Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nakoupí nové vlaky od Škody. Zaplatí až čtyři miliardy

Společnost Škoda Transportation stojí těsně před podpisem další velké zakázky pro České dráhy. Má jim v příštích letech podle dvou rámcových smluv dodat až 25 elektrických jednotek RegioPanter za více než čtyři miliardy korun. Švýcarský výrobce vlaků Stadler si stěžuje na příliš krátkou dobu pro výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a69r64e35k 58V14y94m38a13z43a45l 5568356272730

Je dobře, že vlaky dodá domácí výrobce...práce pro spousta lidí a hlavně s přidanou hodnotou, lepší než montovna Amazone...R^

0/0
14.7.2014 19:28

M19i32r79o38s35l58a25v 54Z82i44k83m93u28n67d 7229853674393

Co to je za nesmyslný popisek pod tou horní fotkou. Tahle souprava jezdí do Českých Velenic minimálně druhý rok  ...

0/0
1.7.2014 19:08

J37i45ř44í 90D78v58o60ř37á62k 5368243868800

Z čeho to zaplatí?(Zaplatíme?)

0/0
26.6.2014 20:11

J75i27ř32í 71E32r88b45e46n 1873934246807

Z úvěrů, které pak bude splácet z tržeb během nejméně třicetileté životnosti souprav. Stejně jako každá jiná firma. Nikdo nekoupí vlak za hotové jen proto, aby ho pak možná využíval.

+3/0
26.6.2014 20:51

J89a73n 20S75ů69r90a 4565763263972

Dotace, pokud Brusel schválí:)jinak rozprodej majetku, nádraží a tak...

0/−2
26.6.2014 22:14

P80e39t28r 52N31o76v97o95t88n40y 3959632189752

ČD nemají tržby?

0/0
26.6.2014 22:57

J95a95n 88S96ů32r92a 4485513293192

ano...bez úhrady objednatelů 6 miliard ročně, dluhy 28 miliard.

0/−4
26.6.2014 22:58

P87e83t50r 61N91o45v67o20t64n76y 3459922539792

Úhrady objednatelů jsou taky tržba.

+3/0
26.6.2014 23:06

J67a67n 47S90ů15r83a 4845363653432

ano, jen jsem chtěl říct, že tržby jsou nižší, než dluhy.

0/−4
26.6.2014 23:06

P72e11t58r 53N33o58v39o19t18n63y 3469362469132

To je snad naprosto normální, ne?

+2/0
26.6.2014 23:08

J52a72n 84S97ů40r39a 4135523193392

jistě, známka prosperující firmy....

0/−6
26.6.2014 23:23

R64a54d57e46k 45J34a61n28a16t81a 9285436184652

Vy se pokoušíte srovnávat dohromady tržby za časový úsek (za rok, navíc jen část tržeb) a absolutní výši zadlužení v určitém časovém okamžiku?

To přece nedává žádný smysl. Je to zhruba jako byste se pokusil srovnávat vzdálenost a rychlost.

Pokud chcete s něčím srovnávat zadlužení v určitém okamžiku, tak například s hodnotu aktiv v témže okamžiku. A pokud chcete s něčím srovnávat tržby za určitý časový úsek, pak nejlépe s náklady za tentýž časový úsek, a pokud to nutné potřebujete srovnávat s dluhy, tak s náklady na správu dluhu (úroky atd.) za tento časový úsek.

+4/0
27.6.2014 0:29

J41a28n 16H82o45r25a 6307411116

Pane Sůro,vy jste takový pisálek "patlála, matlála"........

+2/0
27.6.2014 17:46

J86i61r20k98a 37D34v13o75ř30á91k 4295880773118

Pan Sůra je tendenční novinář, který chce ČD vždycky vystavit v co nejhorším světle, plete si 6 miliard se 7 miliardami, závazky s dluhy, když ho někdo přitlačí kvůli chybě, reaguje úhybem atd. Přesto si ho ještě važte, v denících je to ještě zdaleka nejinformovanější novinář co se dá najít. Své články má aspoň nějak podložené, kdežto ostatní jedou většínou jen na vlastních dojmech a emocích...

+1/0
30.6.2014 0:45

J92i73r82k12a 28D29v63o84ř18á63k 4295660223338

Skupina ČD má tržby

Pan Sůra chtěl patrně vyjádřit, že ČD mají příliš vysokou "zadluženost", totiž cizí zdroje/aktiva. Firma se zdravými financemi má ten poměr do 50%, Skupina ČD to v roce 2013 přešvihla na 55,8% ve prospěch dalších investic do budoucnosti.

Provozní výnosy měla nějakých 38 mld. Kč, z toho tržby za jízdné v osobce 7 mld, ze známých dlouhodobých smluv k tomu 4 + 8,7 mld.

K tomu Sůrovu "rozprodeji majetku, nádraží a tak": Za rok 2013

- zisk z prodeje pozemků, budov a zařízení a investic do nemovitostí 0,4 mld.

- výnosy z pronájmu: 1,1 mld. - tržby za prodej ostatních služeb: 2,1 mld. Ten prodej "nádraží a tak" není tak významný, jak se novináři tváří, i když to zřejmě jednorázově poskočí na několik miliard.

0/0
30.6.2014 1:31

J29a17n 92S18ů32r52a 4695833343352

Tak si najděte také starší výroční zprávy, kolik majetku se již prodalo. Zrovna loni byl prodej nízký a nebyl splněn plán.

0/0
30.6.2014 20:43

J33i92r13k15a 97D51v88o76ř62á26k 4225190613238

Nejde o loňský prodej. Jde o to, že ten několikamiliardový (snad) letošní není zas až tak světoborný co do financí ČD.

0/0
1.7.2014 14:51

V12i22k46y12r 53B56o79h70u21m79i56l 23S97t20r65a34n40s19k48y 9577788346269

No přeci z těch úžasných zisků co generuje osobní doprava a za které dostávají manažeři tak vysoké odměny, resp. ne zlaté, leč démantové padáčky;-D

0/0
27.6.2014 7:16

M58a85r65e74k 51V14y94m21a19z54a79l 5168206152660

To se chcete pořád vozit v těch hnusných koženkách? Já to fakt nechápu, když se modernizuje, brečíte, když ne tak brečíte takyRv

0/0
14.7.2014 19:17

T40o77m55a62s 80N32o58v83o53t77n20y 3371856138699

Přijde mi zvláštní, dát velkou zakázku firmě, která napadá mé vlastní rozhodnutí, co si kde koupím/zapůjčím pro svou činnost (kauza Škoda vs. ČD (Taurus)).

No jo, ale tady hrají roli trošku jiné věci než v soukromé sféře, holt kapesné je kapesné.

+1/−1
26.6.2014 17:23

K14a44r76e94l 87M25a86z80a37n66e26c 7687465683

Bývá zvykem dát jako podmínku veřejné zakázky, že uchazeč nevede se zadavatelem soudní spory. Pokud je zájem takovou podmínku stanovit.

0/−1
26.6.2014 17:39

J27i13r55k28a 72D77v70o11ř25á52k 4925980123228

Jenže to by ČD neměly žádné vlaky pro výběrka na rychlíky a ztratily by nezanedbatelnou část trhu.

+2/−1
26.6.2014 17:44

J96a40n 75S19ů17r49a 4505453393242

Zákon o veřejných zakázkách neumožňuje takovou firmu vyloučit ze soutěže. Myslím, že nejzajímavější bude ta cena. Podle mých informací Škoda nevěděla, že Stadler nakonec nabídku nepodá..a srovnání s cenou prvních RegioPanterů bude, zvláště z té povedené soutěže se šířkou dveří 1500 mm.

0/0
26.6.2014 22:13

J27a51n 52H95o27r95a 6647631226

To není nic nového pod sluncem,i někteří "vrcholovci ČD" byli nuceně odejiti jen proto,že si dovolili kritizovat Škodovku ,zejména v táhnoucí se kauze homologace ř.380.....

0/0
26.6.2014 22:24

J25a35n 74L64a18k22o34m97ý 7121285335124

Z cizího krev neteče a pokud naopak něco přiteče do vlastního, tak o co jde?

Jen trošku nechápu, že koupí RegioPantery na zastávkové rychlíky z Prahy do Brna v trošku jiné úpravě, když na to by se velmi hodilo to co si objednaly DB.

0/0
27.6.2014 3:46

J88i23r74k83a 95D89v16o60ř95á28k 4815730403118

Co koupily DB se pro české "rychlíky" zas až tolik nehodí. Už jen nadměrnou kapacitou a výkonem.

0/0
30.6.2014 1:40

J31a34n74a 83M29o86l38á85k86o85v31á 7757666966814

Spousta lidi tu nadava, ale je fajn, ze zakazku dostala ceska firma. Ty prachy se vetsinou otoci a utrati tady, takze to stat ve vysledku bude stat mene nez kdyby to dostali svycari.

+8/−2
26.6.2014 15:21

J50a47n 26Č15e22k37a38l 7779225314154

nebude, protože škodovka už je natolik pokřivená neustálým přísunem státních zakázek, že je absolutně nekonkurenceschopná, a podle toho vypadají i ty výrobky...

+6/−8
26.6.2014 15:24

J58i13n26d96ř53i11c34h 17Š89k98o33p28e97k 4465721120365

no oni ani zahraniční firmy nejsou záruka kvalita - vlnící se dálnice (Eurovia) nebo praskající vagony metra od Siemensu jak dva příklady úplně stačí

+9/0
26.6.2014 15:51

M88i61l30a33n 18L77a54š79ť64o67v27k72a 8922564613618

Společnost EUROVIA CS, a. s., dříve Stavby silnic a železnic, a. s., patří k nejvýznamnějším stavebním firmám v České republice a je jedničkou v oblasti dopravního stavitelství.

Prozraďte mi, co je na Eurovii, kromě názvu zahraničního?

+1/−2
26.6.2014 16:06

J24i38n34d69ř88i42c30h 51Š59k16o82p27e29k 4285681480355

já neříká, že to není významná firma

EUROVIAsídlo:92500 Rueil Malmaison, Place De L'Europe 18

Francouzská republika

+7/−1
26.6.2014 16:13

J12i88r59k11a 80D50v35o70ř26á87k 4425160433968

To je jen vaše představa, Škodovka není konkurence neschopná. Dostává i jiné zakázky.

+4/0
26.6.2014 17:49

V52i70k65y83r 17B47o42h46u55m40i77l 73S11t94r37a60n46s98k77y 9477908666119

Ano, napsla jste to zcela přesně DOSTÁVÁ i jiné zakázky.

0/0
27.6.2014 7:18

J60a42n 87S98ů97r72a 4535873443252

aktuální podíl exportních zakázek u Škody je 80%....

0/0
26.6.2014 22:14

M19i39l55a62n 44L60a10š91ť64o42v29k32a 8172484393438

Česká firma z Kypru?;-D;-D;-D

0/−3
26.6.2014 16:03

K65a50r43e37l 94M15a84z68a15n50e29c 7477435733

Výrobní prostory má v čechách, řídí ji češi z čech, zaměstnanci jsou češi, hlavní odbytiště je v čechách, výzkum je v čechách, subdodavateleé v čechách - ale pronajme si schránku na Kypru a hle - podle vás je to hned kyperská, případně analogicky francouzská, německá a kdoví jaka firma...

+5/0
26.6.2014 17:37

J11i52r43k57a 91D64v80o96ř12á47k 4765540353338

Na Kypru je "jen" akcionářská firma, kam putuje zisk, aby se tady neplatilo tolik daní. některé se tu platí stejně. Také se tím zamlží vlastnická struktura.

0/0
26.6.2014 17:51

J81i38r35k48a 69D64v16o12ř53á16k 4305130543868

Čímž samozřejmě neříkám, že by státními nebo skorostátními zakázkami nebyla pokřivená. Kromě toho - na Západ sice také něco dodává, ale celých mašin nebo vlaků jen málo (i když také), spíš jen jejich elektrické vybavení, a tramvaje.

0/0
26.6.2014 18:13

P57e92t40r 61N58i90v40n75i88c59k56ý 3742614685487

To se to nakupuje - za dotace...

0/−6
26.6.2014 15:16

J95o59s49e79f 60K86o76p25e80c77k77y 9664982975

v tomto pripade jsou ty dotace dobre vynalozene a muze na ne dosahnout kazdy dopravce provozujici dopravu verejne sluzby

+6/0
26.6.2014 15:18

T36o36m87a20s 93N49o18v16o24t95n43y 3921156488749

To by ovšem ty dopravce musel někdo do veřejných služeb taky pustit, že:-P

+1/−2
26.6.2014 17:20

J91i93r12k47a 63D57v55o79ř33á92k 4105790773598

Pro kraje už jezdí několik železničních dopravců včetně soukromých.

+3/0
26.6.2014 18:43

J83i79r33k41a 77D61v32o68ř64á67k 4285390883458

Jsou to dotace EU, takže jsem pro.

+2/0
26.6.2014 18:19

J53a45n 67Č80e37k49a87l 7839755294444

A že Škodovce najednou nevadí výběrové řízení, které jiný výrobce rozporuje... Hnus...

+4/−3
26.6.2014 15:14

M50a79t56ú63š 26B92e68n40a55k 9408254192603

Vieš o nejakom výberovom konaní ktoré by firma ktorá ho nevyhrala nenapadla? Ono to tu je totiž dobrým zvykom.

+3/0
26.6.2014 18:56

L37u86k52á33š 39C43v28r33č68e20k 1366864357

Výraz zastávkový rychlík považuji za protimluv.

+6/−2
26.6.2014 14:47

J28i52r38k71a 10D14v14o96ř36á80k 4755140473748

Zastávkový rychlík je samozřejmě blábol, ale pro neinformovanou veřejnost celkem vystihuje skutečnost, že rychlík je něco úplně jiného než expres, je to spíš takové dlouhé regio. Můžete říkat třeba pomalík. :-D

0/−1
26.6.2014 18:47

R58a98d42e14k 38J35a17n53a49t95a 9645536414102

Mně to naopak přijde jako trefné označení.

Vystihuje to fakt, že vlak s určtou frekvencí zastávek a cestovní rychlostí, co u nás jezdí pod názvem "rychlík" (a považuje se za dálkovou dopravu), by na Západě byl v kategorii RE, REX, TER, apod. - prostě regionální doprava.

Navíc je třeba počítat s určitou železniční negramotností čtenářů. Řada lidí by i po cestě IC/EC z Prahy do Brna, řekla že jela "rychlíkem". Takže tímhle se to rozliší.

0/0
26.6.2014 20:40

M21i81r69o30s76l90a74v 25Z12i83k40m20u15n63d 7109153764293

Jenže třeba to, co jezdí ve Francii jako TER poskytuje cestujícímu větší komfort než to, co jezdí na EC v podobě soupravy ČD RailJet ...

0/0
1.7.2014 19:11

J90a68n 68S34ů35r16a 4975603283742

nebo mohu použít také slovo "plívá", jak jsou tyto rychlíky přezdívány:-)

0/0
26.6.2014 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.