Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Railjet vjel u Přelouče na špatnou kolej. Odneslo to sklo na mašině

Nejmodernější souprava v barvách Českých drah Railjet měla dopoledne první havárii. V Přelouči vlak vybočil na špatnou kolej, kde probíhají opravy na trati. Lokomotiva, která patří rakouským ÖBB, má rozbité čelní sklo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R73a33d50e13k 86Š33e18v43č75í11k 3255362299

Zejména tvrzení, že vlak jel dál je "zajímavé". Vlak dál nejel! Končil odtažen v Pardubicích a posléze v Břeclavi. Všichni cestující museli přestoupit do následného spoje, jiného Railjetu "Franz Schubert" (o 2 hodiny později). Jednoznačně chyba dispečera. "Mašinfíra" odnesl zaváhání kolegy, bohužel. Je třeba nebrat tuto "příhodu" jako negativní argument vůči ČD. Jízdenky a služby stále ještě nejsou 10 x dražší (jako vše i průměrná mzda), však komfort a rychlost spoje je jistě vnímaný každým, kdo rozumně smýšlí. Pro mě samotného však, což do této tematické diskuze jistě nepatří a omlouvám se, je nepochopitelné jak se někteří cestující k luxusnějšímu interiéru chovají. Přeji Railjetům hodně úspěchů, minimum lidských i technických potíží a vždy šťastný příjezd do cílové stanice, protože je krásné vidět, jak Railjet ve stanici fotí i Rakušané a dokonce i Japonci.

0/0
30.6.2014 19:02

J82a81n 14F53r15o21l51í58k 6166220565554

Zapomněl, že jedna z celých 5 kolejí co tam mají je mimo provoz?

0/0
25.6.2014 11:01

J93a29n 97M58a21c88h 3543167622130

Co na zkratovací tyči stojí 5 tisíc? :D

+1/−2
25.6.2014 10:06

J93i70ř38í 91E88r66b39e61n 1563694426517

Ta tyč a její pravidelná každoroční revize. Ona to totiž není lešeňovka s hákem, ale dost přísně kontrolovaný elektrotechnický výrobek.

+2/0
25.6.2014 17:51

I52v29a41n 94M20a98r14e60k 6664208922

Článek napsaný opravdovým "Odborníkem " ! Stojvedoucí svévolně "odbočil" na jinou kolej než měl  ? ! ? ! 8-o ;-D R^ Rv ;-(

+2/0
25.6.2014 7:43

J57i91r14k20a 83D63v21o70ř29á66k 4795860433248

Článek je opravdu formulován tak, že k takovému vadnému pohledu přímo vybízí - a vypadá to, že to byl i autorův pohled. Nicméně takhle strašně pitomá formulace tam zas není.

+1/0
25.6.2014 13:40

P23a31v83e28l 54S65o86b23o52t75k77a 5270264

Railjet je přeci čistě elektrická mašina. A když narazila do zkratovací tyče, tak už musela jet hodnou chvíli bez proudu. To takhle má fungovat? Nějaká automatická stopka nefunguje, a ani strojvůdci to nebylo divné? A výkolejky nebo označení výluky?

Hola, nádražáci, pomožte panu novináři :-)

+1/−2
25.6.2014 5:21

J77o54s12e11f 45K83u76b80e98š 9835555559964

Tak on strojvedoucí o tom jistě veděl, ale on vlak není trakař, aby jste s ním zastavil na metru... A nejaká stopka? V Kutné Hoře se běžně delá, že vlaky stáhnou sběrač a setrvačností dojedou pod druhé napětí... Navíc máte třeba stahovačky, tam také jezdíte "bez proudu" :)

0/0
25.6.2014 9:02

J44o98s22e84f 71K42u97b80e96š 9765295429224

Ou, nejak se mi to rozpadlo :-D

0/0
25.6.2014 9:02

J53i16r43k49a 37D42v65o47ř42á25k 4275640443138

Je to čistě elektrický vlak (tady je jedno že railjet není mašina ale naopak), ale vlak není autobus. Dokáže výběhem (=ůna volnoběh") dojet opravdu daleko a běžně se toho využívá. A záměrně se tak pravidelně projíždějí krátké úseky bez napětí. Čili mašina se bez proudu nesmí automaticky zaseknout, stejně jako autobus po sešlápnutí spojky. Strojvedoucímu to klidně být divné mohlo, ale to už je požadavek na aktivní reakci, kterou ani on a následně ani brzdy nezvládnou na pár centimetrech...

+1/0
25.6.2014 13:45

P65e43t24r 46N38o71v56o31t87n10y 3679142449292

Kvůli výluce klidně mohla být na zhlaví stahovačka, takže jel bez napětí už od první výhybky stanice. A najednou najel do té zkratovací soupravy. :-)

+2/0
25.6.2014 14:43

J44a80n 76Z81e67m32a39n 8706462594562

Stahovačka tam být musela a navíc bylo zavedeno zpravování strojvedoucích o jízdě se staženými sběrači.

0/0
26.6.2014 18:50

J22i88ř58í 11E82r93b29e37n 1393414466827

Jestli jel řídícím vozem napřed a s lokomotivou v zádi, tak byl pohon pod napětím až do doby, než i poslední vůz vjel na vyloučenou kolej.

0/−1
25.6.2014 17:52

J39a89n 69H64o32r28a 6427811336

Kdyby Railjet jel  s "lokomotivou v zádi", tak se asi na lokomotivě nerozbilo čelní sklo,což je ze dvou přiložených fotografií jednoznačně patrné.

0/0
26.6.2014 13:26

J96i46r12k61a 47D44v96o22ř72á94k 4955630893258

Kromě toho v tomhle by nezáleželo na výluce koleje, ale na výluce troleje. Což nemusí být totéž.

0/0
26.6.2014 17:23

P81e97t29r 15N16o47v76o15t87n97y 3979472919972

Proc nezačíná výluka staniční dopravní koleje tim, že se odpojí napájení KO, aby tam nesel pustit vlak? A pokud nemá příslušný technik čas, tak aspoň nejakej negr prerizne kolejnice. Zkratovacka se dat musí kvuli bezbecnosti, ale tohle nikdo neřesi?

0/0
24.6.2014 22:30

J66i17ř52í 13K76r33e25j52č55í49k 2447588324246

Není náhodou zkratovačka jedním z příznaků odpojeného napájení troleje ? Nebo k čemu myslíte, že slouží ?

0/0
24.6.2014 23:02

P66e46t49r 28N49o74v87o66t13n23y 3369432569902

Aby byla trolej spojena s nulovým potenciálem?

+1/0
24.6.2014 23:14

J58i14ř62í 10K52r97e54j64č52í92k 2857668104386

Že by ? ;-D

0/−1
25.6.2014 0:59

P51e78t69r 56N25o61v48o50t57n79y 3969262209982

Jinak ale pisu o napajeni kolejoveho obvodu dane koleje, jehoz odpojení způsobi to, že se bude jevit jako obsazena.

+1/0
24.6.2014 23:17

J14i38ř76í 43K76r33e93j51č86í43k 2157338694116

OK, moje chyba.

+1/0
25.6.2014 0:59

J93a56r41o81s73l58a25v 33K52o78m28o93ň 1520174564811

upřímně nechápu proč zabezpečovací zařízení neumí podchytit to, že postavil vlakovou cestu na vyloučenou kolej. Nedokonalý systém stavění vl. cesty a to chtějí centralizovat práci výpravčích pro celé Čechy do Prahy, tak pokud nevyladí zab. zařízení, tak toho možná bude přibývat. Místní výpravčí by přeci jen měl větší přehled o stavu ve svém obvodu

0/0
24.6.2014 21:16

K13a35r87e55l 60Ř23e25h52á89č76e44k 9102910361502

Vypravci by mel ihned po zahajeni vyluky na kolej v pocitaci dat takzvany stitek VYLUKA,ta kolej mu pak zhnedne a pokud pote na tu kolej chce postavit omylem vlakovou cestu, tak mu vyskoci hlaska, ze kolej je vyloucena a vlakova cesta se nepostavi. A toto vypravci pravdepodobne neudelal, tudiz jasne jeho chyba. Ale je mozne ze bylo neco jeste jinak, tak nelze takhle soudit, zda je to jen jeho vina. Uvidi se dle vysetrovani.

+2/0
24.6.2014 21:33

J91i91r47k56a 10D48v24o52ř60á83k 4805850963258

A nebylo náhodou ve výluce i zabezpečovací zařízení celé stanice?

0/0
25.6.2014 13:33

J81a79n 86Z93e14m40a78n 8446242504792

To nebylo.

0/0
25.6.2014 19:43

L41u87k91á96š 23K24o40u25d37e35l12a 9158595568

V tom vlaku jsem jel a chyby ukazaly jak CD tak SZDC, prvni chyba byla ze vypravci pustil vlak na blbou kolej.

Strojvudce zacal brzdit, rana to byla poradna.

Dalsi chyby vidim v rozhodovani dispecera, u rozhovoru s vlakvedoucim jsem byl, jsem prislusnik HZS, tak jsem se sel zeptat, jestli jsou vsichni v pohode.

Dispecer nechal povolat JPO na pomoc s evakuaci vlaku, po jejich prijezdu se rozhodl, ze vlak necha pokracovat do Pardubic. Klimatizace nefunkcni, lidi nervni, proste nadherna ukazka, jak to funguje u CD.

Dispecer puvodne sliboval ze lidi chyti EC co jelo hodinu po tomhle, ale nakonec jsme museli jet az tim rychlikem co jel o 2 hod pozdeji z Prahy. Ty co jeli dal cejali na EC 75 co jelo jeste pozdeji.

+2/−5
24.6.2014 16:05

J43i87r82k37a 70D79v36o28ř37á18k 4955560153868

V čem přesně byly chyby ČD? Byla nefunkční klima - což se tak nějak dá pochopit, jako třeba že měla mašina co to je schopná ji "živit" kvůli té ráně jen nějaký nouzový režim. Dispečer je SŽDC, že?

+3/0
24.6.2014 17:01

L95u70k56á77š 95K75o68u59d32e54l46a 9688495708

Nevim presne odkud je dispecer, tak v tom pripade je to szdc, oni si ty lidi prehazujou mezi sebou, ze to clovek nema sanci sledovat...

0/0
24.6.2014 17:03

J68i88r78k74a 36D47v69o52ř95á17k 4525700533228

K tomu přehození došlo po rozdělení na ČD a SŽDC před několika lety tuším jen jednou. Ale i tak je fakt, že pro toho kdo to nesleduje, je to spolu s rozdělením víc než stihne "zažít". Když to bylo po generace jinak.

0/0
24.6.2014 17:11

P60e83t10r 66N19o53v28o65t77n34y 3189822869832

No nemaj tahat lidi z vlaku az po dvou hodinách. :-)

0/0
24.6.2014 22:20

P64e37t89r 12N40o65v59o47t38n30y 3299672279532

Dispečer je snad ČD, ne?

0/0
24.6.2014 23:59

J74i49r34k35a 32C55i98b48u54l79k59a 1946512122

No, pámbů nás chraň před takovými příslušníky HZS, kteří  tady rozumují a ani neví, že ČD a SŽDC  jsou ve vztahu  provozovatel - dopravce a že klimatizace těžko bude fungovat, když není napájena lokomotivou.  Člověče, někdy je sice mluviti stříbro, ale mlčeti zlato. Člověk pak alespoň nevypadá jako úplný  bl.,c.

+4/−1
24.6.2014 17:24

J20i54r65k53a 59D85v86o67ř27á49k 4405860623228

No já nevím. Prostý hasič to vědět nemusí. Teda pokud nezačne stříkat něco na railjet aniž by věděl jistě že třeba není pod proudem z mašiny. Ale to třeba stačí když ví hasičský velitel.

+3/0
24.6.2014 19:00

J54i78r46k50a 36C74i90b38u98l82k60a 1416832262

Vědět to nemusí, to je pravda.  Ale právě  proto se v komentáři má zdržet kritiky věcí, kterým nerozumí.

+3/−1
24.6.2014 22:33

J82i19ř52í 44K24r56a36m83p64l 4756174406666

ten vlak mohl taky vlitnout do lidi

0/0
24.6.2014 14:03

J17i32r84k94a 44D92v85o92ř74á43k 4185680753218

To by to muselo být úplně jinak.

+2/0
24.6.2014 14:20

J81a54n 82L92a28k11o70m83ý 7171965955724

Žeby boží mlýny? Včera jim UOHS nařídí ukončení plnění smlouvy na pronájem lokomotiv, dnes jim ho pošlou na špatnou kolej...

0/−1
24.6.2014 13:52

M15a85r70t24i69n 42S94t18e82h15l24í86k 1254480971320

Sto tisíc za sklo? A to byl broušený diamant? Chápu, že práce, lakování a tak dále, ale i na autobus to stojí sotva polovinu.

0/−8
24.6.2014 13:40

J18i75r43k74a 47D45v54o39ř80á82k 4885380943328

Autobus je široký 3 metry a má sklo odolné pro 230 km/h v pravidelném provozu?

+9/0
24.6.2014 13:43

J24a86n 98D70v86o10ř32á59k 3723746734676

Autobus je široký 2,5m a sklo má vysoké cca 2m a dle mého názoru i složitěji tvarované ;-)

+1/−5
24.6.2014 13:45

J37i75r39k94a 76D79v13o47ř75á41k 4625300353698

Jde o tu odolnost, čili určitě mnohem víc vrstev a kvalitnějších. A teď si nejsem jistý - celoplošné vyhřívání zevnitř má Taurus i autobus?

0/0
24.6.2014 13:53

J40i40r43k86a 53D66v22o60ř89á36k 4875530603978

No vlastně má Taurus to sklo kvůli bezpečnosti dělené. Ale prý je utržený i "pantograf".

0/0
24.6.2014 14:11

P10e58t12r 67N11o79v18o77t98n84y 3169192359572

Toho asi orval víc.

0/0
24.6.2014 22:22

M56a82r34t77i45n 26H68o90c25h85m31a16n 7543757854123

Tak zhruba před dvěma lety byla cena zkratovací soupravy cca 18 000 KČ. Pokud se rozbilo sklo na lokomotivě pak to bude samozřejmě podstatně vyšší položka. No a pro někoho. Railjet je nový vlak pro cestující, nikoliv pro strojvedoucí. Lokomotivy 1216 OBB Taurus u nás jezdí už řadu let. To "nové" spočívá v servisních zásazích na soupravě, které provádí strojveoucí, ale řízení ať už z lokomotivy nebo z řídícího vozu je +/- stejné....

+1/0
24.6.2014 13:24

P17e32t28r 14N46o26v38o93t29n55y 3619622419582

To by me zajimalo, co na tom lanu a svorkach stoji 18 000. :-)

0/0
24.6.2014 22:23

M80a43r40t63i13n 17W12a20l18l44n39e19r 6425260464930

Nas vypravci na to zapomnel...

+1/0
24.6.2014 12:56

J34i41r91k95a 77D82v90o31ř20á39k 4535390573888

Spíš měl výpravčí tolik úřadováním se začínající výlukou, že "vypustil", že už pro tenhle vlak začala. Já bych z toho zčásti obvinil i SŽDC jako celek, že jim při každé pitomosti jede bezpečnost stanice ne na zabezpečovací zařízení ale na "ruční pohon". Je to prý dlouhotrvající problém a teď se ucho utrhlo. Naštěstí ještě levně.

+4/0
24.6.2014 14:26

J63i15ř58í 66E15n87g75l89i71š 1775109955231

Výluky na frekventovaných tratích jsou noční můrou každého výpravčího. Pochybuji, že v jiných zemích správce kolejí nechává veškerou bezpečnost při mimořádných podmínkách na jednom člověku ;-€

+2/0
24.6.2014 16:27

J82a74n 37M83u22c57h35a 8319306702446

"...zda v tom jsou nějaké osobní důvody"

a to by byla polehčující okolnost, nebo přitěžující? :-)

+2/0
24.6.2014 12:52

J80a96n 51M19o53h73y62l72a 6612289799331

Aby se přišlo na to, proč na to skutečně zapomněl a příště se mohly následky takových situací vyloučit či omezit. Nehody vlaků se vyšetřují podobně jako nehody letadel - nípe se prostě do všeho, co by mohlo potenciálně mít nějaký podíl na vině. Jak s tou zprávou naloží dál orgány činné v trestním řízení je těm lidem z Inspekce celkem šumák.

+3/0
24.6.2014 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.