Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní ŘSD zvažuje opravy D1 podle Jančurových návrhů

Více než rok od začátku rozsáhlé modernizace dálnice D1 uvažuje Ředitelství silnic a dálnic o tom, že by změnilo základní technologický recept, podle kterého se opravy realizují. Radost by mohl mít podnikatel Radim Jančura. Silničáři totiž uvažují o plánu, který loni navrhlo jeho sdružení Stínové ŘSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L30u67b27o38š 39S49t64e64h69n20o 8762499661699

Také nechápu, proč se dálnice rozšiřuje o 75 cm a kvůli tomu se bourají mosty, pod něž se v budoucnu tři pruhy zase nevejdou a tedy se budou bourat znovu. Povrch se měl opravit celoplošně provizorně a na některých úsecích postupně zahájit výstavbu tří pruhové dálnice. Současné řešení přináší jen malá pozitiva za hodně peněz. Tak jak je obvyklé, když se čerpají státní prostředky.

0/0
3.7.2014 14:44

J27o57s61e29f 94N78o94v21á72k 1140703165

Jsem přesvědčený, že pan Lakomý opravy zlevní.

0/0
1.7.2014 12:52
Foto

J43a60n 83B56r61a96b86e52c 8887407298888

Cela megalomanska oprava D1 je podle meho nazoru podvod. Kdyby se v budoucnu nepocitalo s rozsirenim dalnice na 6 pruhu po cele trase Pha - Brno, tak chapu, ze delaji kompletni rekonstrukci vc. zakladu a nechteji davat asfalt, nybrz bily beton, ktery je bezesporu trvanlivejsi nez Jancurou navrhovny asfalt. Nicmene pokud chapu planovani nasi site dalnic a rychlostnich silnic spravne, tak pote co se podari dostavet R35, tak by na to plynule melo navazat rozsirovani D1 na zminovane 2x3pruhy (po vykoupeni pozemku atd.)... Pokud panove  z MD a RSD nezvladnou postavit R35 do 15ti let (coz se odhaduje trvanlivost pri pouziti asfaltu na D1), tak nema cenu se tim snad ani zabyvat a nutno si polozit otazku co tam ti lide vubec delaji pro nas stat! Nicmene snad svita na lepsi casy... Uvidime... ;-D;-O

+1/0
24.6.2014 13:52

J56a33n 20Š68m94í26d13a 7475878199842

Modernizace D1 jasně ukazuje situaci kolem státních zakázek v ČR a výběru firem s českým vedením. Tušili jsme to a nyní to již víme-velká ostuda. K čemu je nám ŘSD jako garant nejvhodnějšího a technologicky precizního provedení rekonstrukce D1, potažmo dalších dopravních staveb? Když někdo něco neumí (z mnoha příčin...), je to v důsledku časová a finanční ztráta. Celá záležitost s výstavbou a opravami dálniční sítě v ČR měla být svěřena tomu, kdo problematice výstavby dálnic rozumí, umí je stavět levněji, kvalitněji a není napojen na české korupční prostředí.

+1/0
24.6.2014 9:05
Foto

R92o14b33e58r34t 64I57n63n56e31m95a87n 6807173187230

Tak to by mě teda zajímalo, proč Němci staví betonové dálnice. že by jen kvůli tomu, aby měli co opravovat? ;-D Nový ministr musí vždy znamenat změnu o 180°, jen aby ukázal, že se to musí udělat jinak. ;-(;-(;-(;-(

0/0
24.6.2014 8:20

B88r95o76n38i97s68l14a94v 83M20e10r94t69l65í81k 1962571671782

Tahne mi na pade :-( Myslite si, ze se doziju okruhu kolem Prahy a R35? (babicka se dozila 98 ale ja moc zdrave neziju :-)

0/0
24.6.2014 0:23

J32a12r72d32a 94S35o83k96o91l 1676528131591

A co betonářské loby. O litr větší spotřeba jak na asfaltě tak co dělají ekologove?

+1/−2
23.6.2014 19:19

T80o36m16á70š 59M20a26r87e19k 9490473339694

Neodvádí ŘSD náhodou pozornost od připravované arbitráže s Eurovií za vlnobití na D47? Tedy od příprav na její prohru?

+2/−2
23.6.2014 17:02

R87a96d73o33s48l30a11v 83C15h49a66d11r50a53b10a 6764454513797

Ne, to s tím nemá nic společného.

0/0
23.6.2014 23:15

J60i28ř67í 62K94o32c86u41r78e69k 6825644495618

Tahle technologie byla použita při opravě silnice I/47 (postaru R47) mezi Lipníkem a Hranicemi. Jezdí se po ní od roku 2004, tedy 10 let v provozu.

+1/0
23.6.2014 16:22

T17o37m19á73š 53Z47e50m28a53n 3415698154295

Jo, ale paralelně tam vede D1, takže tam za těch 10 let projelo tolik aut, co po D1 za rok..

+2/0
23.6.2014 20:25

T15e19o48d51o66r 68N86ě14m12e34c 9110510467

Byla by velká chyba to stopnout, hrozí že když se v tom budou vrtat,  nadělají víc škody než užitku. Ta stavba je poměrně dobře připravená a zatím byla i slušně (transparentně) soutěžená, což bylo vidět podle počtu účastníků i vysoutěžené ceny. Cena 15 mld. za generální opravu 160 km naší nejvytíženější dálnice není zase tak moc, navíc je šance, že většinu ceny proplatí EU. A hlavně to bude oprava kvalitní, vydrží i 30 let. Ne žádné flikování, které bude potřeba zase za pár let předělat. Mimochodem, jel jste někdo nedávno po D11 z Prahy na HK? Právě tam to opravovali touto "Jančurovou" technologií a výsledek (jízdní komfort hlavně) nic moc...

+21/−1
23.6.2014 16:08

K16a51r41e11l 50V10o14v92e22s 1444368322979

Rozumné reseni

+1/−8
23.6.2014 16:07

A10l61a16n 86Ř96e57p75k26a 4765916

To zase jednou Jančurovi něco vyšlo;-D Teď si (spolu s Leošem) říká, ještě dostat z drah ty miliony za to, že jezdily moc levně, i když my jsme začli a dráhy jen na nás reagovaly, ale to jsme nechtěli.. ;-)

+2/−7
23.6.2014 15:53

I36v12a 23K76r44i58s82t36o66f36o46v94á 7195273122402

A nejsou tam třeba ještě nějaké žabky nebo ještěrky, které je třeba před položením čehokoliv na vozovku zachránit? 8-o;-):-P;-D

+2/−2
23.6.2014 15:48

P64e21t16r70a 82N26o53v66á17k79o27v15á 7758356354698

Tak jako i Němci na Své dálnici Vídeň - Brno - Vratislav počítali s podmostěním dálnice tak, aby mohli projet i zemědělci s traktorama. Takže o 70 let později by to neměl být takový problém.

0/0
24.6.2014 7:32

D24a25v39i86d 72R65y55c20h85e76t98s85k13ý 9906441140550

Může mi někdo vysvětlil proč tu dálnici rozšiřujeme za 2,5 pruhu na 2,7314 pruhu? Není to stejně na h?

+13/−6
23.6.2014 15:30

P41e45t68r 54V92i75n82t45r16l95í26k 3536164101

je, celá oprava je na velký h, R^

+1/−4
23.6.2014 15:42

A40l66e32š 79D79o39h38n74a19l 6108306924825

Aby to nebyla oprava, ale modernizace a mohli tak vytáhnout peníze z EU...

+3/−2
23.6.2014 15:52

T39e49o74d72o75r 71N72ě40m65e79c 9750470427

Ten vámi udávaný 2,7314 pruh totiž umožní jízdu v režimu 2+2, což má má zásadní dopad pro vznik kolon při uzavírkách jedné poloviny dálnice.

+7/−1
23.6.2014 15:59

P93a80v75e49l 11M14e84j45s42t62r33i20k 2154743807316

To je sice moc hezke, ale vzhledem k tomu ze to ma vydrzet cca dalsich 30let tak by me zajimalo k cemu ty uzavery poloviny dalnice budou dobre. Pochybuju, ze budou az tak flexibilni a presouvat provoz do protismeru pri havariich a naslednych kolonach. Jinak mi prijde jednodussi oprava s polovicni zivotnosti a tretinovou cenou vyhodnejsi nez megaoprava s ponekud diskutabilnim rozsirenim. Navic by se penize vyclenene na modernizaci treba daly vyuzit na vystavbu R35 ktera by zasadne ulevila D1 a tim i prodlouzila dalsi zivotnost.

+4/−1
23.6.2014 16:45

T44o48m61á19š 45Z42e69m42a30n 3535798754435

I v těch 30 letech bude potřeba provádět údržbu..

+1/0
23.6.2014 20:29

M60a89r83t47i85n 57K61a34r18á95s44e56k 9508763268648

Tak s ohledem na to ze rekonstrukce bude trva tak 5 let, tak je dost royumne ji udelat tak aby vydrzela 30 let a ne 15, navic diky tomu rozsireni se to zaplati castecne z EU a cenovy rozdil bude mnohem mensi .....

0/0
24.6.2014 9:42

P67a11v90e51l 94O27d28r65a12z98i33l 6484559947300

Já bych byl raději, kdyby to opravili pořádně, takže by tam žádné kolony při uzavírkách nevznikaly.

To ale chci v českém zaprděném dolíku asi moc.

+1/−1
23.6.2014 17:03

P38e51t84r51a 77N85o34v57á22k55o23v48á 7148146684688

Co to znamená "opravili pořádně" a "při uzavírkách kolony nevznikaly"?

0/0
24.6.2014 7:34

J26o15s74e28f 62P38a80g26á42č 3346813472614

U nas je problem v tom, ze vyberou to jakoby nejtrvanlivejsi reseni za co nejvic penez, ale ve skutecnosti se to akorat zaflikuje a oprava se bude delat brzo znovu. Jsem pro to udelat za tretinove naklady a za tretinovy cas. Do 2 roku muze byt D1 cela jako nova :-P

+6/−5
23.6.2014 14:50

R19o16s39t86i67s91l71a98v 97C40a39h20a 6883457377551

tretinove naklady a tretinovy cas pri trvanlivosti 15 let je ok. Puvodni dalnice take nemela trvanlivost delsi nez 3*15=45 let.

+3/−2
23.6.2014 15:00

V22l23a96d43i82m28í72r 36D42i91a57t34k52a 1273957471714

Rozbíjet to není ani potřeba, rozbitý to je, ne? :)

+19/0
23.6.2014 14:46

K47u15b25a 36C80i21k42r69y69t 2857748646390

Radši opravíme dálnici asfaltobetonem, který má životnost 15 let (a vyjeté koleje po roce užívání), než novým cementobetonovým krytem s životností 30 let. Tomu říkám teda návrhR^

+31/0
23.6.2014 14:45

J26a10n 34K14o28t36i48l 9643431458

Bože můj. Nové koště dobře mete. Ať už tam ty mozky nemění, co hlava to novinka a dálnice je stále rozkopaná. Ať to dodělají, jak je to připraveno. Zaplatí to navíc Brusel, tak na nějaké koruně až tolik nesejde. My bychom ty peníze na nic jiného stejně použít nemohli, protože ten podnik, to ŘSD, nebylo schopno nic jiného připravit tak, aby se mohlo stavět- D 3, D11, R3, R4, R6 atd.Svoje nápady ať si vyzkouší na něčem, co je v v počátku přípravy, a co nás tolik nebolí. Ta D1 je děsná a pokud tu bude takto každý exhibovat, nebude modernizovaná nikdy. Bůh s námi. A pryč s lobisty a nátlakovými skupinami, ať již ekologickými nebo z oboru stavebnictví, dopravy, poradenství apod.

+27/−1
23.6.2014 14:19

Z78d96e93n20ě67k 28O80r11š91u66l71í82k 1295110747102

Myslíš že někoho tvůj výkřik zajímá?mě třeba zajímá kdy bude opravena dálnice z ovy do Bohumína.všichni jen blbě tlachaj, čas běžía nice se neděje.ale jinak s tebou naprosto souhlasímR^

+1/−7
23.6.2014 14:30

J80a36n 72K96o53t17i96l 9253901328

no pravda, zapomněl jsem na moravské cesty, omlouvám se:-) Bohužel ale asi nezajímá, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor, protože už mi to tady v tom českém bordelu leze dost na nervy...:-)

+6/0
23.6.2014 14:33

R30a33d89o57s81l38a12v 36C28h41a70d53r23a87b67a 6924174923557

Že vám není trapně, Oršulíku. Rv

+1/0
23.6.2014 15:25

P96ř97e59m13y47s98l 74H67r88o38m80a80d13a 2864476938901

Zbourat a nechat ležet. Však se Moravsko stejně brzo osamostatní a do Prahy jezdit nebudou.

+3/−10
23.6.2014 14:12

J53a19n38a 68M56o11l69á14k56o66v48á 7147136456234

Jsne. Jako slovaci sem nejezdi...

+1/0
23.6.2014 14:40

P50ř28e92m72y26s85l 89H81r24o48m73a54d47a 2384826158281

No, to je právě ta chyba, nerozkopaná D1 ;-)

0/0
23.6.2014 14:43

T78o33m98á95š 38K54ü55h79r 2602706630533

Generální oprava D1 se měla rozjet až bude hotová R35, pak by se to mohlo zavřít celé a postavit de-facto úplně novou dálnici, místo lepení, které se stejně rozpadne během dvou zim. Jenže R35 v celé plánované délce nebude patrně existovat nikdy, takže nic. ;-D

+11/−1
23.6.2014 14:06

P24ř40e62m20y23s30l 17H10r70o94m88a94d12a 2624416308501

takže nic ;-)

+4/0
23.6.2014 14:13
Foto

L48u50m88í30r 65K89u51c32h63a27ř 4709164382219

R35 bude kompletně hotová mezi Opatovicemi a Mohelnicí řadově 2023 - 2025, to je realistický termín, když vše půjde hladce ... což je za víc než deset let, takže rekonstrukce D1 holt čekat nemůže !

+5/0
23.6.2014 14:17

P60e94t59r 24F83e28i69g84l 5208953520872

Dálnice D8 měla být celá hotová v roce 1998...Je 2014 a stále není, takže dávat si termíny je u nás bohužel nesmyslné...:-/...jezdím už fakt dlouho po D8 téměř každý den a ten poslední úsek stále není...cestu z UL zkrátí o dobrých 15-20 minut...

0/0
23.6.2014 14:20

J89a38n 96K42o95t34i15l 9413191808

protože tam stojí kopec, který bylo třeba objet, a když už to měli skoro hotové, tak se jim posunul do cesty. Už ani ta příroda se na ten kabaret nemohla dívat :-D

+4/0
23.6.2014 14:38

J42a86n 33K87o40t55i95l 9593111718

takže reálný termín dokončený je někde kolem roku 2037, a to ještě když do té doby nebude moc pršet, sněžit, foukat vítr a nebudou se moc často, tj. každé 4 roky, měnit vlády!!! - zapomeňte na ni....

+2/0
23.6.2014 14:36

P59ř43e92m45y86s78l 23H60r65o37m54a45d42a 2754606548881

Tak na R 35 je potřeba ještě 170 Km ve složitém terénu. Na to opravdu hned tak peníze nebudou.

+1/0
23.6.2014 14:44
Foto

L67u92m64í74r 28K40u27c17h35a35ř 4539724732359

R35 Mohelnice - Opatovice bude měřit 110 km, rozdělená na 9 úseků, stát to bude cca 35 miliard Kč, které postupně v čase budou, přispěje EU takže problém není finanční, nýbrž příprava, kterou politici úspěšně dokázali dlouho bojkovat, sláva jim!!! Rv

0/0
23.6.2014 16:59

P19e34t92r53a 95N92o19v63á81k73o48v13á 7648446104208

Tak je celkem fascinující sledovat, jak to, co nám Němci vyměřili a nachystali za války, my úspěšně realizujeme následujících 100 let.

0/0
24.6.2014 7:40

J72i43ř50í 86K12o93c36u52r28e26k 6855194615348

Před 10 lety bylo pozdě...

+1/0
23.6.2014 16:24

P50a86v39e28l 30V51y88s79o67č44a35n 6842288258

Bezva, tak teď to rozmlátíme a zvýšíme za nějakých 10 let si to celé zopakujeme a tak dále a tak dále. Jen bacha abychom za chvíli nemuseli zvyšovat protihlukové stěny.

+13/0
23.6.2014 14:03

P70e63t94r 26K95u62b90i13š84t70a 7409828815731

To je jak ta kráva v tom chlívku furt srala a srala pod sebe a když dosáhla stropu, tak jí postavili novej chlívek.:-)

+3/0
23.6.2014 14:24

D36a20v82i57d 39Z41a86j19d84á44k 8915212400151

Deset az patnact let staci,ne?Usijem to horkou jehlou,vedome pripravime dalsi tunel i pro dalsi.Protoze v ty dobe my uz u kormidla stejne nebudem.A nebudeme preci az tak hladovi...Proc to delat poradne,kdyz s tim muzem vydrbat a mit to "levnejsi".Typicky ceske reseni.

+5/0
23.6.2014 14:02

J98a24n11a 83M77o64l87á33k10o88v56á 7697306646254

No problem je, ze ono o moc vic nez 15 let nevydrzi ani nova dalnice..... U nas.

+3/−1
23.6.2014 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.