Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva chce rozjet spěšné vlaky kolem Prahy, kraj na ně nemá peníze

V příměstské železniční dopravě může začít od září jezdit nový dopravce. Společnost Arriva, která patří Deutsche Bahn, plánuje start spěšných vlaků mezi Benešovem, Prahou a Čelákovicemi. Spuštění vlaků je ale nejisté: Středočeský kraj zatím odmítá vlaky dotovat a na vlastní riziko bez dotací Arriva nechce jezdit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55a72r79t35i72n 40P65e71c90i55n41a 4351723

Nějak nechápu nasazení sazometu na elektrifikované trati. A ještě s dotacemi. :-(

0/0
3.7.2014 6:42

P74e45t93r 82N12o61v27o61t93n27y 3799582659782

Chtějí obsluhovat Vlašimskou a Sedlčanskou dráhu. Budiž, ať s tím teda na ten hlavák dojedou, když je pro lidi takový problém přeskočit v Benešově do jiného vlaku.  Ale proč se cpou dál, až do Čelákovic, nechápu. Doufám, že jim to někdo celé zatrhne.

0/0
3.7.2014 10:00

R37a85d44e48k 50J55a37n72a77t95a 9895376134812

Koncept nahrazení některých osobních vlaků spěšnými je rozumný. Přiláká nové cestující a ušetří kapacitu tratě, na úkor zhoršení intervalu v pár dírách typicky ze 30 na 60 minut, což nepovažuju za tragédii.

Ale rozhodně ne tímto způsobem. bez soutěže. Pěkně vypsat soutěž, ať se mohou přihlásít všichni.

Jinak srovnání těch 107 Kč vs 90 Kč je úsměvné. Kapacita vlaků je různá (kapacitnější vlak je dražší), počet zastávek je různý (zástávkovější vlak je dražší). To jsou věci, které silně ovlivňují náklady a proto tyto částky nelze postavit vedle sebe.

Navíc předpokládám, že v soutěži by byla podmínka, aby vlaky byly v elektrické trakci. Proto ty eletrifikované tratě v hlavním městě máme, že ...

+2/0
2.7.2014 22:49

M22i31r19o37s66l84a27v 42Z69i62k27m54u47n20d 7619553104763

Kolik je přímých cestujících Praha - Vlašim - Trhový Štěpánov, kolik je cestujících Benešov - Čelákovice ...

Vlaky ČD jezdí ešusem dvojmo ve špičce, kapacita cca 600 míst, dvoudílným Desirem se 110 místy se kapacita moc neposílí ... kraj by byl hloupý, aby platil za 110 míst o něco méně než za 300 ...

+3/0
2.7.2014 18:31

Ř16e61h38o84ř 55V16l90a78s44á12k 2664964911736

Těch cestujících pro spěšný vlak Vlašim-Benešov-Čerčany-Mnichovice-Strančice-Říčany-Praha by se určitě pár našlo.

Otázky jsou  1) kolik je ještě na trati místa, 2) za kolik to dotovat 3) zda opravdu chtít pod dráty v Praze neelektrické vlaky.

0/0
2.7.2014 21:24

J57i45r48k71a 17D52v91o80ř60á94k 4265810313948

Na trati je místa velmi málo, nic pro osobák. Jeden pár spěšňáků/rychlíků/expresů by se tam vejít mohl, ale asi by se už trochu přetlačoval s náklady. To místo by se určité po dokončení koridoru mělo věnovat především expresům.

0/0
2.7.2014 22:34

J17i26ř21í 32P95r23ů31š51a 7535362745129

107 kč je údaj vzatý kde? je to průměr za celou ČR a nebo jen za kraj? a nebo je to konkrétní cifra za tratě Praha - Benešov a nebo Praha - Lysá nad Labem?

+1/0
2.7.2014 17:03

J42a68n 73S84ů94r71a 4275903443112

Úhrada Středočeského kraje.

0/0
2.7.2014 17:07

T38o94m50á20š 67S11t27r51á24n32s34k39ý 8696916981907

Diesel pod trolejema prosím ne!

+5/0
2.7.2014 15:12

J72i68r60k62a 48D57v64o79ř53á94k 4865630893178

Nebyli by první ani poslední.

0/0
2.7.2014 15:27

J20i89r84k28a 78D17v92o93ř39á49k 4955580103848

Oproti Regionově pod trolejema žádná změna v tomto ohledu.

0/−1
2.7.2014 15:42

V97l53a47s21t53i56m59i64l 78S16v52o51b35o40d16a 7953568865884

Tak asi nad tím v Arrivě taky přemýšleli a asi to bude mít tudíž nějaký důvod, že se rozhodli pro diesel, byť to na první pohled může vypadat jako nelogické řešení, vede-li na kolejemi el. proud.

0/0
2.7.2014 16:18

P87e54t32r 38N44o36v89o73t77n39y 3219662889562

Logické to je, důvodem je ekonomika, dieselové soupravy mají, elektrické možná mají, hybridní ne. Nechtějí v Benešově přepřahat nebo nutit cestující přesedat, protože by  jim na to ubralo zákazníky . Ovšem dnes, v době, kdy je snižování emisí CO2 a všehoještěmožného takovou mantrou(a v případě pevných částic z dieselových motorů řekl bych i oprávněnou), se divím, že to jen tak projde.

+2/0
2.7.2014 16:30

V79l81a98s56t74i19m42i56l 54S21v77o74b37o80d61a 7863428925194

No tak snad se Arrivě podaří rozbít tu mafii ČD - kraje, no.

0/−3
2.7.2014 14:45

J69i21r39k75a 25D13v84o63ř81á81k 4355660493628

To rozbije asi tak stejně jako těch několik dalších jiných dopravců co už takhle jezdí. Ale narozdíl od třeba KŽC Doprava ta Arriva není soukromník ale zprostředkovaně dcera polostátních Deutsche Bahn. Leckdo by to jako nějakou zásadní výhru nevnímal.

+3/0
2.7.2014 15:27

V93l55a58s17t48i80m76i56l 40S98v20o59b68o98d18a 7223898955274

Samozřejmě to tak nevnímám. Ideál je pro mě ryzí soukromník, který bude jezdit bez dotací. Ale přeci kdyby mi někdo nabídl, že bude jezdit za nižší dotace, neváhám s kývnutím ani vteřinu. Vzhledem k tomu, že takhle kraje neuvažují, je jasné, že tam asi někde mezi ČD a kraji budou nadstandardní "přátelské" vztahy ;-).

0/−2
2.7.2014 16:15

P56e29t44r 49N16o83v52o89t54n59y 3749292539382

Za nižší dotace?

0/0
2.7.2014 16:19

V21l42a35s13t79i92m21i41l 22S80v40o64b64o44d84a 7553698905384

?

0/0
2.7.2014 16:28

P49e91t42r 58N16o52v33o95t89n32y 3969642799662

90 je na první pohled míň jak 107, že? Ale za 3x menší vlak. :-)

+5/0
2.7.2014 16:36

V31l56a66s82t18i20m13i16l 25S17v63o19b50o28d18a 7143988885834

Dobře, dobře, ale nezáleží ani tak na velikosti vlaku jako na tom, kolik lidiček v něm v průměru jezdí ;-). Až bude tento údaj k dispozici, pak se můžeme bavit o tom, co je míň. Zatím je prostě vidět, že je to za míň ;-).

0/0
2.7.2014 21:22

J90i14r46k77a 82D29v60o56ř96á30k 4195250253598

Kromě toho že nejde o dotace ale objednané placené služby, tak ryzí soukromník v nejbližších desetiletích v regionálce bez toho jezdit nebude. I v Německu se takhle objednává a to jsou Němci ochotni platit jízdné násobně vyšší.

0/0
2.7.2014 18:01

J97i43r86k28a 71D60v80o34ř42á75k 4355940953118

Z hlediska cestujícího se mi ten koncept líbí, zvlášť jestli to protáhnou na Vlašimku a Sedlčanku. Pak bych skousnul i ty diesely, hybridy jsou moc drahé. Ale - to se ještě smí jen tak bez jakéhokoli, aspoň nepodařeného výběrka udělat smlouvu na fungl novou linku nebo nahradit jednoho dopravce druhým?

+1/0
2.7.2014 14:14

P14e86t84r 32N17o80v88o62t84n78y 3829632579622

No já nevím, nahrazovat na této trati city elephanty nějakými dieselovými jednotkami jen proto, že budou zajíždět pár kilometrů do Vlašimi nebo Sedlčan, se mi moc nezdá.

+3/−1
2.7.2014 14:19

J16a84n 16Č90e47k58a52l 7849315854364

osobní vlaky to má nahrazovat za Benešovem, tedy ne elefanty...

0/0
2.7.2014 14:27

P37e12t65r 70N69o51v86o32t58n52y 3209442859182

A pak to pojede po stejné trase do Prahy jako teď elephanti, jen s míň zastávkama.

0/0
2.7.2014 14:34

J43i70r45k58a 18D45v18o13ř27á28k 4575690443568

Zkuste si to ještě promyslet, leckteré CityElefanty právě za Strančice nejedou, protože kvůli rychlíkům nemohou. Takovýhle spěšňák by byl řešením. Vlašimka a Sedlčanka chcípe mj. pro nestabilní přípoj do Prahy, i tomu by se takhle pomohlo. Problém by pro vás byla zřejmě jen možnost jako nastoupit na Hlaváku a vystoupit v Říčanech. Jenže z hlediska CityElefantu by to patrně také špatně nebylo, na pražském území jsou ve špičce přetížené a zároveň jich má ČD pro Prahu málo. Čili lidi by si mohli sednout. Nebo kdyby se jeden ze zdvojeného CE takhle ušetřil, mohl by se omezit provoz sympatických ale hrozně přestárlých žabotlamů.

+1/0
2.7.2014 14:50

P46e58t28r 64N98o94v78o78t33n90y 3249362949402

Mně nejde o možnost nastoupit na hlaváku a vystoupit v Říčanech, protože tam vůbec nejezdím. Ale dříve, než kraje a nebo stát začne pouštět na koleje další a další dopravce, ať je vyřešena celostátní síťovost železniční dopravy. Rozšíření PID(nebo jiných IDS) je jedna věc(i když pásma nepůjde přídávat donekonečna), ale pokud začátek vaší cesty leží mimo daný integrovaný systém, tak bude asi prekérka sehnat lístek na arrivu někde mimo území, kde působí. Do té doby budu k takovým experimentům skeptický.

0/0
2.7.2014 15:57

J97i20r94k49a 30D82v13o87ř16á36k 4235500283348

Celostátní integrace je samozřejmě strašně potřebná. Ale dokud chce Arriva jezdit v rámci StČ+P, integrace do PID stačí. Předpokládám že po pádu Rátha už odpor k přirozené integrace celé oblasti StČ+P do PID není už tak velký.

0/0
2.7.2014 18:05

R83a46d22e10k 17J40a84n10a33t54a 9455896384642

"Odpor k PID" existuje bez ohledu na politickou stranu. Nebyli schopni se domluvit ani ODSák Bendl s ODSákem Bémem a to na to měli tolik let ...

0/0
2.7.2014 23:26

T46o53m43á80š 49K76n14a17i32f18l 6483600527580

Ten odpor je dost zásadní. Stačí si najít asi týden starý článek, který tu na to téma vyšel.

0/0
3.7.2014 15:12

J51i91r51k58a 76D53v93o86ř78á24k 4285640553978

"Pásma" lze rozšiřovat "donekonečna" v rámci celé StČ+P, ale dál od Prahy už jako oblasti, ne kroužky.

0/0
2.7.2014 18:10

J85i50r14k39a 53D48v50o62ř91á41k 4105500303768

A ještě: Praha - Strančice jedou ve špičce 4 páry elefantů. Arriva by tam poslala jen jeden a zřejmě s mnohem menší kapacitou než má elefant. Moc cestujících by se nepřesunulo. Takže elefant z toho jednoho "ohroženého" páru za hodinu spoje by se pravděpodobně neušetřil.

+1/0
2.7.2014 14:55

T23o14m60á55š 86K35n57a41i13f85l 6223830707590

No .. ja doufám, že ta "náhrada" byla myšlena na tratích do vlašimi a sedlčan.

Doufám, že by někoho nenapadlo nahrazovat tímhle nesmyslem elefanty na Praha - Strančice/Bene.

0/0
3.7.2014 15:13

P74e28t62r 84N31o15v31o81t14n19y 3179142179882

Benešov je snad mimo PID, o  Vlašimi a Sedlčanech  nemluvě. Tak na jaké doklady se tam bude jezdit?

0/0
2.7.2014 14:11

J98a19n 57Č36e33k26a72l 7739635714774

budete se divit, ale asi na jízdenky...

0/0
2.7.2014 14:31

P29e50t53r 47N27o26v68o76t89n86y 3729782259292

Že by? A jaké?

0/0
2.7.2014 14:35

P25e54t40r 10N51o48v81o28t68n41y 3929372859602

Ať si ty smradláky provozujou na nezadrátovanejch tratích.

0/−1
2.7.2014 14:04

V53a86c10l64a89v 17H11a64j76e44k 3856919479

V kterési diskusi týkajíci se konkurenční doložky u odcházejícího ředitele ČD mnozí konstatovali, že by stejně o bývalé manažery ČD žádný soukromník nestál. A Adamka i Nálevka jsou bývalí zaměstnanci ČD, stejně jak A. Ondrůj u RJ ne A,Hofmanová u RJ. 8-o O Parobkovi, který oběma pomáhal s rozjedem podnikání na železnici ani nemluvě.

+4/0
2.7.2014 13:55

J37a27n 11S35ů40r42a 4165183713412

A jaká konkurence sáhla po panu Zeleném či panu Žaludovi? Oba už konkurenční doložku nemají.....

0/0
2.7.2014 16:02

M73a22r33t94i11n 81N22o53v88o40t18n32ý 3136866181874

A jak víte, že třeba nesáhla? Předpokládám, že se zrovna s vámi nebaví o tom, kdo má o ně zájem nebo co budou dělat. A navíc Žaluda mám pocit chce rozjet nějaké vlastní podnikání.

0/0
2.7.2014 18:31

J18i28r59k77a 95D23v58o11ř54á11k 4665150623948

Žaluda tuhle hodil do novin cosi o nákladním železničním dopravci. Zajímavé, nečekal jsem, že ho ten ajznbón tak chytnul. Ale viděl jsem to jen jednou, takže kdoví jestli to je víc než krátkodobá úvaha...

0/0
2.7.2014 18:58

J78a52n 81S54ů36r52a 4665213983812

Pokud by sáhla, pan Zelený by asi nepsal Českým drahám, že trvá na konkurenční doložce. A jistě uznáte, že je poněkud rozdíl ve významu chce rozjet a rozjel.

0/0
2.7.2014 20:53

J64i89r95k60a 39D14v23o24ř27á51k 4345870573928

Souhlas v obou bodech. :-)

0/0
2.7.2014 23:16

J44i59r62k32a 49D10v24o16ř90á93k 4605640503588

No bodejť. Odbornosti těhle dvou konkurence zjevně nepotřebuje.

0/0
2.7.2014 18:32

J59i64n31d95ř28i77c23h 16Š27k96o71p50e86k 4525861200695

Doufám, že kraj si dá podmínku, že na elektrifikovaných tratích se bude jezdit s elektr. vlaky, diesly jen v případě nouzi/poruchy atp. Ať si vych.ánci z Arrivy táhnou zpátky, jezdit se smradlavým motorem na elektrifikované trati 8-o

+9/−1
2.7.2014 13:17

J90i93r88k19a 75D88v43o71ř98á67k 4575980113108

Rozhodně nedá. To by totiž musel zapomenout na 90 Kč/vlakokiílometr, bylo by to o dost dražší. A Vlašimka a Sedlčanka by se snadno propojit se zbytkem nedala, leda za cenu hybrida co je drahý ještě víc, nikdo ho tu nemá a není ani schválený. Přitom drátovat ty lokálky nemá vůbec žádný smysl.

0/0
2.7.2014 18:14

P73a63v64e63l 62O30b38d69r79ž78á38l41e64k 6606984228702

Arriva má šanci pouze v případě, že se jí podaří zapojit se do PID.

Drtivá většina lidí, kteří na těch tratích jezdí osobáky, mají pražské lítačky a pokud jim nebudou platit v tomhle spoji - nepojedou jím.

Proto skončil pokus v Kralupech.

+1/−1
2.7.2014 12:39

M28a80r34t69i69n 61M48a82i74k86s34n28a19r 3654173258962

To psali v clanku ze u nich budou platit :) staci si to precist

+1/0
2.7.2014 13:03

P96e86t32r 88N34o89v41o30t24n19y 3799432349822

To byli tak hloupí, že se na lince do Kralup nezapojili do PID? Integrace PID ale na S9 končí v Čerčanech, tak nevím, na co se bude jezdit do Benešova, Vlašimi, či Sedlčan.

0/0
2.7.2014 14:15

J71i85r95k38a 27D76v39o13ř11á25k 4795860423138

Dnes to zaintegrované není. Museli by to teprve udělat. A bylo by to jistě dobře.

0/0
2.7.2014 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.