Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České ekonomice se daří, tuzemská doprava ve čtvrtletí zesílila výkon

Zlepšující se kondici tuzemské ekonomiky potvrzují další čísla, která přímo odrážejí každodenní dění v Česku. Po letech slabší poptávky zažívají mimořádně silný rok dopravní společnosti. Kamionoví přepravci hlásí nejlepší čísla za posledních deset let, ode dna se odrazila i železniční nákladní doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i10r32o26s62l53a48v 34Š80i83m57k79o 7635493372335

Jenže solidně roste i Německo a jiní. Takže se nám stále vzdalují :-/

0/0
1.7.2014 11:01

D28a69v24i20d 33B63r48u35c78k89n22e46r 5402194889535

Teď si to přečtou levičáci vedení krákoravým slovenským populistickým diletanským oligarchou, který o makroekonomii ví zrovna tolik, co socialističtí ministři hospodářství (a teď do mně - je schopný, ´má´ty největší firmy), a začnou ječet, jak se všem  úspěšným mají zdanit příjmy, jak se mají dovybrat  daně, a jak se má začít ´investovat´do infrastruktury, kde samozřejmě rozkrádačky tamních krajanů obvykle převyšují výši investice samotné. Koncem roku potom budou naříkat, jak to že zase roste státní dluh.

0/0
1.7.2014 9:11

M58i94r87o21s93l45a70v 41Š44i84m53k90o 7255703962535

V každém případě Babiš moc dobře ví, jak a kde se krade. Na to právě makroekonomem být nemusí. Naopak, je z terénu a má v lecčems praxi :-)

0/0
1.7.2014 11:04
Foto

M65i80r37o38s56l74a13v 68Z45a82p90l82e63t36a86l 3507745688353

Článek se snaží působit odborně ale je lživý. Například v článku se píše, že silniční doprava není zpoplatněna od kilometru a že na mýtu se nevydělává, protože na ekologické vozy jsou slevy. To je snad logické, že na ekologické vozy jsou slevy, ne? proč bych je jinak nakupoval???? Jsou to systémy drahé, v kamionech i poruchové s omezenou životností a pro dopravce by byly daleko výhodnější typy starší - kdyby nebyly slevy na mýto. Buď chceme ekologii, nebo zisk. A zpoplatněný je každý kilometr kamionu, říká se tomu spotřební daň z nafty - kdy de fakto půl ceny nafty tvoří tato daň a na ujetí každého kilometru potřebuje auto asi 0,3-0,5l tohoto velmi zdaněného paliva. Takže s každým kilometrem, na silnici i mimo ni stát inkasuje. Je nějaká podobná daň na elektřinu, kterou se pohánějí vlaky????

0/0
1.7.2014 8:23

J15a53n 49S22ů33r34a 4535783883782

Logické to jistě je, že na ekologické vozy jsou slevy. Jen ty slevy se nastavovaly v době, kdy Euro 5 a Euro 6 byly spíše výjimečné, teď jsou při nákupu nového kamionu povinné Euro 6. Česko má výrazně větší slevu za E5 a E6, než je v jiných zemích. Co se opotřebení vozovky týče, je stejné, jako když po něm jede kamion s Euro 1 jako s Euro 6.  Spotřební daň z natfy platí i dieselové vlaky, elektrické pro změnu platí poplatek za OZE - pro zajímavost, u ČD to bylo loni několik set milionů korun.

+2/0
1.7.2014 9:44

J94i43r62k28a 24D91v73o37ř61á25k 4115300833518

Zajímavé, ta OZE mě nenapadla, i když je to vlastně "logické".

0/0
1.7.2014 14:32

B57e61n 79P57a79v58k65a 1507503127711

Podívám se na ČSÚ. Hned úvodní strana a statistika. HDP +2,5 %, průmyslová výroba +7,7 %, stavební +8 %. Ale výběr daní je stejný a nikdo nikomu nepřidá. Tj. terciér úplně zabitý. To je Bangladéš, ne?

0/0
1.7.2014 8:07

J47i22r41k25a 14D32v31o34ř79á66k 4875570303458

Leckdo asi ještě odepisuje ztráty.

0/0
1.7.2014 14:34

J21i93ř75í 46H16o19r14á33k 9648695751

Až řidiči těchto přepravních společností nebudou mít základní plat od 8-mi do 10-ti tisíc, pak může někdo tvrdit, že se české ekonomice daří.

0/0
1.7.2014 7:55

D72a72v30i18d 30B38r92u21c25k52n54e61r 5952454219785

České ekonomice se prostě daří. A paradoxně to nebude znamenat zásadní úbytek nezaměstnaných, neboť ekonomika se specializuje a spousta lidí už na ní se svými omezenými schopnostmi adaptace prostě nemá.

Řidiči kamionů si nevydělávají zle, kolem 35 000 za měsíc po započtení všech benefitů, je to ale tvrdá dřina s minimální možností osobního života.

+1/0
1.7.2014 9:19

J97i59ř70í 89S72t31e37i44e46r 4711734146955

Investoři mají o naši zemi zájem, chtějí tu za miliardy postavit fabriky. Teď je důležité investovat do infrastruktury a podpořit podnikání.  Hlavně neškrtit rozpočet jak to dělal pan Kalousek.  Každá dobře investovaná koruna se třikrát vrátí.

0/0
1.7.2014 7:55

J88a75n 54T37o58m57a13n 8714461597644

Lepší by bylo dopravovat toho co možná nejméně.  To je jako za socialismu, kdy jsme se chlubili výrobou oceli na jednoho obyvatele. A dneska zase pro změnu vozíme vagony sirek pochybné kvality z Číny...

0/0
1.7.2014 7:42

V18a29c68l49a24v 49M70e96d34e34k 5151982845985

tak zrovna ta ocel měla dobré prodeje i v krizi, narozdíl od automobilovéího průmyslu

0/−1
1.7.2014 7:54

D51a92v73i82d 66B28r17u29c89k20n72e30r 5892824299495

Asi žijete v jiné zemi. Výroba oceli v této zemi je dlouhodobě nerentabilní, oceláři leckde nemají ani na mzdy.

0/0
1.7.2014 9:12

M55a97r53t22i66n 29M24a76i31k59s64n34a63r 3194633708542

Z Indie :) treba nejznamejsi Made in Czech maji ze zadu napsano Made in India :D

0/0
1.7.2014 9:43

V52í58t16ě20z97s62l92a45v 11K10l78o38z50í29k 3791249144847

[>-]Ano, přepravy rostou, fronty kamionů na nakládku v práci se prudlužují...., a co se týče MHD, pokles je, ono vemte si můj případ, standartně jezdím do práce autem, nebo se podělím s kolegou o náklady a jedeme spolu jeho vozem, pokud ovšem pojedu náhodně MHD, pro mne úspora dělá asi 10% oproti autu, takže pokud bude růst dále cena jízdného, vyhrává prostě pohodlí vlastního auta. Bohužel sobecká a smutná realita politiky města a podpory MHD v Ostravě. Přitom poklesem cestujících se sníži výběr jízdného, no tak opět zdražíme, začarovaný kruh, chci MHD za směšnou cenu, nejlépe zdarma, peněz co se v Ostravě rozkrade je dost.[>-]

+1/0
1.7.2014 6:13

A58n10t41o86n83í72n 59V16á44c67l51a93v35í11k 9199581441408

Jsme jen transitní země, kde se přestalo vyrábět a jen koukáme.........Všechno dovážíme takže asi se ti dopravci odrazili od země.  ( české ekonomice se daří ? ) ;-D;-D;-D

+3/0
1.7.2014 2:18

V70i43k44t10o89r 29V30e28s23e96l91ý 5195453544495

Ale to přece není pravda, že se zde nic nevyrábí.

+1/0
1.7.2014 6:57

J14i78r21k54a 21D71v31o46ř48á56k 4585770583158

Tranzitní kamioňáci nebývají z ČR, takže to nebude správná úvaha.

0/0
1.7.2014 14:42

J53a37n 41R69e44n83d43a 1509232109503

Že by už zase změnili metodiku?

0/0
30.6.2014 22:28

J63a54n 45R18e51n58d16a 1499842959403

Že by už zapršelo a uschlo?;-)

0/0
30.6.2014 22:27

P46a89v28e97l 21S97o61b43o70t52k68a 5170534

Jak jsme na tom ve skutečnosti:

Gross domestic product at market prices At current prices

2007          2008        2009         2010         2011         2012          2013 

131908.6 154269.7 142197.0 149932.0 155486.0 152925.6 149491.1 

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/refreshTableAction.do;jsessionid=9ea7d07d30e836163a00675f4e069b53a380ee831eb0.e34OaN8PchaTby0Lc3aNchuNa3eSe0?tab=table&plugin=1&pcode=tec00001&language=en

Tj. HDP Česka je dnes na pod úrovní roku 2008

+3/0
30.6.2014 22:21

B64e76n 74P19a65v70k37a 1967543707141

Ano, opravdu je to tak. Samozřejmě nominálně jsme na tom lépe, ale v tržních cenách (market prices) jsme na tom tak, jak jste napsal.

0/0
1.7.2014 8:03

K67a90r12e47l 16C29h51r65a67s40t11i32n54a 4643444380255

Ekonomiku čeká do 4 až 5 let další propad. Z nedávné recese si nevzala žádné poučení, je třeba ji podstatně restrukturalizovat, v této podobě nemá naději na překonání dalších překážek. Musí dojít k vyššímu angažování státu, čímž nemyslím znárodňování, ale zásahy potřebné k regulaci chodu.

+2/0
30.6.2014 22:12

O47n17d96ř20e84j 37L64o86š80o41t40h 1295355125481

Možná ano, možná ne, chci však připomenout, že podle prognostiků měla další vlna krize už přijít a zatim je to pořád v nedohlednu. Tihle prognostici bude pořád tvrdit, že za rok to přijde, za rok to přijde a až to přijde za 50 let, tak řeknou, že to tvrdili celou dobu :-)

0/0
30.6.2014 23:23

V45i57k93t53o16r 59V94e63s33e27l51ý 5845333754525

I rozbité hodiny ukazují 2x za den správný čas...

0/0
1.7.2014 6:57

V64a10c36l97a81v 16M62e17d56e15k 5731812285475

s naší ekonomikou můžete dělat co chcete, ale bohužel je příliš závislá na ekonomice okolních států.

0/0
1.7.2014 7:52

J20i35r48k15a 97D82v18o17ř50á84k 4195870223428

Ano, s ekonomikou EU jsme na jedné lodi ať tu euro máme nebo ne. Když euro klesá, koruna klesá také - ale dvakrát rychleji, protože je "malá" a tedy rizikovější.

0/0
1.7.2014 13:09

J86i67ř85í 79S62t15e87i74e28r 4981144666395

Tak to je dobrá zpráva pro všechny občany, po dlouhé době růst ekonomiky, snižování nezaměstnanosti a snižování míry státního dluhu vůči HDP.

+1/0
30.6.2014 22:05

P93a86v95e10l 84S22ý44k84o16r25a 7457282767681

Vysoke dovozy vyrobku a potravin indikuji zde blahobyt. Nebo indukují ? [>-]

+4/0
30.6.2014 21:03

P55a92v85e23l 71S28ý50k74o69r47a 7867122657411

zkratka se menime na prvobytne blahobytnou společnost.

0/0
30.6.2014 21:04

M31i59l30o15s93l25a78v 22M62l87a19d12y 1983961114602

Svaz cestujících ve veřejné dopravě, to je jako co? ;-D Rozhodně mě tedy ten pán nezastupuje.

+1/0
30.6.2014 20:57

M69a43r43e38k 29F28l35e23k89a93č 1207532210361

to je něco jako cech instalatérů;-D

0/0
30.6.2014 21:04

J61i96r20k78a 53D84v65o25ř22á82k 4525760793328

No, zřejmě říká samozřejmé věci. Ale novinář ho potřebuje jako zdroj, sám by tady samozřejmé neozdrojované věci psát asi neměl, to by byl v rámci novin jiný literární útvar.

0/0
1.7.2014 13:05

J34i62ř26í 51D76v67o85ř27á67k 5318133128400

A kolik km to má železniční doprava ode dna k hladině ?A vynoří se někdy ?

0/0
30.6.2014 19:29

M91a13r31e67k 67F51l61e56k14a87č 1287572750141

mám na tom svůj podíl, sem poslal babičce balík

+4/0
30.6.2014 19:26

P28a30v55e75l 51K54u90c65h40t93a 4126441687754

Smyslem ekonomiky je lidově řečeno jak se lidé mají - jejich příjmy, životní prostředí atd. To že se vozí "tovar" sem a tam - nemusí být ještě to pravé ořechové.  Je to prkotina, ale začátkem měsíce nabízel jeden market cibuli kuchyňskou z Nového Zélandu. Docela mě to překvapilo. Nebo v Intersparu jsem si koupil hovězí a bylo z Namibie.

+4/−1
30.6.2014 18:47

V79í51t56ě49z81s35l30a30v 78L31a18c21i80n72a 5162216629

Měla by zasednout Ústřední plánovací komise a tyto neefektivní přepravy zatrhnout!

+4/−2
30.6.2014 19:15

P58a19v19e23l 49K11u57c36h87t49a 4116471897734

Sice na Státní plánovací komisi by byly dobré fleky, ale to "neoživuji".  Jen jsem zameditoval - ano, s dělbou práce musí růst i doprava, ale mělo by to i "masám" zvedat životní úroveň.

0/0
30.6.2014 20:03

J65i16r91k79a 34D46v70o17ř93á77k 4975100753538

Čím to bude, že vás jako řešení napadlo zrovna tohle?

0/0
1.7.2014 14:44

M42i43l19a92n 34K81r49á84l 8583658661121

poplatky za dopravu do Hamburku  či do jiných evropských přístavů z těchto končin jsou levnější í třeba o 75% než poplatky od těchto přístavů do ČR. Proto už je skoro jedno jestli cibule je ze Španělska nebo z Číny či NZ

0/0
30.6.2014 19:16

P55a91v55e46l 80K28u41c41h44t55a 4736791357864

Tak ta cibule z Nového Zélandu, myslím, že jsem ji okukoval v LIDLu, byla pěkně mastná - cca 30 kaček  za kilo a byla stejná jako naše.  Žádná speciální, jako se tu prodávají z Francie. Já nemám nic proti Zélandu, vozí se semm např. docela dost vína, jen mě to zarazilo. Kdepak je asi naše vynikající všetatská?

0/0
30.6.2014 20:13

M25i87l12o25š 44S50e10t80í81k 3559159904530

Co my víme, třeba se prodává právě na tom Zélandu. Holt je potřeba zvyšovat dopravu, často naprosto nesmyslně. Ropná loby i státní pokladny si mnou ruce a lidi pomalu "ryjou držkou v zemi".

0/−2
30.6.2014 20:52

V65i90k25t31o43r 24N66á43r25o25ž47n41ý 3279812448

Jde hlavně o to , že za vším je obchod. Dám příklad.  Nějaká fabrika nakupuje nějakou surovinu. Nechá si od pěti možných dodavatelů vyhotovit nabídky a uzavře kontrakt s firmou , která jim to prodá nejlaciněji.. A ta nejlacinější nabídka může být třeba z druhého konce světa..neboť doprava obecně je laciná a na druhém konci horník vydělává třeba patnáctinu platu polského horníka... A tak kmitají lodě tisíce kilometrů , přičemž by mohly jezdit vlaky na vzdálenost třeba několik málo stovek kilometrů...

0/0
30.6.2014 21:46

V22í97ť86a 45K23r97u94t33i96š 1560494325617

Mate pravdu, presne takhle to funguje. A protoze je ta doprava vcelku levna, ma treba firma z Ceska naopak sanci prodavat po celem svete, misto toho, aby to auty a vlaky vozila jen par stovek kilometru ...

0/0
30.6.2014 22:00

V54i20k72t90o74r 36N86á75r52o39ž52n45ý 3219292808

Doprava je indikátorem ekonomiky. Objem přepravy roste pokud ekonomika roste...když se více vyrábí , nakupuje a prodává....

Platí to i obráceně.. pokud začnou přepravní objemy klesat..blíží se krize.

+2/0
30.6.2014 19:21

P71a86v76e13l 33K28u46c69h56t27a 4556401667954

Souhlasím, ale objem přepravy rostl i za socialismu, výroba pro výrobu, a lidé měli v kapse reálně méně. Tím neříkám, že je to i dnes tak, ale jako pamětník jsem na vše dost obezřetný.

+1/0
30.6.2014 20:26

M90i33l86o73š 44S81e69t14í74k 3499529544570

No já nevím. Jak je výhodnější vozit sem obyčejné brambory z celé Evropy, když jsme si je vždycky dokázali vypěstovat sami? Bohužel naši zemědělci nemají takové dotace, jako ti západní. Jinak by se to nevyplácel dovoz a naopak by bylo výhodnější to pěstovat zde. Místo toho jsou pak pole plné řepky, aby se zemědělci alespoň nějak uživili.

+3/0
30.6.2014 20:55

V45i55k56t92o76r 86N75á52r34o68ž72n28ý 3389362738

No myslím , že zvyšující se objemy přepravy v dnešním roce nejsou díky bramborám či cibuli... Apropo , kolik procent všech přeprav činí zemědělské produkty mezi zeměmi ? 1% ??

+1/0
30.6.2014 21:26

M13a43t56ú80š 55B18e56n48a28k 9588464842983

;-D Takže ten cukor čo vozili stále dokola zo Slovenska do Maďarska a odtiaľ do Česka a potom naspäť na Slovensko a tak dokola, vyrobili vždy znovu, hej?

+1/0
30.6.2014 22:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.