Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy si nesmí pronajímat lokomotivy z Rakouska, rozhodl úřad

České dráhy musí řešit nečekaný problém s lokomotivami, které si pronajímají od rakouských státních drah ÖBB. Podle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by pronájem měly ukončit, protože při uzavírání smlouvy porušily zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i40r67k35a 17D42v88o25ř10á92k 4945470683138

Hlavně doufám, že příští výběrko na nové lokomotivy bude už dokonale regulérní a žádné podkuřování Škodovce!! A nové lokomotivy o slušném výkonu aspoň na 160 km/h budou už brzy potřeba, až se 380 rozjedou především do Hamburku a Budapešti.

+1/0
24.6.2014 10:35

J47o16s59e10f 78K57u13b37e36š 9255555959474

Němci si 380 určitě do Hamburku nepustí, jestli to bude jezdit do Drážďan, bude to úspěch...

+1/−2
24.6.2014 16:19

J89a10k20u72b 58Z27a79c71h 3135876503380

pane Kubeš... DB už si 380 koupily .. viz tiskové zprávy Skoda transportation.. budou tahat nové dvoupatrové soupravy vyrobené taky ve Skode.

+2/0
24.6.2014 18:45

J27o61s56e18f 15K80u12b85e19š 9565585799364

Ano koupily, obrovská zakázka na 6 kusů... Němci si spíše oťukávají, co jim náš výrobce, který má doma šité zakázky na míru, dodá... Ale pokud budou mít úspěch, bude to jen dobře...

+1/0
24.6.2014 18:57

J56i36r16k49a 83D70v86o27ř42á77k 4515510753248

A není to náhodou tak, že už je to dojednané?

0/0
25.6.2014 14:02

V75a64c24l95a77v 41H47a31j48e96k 3556339389

Nekončí náhodo dnes všechny Taurusy v Praze a dál to vozí "bastardi" (312/371 ČD respektive 180 DB) ???

0/0
26.6.2014 15:45

M46i49l87a19n 73L62a45š52ť76o95v10k25a 8702184593748

Bastardi jezdí do Dresden, dál je nepustí, jsou na jejich tratě pomalé

0/0
26.6.2014 17:59

V20a80c93l38a25v 86H89a41j24e21k 3576869589

OK, ale to nic nemění na tom že rakouské Taurusy končí v Praze.

0/0
30.6.2014 10:47

J80a81n 20H47o31r98a 6177671256

Je to bublina,která brzo splaskne.......

0/0
24.6.2014 10:22

J15o97s97e28f 75H49o53n86e27š 7661372490543

To si mají tu lokomotivu vyrobit?Od koho budou nakupovat komponenty?Je to začarovaný kruh.Leda,že by se lokomotiva vytiskla na 3D tiskárně-to by si snad nikdo nemohl stěžovat

0/0
23.6.2014 19:16

J68i39ř46í 48K15o34c76u60r86e13k 6645704665578

Úřad nezajímá, že svým rozhodnutím poškodí koncové zákazníky, které snad měl dle zřizovacích listin chránit před případnou zvůlí dominantního dodavatele služeb. Jak to tak vypadá, tak úřad nakonec toho dominatního dopravce doní k tomu, aby zhoršil služby koncovým zákazníkům. K čemu, u všech rohatých, takový úřad?!

Orwell se popadá za břicho, smíchy. Já ne a to jezdím jinudy než je RailJet plánován.

+3/0
23.6.2014 19:43

J78a25n 63Č50e43k68a21l 7819755614754

Njn, Škodovka si zvykla, že dostává všechno na zlatém podnose, a ono to najednou nejde... Takhle to dopadá, když má firma jisté státní zakázky a není zvyklá na konkurenci...

+11/0
23.6.2014 15:45

J42i12r23k57a 82D18v41o89ř50á44k 4705420953328

Je to do značné míry pravda, ale soudí se i západní firmy.

+1/0
24.6.2014 10:29

J55i80ř21í 50H37o41v69o96r33k89a 8467836962255

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si silně zahrává s popularitou. Protože pokud lokomotivy 1216 nebudou moci provozovat, tak nenasadí nové vozy Railjet - lokomotivy řady 380 je nemohou táhnout/tlačit. V důsledku toho:

a) na odstavném nádraží bude stát 49 vozů bez užitku

b) dojde k omezení mezinárodního provozu - buď lokomotivy 380 budou jezdit do Žiliny, nebo do Vídně. Obojí najednou nepůjde

c) cestujícím, kterým byly slibovány lepší vozy ČD jednoduše vysvětlí, že oni jsou ti hodní, ale zlý úřad jim to zakázal.

Osobně se domnívám, že zasáhne nějaký politik a úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bude nakázáno zametení případu pod koberec

+3/−2
23.6.2014 15:10

J66o78s16e63f 14H46o90n76e92š 7521542230233

Já bych škody prodal jako pohledávku nějaký holandský firmě a ta by podojila stát v arbitráži

+1/−1
23.6.2014 19:19

J36i94r25k81a 92D17v69o32ř28á83k 4505150643518

Takovou sílu možná ČD měly ale už myslím nemají.

0/0
24.6.2014 11:05

J52i64r39k59a 66D50v62o82ř86á40k 4345500283388

Spíš si myslím, že to UOHS tentokrát přepálil a svým rozhodnutím trh spíš poškozuje než posiluje. Je dost možné, že dá zpátečku spíš z tohoto důvodu.

+3/−1
24.6.2014 11:07

M12a35t97ú36š 11B45e54n24a39k 9818764602783

380 môže RJ ťahať, ono sa to správa ako klasický vozeň. Do Žiliny môžu jazdiť 150, prípadne 163/2, tie stoja bez úžitku v depách. Navyše od decembra majú cez Žilinu jazdiť aj tak 361(361.1), a 380 prejdu na trasu smer Budapešť, kde budú jazdiť spolu s 350.

0/0
24.6.2014 22:20

M41i26l72a51n 21L60a80š61ť26o35v12k90a 8392364953708

380 může RJ " ťahať," ale to je asi tak vše, možná by nefungovalo ani zavírání dveří;-D

0/0
26.6.2014 18:02

V73á62c64l15a43v 33V91a81c14h60o49v21e70c 8870774801359

UOHS je trochu pomýlený. Jestliže jsou soupravy railjet vedeny lokomotivou Taurus, tak jaké výběrové řízení. Tady chce někdo být papežštější než papež.

+5/0
23.6.2014 14:04

J33i88r41k74a 78D52v88o12ř12á10k 4435680983158

Tak to ne. Taurus není součástí produktu továrny - koupeného railjetu. Jen vás zmátlo, že je součástí (ne nutně) záměrně stejnojmenného spoje ÖBB v jízdním řádu a kromě toho také názvu vlakové soupravy ÖBB která na tom spoji obvykle (ne vždy přesně takto) jezdí, víceméně podobně i soupravy ČD. To jsou tři celkem různé věci co nesou stejné nebo podobné pojmenování.

0/−2
24.6.2014 10:27

J74i79r60k74a 76D43v37o85ř58á21k 4225110983898

Nějak jsem nepochopil, odkdy je vyrovnávka výkonů braná jako pronájem. Není to náhodou nějaký čerstvý vynález českého UOHS, podle kterého by nejraději pokutoval úplně všechny žel. dopravce v Evropě?

+9/0
23.6.2014 13:28

J92a83n 44L10a77k11o97m61ý 7261275845604

Od té doby co nic nevyrovnávají? Vyrovnávka bude až do nového GVD, teď při zkušebním provozu je to pronájem.

0/0
23.6.2014 18:01

J61i14r98k64a 91D76v38o80ř87á46k 4935530493938

No, už v rámci zkušebního provozu do Vídně jezdí naše railjety, takže vyrovnávají. Sice ne na nulu, protože trať je delší po našem území, ale nepoměr není zas až takový, railjety jsou o dost dražší než ten Taurus co je táhne. Nedávno zas jezdily do vídně naše 380. když to vemete jako celek, tak penězi se řeší jen dočasný výpadek těch 380 v nedávné minulosti neschválených do Rakouska. A za ten může právě Škodovka a za svoji chybu žalovala ČD, chápete? Chucpe!

+1/−1
24.6.2014 10:17

P75e22t76r 39U74l88l59m14a66n12n 2327418697472

Začíná mi připadat, že kdyby ČD dělaly vše čistě podle zákonů, tak nám žádné vlaky nejezdí.

+9/0
23.6.2014 12:58

J87i57n93d10ř22i71c43h 72Š93k80o81p41e23k 4625941480435

ale jezdí.

Jenže je nutné investice připravovat včas (ne zjednodušeně v neděli, když od pondělí potřebuju jezdit) a přemýšlet

0/−1
23.6.2014 13:25

J50i33r65k34a 67D85v37o66ř80á93k 4595810663938

Připravovalo se to několik let.

+1/0
23.6.2014 13:29

J53i88n80d85ř87i33c31h 20Š76k10o93p39e44k 4265211920215

jde o to, co berem za význam "připravovat" Pokud by se na tom opravdu makalo několik let, nechal by se pronájem zajistit v souladu se zákonem.

Jenže spíše se o tom několik let mluvilo a pak to dopadlo takhle

0/−1
23.6.2014 13:34

J70i25ř77í 65K17o12c61u60r89e23k 6165624895758

Je rok 2014. Podle původní objednávky měly lokomotivy 109E jezdit v roce 2008 vč. schválení do Německa. Psal se rok 2011 - tedy 3 roky po termínu dodání lokomotiv - když ČD přišly ze záměrem koupit RailJet. Za další tři roky přišly soupravy RailJet a Škodovka? Ani 6 let po termínu není schopná dodat ty lokomotivy a k nim schválení.

Tohle není ze soboty na neděli. To v úterý slíbil řezník že přijde v sobotu ráno. Je pondělí poledne a na dvoře "řádí" řezník z vedlejší vesnice, protože už v sobotu v poledne bylo jasné, že místní řezník to prase ten den neporazí. Tak objednali konkurenci.

+4/0
23.6.2014 19:34

J77i49r91k11a 54D34v39o73ř38á65k 4505380353888

Ano, to je pravda. A Škodovka každých půl roku slibovala, že to razítko bude, a tak efektivně bránila ČD v krátkodobém plánování a právně čistšímu ošetření toho ne-pronájmu. Skoro jako by si připravovala půdu pro tuhle žalobu. ;-D

0/0
24.6.2014 10:19

M51a73t43ú55š 19B77e80n25a59k 9918914382893

razítko dávno mohlo byť, to by však EBA nesmela dostať od SIemensu objednávku aby nebolo, ešte že sídlia v jednej budove

0/0
24.6.2014 22:24

R72a81d70i40m 43Š98o59l12c 1375895905814

...mají tahat... Slovo nasazován by bylo asi lepší, protože jednu cestu by určitě tlačil...

+1/0
23.6.2014 12:07

D29a81v15i74d 48Č39e27r59n86o26h44o13r37s80k73ý 1266844576636

Super ... Škodivka má šílené zpoždění s předáním lokomotiv ale brečí že si je dráhy sehnaly jinde ....

+15/−1
23.6.2014 12:03

J20o81s52e67f 42Z93a65h89á36l97k98a 4593909248726

a) na účel pro který jsou loko od OBB pronajímány, škodovácké nepomůžou

b) zpoždění předání lokomotiv nejde jen za Škodovkou (normy EU, schvalování, konkurenční boje Škoda-Siemens, atd.). Škoda mezitím loko 190E stihla vyvinout, postavit a kompletně přestavět.

0/0
23.6.2014 12:23

J13i12ř42í 84H41o41v14o21r55k68a 8537886652265

Návrh norem byl kolik let dopředu. Že výrobce počítá "pouze" podle starých, když je jasné, že budou platit nové, je to jeho chyba. Nic nesvádět na normy...

+2/0
23.6.2014 13:35

J23i11r48k26a 17D47v24o85ř87á48k 4835220413288

JO. za tu dobu by se totiž stačily vyvinout ne dvě lokomotivy ale tři.

0/−1
24.6.2014 10:22

M10a95t12ú70š 98B35e48n88a83k 9538524512643

Bolo tam pomerne dlhé preklenovacie obdobie počas ktorého mohli byť uvedené do prevádzky aj podľa starých noriem, avšak ČD sa nakoniec rozhodlo požadovať splnenie nových noriem, Škodovke to vyhovovalo, pretože nemusí vyvíjať novú loko na nové normy. Nedá sa povedať že vedeli o tom ako budú znieť nové normy, keďže sa to dohadovala do poslednej chvíle a normy sú značne nejasné (ako všetky EN).

V súčastnosti je najväčším problémom že nevyhovujú zberače pre všetky krajiny(ono je to choré aby každá krajina mala iné požiadavky na obloženie zberaču, ale je to tak), pričom FAIVELEY (Lekov) pri vývoji sľúbil že vyvinú také zberače čo budú môcť ísť do všetkých 6 krajín.

0/0
24.6.2014 22:35

D22a98v77i75d 77V52a87c86h80t90a21r76č38í84k 8649272295528

109E  ....

+1/0
23.6.2014 14:59

E23d41a 18H19a83n68s 5277502766429

Oni nám to Rakušácí nepovolej, i kdyby to Škodovka měla hotový třeba zejtra. V tomhle byznysu je zdržovací taktika normální. Rakousko a Německo si chrání trh, nedopustí, aby se tam naši cpali a brali jim zakázky. Ti politici se plácají po zádech, ale když dojde na obchod tak radši potajnu zavolá támhle do rakouskýho drážního ústavu, nebo zabaví a rozeberou naši lokomotivu jako to už udělali a maximálně se to snaží průtahy zdržet a nás odstranit. Nadávají na to i čeští zbrojaři, jak jim němcí nedovolili v přístavu pod nějakou záminkou naložit nový transportéry, který měly jít na zbrojařskou výstavu do Braziliie. A tak se tam už naši nedostali a Němcí si prodali svoje. Oni si tyhle státy velmi tvrdě hlídají hospodářskuo politiku a práci pro svoje výrobky, proto taky Německo ohromě z těch cizích afilací bohatne. Nám jen řeknou, hele vy si tady věště Tibetský vlajky, což my s chutí děláme. Za odměnu nám občas dají do školy vyřazenou kopírku nebo jako křovákům zrcátko.

+6/0
23.6.2014 11:52

M69a58t95ú61š 94B48e45n19a19k 9958944352603

Pre Rakúsko už povolenie je, Nemecko nasadilo zdržovaciu taktiku, ale nakoniec bude musieť ustúpiť keďže DB si objednalo niekoľko 109E

+1/0
23.6.2014 12:00

J36o87s28e73f 85Z44a17h28á45l69k21a 4433429808536

V případě Railjetů to není o povolení, ale o kompatibilitě. A tu mají Railjety jen pro rakouská tažná vozidla ... Bez nich a nebo bez úpravy lokomotiv ČD na rakouský standard ani ránu.

0/0
23.6.2014 12:15

K80a37t98e45ř82i39n89a 28P95é72r40o28v74á 2680318937915

Zababa by je už všechny srovnal.

+4/0
23.6.2014 11:49

P86e53t88r 44N97o33v19o31t40n71y 3579242639792

Tak ať škodovka dodá okamžitě kompatibilní lokomotivy a nebude problém. ;-D

+5/−1
23.6.2014 11:45

M50a66t18ú20š 73B23e65n44a41k 9408244862543

Lokomotívy kompatibilné sú, nekompatibilný je Railjet, kedže je spravený podľa noriem OBB a nie európskych, tie ostatne v čase vývoja RJ ani neexistovali. Škoda dodala to čo si ČD zaplatili a kompatibilita s Rj to nebola.

+2/−2
23.6.2014 12:02

P20e75t84r 34N53o82v66o53t96n82y 3299712159672

Škodovka napadla pronájem lokomotiv, které tahají jednotky RJ, tak ať dodá vlastní, které s RJ budou spolupracovat. Realita je taková, že jednotky jsou v ČR na kolejích a je potřeba je něčím vozit.

+2/0
23.6.2014 12:54

J72i34r24k36a 48D54v16o32ř17á10k 4555650593598

K tomu "pronájmu", a´t už je to cokoli, byly ČD dotlačené právě Škodovkou.

+1/0
24.6.2014 11:09

J56i38r11k89a 86D57v33o96ř86á87k 4905700653968

Tahle evropská norma je opsaná právě od šikovné rakouské, jenom trochu pozměněná... Kdyby Skodovka byla schopná lokomotivy dodat s menším zpožděním a nejančila tolik s žalobama, bylo by možné se s ní rozumně dohodnout a dodatečně tam tu kompatibilitu dodělat...

0/0
23.6.2014 13:24

M31a94t12ú52š 10B87e51n17a92k 9848184642473

to by im musel Siemens (síce je to štandard OBB, ale funguje len na výrobkoch Siemensu) dat podklady a na to môžme zabudnúť, navyše zmena softwaru na 380 je beh na roky papierovania a testovania v mene byrokracie...

Kompenzácia meškania je momentálne na rozhodcovskom súde, osobne predpokladám že Škodovka si pekne siahne do vrecka.

+1/0
23.6.2014 14:28

J19i29r29k74a 93D36v37o52ř17á94k 4705470183808

Neviděl bych to tak černobíle, Škodovka sa Siemens mají také vlastní obchodní vztahy. Dohoda je možná, ale to se někdo nesmí chovat jako idiot za oponou právní džungle. Škodovka ze sebe udělala celkové pochybného partnera co má ve svůj prospěch zkorumpovaná nejvyšší patra politiky. Dal byste někomu takovému svoji licenci? Možná ano, ale až kdyby už její cena byla malá. K čemuž koneckonců norma na víceméně neprodejný Taurus a railjet už pomalu spěje.

0/0
24.6.2014 11:16

M84a43t53ú69š 50B33e21n30a64k 9988664242513

Ono najjednoduchšie by bolo vyvinúť zariadenie ktoré by bolo v RJ(tých 7ČD +4OBB), a prekladalo by jeho poveli tak aby to prekúsali aj lokomotívy používané u ČD (ono to nieje len 380, ale aj 362/3,aj keď iba v ČR), bolo by to jednoduchšie na schválenie (iba CR a AT) ako keby to bolo na strane 380, kde by to muselo byť schválené v ČR, AT, DE, PL, SK, Hu.

Čo sa ku mne dostali info tak rokovania Škoda-Siemens prebehli a zadrhli sa na strane Siemensu, ale čo čakať od molochu, akým Siemens je...

0/0
24.6.2014 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.