- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jova, jova, tak mi se chce brečet. Ekonomicky je to jasné, ale emoce ... co s nimi.. ?Tatrovku mám za rohem. Slovo Tatra - vždycky mi okamžitě naskočí duo Hanzelka + Zikmund. Obrovský smutek..
No je to trochu zoufalý krok, ale v krátkodobém horizontu to Tatře pomůže. V dlouhodobém by asi bylo rozumnější než podporovat korejské montovny nějak pomoci Tatře v restruktualizaci a rozjezdu. Pokud to z důvodu platnosti nějakého sebedestruktivního předpisu nejde, tak jsme si zařízli další kus rodinného stříbra.
Tatře scházejí zejména početnější zákazníci. Provozního kapitálu má poměrně dost. Ale dokud nebude mít pořádné zakázky, aby mohla náklady na vývoj rozpustit do velkého počtu jednotek, tak bude stále balancovat nad propastí. Těch cca 1200 aut ročně je málo, potřebuje prodat odhadem aspoň 5000 aut každý rok, aby to bylo dlouhodobě udržitelné.
To vidím jako začátek konce. Ach jo, to bude zase v Číně podobných aut Tatře...
Uvidime. Nejedna firma uz zjistila, ze po rozjeti vyroby v Cine se ve fabrice pobliz nahle objevil vyrobek napadne podobneho designu ci konstrukce.
Zli jazykove tvrdi, ze cinske letadlo Comac C919 je velmi podobne tam montovanemu Airbusu 320. Od byvaleho zamestnance Philipsu vim, ze se tam podobne spalil Philips.
Čína využila hospodářské krize v Evropě a USA a nakupuje firmy po celém světě. Na druhou stranu, když to našim firmám pomůže, zvedne to ekonomiku a sníží nezaměstnanost, tak proč s nimi neobchodovat.
A pomůže to našim firmám, zvedne ekonomiku a sníží nezaměstnanost?
Mně se líbí, co se tady z toho nadělá :-)
V Číně byly postaveny už dříve továrny na tatry i na liazky, běžně se tam vyráběly vozy na bázi Š706 a T111, no tak jim teď holt prodali licenci taky na výrobu patnáct let starého modelu TerrNo. Jestli si pamatujete reklamní slogan "první proráží, ostatní následují", tak přesně totéž platí o Tatře a jejím "s Tatrou cestu nehledáte, s Tatrou cestu tvoříte" - TerrNo má za úkol na tamním trhu prorazit a prozkoumat odbytové možnosti trhu, který má více než dvojnásobnou kapacitu než celá EU. Proto se má v Číně v licenci vyrábět více aut než v Kopřivnici.
Co se týká toho, jak obejít zákaz vývozu a ryze české obezličky s přeprodávací obchodní společností: říká vám něco pojem výrobní číslo? To při registraci neošidíte. Navíc auta v Číně mají poněkud jiné podmínky provozu než v EU. Ze stejného důvodu nelze jen tak koupit za babku auto v USA a tady si ho přihlásit - musí projít úpravou osvětlení apod., a navíc musí být homologován pro evropský trh nebo si ho musíte nechat dost draze schválit v TÜV (dříve ÚSMD). Navíc přeprava vozů přes půl světa není levná, automobilů dáte do kontejneru mnohem méně než mobilů a dovážet hotová auta se nevyplatí. O riziku poškození při přepravě nemluvě.
.
Nakonec: v Číně nemůže jen tak někdo postavit továrnu. Tu továrnu musí minimálně z poloviny vlastnit tamní subjekt, který pak vyrábí v licenci. Stejně jako čínské volkswageny nevyrábí přímo tamní společnost, ale nějaká čínsko-německá joint venture...
bezva, tohle je typ informací, kerý by se automaticky měl objevit v článku...
Nesmí prodat mimo čínský trh? Tak si založí v Číně jinou firmu, které bude firma, vlastnící licenci, auta dodávat. A pro ni už licenční podmínka platit nebude. Bude švanda, až v Číně vyráběné tatrovky vytlačí Tatru i z těch posledních trhů, na kterých se drží.
Je zde ještě něco co by šlo prodat ? Číňaní zkoupí i ty dluhy a pak nás vystěhují.
už v roce 60 se chlubili, že nás utlučou čepicema a ono na to dojde. A jinak si říkám, zda všechny ty čínské asijské restaurace přidávají do jídel jen zdravé chemikálie....
sto milionů korun za licenci při výrobě 10.000 aut? o mi vychází na 10.000 Kč za auto (ok, mluví se o stamilionech, takže možná 30.000 za auto při licenci za 300 milionů, ale stejně). Je to hodně nebo málo?
Jednoho krásnýho dne si Čína koupí celou Českou republiku...
Proč by kupovali nějakou bezvýznamnou maličkou českou republiku? Koupí spojené státy, vlastně už koupili vzhledem k množství nakoupených dluhopisů....