Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci vzdali spolupráci s Leo Express, linku do Košic si zajistí sám

Plány soukromého železničního dopravce Leo Express na to, že bude vozit pasažéry na Slovensko s tamním partnerem, padly. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s ním nebude od začátku příštího jízdního řádu oproti původním plánům spolupracovat na lince mezi Prahou a Košicemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u16c52i83a62n 64P30a88p23a58z29i62a97n 5694527721675

Nadpis článku je paskvil. Slováci vzdali spolupráci, linsku si zajístí SÁM! Orpavdu krásná čeština! Snížit plat, případně rovnou vyhodit!

+1/0
16.6.2014 10:33

J28i77r81k60a 31D83v10o66ř23á64k 4825280673508

Česky by bylo "ten si linku do Košic zajistí sám".

0/−1
16.6.2014 11:12

I38v57a79n 65H45o77l86a92s 5857277948467

Ale houby, česky je to správě i takto, dokonce i správnější, než tam cpát redundantní ukazovací zájmeno.

0/0
16.6.2014 16:18

J64i36r66k92a 88D66v73o91ř57á53k 4475390863878

Vy se dejte na novinařinu, také nevíte co je podmět řídící věty.;-)

0/−1
16.6.2014 17:07

I83v42a34n 17H49o33l77a79s 5427697218517

No a vy si pro změnu zopakujte alespoň základy syntaxe a stylistiky, abyste teoretické poučky neaplikoval totálně blbě a neztrapňoval se dalšími pseudbohemistickými "moudry".

0/0
16.6.2014 17:20

J56i35r12k91a 20D88v70o64ř20á17k 4185690263528

Jo, a ještě odkdy se název české firmy neskloňuje?

+1/0
16.6.2014 11:14

M40i79r65o94s32l72a25v 22Z10i16k59m26u15n52d 7899383334743

V češtině se skloňuje i název cizí firmy - např. se Siemensem, od Stadlera  ...

0/0
17.6.2014 10:55

M82i10r94o19s81l49a44v 77Z23i44k56m14u76n38d 7839763174653

Nějak mi uniká, čím by se do Košic 2x denně mělo jezdit. Turnusová potřeba dvě soupravy, za předpokladu, že se tam pojede na otočku, tak někdy v 5,00 z Prahy, v nejlepším případě 13,00 Košice, zpátky ve 13,30 - 14,00 (takový obrat může dělat jen šílenec), Praha 21,30 - 22,00. Kdy by jel druhý vlak ???

Reálně tedy 3 soupravy, dá se kombinovat i Bohumínem nebo Starým Městem ... ale tohle se nedá vyjezdit s pěti soupravami bez zálohy ...

0/0
16.6.2014 9:11

J79i35r19k93a 46D13v45o72ř67á44k 4165700683118

Mě to až tak nemožné nepřijde. Tři soupravy na Košice, dvě na Starák, s konečnou na Ostravsku nic nebo jen nějaký okrajový spoj. Ještě je tu další možnost, že by z/do Košic nejely oba páry vlaků až do/z Prahy. Formulace v článku tomu sice nefandí, ale technicky vzato to vysloveně neblokují.

+1/0
16.6.2014 10:48

J35i68r34k47a 39D94v32o60ř28á93k 4875480143438

Také by mohl posílat jeden pár na noc, pro masochisty.

0/0
16.6.2014 11:37

J35i33r17k20a 16D85v92o60ř17á47k 4925340503798

Ještě doplněk: Na rozdíl od RegioJetu v návrhu slovenského jízdního řádu na příští rok Leo Express ještě zapsaný nevidím.

0/0
16.6.2014 15:09

Z23d75e52n74ě14k 60H81r25u20b89ý 5875688601456

LE se vrací do Pardubic? Nevím, jestli to trochu neprokoučovali. Já jsem s ním jezdil pravidelně, ale když Pce zrušili, zkusil jsem Relax třídu RJ a do LE mě už nikdo nedostane.

+6/−1
13.6.2014 22:45

M10i84r86o35s96l59a79v 17Z37i67k76m43u60n54d 7549583944633

Pardubice prokaučovali. Ráno jede modrý v 6,52 zastaví Libeň, Kolín, Pardubice ... všude solidní nástupy, za ním černý a skrze okna je vidět "celkem prázdno".

+1/0
16.6.2014 9:12

J89i70r78k13a 82D97v59o45ř82á89k 4335310333808

Moc jsem nepochopil výhody systému, kdy během 35 minut jedou všechny 4 expresy a pak ve zbytku do 2 hodin žádný. Ráno je to sice pochopitelné, ale jinak by přece víc cestujících nabagrovali, kdyby si to trochu rozložili.

0/0
16.6.2014 14:13

A87n42n79a 10T20v35a57r16ů29ž67k30o92v79á 4501706215458

Co je na tom k nepochopení?  To je přece ta konkurence.  Kdyby byl dopravce jeden, tak, pojede jeden expres za cca hodinu. Teď jsou dopravci tři, tak jedou za sebou tři poloprázdné vlaky, půl dne nic a pak zase všechny najednou. Do jednoho vlaku by se všichni vešli, jízdné by bylo levnější. Nejhorší na tom je ale to, že tak je to se vším. Zbytečný nadbytek nabídky obrovsky zvyšuje ceny. Jsou dvě možnosti, buď vyšší cena, nebo větší odbyt. Rovněž lékáren je obrovský nadbytek a nejsou samy.

0/−1
16.6.2014 14:33

J16i89r19k25a 62D19v60o65ř11á25k 4705470363368

Nejde o to, že jich je moc (jako lékáren), ale že zvolili časy co vyhovují agresivitě jejich podnikání ale ne cestujícím. Tím vyrobili ztrátu sami sobě. Mají kvůli tomu určitě méně cestujících celkově (narozdíl od lékáren).

0/0
16.6.2014 15:13

A57n51n85a 53T35v85a38r11ů83ž49k10o66v66á 4751906685368

To je samozřejmé, že soukromí dopravci nebudou jezdit mimo špičky. Některé soupravy však ani nezastavují v rychlíkových stanicích. Nejvíce elektřiny se přece spotřebuje při rozjezdu vlaku. Stejně tak nikdy nebudou mít nic jiného než rychlíkové soupravy. To by si měli uvědomit ti, kteří s nima jezdí. Tím, že vyžrali ČD ziskové tratě, tím na ně doplácejí ti, kteří musí vlak používat denně. Ztráta zisku je pro ČD jistě dost velká

0/−1
16.6.2014 16:00

J67i36r23k69a 67D78v72o70ř42á72k 4825760163308

No jasně, a proto u nás jezdí několik soukromníků v regionální dopravě... A co se týče "špiček", ten dvouhodinový pa-takt takhle funguje skoro celý den. Vaše argumenty nefungují.

+1/0
16.6.2014 16:07

L74u42c43i64a77n 65P30a21p78a50z40i98a49n 5874947821465

Znalce to nepřekvapí. České dráhy jsou lepším partnerem jak soukromníci, co zajímá jen zisk a je jim jedno, jak se cestující cítí při jejich jízdách.

+6/−8
13.6.2014 16:24

A94l43a45n 97Ř75e93p62k73a 4735786

Tak o cestující se starají i soukromíci.. ;-)

+2/−5
13.6.2014 19:15

T33o59m53a93s 45N15o82v78o55t87n34y 3591696868789

;-D;-D;-DR^

+1/−1
13.6.2014 21:02

T41o40m33á72š 45M36o72r65a78v29č12í41k 3507516823895

To je panečku logika:-P

+1/−1
14.6.2014 4:01
Foto

M70a42r60t46i41n 32C62u16g48e78r11e26a50n 1169717708101

Jistě... a proto ČD ustupují od kupé vozů, které dávají cestujícím jisté soukromí a mění se na kolejové autobusy v čele s RailJety a Pendoliny

+1/0
15.6.2014 19:35

J71a13r37e83k 54K71a46l81i17v69o13d73a 7726323421246

Mi zase vyhovuje Pendolino....

0/0
15.6.2014 20:33

J64i71r53k31a 17D76v24o88ř27á11k 4745360103628

Kupéčka nevyhovují každému. Možná vyhovují jen menšině.

+1/0
16.6.2014 11:01

V51i45k57t69o13r 69N74á29r67o67ž86n23ý 3989182968

Nedivím se , že Slováci do společného projektu s LEO nechtějí....

Pro ně je nejdůležitější trasa Bratislava-Košice. A proč participovat na projektu , který jim systém na této nejdůležitější trase naruší.

+4/0
13.6.2014 14:26

J43i94r57k93a 49D35v26o54ř69á35k 4455120733418

Jestli jim opravdu přepustí vyjednanou dopravní cestu, tak se tím ústupem stejně žádného "narušení" nezbaví. Důvod bude jiný.

0/0
16.6.2014 10:53

R18o23m76a77n 47P94o82l16á15č45e28k 1240566740205

Slováci by byli blázni měnit spolupráci s ČD. Když např. Praha - Žilina jezdí slovenské vagony a táhne to česká lokomotiva atd. Ale co s tou tramvají co má Leoš?

+13/0
13.6.2014 13:39
Foto

M36a59r82t74i63n 10C56u14g10e64r60e77a14n 1489557368901

Souhlas, RJ má alespoň soupravy, s těma si jde i hrát... co dělají ucelené jednotky v dálkové dopravě opravdu nikdy, ale nikdy nepochopím

0/−2
15.6.2014 19:33

J36a34n 84H60o80r77a 6797921496

To není o ucelených jednotkách viz Německo,Francie atd.,ale o typu.....

0/0
16.6.2014 9:24

J68i84r30k43a 66D60v62o53ř23á30k 4445460233638

Nepochopíte to vy, nepochopí to spousta železničářů v téhle železničně zaostalé zemi, ale v západní Evropě i východní Asii se tak jezdí zcela běžně. Je to tak trochu součást železničního boomu, který se u nás jaksi nekoná.

+1/0
16.6.2014 15:16
Foto

B14r74o30n51i56s68l58a31v 53G63a50b44r63y34š 2512509381

Stačí mi, když jedu tramvají z Divoké Šárky na Podbabu. Ještě tak z Prahy na Slovensko... ;-D

+14/−4
13.6.2014 13:15

J48i18ř13í 47K12o90c79u30r23e63k 6495444805168

Tak určitě. Leo musel DÚ evidnetně uplatit aby TRAMVAJ schválil pro provoz na ŽELEZNICI. Jen tu tramvaj u Štadlera jakýmsi omylem vyrobili tak, že umí 160 km/h (naco proboha!) a ještě tak blbě, že by se do jízdního profilu tramvaje nevešla.

+4/−3
13.6.2014 13:34

R49o78m64a36n 39P37o23l39á58č85e43k 1430786140275

Tramvaj je trochu nadnesená, ale v podstatě má pravdu... Ano je to vlak, vyprojektovaný pro příměsto ne pro dálkové tratě...

+10/−1
13.6.2014 13:37

J51a59n 15K20u38t63m25a98n 9984639390

Vy navrhujete kolejová vozidla?

0/−5
14.6.2014 11:04

J48i45r17k88a 92D94v23o36ř36á14k 4155480173178

Pro příměsto je vyprojektovaná jiná varianta toho Flirtu. Tohle je něco jako "expresní regio" s jízdní dobou do 3 hodin. Čili Praha - Ostrava dobrá, Praha - Košice nevhodné. Ne, nepozastavujte se nad tím, že rychlost 160 km/h nebo 3 hodiny jízdy je v Evropě normálně ještě regio (byť z těch delších), i když u nás je to Praha - Ostrava.

0/0
16.6.2014 11:00

A58n44n90a 60T87v96a80r51ů66ž96k64o50v79á 4501666145718

Ale co s tím. Soukromí dopravci přece nebudou provozovat příměstskou dopravu. Ti berou jen výdělečné tratě. Kdyby zůstali jen soukromníci, tak do malých obcí, do škol, do zaměstnávńí a to už nemluvím o cestování z divadla apod, nás budou zase vozit formani.

0/−1
16.6.2014 14:38

J75i42r44k23a 86D13v53o80ř94á35k 4715540813608

Příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva, a proto ně soukromníci usilují. Opakuji, že stávající leoexpressí vlak je zcela nevhodný pro příměsto, je to expresní regio. Pro příměsto by musel mít např. cca 3x tolik dveří.

+1/0
16.6.2014 15:01

A97n26n22a 56T21v58a12r44ů22ž58k96o77v12á 4261266615788

Pane Dvořáku. Na co pak asi dostávají ČD dotace?  Je to právě proto, že tratě do malých měst v době, kdy jezdí méně cestujících, jsou prodělečné. Tak je to v celém světě, nejsme výjimkou. Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách. Ti soukromí dopravci nezastavují ani ve všech rychlíkových stanicích, protože nejvíce elektřiny spotřebuje vlak při rozjezdu.

0/−1
16.6.2014 16:07

I23v49a11n 60H66o22l81a86s 5897187108897

>Kdyby se zrušily ČD, tak se vlakem dostanete jen do velkých měst a ve špičkách.

Kdyby se zrušily ČD, tak ty "dotace" (ve skutečnosti to nejsou žádné dotace, ale normální platba za objednávku dopravní obslužnosti) nesmí dostat jiný dopravce, který tu dopravu zajístí taky???????

0/0
16.6.2014 16:17

P80e68t94r 54F48o62l16t66y91s 7685351690598

Takhle jezdí na Slovensku RegioJet po jedné lokálce a nejsou s ním cestující příliš spokojení (o nedodržení slibů o některých službách, se kterými tam šel, ač nikoho to nenapadlo zakotvit je do smlouvy, nemluvě).

0/0
16.6.2014 18:06

A26n82n43a 72T62v52a29r37ů23ž88k66o91v51á 4961366415878

Klidně je dostat může. Jde jen o to, že za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly.

0/−1
17.6.2014 8:29

I26v13a62n 80H16o91l15a19s 5767567668457

> za pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného by se tím ani nezabývaly

A vy si snad myslíte, že ČD to dělají jen za "pouhý rozdíl mezi skutečnými náklady a příjmem z jízdného"????? Prosím vás, už toho fakt nechejte, co příspěvek, to "perla" - ovšem jasně prokazující, že o tom financování veřejné dopravy fakt nevíte vůbec nic a ještě si vymýšlíte totální nesmysly.

0/0
17.6.2014 15:49

A95n78n75a 47T18v47a83r67ů96ž32k26o58v91á 4531366165388

Ano, souhlasím, všechno zprivatizovat. Jediný výsledek té slavné privatizace je neuvěřitelné snížení kvality při až nemravném zvýšení cen.

0/−1
17.6.2014 17:46

J44i98r34k60a 98D62v26o91ř12á58k 4475470933868

Opakuji, že příměstské trati jsou samozřejmě výdělečné, pokud je na ně smlouva. Těmi svými "dotacemi" vyjadřujete přibližně totéž, jen chybnou (novinářskou) terminologií. V regionální dopravě u nás s motoráky jezdí kromě ČD ještě několik menšinových firem, i soukromých.

+1/0
16.6.2014 17:12

A14n20n89a 39T30v68a69r35ů48ž43k86o60v19á 4741286815808

Vydělečné sotva, spíše nejsou prodělečné. A ta smlouva jim právě zajišťuje platbu mezi skutečnými náklady a příjmem z prodeje jízdenek.

0/−1
17.6.2014 8:25

I40v15a56n 60H63o63l85a57s 5407817608147

Jasně - a České dráhy to podle vás provozují se ztrátou, protože chtějí lidem pomáhat .-)))))). A aby si to náhodou nerozmyslely, tak na tu regtionální dopravu, kterou by jinak nikdo nedělal, zavřeli exluzivní smluuvu s kraji na 10 let, že jo??? Nešlo by u toho příště trochu myslet???

0/0
16.6.2014 16:07

A36n93n38a 75T62v55a32r52ů20ž49k55o28v68á 4791526785688

Na ty smlouvy bylo výběrové řízení. Proč , když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci? Lidem nechtěji pomáhat. Jestli jste si toho ještě nevšiml, tak osobní vlaková doprava je téměř v celém světě považována za službu veřejnosti a všude dostává dotace.

0/−1
16.6.2014 16:16

I56v68a41n 48H94o60l88a62s 5157537168627

> když se jedná o konkurenci, nemuseli si vzít na procento výdělečných tratí i příslušné % tratí prodělečných a příslušné % dotaci?

A k čemu? Náklady se stejně nevyčíslují na určitý segment sítě, ale na jednotlivé tratě (a to pro každý druh vlaků zvlášť). Takže i když ČD jezdily na trase Praha-Ostrava monopolně, tak stejně žádný "zisk" z této trati nepřelévaly do regionální dopravy, aby byla pro objednavatele levnější.

> Lidem nechtěji pomáhat

A ČD jim pomáhají??? A jak asi tak - popusťe uzdu své fantazii ještě víc, ale s realitou se těžce míjíte.

> a všude dostává dotace.

Znovu opakují (snad napodruhé pochopíte) - nejde o dotace (alespoň ne v této rovině) - objednatavel si objedná určité spoje, dopravce vyčíslí náklady, odečte jízdné a zbytek objednavatel uhradí jako normální cenu na něco konkrétního, co si objednal (případně hradí veškeré náklady a jízdné pak nedostává dopravce, ale objednavatel). A zkuste uvést jediný použitelný argument (zatím bohužel nepadl ani jeden), proč se takový systém podle vás bez ČD zhroutí.

0/0
16.6.2014 16:24

I44v91a92n 16H78o25l89a76s 5217637568597

> Na ty smlouvy bylo výběrové řízení

O tomhle si taky nejprve zjistěte podrobnosti - stačí z otevřených zdrojů - jak to obvykle bývá s "férovostí" nabídky. ze strany ČD - hlavně jak jde najednou z jejich strany cena obrovsky dolů ve chvíli, kdy se do výběrka přihlásil i někdo jiný.

0/0
16.6.2014 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.