Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express zažaloval ČD za predátorské ceny na trati do Ostravy

Soukromý železniční dopravce Leo Express zažaloval České dráhy za údajně podnákladové ceny na trase Praha - Ostrava. Dráhy se tak podle Leo Expressu snaží vytlačit konkurenci z trhu. Firma žádá náhradu ušlého zisku ve výši 418 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A26l16a95n 20Ř34e47p83k87a 4665666

Znovu opakuji, že je to blbost. On, resp. Regiojet první napřed sami zlevní a pak se diví, že ČD reagují na konkurenci a zlevní taky. Joo, to by se jim náramně líbilo aby dráhy musely jezdit za původní ceny (i vyšší) a pak by tímpádem odpadly. A navíc ČD ani omylem nešli na Leošovou stovku za trasu Praha-Ostrava, tak jaképak predátorské ceny? Co vím, tak dráhy nešly pod cenu soukromé konkurence nikdy.

Stěžuje si snad Albert, že Kaufland je moc levný a chce po něm doplatit ušlý zisk? :-D

Prostě jim to podnikání nevychází, tak to svádějí na dráhy, přitom Jančura by nemusel rozlévat tolik kávy zdarma a ubrat personál a určitě hned by na tom byl o chlup lépe.. ale to by zase padly výhody, proč jezdit s ním :D

+9/−1
3.7.2014 19:40

L20u17k53á13š 56M61ü84n10z43b30e14r32g57e52r 1512341655338

Nojo, ale blbý je, že ČD je černá díra, do který sypeme peníze, takže levnější jízdenky zaplatí daňovej poplatník.

+1/−3
4.7.2014 10:42

M25i17r51o53s12l80a36v 93Z63i40k37m66u88n40d 7319733674563

Plác, plác ...

0/0
6.7.2014 16:47

M78i64r86o80s11l81a33v 90Z90i74k80m39u85n19d 7409423444633

Jistě, na modrém vlaku jede na pěti vozech jeden strojvedoucí (bez toho to zatím nejde) a jeden pracovník obsluhy vlaku. Na žlutém nebo černém vlaku je u každého vozu jeden pracovník obsluhy vagonu a strojvedoucí ... Ztrátovost žlutého a černého podniku je dána přezaměstnaností.

Na 5 souprav (vozidel) stačíval u Č(S)D kdysi jeden vedoucí vozební - strojové stanice a jedna technická pracovnice pro administrativu, u černého podniku je tam hafo  ředitelů a vedoucích ... A když byl provozním ředitelem ing. Paroubek, tak ten jak u žlutého, tak černého jezdil ještě jako strojvedoucí a stačil TO i uřídit ...

0/0
6.7.2014 16:53

J85i83n22d89ř71i28c94h 95Š68k21o55p46e75k 4785861630535

logika soukromých dopravců. My můžem jezdit za podnákladovky (že Jančuro, co konkurence vůči ČSAD v severních Čechách), ale když to někdo dělá soukromníkům, tak hned brečí žalovat k soudu ;-D

+7/−1
3.7.2014 18:59

V64a51c90l25a60v 78H30a50j49e84k 3326979929

Pokud to ČD vůbec nějak dotují, tak také ze svého;-D

+3/−1
3.7.2014 14:25

L12u13k56á19š 83Z94e37d 8821681273695

pravě že to je ten problem oni to dotují z našeho...

+1/−2
4.7.2014 10:24

V55a45c57l22a13v 20H36a73j44e28k 3246809649

Ano, přestava Leoše, že se mu podaří získat trase nové cestující byla poněkud naivní a výsledkem je, což se dalo očekávat, že se celkový počet cestujícíh zvýší nepatrně a  všichni 3 dopravci se o ně nějakým způsobem podělí. Sice může mít každý cestující nějakého preferovaného dopravce, ale asi rozhodujícím kritériem výběru  je trasa vlaku odpovídajícím potřebnámu času dojezdu do cílové stanice, případně i navazující spojení..

+2/0
3.7.2014 13:59

M43i44r44o37s66l73a34v 92Z91i22k11m70u50n47d 7949283464833

Pan Novotný je celkem sympaťák, který nějak přehlédl poučku pana profesora Klause "o neviditelné ruce trhu".

Prvním kdo začal s nižšími cenami byla "žlutá společnost", takže "modrá společnost" udělala to, po čem zastánci konkurenčního prostředí volali a to snížení cen ... A do tohoto "konkurenčního prostředí" přišel "černý dopravce" s cílem "naučím jezdit lidi vlakem"... tudíž neměli být vozidlem "švýcarské kvality" odsáváni klienti ČD nebo RegioJetu, ale získáni noví, ale opravdu úplně noví cestující, kteří gumokol zamění za vozidlo plné zábavy, jemuž nelze kvalitou služeb, na české železnici dosud nevídaných odolat ...

Jaksi nábor nových cestujících z gumokolů se nedaří a před švýcarskou kvalitou (ve Švýcarsku používanou sice hojně, ale leda na osobních vlacích)  je dána přednost žluté ojetině staré necelých 40 let, ale poskytující větší cestovní komfort ...

+6/0
3.7.2014 12:25

J19a15n 43R13i56c68h92t76e14r 5662182273385

Ovšem soukromá společnost si může určit cenu jakou chce a doplácet kolik chce, pokud na to má.

Na druhou stranu dotovat konkurenceschopnost ČD z peněz daňových poplatníků pro mě ztrácí smysl, zvlášť na trasách, kde mohou být jejich vlaky zastoupeny soukromými dopravci. Obzvlášť když i na těchto tzv. výdělečných trasách jsou ČD schopné prodělávat.

+1/−5
3.7.2014 12:45

P67e67t22r 81N27o31v13o89t75n15y 3679832949192

Máte v tom trochu zmatek.

+3/−1
3.7.2014 13:27

M64i39r84o20s33l95a49v 67Z39i70k58m55u95n34d 7339103294533

No a ČD a.s. snad nejsou "soukromá společnost" ... Akciovka je vždy soukromoprávní subjekt ...

+6/0
3.7.2014 13:36

R28a44d14o51s41l25a35v 20K33l86a71u94d49a 5214748804962

Tak pokud má 100% akcií stát, pak se nedá o soukromé společnosti mluvit.

+2/−3
3.7.2014 13:52

V92a42c27l10a81v 21H68a74j16e65k 3516149489

Z právního hlediska není forma vlastnictví rozhodující. Zásadními negativytoho, že jsou ČD ve vlastnictví státu je vliv politiků na ekonomiku a řízení firmy (názorná ukázka politické a v tomto případě i osobní zvůle je zrušení nákupu 8 Railjetů ministrem Žákem) a působnost zákona o veřejných zakázkách.

+2/0
3.7.2014 14:16

K39r75y74š21t43o41f 36L39a28n60í33k 1619100985555

o cenu tady jde az v druhem sledu, prvni cil je vytlacit CD z teto trati (protoze za ceny uvedené v clanku s nimi nikdo jezdit nebude) a pak  "narovnat"  vlastni dumpingove ceny. blby je, ze pokud se to s pomoci soudu podari, budou CD generovat vetsi ztratu a je jasne kdo ji zaplati. jedine ze by ta pendolina prodali a odpovidajici cast zamestnancu propustili.

+3/0
3.7.2014 14:06

M62a22r81t55i30n 72K40a41l27e53n27d32a 1170223530

pokud budou tyto nadumpingové ceny nižší než ČD ty před vstupem RJ a LE na trať tak kde je problém? Cena ČD vzniká pouze jako důsledek jiné kompenzace (dotace) tj cena neklesla, holt si to každý zaplatí po halíři v navýšené dph (21 místo 20) aniž by to věděl. a ti co vlaky nejezdí (jako já) ti to prostě zaplatí lidem jako vy.

0/0
23.7.2014 18:24

J58a28k86u40b 53D31e46m71k43o 4152599434834

Úplně zírám, kolika lidem Leoš leží v žaludku. Naopak ČD mají poměrně silnou fanouškovskou základnu;-) A to neustálé omílání  paštik ....... no comment!!!

+3/−3
3.7.2014 10:51

R12a58d33o47s85l73a18v 68K86l31a31u87d79a 5984848774402

V žaludku mi neleží. Jen je mi k smíchu. A to už přestal plácat něco o švýcarské kvalitě.

+6/0
3.7.2014 10:53

A83l89a80n 48Ř45e51p22k22a 4125936

On jezdí i za stovku a bude si stěžovat na podnákladové ceny konkurence.. No to je fakt úžasné ;-D První, kdo masivně zlevnil byl přeci Regiojet, konkurence jen reaguje na situaci na trhu a to je normální.;-)

+7/0
3.7.2014 9:59

P57a62v48e71l 27K24r17á93l 5400799194638

Já mám teda pocit, že Regiojet tenkrát zlevnil jenlehce pod ČD a to skutečně masivní zlevnění přišlo až s Leem, ale jinak naprostý souhlas. A ta cena za Pendolíno je fakt směšná, když i při současné ceně je v zisku.

+1/−1
3.7.2014 10:30

M29i89r31o69s48l87a55v 75Z90i61k81m62u65n24d 7909703894553

Co je ceně jízdenky Pedolinem směšné  ? Mnohem více komfortu než tenhle křáp poskytují klasické vozy ... Pendolino pro svoji "(ne)vysokou kvalitu" vykopli rakouské železnice z trasy do Vídně / Vídeňského Nového Města, protože nesplňovalo požadavky rakouských cestujících ...

+2/−3
3.7.2014 12:28

T39o88m 33J34u45r50e72č24k36a 6565982885305

Zmikunde, už jsi celkem trapný s těmi nářky, jak je pendolino křáp jen proto, že ti v něm neplatí režijka. Pendolino má jezdit pro cestující, co si to zaplatí, ne pro režijkáře. Se stim smiř ciwe!

0/−3
3.7.2014 13:32

P57a50v61e29l 42M60a88t74o31u59š30e40k 5900477568104

V reálu jezdí pendolino poloprázdné (a to mu ještě dost fandím), a to i ve špičce. Výjimkou jsou snad jen pátky odpoledne, což je dost chabá útěcha. Celý tento projekt je totální průšvih ČD (zejména obrovské náklady na zprovoznění jednotek, které u nás nikdy nebudou využity). Nicméně na Ostravsko nejezdí za ČD (naštěstí) pouze pendolino. Kopání soukromníků kolem sebe je plně v souladu se současnými trendy kohokoli, komu docházejí argumenty a know-how (zejména po vzoru jistých politiků), ale pokud nejsou jejich (jistě dobře placení) manažeři úplně tupí, pak  snad museli vědět, do čeho se pouštějí, a muselo jim dojít, že ČD mají díky své velikosti těžce navrch. Pokud si toto neuvědomili, nezbývá, než je politovat. ČD jsou asi přece jen trochu větší sousto než byly ČSAD na trasách Praha - Liberec, Praha - Brno apod. Zajímavé také je, že když jezdí či létá za silně podnákladové ceny SA, nikoho to příliš nepohoršuje. Nebo se snad někdo domnívá, že autobusová jízdenka Praha - Liberec za 1 Kč nebo letenka Praha - Londýn za 50 Kč odpovídají nákladům?

+1/−3
3.7.2014 14:44

P37a68v76e14l 17K54r73á22l 5560749944238

Projekt Pendolino není průšvih ČD, ale našich politických špiček - ty tenkrát tenhle předražený nákup prosadily. ČD naopak s pinďou dělají to nejlepší, co jde.

+9/0
3.7.2014 17:25

M48a98r34t27i49n 10M61a29i15k35s25n49a40r 3354973978852

Ale leo to dotuje ze svého tu cenu, ČD z daní... v tom je problém, využívá svoji dominantní sílu k potlačení konkurence.

+1/−5
3.7.2014 10:30

P76e44t23r 14N47o31v49o53t24n18y 3119742669162

Na trase Praha - Ostrava má ČD stěží dominantní sílu. A příjmy z veřejných rozpočtů sice ČD má, leč jsou to platby za objednané služby, od státu a od krajů.

+4/0
3.7.2014 10:35

P92a60v63e57l 80K59r67á20l 5840229404608

Ale, to o těch daních si rád poslechnu. Když vy zaplatíte řemeslníkovi za objednanou službu, tak je to taky dotace z daní?

+2/0
3.7.2014 10:38

J95a43n 78R16i30c76h38t98e52r 5372722723935

Nechápu. Vůbec. Pokud dám řemeslníkovi korunu a zbylých pět tisíc dostane "od státu", pak je to dotace z daní. Ale takhle to obvykle nechodí.

Je to prosté - máme dva dopravce. Jeden jezdí za cenu x. Nedostává žádné dotace, je na něm, jak si nasadí cenu, aby se uživil (nebo zkrachoval).

A pak máme jiného, který jezdí za cenu x-1, což si může dovolit, neboť je dotován zvenčí tak, že nakonec získá x+2 a pokud prodělá, nic se neděje, on to někdo zvenčí doplatí, krach nehrozí. Ba ani ředitel vyhozen nebude.

0/−2
3.7.2014 12:50

P83e26t26r 73N42o54v36o53t70n67y 3679792669862

To ovšem není model, který je teď na trati Praha-Ostrava zaveden.

+4/0
3.7.2014 13:26

P22e73t46r 83N26o70v68o25t28n76y 3849182579472

Když si řemeslníka objednal stát, tak ho musí i stát zaplatit. to není žádná dotace, ale platba za objednanou službu.

+6/0
3.7.2014 13:29

M93a43r98t76i46n 40K17a26l22e83n41d50a 1710913250

To má svoji logiku do situace kdy dotace na cestu babičky z Tetčic do Rosic dotuje kraj/stát a ČD tyto peníze křižově používají na boj s konkurencí na trati Praha Ostrava. Znamená to jediné že ČD stát okrádají, tedy nás všechny a zneužívají při tom dominantního postavení neb na žádné jiné trati natož dotované konkurence jezdit nemůže. Samostatnou kapitolou je že stát pro zaměstnanost a volby, preferuje provoz státního podniku ze strátou i na tratích kde by jí jiný negeneroval, nebo by požadoval dotaci nižší.

0/−1
23.7.2014 18:23

A75l90a92n 56Ř40e54p82k81a 4685566

No jako by LE a RJ nešlo o vytlačená státní konkurence z trhu, že? :D Naházet špínu, donutit zdražit, vytlačit a zvýšit ceny.. pak je nikdo nebude nutit jezdit levněji přeci ;-)

+2/0
3.7.2014 11:11

R53o27m97a18n 67N36o48v21á36č76e33k 6375602634535

Ten Novotný je naprostý blázen, který nemá absolutně soudnost a celý jeho projekt Leo expresu je podnikatelská sebevražda. Aneb jak utratit papínkovi penízky.

0/0
3.7.2014 9:50

R12a80d32o73s90l10a93v 76K31l71a45u40d35a 5754778464882

Osobně nechápu. proč se někdo za současné situace cpe tímto způsobem na železnici. Od první chvíle bylo zřejmé, že tudy cesta nevede. A po čase se dožadovat změny pravidel je velmi naivní. ČD jen sotva bude uznávat jízdní doklady svých konkurentů na nedotované trati. Nakonec je snad něco takového v autobusové přepravě?

+3/0
3.7.2014 9:17

D80a77n 38M71a79c77h11o56l63d26a 8447402614322

ja mam pocit ze Jancura s Novotnym fetuji neco hodne silneho. Obratit se na soud s dumpingovyma cenama CD, kdyz sami jezdi tezce pod naklady mi prijde s prominutim jako minimalne pocatek nejake dusevni choroby.

+6/−1
3.7.2014 9:06

P87e22t34r 66N62i81v86n91i34c81k81ý 3672814905587

Jde o to, kdo je dominantem (Jančura tvrdí, že ČD). Dominant podle zákona nesmí jezdit pod náklady. Miniritní dopravci ano a libovolně dotovat svoji případnou ztrátu. To je oč tu běží.

0/−1
3.7.2014 13:24
Foto

P12a31v55e97l 94Č64e80r85n52í55k 1268155380600

Proč mě lístek z Havířova do Brna stál 265, když stačilo připlatit 30 korun a mohl bych jet až do Prahy? Něco mi tu nedává smysl...

+1/−1
3.7.2014 8:58

K47r70y88š19t46o78f 76L52a87n85í21k 1179980205555

taky nechapu proc jezdite do Brna kdyz to mate do Prahy levnejsi (ale byt vama, tak to radeji moc neventiluju, nekdo by si o vas mohl myslet neco nepekneho).

+6/0
3.7.2014 9:03

R80a31d75o78s11l65a31v 79K59l75a79u42d94a 5294378124432

A to si představte, že to letadlem máte kolikrát dražší z Prahy do Mnichova, než z Prahy do Londýna:-)

+5/0
3.7.2014 9:06
Foto

P26a12v25e44l 12Č89e39r12n71í89k 1248555870480

U letadla chápu, že náklady na palivo a hodinu letu jsou u krátkých vzdáleností zanedbatelné v poměru s různými poplatky a palivem potřebným pro samotný start a vystoupání do letové výšky.

Ale u vlaku takové poplatky přeci nejsou... A to ani nemluvím o tom že spoje ostrava-brno jsou pravděpodobně dotované, zatímco ostrava-praha nejsou. Takže kratší a navíc dotovaná cesta stojí víc než delší a nedotovaná...

+1/0
3.7.2014 9:09

Z83d58e20n72ě53k 60Z82a58j10í71č90e55k 2233272518745

Nevím, jestli jsou spoje z Ostravy do Brna dotované (osobně o tom pochybuji) ale myslím, že na těchto trasách, jezdí jen ČD.. Tedy je logické, že tam kde nemají konkurenci, nejsou nuceni tlačit cenu dolu. Kdyby na těchto trasách jezdil LE, nebo Regiojet, tak ty ceny taky budou vypadat jinak..

0/0
3.7.2014 9:44

P19e71t82r 94N71i95v29n26i77c58k84ý 3632544765817

A LE nebo RG by tam rádi jezdili, kdyby se jim to vyplatilo (zisk). A je jedno, jestli zisk z toho, že cestující zaplatí plnou palbu, nebo z toho, že si někdo objedná dopravní obslužnost a bude to dotovat.

0/0
3.7.2014 13:27

R95a10d65e16k 87J43a45n77a11t71a 9345556114272

U vlaku je mnoho nákladů fixních. Takže více cestujících - niždí náklady na jednoho. A z Ostravy do Brna jezdí lidí kolik? Méně, Kefalín, méně.

Navíc vlak do Brna jezdí pomaleji. To také zvyšuje náklady ...

+1/0
3.7.2014 18:19

P60e25t30r 39N88o93v52o58t67n32y 3159102349192

Tak jeďte do Prahy. ;-D

0/0
3.7.2014 9:41

J98i82ř10í 62J98u16r83á67š78e81k 8727725460477

Dobrý den, čím jste jel? ČD? Nějak mi potom Vaše čísla nesedí. Podle eshopu ČD jsou ceny úplně jiné. I při IN50 je rozdíl přes 100 korun.

0/0
3.7.2014 9:52
Foto

P36a93v54e45l 14Č95e47r69n89í20k 1948185590890

jaj! díky za upozornění. popletly se mi čísílka z výpisu z banky - kupoval jsem to přes eshop a objevilo se mi to tam společně s nákupem na steamu. Stálo mě to tedy jen 230 (přesně jak píše pan Novotný). Takže celý můj text padá...

+2/0
3.7.2014 10:28

M10a40r96t88i60n 44M24a12i64k50s87n31a45r 3864513828912

za ten steam + :D

0/0
3.7.2014 10:32

V61i10l97é23m 63P35ř67í40h44o97d13a 2744509723987

To se dá u ČD připlatit za parní lokotku (steam)?;-D

0/0
3.7.2014 12:00

P75e86t77r 28N46o58v69o80t96n48y 3719182589612

"Tak to vás natáhl, matko." ;-D  Bez průkazu Havířov - Brno  230,-

0/0
3.7.2014 10:13
Foto

B23r54o17n88i22s81l54a34v 32G69a95b98r85y84š 2932519131

A proč jste nejel do Prahy? Na některých relacích prostě platí jiné ceny. Asi jako když si koupíte kopečkovou zmrzlinu na Staroměstském náměstí a někde na vesnici.

0/0
3.7.2014 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.