Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bývalý šéf ČD se domáhá zlatého padáku. Dráhy ho odmítly vyplatit

Exšéf Českých drah Dalibor Zelený se zjevně nehodlá smířit s tím, že mu jeho bývalý zaměstnavatel nevyplatí několik milionů korun za to, že nebude pracovat pro případnou konkurenci. Zhruba měsíc poté, co dozorčí rada státního dopravce rozhodla, že konkurenční doložku nevyplatí, se začal těchto peněz domáhat – zatím bez právníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e80t40r 47U75r55b97á91n75e60k 3511349887728

Nehrál náhodou v Haló! Haló!?

+1/0
20.6.2014 13:17

A95d51a51m 23S10e56i55f68e18r91t 2507771308750

Tak za prvé je špatně celý ten systém. Stát nemá vůbec podnikat a tím rozhodovat jak naloží s našimi penězi. Druhá věc je, jsem ten papír neviděl a i kdybych ho viděl tak mi možná nebude jasné jestli to má dostat nebo ne, protože nejsem právník. Za třetí je vzhledem k jeho výsledkům nemorální jakákoli odměna, jedině snad kdyby byla ve výši řadového zaměstnance drah.

0/−3
20.6.2014 11:18

A25l95a29n 18Ř81e53p90k28a 4605736

Proč by stát neměl podnikat? To je zase blbost jak z Novinek;-D.

0/0
20.6.2014 11:54

A61d89a89m 61S87e23i82f10e38r16t 2587911528440

Tak třeba proto, že pro*ebava peníze daňových poplatníků na korupčních nesmyslech. Bere mi moje peníze a nakládá s nimi podle svého (blbeho) uvážení. Svoje peníze chci mít sám pod kontrolou a sám rozhodovat kam je investovat. To, že vám a dalším socialistickým ovčanům to nevadí tak to už bohužel pro mě novinky nejsou.... :)

0/−1
20.6.2014 12:06

J87a68n 26K85o22s31t55k35a 9764777259606

Stát musí ze své podstaty zajišťovat občanům služby. Je pouze otázka, na jakých se občané (bohužel pouze formou voleb do zákonodárných sborů) dohodnou. Zatím je to tak, že takovou službou je i železniční doprava. Stejně jako školství, ochrana vnější (armáda), vnitřní (policie, hasiči), zdravotnictví, silniční infrastruktura, ...

+2/0
20.6.2014 12:33

A63d31a26m 17S28e14i33f90e49r47t 2667651168300

Ok ale u integrovaného záchranného systému a ozbrojených složek to chápu, ta nikdy nebude generovat zisk a je to správné a nezbytné ale dotovat ztrátové akciové společnosti je ekonomický nesmysl... Jako podnikatel bych taky nedržel umírající byznys nad vodou jen tak z nostalgie ale stát má bohužel nad soukromnikem navrch nástroj kterému se říká daně a myslí že je to neomezený zdroj prostředků.

0/−2
20.6.2014 12:42

P77e66t77r 90F68i66a13l76a 9723936843743

Pane Seiferte, vyjadřujete se tak, jako byste nevěděl, že původní České dráhy byly rozděleny na více organizací a ČD je již jen dopravce pro osobní přepravu, jinak byste nevykládal o ekonomických nesmyslech.

0/0
20.6.2014 14:41

A41d48a51m 16S63e23i82f71e62r28t 2777221988390

Ok rozumím více organizací za státní účasti = ještě dražší provoz ze stejnými výsledky. Je úplně jedno jestli je to cargo nebo osobní všechno stojí za pytel. I když cargo bylo ještě nedávno ok nebýt ,,odborníků".

0/−1
20.6.2014 15:27

P86e28t53r 47F30i58a30l15a 9113766683983

Nerozumíte, ČD je osobní přeprava, služba pro cestující, taková celkově nevydělává nikde na světě. Proto si také čeští soukromí přepravci vybírají jen atraktivní tratě.

A není to jedno, nákladní přeprava vždy vydělávala a také ve světě vydělává stále.  U ČD Cargo byla vina ve špatném vedení, začalo být ve ztrátě za působení té party kamarádíčků, o kterých se trefně vyjadřoval jistý drážní odborář. S tím ale nemá Zelený nic společného.

Zeleného neznám, ale vím, že má drážní VŠ. Jeho předchůdce to neměl, ale plat  tenkrát dvakrát tak vysoký.... a podílel se i na zničení nákladní přepravy.  Pokud se dostal na post ministra dopravy Slovák, který není odborník a neumí česky - ale má zásluhy - protože se svým přítelem půjčovali Topolánkovi byt, není se čemu divit.....

0/0
20.6.2014 15:42

A86d55a92m 60S54e52i22f42e39r90t 2527961418130

Máte pravdu ale po něm nastoupí zase další člověk, třeba s trojnásobným platem a zase mu to bude jedno, protože to bude pořád jenom zaměstnanec a bude mít svoje jisté za každé situace, když v tom nebude mít žádné peníze. Pokud jak vy říkáte nejsou některé trasy atraktivní tak by možná stálo za úvahu je vyměnit za atraktivní autobusovou dopravu a nesmirit se s tím, že je normální když to nefunguje jinde tak u nás taky a nedá se s tím nic dělat.

0/0
20.6.2014 16:27

P51e33t57r 25F47i10a77l69a 9363256573293

Je to složité. Opravdu výdělečná je trať Praha - Ostrava, možná ještě na Brno, ostatní hlavní tratě tak tak přežívají, lokálky jsou vyloženě prodělkové.

Některé lokálky již byly zrušeny, jezdí tam pár autobusů v týdnu, o víkendech jsou obce zcela odříznuté, protože soukromník s autobusovou dopravou potřebuje vydělávat - a pokud by měl platit poplatky za používání silnice jako dopravní cesty, tak jezdit vůbec nebude.... pokud nedostane dotaci od konkrétních obcí.

Finance za stavbu a údržbu silnic platí jen stát, takže ono je sporné, co je doopravdy lacinější.

Veřejná osobní doprava je prostě služba obyvatelstvu, kterou by měl stát nebo obce v určité míře dotovat, aby třeba v pohraničí vůbec žili lidé.

Podobně jako to bylo za naší 1. republiky nebo jak to dělají ve Švýcarsku. Tam dostanou sedláci od státu finance za sekání trávy na kyselých loukách, kde je sice tráva k ničemu, ale nekvetou tam pak traviny, které způsobují alergie - ušetří se ve zdravotnictví a ještě země vypadá krásnější. Za průjezd auta v tunelech atd. se platí tak vysoké poplatky, že je výhodnější naložit auto na rychlík a sám jet v tom vlaku ve spacím voze. To je nejen ekonomika, ale i ekologie - v rozumné míře. Jsou tam tratě státní i soukromé, všechny s určitými dotacemi a s důslednou kontrolou financí i bezpečnosti, jak je ve Švýcarsku zvykem.

V USA zase např. zajíždí školní autobus k jakékoliv vzdálené farmě pro děti a studenty do škol, část platí rodiče a velkou část obce. Vědí, proč to dělají.

0/0
20.6.2014 22:43

J55i64r25k20a 42D50v38o94ř24á94k 4255680673338

Němci také na osobní železniční dopravu připlácejí z veřejných rozpočtů a dobře vědí proč. Dál, autobusová doprava je atraktivní jen na první pohled. Se silniční dopravou mají veřejné rozpočty mnoho dalších skrytých výdajů. Nejhorší je řešení nehod. Kdo zaplatí všechny ty policajty, hasiče, záchranky, ropné úniky atd?

0/0
22.6.2014 20:17

A69l85a95n 57Ř36e11p49k87a 4555776

Tak se laskavě odstěhujte někam na pustý ostrov, kde se neplatí ŽÁDNÉ daně a nakládejte si s penězma jak chcete Vy! A platit miliardy za objednanou dopravu ze státního rozpočtu (žádné dotace to nejsou!) soukromým společnostem by Vám nevadilo? ..Peníze by se ukáteli kdo ví kam, takhle aspoň zůstanou v české společnosti vlastněné státem.

0/0
20.6.2014 15:04

A81d52a61m 31S97e19i85f65e44r95t 2327661778230

Já neříkám že nebudu platit žádné daně ale nemusí jich být tolik když nebudou potřeba na řízení monstrózního byrokratického celku...měly by být efektivně využité.. A o objednané dopravě nevím proč mluvíte nepadlo o ní ani slovo. To jste opravdu tak na státu závislý ze vám musí i určovat kdy vám pojede vlak? A jakým vlakem pojedete. A kdy v něm můžete hrát piškvorky s kolegou :)? Nepochopil jste totiž že mluvím o kompletní privatizaci ale to vás přes knedlíky a tlačenku ani nenapadlo.

0/−1
20.6.2014 15:36

P79e19t56r 12F18i37a37l41a 9553786763183

Na kompletní privatizaci dopravy by musely být dokonale upraveny zákony a kontrolní činnost, jinak je ohrožena bezpečnost cestujících.

Pochybuji,  že by to naše vláda zvládla, když to neodkázala ani Velká Británie. Železná lady a její špatní poradci měli na svědomí množství lidských životů při železničních nehodách na soukromých tratích, zaviněných špatným stavem vagonů a kolejí. Soukromé firmy jen rejžovaly, neinvestovaly do údržby, kontrolu si většinou dělaly samy - čili žádnou.

+1/0
20.6.2014 15:49

A82d40a67m 30S28e15i75f69e41r60t 2967761728250

Tak to je zase otázka kompetentnosti naší vlády. Když jim to prodám tak jim musím nastavit normální podmínky jako každému podnikateli. Proč bych měl mít zájem na tom nechávat umírat cestující a poslat vlastní živobytí ke dnu když mi to bude vydělávat? Kontroluje se technický stav i méně složitým a i více složitý dopravním prostředkům než jsou vlaky. Já neříkám uveďme dráhy v anarchii ale pristujme k němu jako k jinému podnikání a budeme mít víc peněz pro sebe a méně jich splachovat do záchodu.

0/−1
20.6.2014 16:37

P85e39t13r 33F36i46a29l27a 9433566913923

Ve vyspělé zemi jako je Velká Británie, se většina podnikatelů v železniční dopravě chovala stylem - po nás potopa, dlouhá léta se starali jen o zisk a spoléhali, že se nic nestane. Nešlo tam o nastavení podmínek, ale o důslednost kontroly, zda jsou podmínky dodržovány. Něco jiného je Švýcarsko, ale tam jsou soukromé spíš menší tratě a stát dává velké finance na kontrolní činnost.

Domníváte se, že by v naší republice dala většina podnikatelů v dopravě přednost dlouhodobému menšímu zisku před okamžitým výdělkem? Já ne.

Nevidím ovšem důvod, proč by měli manažeři ČD brát platy vyšší než v soukromé sféře.

+1/0
20.6.2014 22:48

M85a47r50t54i20n 15M51a31i11k13s35n75a74r 3144603128532

Protoze  stat jako takovej nema motivaci setrit, jeho penize neplynou z vysledku podnikani, ale od danovych poplatniku, takze nemusi sluzby ani prizpusobovat poptavce... proto dokud jsme meli bez konkurence jen CD, tak vypadli jako neco co jste vytahl z vrakoviste, a az ted se najednou objevili sluzby navic :)

0/0
26.6.2014 15:10

A47l57a58n 35Ř44e22p50k12a 4525546

Ne, ČD modernizují protože mají 1) už pár let konečně dlouhodobé smlouvy s kraji a MD a banky jim tedy dají úvěry 2) to je taky kec, že bez konkurence dráhy nemodernizovaly, šlo to sice pomaleji, ale vinou chybějícího bodu 1

0/0
26.6.2014 16:17

V49l70a62s22t34i73m35i22l 88S31v90o16b86o70d31a 7923848355764

No tak za 400 tisíc Kč, které dostává, očekávám, že Kurucz ČD za rok přetransformuje v ziskový podnik i bez dotací. Jestli ne, tak je to jen na minimální mzdu 9000 Kč.

+1/−2
20.6.2014 11:09

P57e61t41r 67F24i88a18l43a 9433596133383

Žaluda, který bral 500 tis. měsíčně také nepřivedl ČD do zisku. To totiž nejde nikde na světě vydělávat na osobní přepravě.

Ovšem ten slavný Žaluda dokázal spolu s dalšími ´odborníky ´ přivést do ztráty i ČD Cargo, tj. nákladní přepravu, která ve světě vydělává a předtím vydělávala i v naší republice.

Divím se, že tohle nikomu nevadilo a křičí se až nyní, když už u dopravy není ta slavná parta určitých lidí, kteří jsou v naší zemi hájení.

+1/−1
20.6.2014 11:40

A13l17a62n 95Ř81e39p49k22a 4515106

Za Žaludy myslím ČD byli v zisku, minimálně v provozním, ale dolů je táhnou odpisy a nutné úvěry, které slouží k modernizaci zastaralého vozového parku.

0/0
20.6.2014 11:56

P78e48t22r 31F56i51a71l63a 9223286643763

Pane Řepko,  opravdu myslíte, že za Žaludy ´ČD "byli" v zisku´?:-)

0/0
20.6.2014 12:02

J74i96r87k39a 94D96v44o65ř91á77k 4395280623138

Žaluda vyvedl ČD z naprostého finančního marasmu na úroveň, kdy dokázala dostat i slušný mezinárodní rating. Od celkové  ziskovosti byly už jen krok. Zcela logicky (a v neprospěch svého image) investoval víc prostředků do budoucnosti - do obnovy vozidlového parku. Je velmi snadné ČD na úkor budoucnosti uvést účetně do ziskovosti aby hlupáci začali tleskat - stačí pár let pořádně přiškrtit investice o několik miliard ročně - jako to začal Zelený.

0/0
22.6.2014 20:26

P78e18t34r 21F55i85a64l15a 9603626293113

Hlupáci mohou tleskat tvrzení, že od celkové ziskovosti byl u ČD už jen krok. Přece osobní přeprava, pokrývající i neatraktivní tratě, nemůže být nikdy zisková.

Pochybuji, že by Žaluda vyvedl ČD z finančního marastu, protože on a jeho kamarádi přivedli do ztráty ČD Cargo, a to nákladní přeprava vydělávala za každého režimu - až do doby jejich působení.

0/0
23.6.2014 12:30

H61e91l71e95n89a 19M47a40c87k97o93v10á 6541256166

Zeman se chvástá milionovým darem státu ale tohle je důkaz o jeho prasečinách kdy kamarádům nasliboval zlaté padáky jen aby mu šli do vlády kterou před tím za pomoci intrik a prodejných státních zástupců shodil. Doufám, že ty miliony (mimochodem za paskvil v ČD) dá panu Zelenému Zeman ze svého, stejně jako dalším komunistickým kamarádům. Hezky si Zemanovci a Sobotkovci zvykli ždímat stát.

0/−1
20.6.2014 10:34

P44e85t69r 82F12i92a47l92a 9543876163193

Paní Macková, volil jsem p. Schwarzenberga a ODS, přesto musím říct, že jste zaujatá.

Vadilo Vám také, jaký plat bral Žaluda a že se Slamečka stal ministrem dopravy, protože půjčoval Topolánkovi byt na schůzky s Talmanovou? Předem píšu, nesnažte se tvrdit, že to není pravda, to totiž nešikovně prozradil Topolánek v televizi.

0/0
20.6.2014 11:47

D89a20v90i36d 75R74y94c76h14e98t16s43k38ý 9526641470300

Jakkoliv je mi z toho padáku blbě tak víc mě děsí současná móda vyhlásit mnou napsanou, podepsanou a dodržovanou smlouvu po letech "za neplatnou" na základě posudku právníka, kterého jsem za tím účelem najal. Hudečkismus.

+4/−1
20.6.2014 10:06

F35i27l55i41p 49S98i26r75o59t28e63k 9672539772501

Přesně o to zjevně jde. Podepsal si zlatý padák sám se sebou nebo to nechal podepsat nějakého podřízeného, to je jedno. Vypadá to jako pokus o podvod.

+1/−1
20.6.2014 10:38

J12a13k37u50b 77F16e66i33f78a29r 7389399856629

naprostý souhlas. Vyplatit a vymáhat, třeba exekučně po těch, kdo to podepsali, resp. schválili.

0/0
20.6.2014 10:48

M49a73r50t82i54n 34F61r87a63n58t69i91š19e10k 7245760223465

fakt vám nedochází proč by měla smlouvu generálního ředitele s jím řízeným podnikem ve vlastnictví státu schválit ještě dozorčí rada? a jestli k tomu došlo už bych nechal na těch právnících.

+2/−1
20.6.2014 12:35

D55a37v91i36d 48R36y96c52h28e60t31s61k29ý 9696851880960

A Vám nedochází, že pracovní smlouva se podepisuje předtím, než někdo někam nastoupí a stane se ředitelem.

0/0
20.6.2014 13:42

J77a89k27u70b 33Š25a49f25a73n90d17a 7245577331641

Ano. A pak měl 7 měsíců času se přesvědčit, zda je smlouva OK a zda by ten padák skutečně dostal. A troufám si tvrdit, že určitě se mu dostala na stůl jiná smlouva pro jiného člena vedení. Takže do kontaktu s tímto problémem určitě přišel.

0/0
20.6.2014 13:48

M52a26r92t40i34n 56F46r11a55n57t81i42š37e41k 7965490323325

dodatek?

0/0
20.6.2014 14:04

D20a27v97i32d 29R84y14c76h85e33t62s15k45ý 9146121970950

To víte odkud? Konkurenční doložku nikdo do dodatku nedá, protože už jaksi ztrácí smysl - ta osoba už pro Vás pracuje a (má k dispozici Vaše tajemství) a nikdo ji nenutí ten dodatek podepsat.

+1/0
20.6.2014 14:24

J76i53r92k58a 71D31v52o25ř24á75k 4435160863418

Ale ano - peníze. Tady konkrétně snad šest melounů.

0/0
22.6.2014 22:54

J93i66ř90í 34V23o46s53e93č73e55k 8290799600761

Že ho hanba nefackuje. A ještě k tomu to byl nekompetentní šašek, každy jeho rozhodnuti v ČD bylo spatny.

Zelený byl bohužel jeden z dusledku Mlha prezidentem.

+1/−1
20.6.2014 10:00

J92o51s45e38f 34Š43e10m71e78l39í61k 7549761780137

Já to vidím tak, že když mu nezaplatí, bude to muset všechno vyzradit.

Podobně, jak píše Partick Ryan v "Jak jsem vyhrál válku" - Wir mussen essen unsere tajné kódy.

0/0
20.6.2014 9:55

J69i38r42k79a 46D30v21o77ř22á77k 4845590333598

Je to jen rozdíl pár měsíců. A když prozradí něco co bývalého zaměstnavatele PROKAZATELNĚ poškodí, tak ten to prokáže soudu a Zelený jde do báně.

0/0
22.6.2014 23:01

P29a12v51e50l 91H48a30l33b96i77c61h 6979932936229

Parazitismus... Rv

+1/0
20.6.2014 9:49

J94a61n 91K75o24s70t84k90a 9474797409726

Záruka je vlastně také právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím. A jak se lidi rozčilují. když se je prodejce pokouší odbýt tvrzením, že například "ty boty nejsou určeny k dennímu nošení". To je hned křiku a stížností. Jenže tady jde o někoho jiného a tak se názor obratem mění, že?

0/0
20.6.2014 9:34

J40a67n 25H56e57l50l48e29r 9208585136

tady ovsem zcela flagrantne udelali kupujici najezd na prodejnu, sebrali vsechno, rvali u toho jak jsou skveli ... nakradli si a ted jeste krici o zaruku. jak Ovar presne chtel ...;-D

0/0
20.6.2014 10:06

M36i86r63o49s14l44a11v 83H31o26r83á98k 8813335677564

Proč ten pan Veselý již neuklízí v červené vestě perón ?

0/−1
20.6.2014 9:34

K44a57t26e60ř12i21n18a 56K92o39z61á15k49o53v54á 2928841125878

Je vidět, že to není odborník, že tam šel jenom kvůli tomu zlatému padáku.

+1/−2
20.6.2014 9:21

P49e37t16r 45F86i12a77l55a 9513236823253

Člověk se vzděláním v oboru podle Vás není odborník.... domníváte se snad, že odborník musí patřit do party Slamečka, Žaludy, Jana Nováka atd.?

Divila jste se, že ministrem dopravy je Slovák, který vůbec neumí česky a ještě je to neodborník? Je pravda, že měl zásluhy, byt, kde žil se svým přítelem, půjčoval Topolánkovi na schůzky s Talmanovou. ;-D

Divila jste se, že ředitelem malých okleštěných ČD je neodborník a bere 500 tis. měsíčně, zatím co ředitelé ještě původních mamutích, nerozdělených ČD měli 200 nebo 250 tis.?

0/−1
20.6.2014 10:16

J73i34r82k91a 83D61v42o52ř33á74k 4555910203158

A odborník na co přesně? Na řízení miliardových financí nebo na přehazování výhybek?

0/0
22.6.2014 23:05

P49e78t80r 72F38i16a96l30a 9783166173513

Máte špatné informace, ČD odborníky na přehazování výhybek nemá ani nepotřebuje.;-D

0/0
23.6.2014 12:32

A79l72e98š 42J61a15v79ů55r45e40k 2252699620190

zlaty padak neobhajuji, ale pokud bych podepsal se zamestnavatelem prac.smlouvu se zlatym padakem, tak by me nezajimalo zda tu smlouvu schvalila nejaka dalsi "rada starsich".

Ja mam v ruce platnou prac.smlouvu a vice me nezajima

0/0
20.6.2014 9:16

J32a69k45u26b 61M59a53t75ě96j38ů 5765702491545

jenze on nepodepsal pracovni smlouvu se zlatym padakem, on podepsal vypoved s dvoumesicnim odstupnym a konkurencni dolozku, jenze jako tehdejsi reditel mel vedet, ze konkurencni dolozku musi schvalit dozorci rada, coz se nestalo, takze vlastne podepsal bezcenny car papiru

+2/0
20.6.2014 9:54

K19a76t13e14ř84i75n19a 61D78r33a41h93o86k40o58u13p47i65l12o74v95á 9736601422893

Pěkně se odkopal. ;-D

+1/0
20.6.2014 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.