co vyřeší pár "chlazených" minut?

+1/0
10.6.2014 23:39

M29i95c80h60a17l 49C87h56a38l45u73p31a 6958130459123

Ono to nebude tak horké, v nákupních centrech se taky pořád otevírají dveře a je tam chladněji i hned za vstupem. Víc času se stráví mezi zastávkami než v nich.

+1/−1
10.6.2014 23:46

V69á98c69l57a46v 86K88r93č20m39á19ř 1155608332425

Provozní náklady nákupních center jsou dle mého názoru věcí soukromého subjektu, ten ať si klidně chladí pánu bohu do oken. V MHD raději uvidím kratší interval, než klimatizaci opravdu užitečnou 14 dní v roce.

+2/−1
11.6.2014 0:00

M47i71c39h95a21l 82C34h96a47l95u67p58a 6298420589443

Já jezdím MHD jenom chvíli, ale kdybych jezdil hodinu busem nebo tramvají, tak bych klimatizaci určitě ocenil.

0/0
11.6.2014 11:04

P80e26t61r 24N56ě23m75e74c 4410163860497

lepší je ten "wifi přijímač". Jestli má ta tramvaj wifi přijímač,tak zřejmě přijímá signál z okolních budov a downloaduje si service packy :-)

0/−2
10.6.2014 22:26

P77a40v82e94l 15H12a35l58b66i17c34h 6289442126329

Lepší klimu? Blbost. V těhle vedrech jsem do T15 nastoupil a skoro jsem si říkal, jestli to neomarodím, z 35 do 20 stupňů bo kolik tam bylo. Spíš naučte řidiče, jak se správně taková klima ovládá, tu pro svoji kabinu se jistě rychle naučili ovládat, tak by to neměl být problém...

+3/−11
10.6.2014 21:50

J61o77s38e69f 60N61o93v37á87k 9989182850348

A tady jezdime ve 40 let starych tramvajich plnych smradlavych bezdaku.

+7/−4
10.6.2014 21:34

M94i63l63a15n 95K84r29á17l 8233718521261

a kde bydliš?

0/0
10.6.2014 22:09

E17v98ž77e73n 91P42o78l54á89k 3248968121463

ForCity obsahují nějakou speciální ochranu proti bezďákům, kterou zhruba desetkrát méně poruchové T3 neobsahovaly?

+4/−1
10.6.2014 23:26

L36a86d82i12s93l95a95v 26K10o63l12a52č29k32o58v82s25k47ý 5153851529531

Škoda ze dnes jezdil po Praze ve skleníku na kolečkách :-(

+8/0
10.6.2014 21:29

J62a26r63o94s65l39a41v 44K80o65v60á67ř69í96k 4458143280750

Skoda ze u nas v Plzni nejezdi.

0/0
10.6.2014 21:28

M55i10l16a44n 74K31r72á20l 8293708731751

jezdí, v továrně

+1/0
10.6.2014 22:09

J91a26r92o81s34l66a48v 97K40o66v84á65ř82í46k 4908603620610

V tovarne se ale nesvezu.

+1/0
10.6.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.