- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Také nechápu, proč se dálnice rozšiřuje o 75 cm a kvůli tomu se bourají mosty, pod něž se v budoucnu tři pruhy zase nevejdou a tedy se budou bourat znovu. Povrch se měl opravit celoplošně provizorně a na některých úsecích postupně zahájit výstavbu tří pruhové dálnice. Současné řešení přináší jen malá pozitiva za hodně peněz. Tak jak je obvyklé, když se čerpají státní prostředky.
Jsem přesvědčený, že pan Lakomý opravy zlevní.
Cela megalomanska oprava D1 je podle meho nazoru podvod. Kdyby se v budoucnu nepocitalo s rozsirenim dalnice na 6 pruhu po cele trase Pha - Brno, tak chapu, ze delaji kompletni rekonstrukci vc. zakladu a nechteji davat asfalt, nybrz bily beton, ktery je bezesporu trvanlivejsi nez Jancurou navrhovny asfalt. Nicmene pokud chapu planovani nasi site dalnic a rychlostnich silnic spravne, tak pote co se podari dostavet R35, tak by na to plynule melo navazat rozsirovani D1 na zminovane 2x3pruhy (po vykoupeni pozemku atd.)... Pokud panove z MD a RSD nezvladnou postavit R35 do 15ti let (coz se odhaduje trvanlivost pri pouziti asfaltu na D1), tak nema cenu se tim snad ani zabyvat a nutno si polozit otazku co tam ti lide vubec delaji pro nas stat! Nicmene snad svita na lepsi casy... Uvidime...
Modernizace D1 jasně ukazuje situaci kolem státních zakázek v ČR a výběru firem s českým vedením. Tušili jsme to a nyní to již víme-velká ostuda. K čemu je nám ŘSD jako garant nejvhodnějšího a technologicky precizního provedení rekonstrukce D1, potažmo dalších dopravních staveb? Když někdo něco neumí (z mnoha příčin...), je to v důsledku časová a finanční ztráta. Celá záležitost s výstavbou a opravami dálniční sítě v ČR měla být svěřena tomu, kdo problematice výstavby dálnic rozumí, umí je stavět levněji, kvalitněji a není napojen na české korupční prostředí.
Tak to by mě teda zajímalo, proč Němci staví betonové dálnice. že by jen kvůli tomu, aby měli co opravovat? Nový ministr musí vždy znamenat změnu o 180°, jen aby ukázal, že se to musí udělat jinak.
Tahne mi na pade :-( Myslite si, ze se doziju okruhu kolem Prahy a R35? (babicka se dozila 98 ale ja moc zdrave neziju :-)
A co betonářské loby. O litr větší spotřeba jak na asfaltě tak co dělají ekologove?
Neodvádí ŘSD náhodou pozornost od připravované arbitráže s Eurovií za vlnobití na D47? Tedy od příprav na její prohru?
Ne, to s tím nemá nic společného.
Tahle technologie byla použita při opravě silnice I/47 (postaru R47) mezi Lipníkem a Hranicemi. Jezdí se po ní od roku 2004, tedy 10 let v provozu.
Jo, ale paralelně tam vede D1, takže tam za těch 10 let projelo tolik aut, co po D1 za rok..
Byla by velká chyba to stopnout, hrozí že když se v tom budou vrtat, nadělají víc škody než užitku. Ta stavba je poměrně dobře připravená a zatím byla i slušně (transparentně) soutěžená, což bylo vidět podle počtu účastníků i vysoutěžené ceny. Cena 15 mld. za generální opravu 160 km naší nejvytíženější dálnice není zase tak moc, navíc je šance, že většinu ceny proplatí EU. A hlavně to bude oprava kvalitní, vydrží i 30 let. Ne žádné flikování, které bude potřeba zase za pár let předělat. Mimochodem, jel jste někdo nedávno po D11 z Prahy na HK? Právě tam to opravovali touto "Jančurovou" technologií a výsledek (jízdní komfort hlavně) nic moc...