Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva chce na české tratě, má zájem o rychlíky do Liberce i Plzně

Stát už letos může začít platit za objednané dálkové vlaky jiným firmám, než jen Českým drahám. O rychlíky mezi Pardubicemi a Libercem a Plzní a Mostem projevila nově zájem společnost Arriva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i75ř67í 70J33o13z30a 3958913710391

Není pravda, např.: Před několika lety se objevily na železnici do Hrádku nad Nisou nové vlaky typu Siemens Desiro. Vítězný německý dopravce si v Hrádku nad Nisou založil českou provozovnu. Pozitivní trend roku 2011 byl potvrzen i v roce 2012 a štíhlé zelenobílé sexy vlaky si stále drží vzrůstající počet cestujících - zdoj:  KORID LK

Jančurův RegioJet na Slovensku poprvé vydělal. Vlakům přibylo půl milionu pasažérů

Byznys Radima Jančury na Slovensku byl loni poprvé výdělečný. Žluté vlaky RegioJetu, které jezdí na trati mezi Bratislavou a Komárnem, přinesly podle předběžných výsledků zisk v řádu desítek tisíc eur.Počet pasažérů mezi slovenskou metropolí a Komárnem se loni zvýšil na 1,76 milionu. V roce 2012 to bylo 1,25 milionu lidí.

0/0
20.6.2014 9:21

J55i54r70k68a 61D13v79o64ř89á95k 4255600513858

Tak tak. Soukromník strašlivě prodělává na lukrativních tratích, protože tam cenově válčí. Na "prodělečných" tratích, kde získá smlouvu na veřejné peníze a určitý druh lokálního monopolu, samozřejmě vydělává. Paradox jen na první pohled.

+1/0
20.6.2014 13:40

M15a23t96ú30š 71B51e61n83a60k 9898154742873

medzi Bratislavou a Komárnom riadne osekali autobusy, pričom od štátu dostali dvojnásobok  vlakokilometrov, takže nárast cestujúcich je logický. Mimochodom umiestnim sa tie "kvalitné" motoráky nepáčia, ono sa nedá čudovať kto by nenadával na plechovku v ktorej nejde klíma a ani otvoriť okno.

Regiojet nedostáva peniaze len od štátu, ale aj od jednotlivých krajov, čo na Slovensku nieje bežné, dokonca dostal peniaze aj od Mesta Bratislava, pričom nieje nijako integrovaný s inými formami dopravy...

+1/0
20.6.2014 16:34
Foto

O85t25a 44L22ö44b89l 8579289336618

To všechno nepomůže, to chce nové tratě a koleje a tím rychlejší spojení. Samotný komfor nestačí.!!

+3/−1
19.6.2014 9:14

M34a51r52t96i36n 60Š36v83a24n25c83a28r 5892333

No a nebylo by lepší postavit pořádnou dálnici Liberec-Pardubice a na ten železnej šrot se vykašlat... na dálnici 130 km/h na drncavým šrotu 60 km/h.. to je docela rozdíl.

0/−8
19.6.2014 8:37
Foto

J75i30ř29í 77Š70r93á79m62e86k 3248937499541

Říká Vám něco R35?

0/0
19.6.2014 10:38

J83i79r70k93a 67D81v61o72ř77á28k 4545340333348

R35 není dálnice a nedá se moc předpokládat, že na ní bude 130 km/h.

0/0
19.6.2014 16:23

L16u89k59á14š 66Š34m21a46h23e69l 2787574392804

Když do trati dáte stejné peníze jako do dálnice (která taky nestojí), budete jezdit Liberec - Praha hl.n. dvojkolejně za hodinu...

0/−1
19.6.2014 10:54

J70i64r38k12a 85D15v52o13ř53á31k 4265450373608

Dálnice tímhle směrem je naprosto zbytečná. R35 tam bude stačit až až. Otázka je, jestli by některé části nebylo lepší postavit zatím v polovičním profilu a zbytek dostavět až později. Tak by se obchvaty natáhly rychleji.

0/0
20.6.2014 9:24

M96a12r74t52i47n 69Š73v71a36n20c36a24r 5432463

Dokud se tam bude jezdit 60 km/h, tak je mi jedno, kdo tam bude jezdit. Trať je třeba zmodernizovat aspoň na 100 km/h

+1/0
19.6.2014 8:33

A65l10e24n19a 51J80a11n23d89o51v48á 7279808121465

No jasně, však Deutsche Bahn si také na svých tratích v Německu nechávají podnikat jiné státní podniky, třebas České dráhy,že?;-€

Nebo ne?Rv

+8/0
19.6.2014 7:19

V38i87k31t96o60r 49N21á94r35o19ž69n17ý 3989372278

Nevím , jak v osobní dopravě. Ale v nákladní dopravě podniká v Německu cca 300 firem

0/0
19.6.2014 8:56

J74i70ř71í 15H47o52r16á16k 5934565595820

ČD jezdí i do Berlína

0/0
19.6.2014 9:05

V22i32k14t29o87r 70N35á97r32o15ž27n82ý 3959542158

Kdo v tomto případu figuruje jako dopravce ? Teď myslím z úředního hlediska ?

0/0
19.6.2014 9:13

M87a10r81t72i12n 84S71t76ř76e55š75t63í92k 7325806367

ČD do Berlína nejezdí. ČD jsou dopravcem po státní hranici, od státní hranice je dopravcem DB.

+1/0
19.6.2014 11:19

J50i10r65k97a 71D31v89o81ř45á72k 4385940683538

Zajímalo by mě, jestli stejně je to s TGV mezi Paříží a Německem. Prostě jestli existuje (dejme tomu v EU) dopravce, který jezdí úředně  mezinárodně. Mám takový dojem, že snad ani ne, že si to ti "národní" dopravci takhle předávají všude, a pokud přes čáru jezdí soukromník, tak nevím - možná přecijen ve spolupráci s tím národním (nebo nanejvýš jiným soukromníkem) té druhé země.

0/0
19.6.2014 15:50

D88a18v92i47d 27Č16e22r83n57o97h49o55r37s72k22ý 1166414756506

třeba RJ jezdí na slovensko pořád jako RJ sám za sebe :-) a nebo rychlíky Moskva - Nice jsou pořád pod hlavičkou Ruska :-)

+1/0
19.6.2014 16:48

M78i76l81a40n 55L42a66š19ť98o36v38k55a 8762174333668

Jasně, Trilex, StädteBahn, Vogtlandbahn, možná i další.

0/0
29.6.2014 7:16

V66l70a54d14i74m24í66r 52F67i58b26i93g26e69r 5394411621544

To jsem zvědavý jak to dopadne, ono v té soutěži samozřejmě podmínkou mít nové soupravy. Trasa Pardubice Liberec je tragická. Ty vozy jsou v pořádku a interíér není nejhorší, ale není tam klima a wc jsou stará tedy mísa-pražec. A jsou pomalé to uznávám. Párkrát jsem jel a nechtělo se mi věřit že se jedná o rychlík na spoustě míst se to sune jako šnek.

+2/−1
19.6.2014 6:10

J89a75r17o77m46í15r 59K95r22á56l 4290519724479

A jak pomůže nová souprava, když je tam omezená rychlost ?

+3/0
19.6.2014 7:02

V13i16k54t44o85r 70N74á63r20o38ž72n96ý 3269722918

Rychlostně 030 ta trať na tom není až tak špatně.

Problém vidím spíše ve sklonových poměrech a v tom , že se ty rychlosti tam dost razantně mění... Takže pokud budete mít motorově výkonnější soupravu s lepší akcelerací..může to pomoci dost razantně

+1/0
19.6.2014 8:55

P39e96t95r 92M32a27l56ý 7592887348497

Moderní motorák dokáže jezdit (zejména do kopečka) poněkud svižněji. Ale to už bylo zjištěno během ověřovacích jízd před deseti lety (tehdy za účasti Connexu) a následného vložení návrhu jízdního řádu do VŘ, který nebyl akceptován (vyhlásilo se druhé kolo s podáním upravených nabídek) a jezdí se dle současného modelu s nynějšími vozidly.

0/0
19.6.2014 14:15

J53i78r12k19a 33D25v84o78ř89á20k 4245930543908

Jasně. Tam co bývala zubačka, tam se dnes bez zubů víceméně vyšplhá regionova a moderní motorák tam jezdí bez zubů celkem v pohodě.

0/0
20.6.2014 13:43

V78l35a65d77i15m49í87r 86F14i81b59i32g58e50r 5294561551654

Ono hodně pomůže i když se ta souprava na tu povolenou rychlost rychleji rozjede a samozřejmě je u nové soupravy plus klimatizace. Alespoň v letních měsících se to hodí.

0/0
19.6.2014 19:25

J20i45r26k95a 61D10v14o56ř21á46k 4825800253138

Pokud se na trať nasadí nová jednotka místo něčeho se zastaralými podvozky, dá se ze SŽDC vyrazit formální zvýšení v obloucích o trošku - tak 5-10 km/h. Také vyšší akcelerace má svůj význam. V celkovém součtu je to pár minut, což nemusí být nijak ohromující, ale někdy to může znamenat rozdíl mezi mít a nemít přípoj na konci lokálky. A to je důležité, může to zvednout obsazenost o desítky nebo stovky procent.

0/0
20.6.2014 14:00

M51a11r52e90k 89V80y83m83a60z66a74l 5298596112660

To je ale věc SŽDC, že se tam jezdí pomalu a ne vlaku. Jelikož se jedná o jednokolejnou trať, tak z důvodu křižování v přesně daných stanicích, nedojde ke zkrácení jízdních doby ani kdby tam jezdili Japonci z Šikanzenem...

+1/0
19.6.2014 7:22

J43i58r42k63a 58D82v18o73ř82á73k 4645720573378

Podmínkou samozřejmě NEBUDE aby byly soupravy nové. Otázka je, jestli ostatní podmínky budou takové, že si novou soupravu vynutí nebo ne, nebo jestli to splní třeba nějaké bazarové Desiro nebo Talent.

0/0
20.6.2014 13:34

M51a14t32ú66š 55B80e56n97a37k 9658744802363

tak to tam Desiro classic jazdiť nebude môcť, tie sa už nevyrábajú.

0/0
20.6.2014 16:40

J83i59r31k41a 50D13v88o77ř86á49k 4275650303428

Leda by někomu přebývalo.

0/0
23.6.2014 13:14

D36a69v27i34d 18G35a55j19d62a 5510629132301

Velký oči.O tom jak soukromník spasí Českou železnici jsem už četl.Dnes prodělávají i na nejlukrativnějších tratích.Buďto stát zaplatí více,nebo to zaplatí cestující.ČD ale ztratí možnost  a motivaci modernizovat vozový park.

+9/−3
18.6.2014 22:55

J19a45r31o75m88í76r 55K34a24p61l41a24n 7698674592634

Eh.. nevybírá se O TOM....

0/0
18.6.2014 22:47
Foto

T64o14m10á35š 48K30i38r20o41v 1655558795737

Pokud by "klaplo", že by na těchto dvou tratích jezdil "soukromník", tak je škoda že nasadí "jen" jednotku DESIRO. Mám takový pocit, že Arriva přemýšlela na trati Plzeň - Most i o tzv. "BAVORSKÉM PENDOLINU" (motorová jednotka 610 s naklápěcí skříní). Neříkám, že DESIRO je špatná jednotka, to ne, ale na rychlíkovou trať mi 610 připadá vhodnější.

0/0
18.6.2014 22:06

V96i78k77t46o82r 78N42á65r72o37ž88n73ý 3189222188

Všechno je to o penězích. A výběrové řízení nevyhraje ten , kdo nabídne nejlepší vozidlo.... ale ten , kdo nabídne nejlepší "mix" všeho...vozidlo+služby+se spokojí s co nejmenšími platbami státu.... 

A přiznejme si to...pokud na těchto dvou tratích bude jezdit Desiro , bude to znamenat posun vpřed...

0/0
18.6.2014 22:39

J84i20ř48í 66P95r55ů96š47a 7615762805889

Výběrko má jediné zadání, dané požadavky (počet spojů, a pár požadavků na vozidlo) a jediné rozhodující kriterium je cena.  Žádný mix, navíc náklady na použití dopravní cestu mají všichni stejné, jediné v čem se mohou lišit jsou náklady na vozidla (pořízení a hlavně údržba) a personální náklady. Pokus o výběrko na trati Opava - Olomouc, ukázal že rodil v ceně za vlakový kilometr je minimální.

0/0
19.6.2014 6:16

V17i21k44t32o30r 74N59á27r81o63ž76n85ý 3879272968

Výběrko zatím nebylo vyhlášeno. Takže nevíte co bude tvořit podmínky...

Apropo , pochybuji o tom , že by výběrko vyhrál ten , kdo by tyto rychlíky chtěl jezdit třeba s 810...

0/0
19.6.2014 8:53

J90i76r21k61a 40D17v30o34ř30á27k 4885830283988

Dá se předpokládat, že v podmínkách bude částečná nízkopodlažnost, která 810 diskvalifikuje předem.

0/0
19.6.2014 16:01

L41u26k69á11š 89Š35m54a37h15e67l 2977574932354

Náklady na dopravní cestu nejsou stejné. Poplatek je dle hmotnosti, počtu náprav... např. Pendolino, Regiojet a Leo Express se poplatkově na Praha - Ostrava liší až o 50 %.

0/0
19.6.2014 10:48

J31i42r61k77a 78D57v15o69ř50á25k 4505800853858

Tyhle vlaky mají ale také velký rozdíl v kapacitě.

0/0
19.6.2014 16:10

J24i14ř41í 90K40o27c50u46r17e84k 6975904525638

Jenže pro naklápěcí vlak je také potřeba mít odpovídající koleje. Neznám tamní tratě, ale mám silné pochybnosti o přítomnosti bezstykové kolejnici v celé délce trati. Jestli jsou tam šroubové spoje (běžné i na mnohem vytíženějších dvoukolejných tratích) tak tam klopit nelze. A pořádný svršek by pomohl i tomu Desiru získat 10 km/h navíc. Jenže tohle stojí €€ a ty nejsou ...

+3/0
18.6.2014 22:45

J70a53n 62L81a23k93o13m87ý 7651205145704

Fér by bylo dát jednu trať jednomu a druhou druhému. Pak by za rok mohli porovnat komu to jde líp a podle toho se pak rozhodnout dál a nebo vypsat řádné výběrko a nezrušit ho se slibem, že příště bude ještě víc tratí. Most bych osobně dal Arrivě, Liberec nechal ČD.

+1/−4
18.6.2014 21:29

A92d70a74m 53S59e18i48f68e23r10t 2357161278750

No úplně jednoduché by bylo kompletně dráhy privatizovat, nemusel by pak něco někdo rozhodovat (asi vláda), dělat výběrová řízení , protože to by bylo zase výhodné tak že by to nejvíc odnesli cestující (daňový poplatníci).

0/−4
18.6.2014 21:53

J84i83ř35í 76K78o86c15u51r98e95k 6615684675918

V soukromém sektoru je naprosto běžné srovnávat více nabídek = dělat výběrové řízení.

+1/0
18.6.2014 22:46

J81i35ř48í 31E85r69b34e78n 1713624346897

Víte vůbec, co znamená slovo "privatizovat"?

+2/0
18.6.2014 23:27

A52d83a49m 70S28e55i63f46e19r28t 2617881408270

No v tomto případě by to znamenalo, že by stát pustil akcie ale jestli tu chcete rozebírat slovíčka tak vám tu můžu zkopírovat text z wikipedie...teda jestli už jste to nechtěl udělat vy :)

0/0
19.6.2014 0:25

J65i50r71k77a 91D90v49o56ř85á86k 4605130293578

Kopírovat můžete cokoli, ale to nezajistí, aby ministerstvo nemuselo dělat výběrová řízení - mezi soukromníky.

0/0
19.6.2014 16:16

J51i15r22k71a 51D88v43o30ř11á37k 4775150143318

Aha - ne, špatně jsem to pochopil. Tady opravdu chtěl někdo privatizovat i koleje.

0/0
19.6.2014 16:18

A81d63a73m 59S89e68i14f82e17r92t 2707431498950

Ano opravdu

0/0
19.6.2014 20:43

J96i62r20k24a 35D16v93o14ř16á89k 4465510823448

Mimochodem, JHMD privatizovaly i koleje. A finančně jim to fungovalo dost dobře, dokud to vedl zakladatel a ne ti podivní manageři. Ale: na ty koleje dostával dotace. Tím tedy myslím skutečné dotace, ne jen to co běžně dostávají dopravci na provoz vlaků.

0/0
20.6.2014 14:05

J49o44s98e85f 85H28á73j32e23k 6118230609522

Ano zprivatizovat a pak následně zdevastovaný odkupovat zpět a opět investovat miliardy aby se na tom dalo vůbec jezdit jako v tý opěvovaný Anglii :-/

+6/0
19.6.2014 7:35

J67i97r28k11a 18D49v47o32ř48á26k 4635780963368

Dopravci se tam zpět neodkupovali. Jen zdevastované "koleje". Takže tady je to trochu mimo téma.

0/0
19.6.2014 16:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.