Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČSA loni prodělaly téměř miliardu, vstup Korejců se projeví až za rok

Ztrátové hospodaření Českých aerolinií (ČSA) po velkém zeštíhlení pokračuje. Firma loni prodělala 922 milionů korun při tržbách 13,3 miliardy. Jde o nejhorší výsledek od roku 2009, v minulých letech však byla čísla zkreslena rozprodejem majetku, který pomáhal ČSA přežít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a60n 18L12a50k76o48m51ý 7331555545984

Perspektiva ČSA je už jen v tom, že to zabalí a budou lítat pro Korean do Soulu se svým logem na ocase a pro TVS pár linek, na který oni sami nebudou mít letadla. Pak budou mít tržbu necelou miliardu místo dnešních 13, ale i z toho dokážou vydolovat zisk. Maďaři taky žijí, i když nemají MALEV, stejně tak budeme žít my, když ČSA téměř skončí.

0/0
20.6.2014 3:24

J15i55ř54í 90Š47e41v32č63í19k 4504163375

No hlavně aby se vstup korejcu neprojevil tak že prodělají miliardy dvě

0/0
19.6.2014 12:51

J30a25n 89S82l84a33d45k11y 8153347195188

Ale zadna dlouhodoba neprizniva situace v letecke doprave uz neni, to jsou jen vymluvy. Jen CSA se neumi prizbusobit trhu!! A ze neletaji do Londyna je napriklad jeden z faktoru...

0/0
19.6.2014 12:25
Foto

R64a41d44i59m 30L84u64k83e52š 9472851382485

ČSA v pohodě vydělávaly do doby než se dostal k moci nad nima Jaroslav Tvrdík. Od té doby to šlo tvrdě do propasti. Kam vstoupí levičák, tam ani aerolinky nelétají!

+2/0
19.6.2014 12:13

P89a73v21e50l 50K56u52c20h12t73a 4296601577674

Nechci se zastávat Luftjardy, nemám proč, ale v té době se do problémů dostávala řada tradičních aerolinek v malých zemích - Sabena, Swissair, ale stát je nechal padnout a vytvořil v podstatě nové nejen názvem. A nebylo to spojení s velkým jako Air France.  Kdyby tam místo Luftjardy seděl třeba Bém nebo Dvořák, dopadlo by to stejně.

+2/0
19.6.2014 12:45

A32l19e96x98a30n45d82r 82K10o87s13t87k64a 5509536769766

Potíž je v tom, že jmenujete naprosto stejné zloděje, jako je Jarda sám. Spíš by mě zajímalo, jak to mohlo vypadat, kdyby tam neseděl ani jeden zmiňovaný.

+2/0
19.6.2014 13:52

P13a53v45e42l 71K88u63c83h61t64a 4536381697404

Chtěl jsem jen zmínit, že by nebylo asi velkého rozdílu mezi sestavou Špidla,Gross, Paroubek - Tvrdík a třeba Klaus a jeho oblíbenec Bém (navíc tam taky seděl Klausův kámoš Kočárník). Asi Češi co jsou u lízu víc nevyprodukují ať jsou motivy jakékoliv.

0/0
19.6.2014 14:12

K68a37r96e45l 30F38a87j39t 5278532891373

Výsledky odrážejí dlouhodobě nepříznivou situaci v letecké dopravě ??? ... A co takhle - výsledky odrážejí dlouhodobě špatnou práci, neefektivitu, chybná manažerská rozhodnutí a katastrofální koncepci vedení společnosti (započatou v minlosti) ???

+7/0
19.6.2014 11:31

B50e61d53ř63i54c61h 29K51u82d53r24n12a 1888478172440

Jak je to soudruzi možné ? Vždyť ČSA bylo již mnohonásobně optimalizováno přesně cílenou redukcí majetku a zaměstnanců pod vedením top managerů. Že by se ta managareská esa zmýlila v tom, že pouhým prodejem majetku a snižovaním stavu zaměstnanců lze ozdravit ČSA a přivést k zisku, aniž by se muselo vymyslet kde se vezmou zákazníci ?

+3/0
19.6.2014 11:18

V46l83a28d39a 70S27i72m29o37n53i18k 3569483253245

Jediný, kdo by byl schopen v krátké době provést zásadní kroky, byl Václav Novák. Ale zástupci majitele takového člověka zase až tak moc nechtěli - oni si představovali mírný pokrok v rámci zákona. A to v ČSA není možné.

0/0
19.6.2014 11:56

F27a88b80i61o 23S31g18a11t98t76o50n87i 9851820827420

Šašci, natřou B737 na barvy skyteamu (k tomu dvě B737 dají do retronátěru), aby o pár měsíců všechny B737 vyřadili z provozu...

0/0
19.6.2014 11:09
Foto

P40a90v79e93l 80M69a71k97o79v44e80c 8448275181

Většina leteckých dopravců již několik let slušně vydělává. Odhaduji, že "hračka" zvaná ČSA stála daňové poplatníky jen za posledních 10 let cca 20 miliard korun. Hlavní odpovědnost leží na ministrech financí ČR v posledních 20 letech a členech dozorčí rady ČSA navržených státem. Jejich jména je možné dohledat...a při troše dobré vůle i podat trestní oznámení...(to má ale smysl pouze ve funkčních demokraciích...:-().

+5/0
19.6.2014 10:46

Z21b94y44n38ě98k 84K10o65ř55í31n25e75k 9274393929762

Co vám brání to trestní oznámení podat?

0/0
19.6.2014 10:51
Foto

P83a42v54e70l 74M25a56k44o30v46e29c 8198625431

Patrně jste nepřečetl můj příspěvek do konce...(text v závorce).

0/0
19.6.2014 10:59

Z86b37y65n81ě68k 38K92o51ř53í82n57e40k 9354343719652

Tak třeba se zadaří a ukáže se, že tu máme funkční demokracii.

0/0
19.6.2014 11:36

J92i53ř67í 85Š66e95v11č71í47k 4464783865

Funkční demokracii určitě ano, ale nefunkční soudní systém zcela určitě. Možná by jim poradila Vesecká :-)

+2/0
19.6.2014 12:48

J92a77n 47H79a55v91l87i37n47a 9604576349483

prd nepriznivou situaci v Evrope, ale dlouhodobou neschopnost spise diletantstvi vedeni CSA

+4/0
19.6.2014 10:11

S89t90a10n86i26s84l31a20v 58S80r35b64a 4945564308404

pokud čas operuje 100 letů denně a tedy 30000 letů ročně, tak na každém letu prodělávají 30 000 korun? to ale znamená, že při průměrné obsazenosti by letenka musela stát o 700 více. ale to přece v rámci konkurenčního boje nemají šanci nasadit. asi je někde něco špatně.

+1/0
19.6.2014 9:49

P63a19v30e91l 24K63u59c15h19t59a 4786411827374

Možná už více práce na trhu pro klasické aerolinky není, více práce může být pro typ podnikání jako Travel Service, ale za nimi musí být ohromné peníze.

0/0
19.6.2014 10:03

K92a20r60e28l 15F20a70j59t 5298922651823

Jenže ČSA mělo peníze, pravidelně dostávalo další (byť na úhradu ztrát), ale především na rozdíl od nové společnosti měly základy na kterých mohly stavět ....

0/0
19.6.2014 11:33

J29a66n 54C89e96p40e17k 1164956480

Když to někteří mohou dělat se ziskem, proč to nejde ČSA?

0/0
19.6.2014 9:25

P14a55v75e37l 50K81u17c34h52t78a 4746521797714

Orientace na východní území asi nic moc (nejen krátkodobě) a o zázračnosti linek jako ta nová do Sevilly (od 8 tisíc Kč), nevím, nevím ... Ale to musí posouduit odborníci.

+1/0
19.6.2014 9:32

J83a95n 12S35ů53r47a 4705723303972

Sevilla není linka ČSA, pouze codeshare se SmartWings

0/0
19.6.2014 9:41

P76a84v51e15l 87K43u52c29h48t95a 4716561717394

Omlouvám se - chybička se vloudila.

0/0
19.6.2014 9:58

V30l77a21d68i23m13í53r 24P73r28í23k44a15z80s52k10ý 4423823548398

Protoze takticky ustoupily z linek, kde byla letadla plna... trena do Stokholmu..

0/0
19.6.2014 9:41

F72a95b64i28o 63S45g32a32t40t75o22n48i 9391950717260

nebo do Londýna...

0/0
19.6.2014 11:10

P91a60v61e84l 72K40u37c41h69t30a 4176241667524

I když to tady někteří svedou vše na Luftjardu, tak asi malé zemičky nemohou už dnes dělat klasické aerolinky. Jak dopadl Swissair nebo i z velké země Alitalia.

+1/0
19.6.2014 9:20

F70a23b88i83o 52S57g80a56t49t58o67n31i 9901420517100

jj, i Austrian jsou pěkně osekané, Lufthansa to pěkně shrábla pod sebe.

+1/0
19.6.2014 11:10

K94a74r84e80l 83F50a31j92t 5548982641363

s Austrian jsem letěl dvakrát minulý týden - letenky za 60% toho co z Prahy, obsazenost odhadem 80 - 85%, nové letadlo, velmi slušný palubní servis ... a podle jejich bulletinu zhruba 3 x tolik letadel co ČSA.

+1/0
19.6.2014 11:36

P86a92v25e25l 18K73u32n51c 9352509228288

ČSA prodělaly miliardu, přičemž vstup Korejců se teprve projeví. Rozumím tomu správně?

+1/0
19.6.2014 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.