Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Railjety zrychlí spojení do Vídně o půl hodiny, končí spoj do Srbska

Vlakové spojení mezi Prahou a Vídní bude od prosince o více než půl hodinu rychlejší, ukazuje návrh jízdního řádu Českých drah. Ty také počítají s tím, že se od prosince vrátí přímé vlaky mezi Prahou a Varšavou, kvůli častým zpožděním naopak skončí přímé spojení s Bělehradem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e45t34r 76N50e25c93h26a90n70i76c75k34ý 7283226668430

Proboha dejte aspoň té Slovakii vagóny na sezení !

+4/0
6.7.2014 8:28

R46a72d20e66k 54K25o55h72u70t 5687903495313

V závěru se píše o novém vlaku pro turisty z Ostravska na Slovensko s přestupem v Žilině. Přestup na IC s globální cenou a příplatkem 5 euro na osobu. Normální čtyřčlenná rodina určitě nepojede(tam i zpět 40 euro). Navíc IC nestaví ve Štrbě, tak přijedete přes Poprad do např.do Smokovce, dáte oběd, rozhlédnete se a jedete zpět. Na jednodenní výlet a výšlap na kterou koliv dvou tisícovku po zrušení R Excelsior už není možné cestovat. A to nejen do Tater, ale i na Fatru.  Něco málo se díky pozdnímu příjezdu a brzkému odjezdu z/do Žiliny v okolí přece jen dá absolvovat. Koupání v Rajci nebo Rajeckých Teplicích. Musíte však použít autobus, neboť ani regionální vlaky nejezdí v lichou hodinu, jak přijíždí vlaky od Ostravy, ale v sudou. Dráhy tak paradoxně nahrávají dálkové cestující z Ostravska soukromému dopravci Regiojet, který jede dle návrhu souběžně se Slovenským IC, ten určitě nebude mít globální cenu a příplatek 5 euro na osobu. Také staví v Ružomberoku i Štrbě, což v příadě Štrby zkracuje dobu pobytu přepravy ve vlaku a pobytu na nádraží při přestupech, či Taranských električkách o doslova o pár hodin. Domnívám se a jsem pod tím podepsán, že nahrazení vlaku R Excelsior bylo zvoleno neštastne. No nové EC Petr Bezruč s příjezdem do Žiliny v 7:38 netvrdím, že bude bez cestujících, toto EC ubere cestující z dalšího EC Beskyd, který již dnes jezdí prázdný a nemá v Žilině přípoj žáden, ani na dálkovou, ani na regionální dopravu. Je potřeba se zamyslet jak změnit jízdní řád tak, aby v Žilině měly přípoj i vlaky od Ostravska, Karvinska,  Jablunkovska. Nikoliv jen vlaky jedoucí z Prahy do Žiliny přes Půchov. Takhle je tato nabídka pro cestující z Moravy na Slovensko pouze výsměch a zároveň úspěšný pokus jak přijít o poslední cestující, kteří čekají od každého vlaku na přípoj ve směru Košice 67.minut a ve směru Zvolen 76.minut...Rv

+10/0
4.7.2014 10:05

P82e82t45r 51F80o94l72t29y89s 7275971900898

Co se týče redukce nočních spojů a tedy Vámi zmiňovaného R Excelsior, souhlasím s Vámi. Tento spoj tady bude chybět a výrazně se zhorší dostupnost nejen turistiky po těchto horách, pokud to bude na jeden den, ale i mnoha dalších cílů...

+1/0
7.7.2014 4:30

M83a30r62e21k 70V62y70m86a17z33a46l 5408936292770

Je to smutné, ale za to že mají na Slovensku povinně místenkové vlaky snad ČD nemůže...to je věc ZSSK.

0/0
14.7.2014 19:09

O13l79d55ř12i75c69h 87J92a40n82e47č26e92k 8239556543211

Výrazné zkrácení doby přinese hlavně zkrácení stání v Břeclavi a cesty z Břeclavi do Vídně :-P Jo ale asi i to, že se jízdní doba přepočítá z pershingu s 12 vagony na taurus se 7 ;-)

+1/−1
3.7.2014 17:28

T74o63m41á34š 20K58n97a37i78f43l 6743590977200

Na trati z Břeclavi do vidne to asi moc neziska. Tam nejaka mimořádná rychlost není... 120 - 140, mozna 160.

+1/0
3.7.2014 17:44

O86l74d94ř26i20c71h 94J24a30n95e37č32e38k 8329466763721

Pokud vím, ta trať má momentálně maximálku 140.

Ale o to nejde - prostě ta jízdní doba mezi Břeclaví a Vídní byla dosud velmi naddimenzovaná, vlaky byly schopny ji ujet o 10 minut rychleji, než co je v jízdním řádu. A dalších nejméně 10 minut rezervy bylo na průjezdu rozkopanou Vídní.

Každopádně tohle je ta část trasy, kde se dá výrazně zrychlit. Mezi Břeclaví a Prahou to bude pár minut (obzvláště pokud se zachová takt s EC na Slovensko)

0/0
4.7.2014 9:58

T60o77m34á65š 39K87n52a92i30f57l 6733950367220

jako tomuhle rozumím ... a nijak nezpochybnuji .. jen  tak nejak rozporuju hurá plky novináře, jak railjet zázračně zrychlí spojení mezi prahou a vidní .  než jsem si uvedomil (díky vám), že v břeclavi se pořád čtvrt hodiny stálo na přeprah.

0/0
4.7.2014 10:02

O42l41d72ř59i50c97h 96J45a82n26e59č43e45k 8969866303741

právě že se tam už mnoho let nepřepřahá, teď už se tam prostě jen stojí (a mění průvodčí).

a už se mi stalo, že se tam cestou z Vídně stálo 20 minut - právě proto, že vlak v Rakousku jel, jak může, a ne, jak má napsáno v řádu.

railjet má úplně stejnou jízdní dobu jako současná EC o cca. 6 vozech tažených taurusem nebo 380 (resp. dokonce o trošičku vyšší protože je nejspíš o pár tun těžší :-P). vyšší rychlost než 160 totiž mezi Prahou a Grazem není NIKDE a ještě pár let ani nebude.

0/0
4.7.2014 10:24

M90i12r69o23s81l73a54v 56Z86i51k32m88u24n30d 7289933824943

Jenže ony tam peršinky nejezdí. Jezdí jen 1216 ÖBB nebo 380 ČD ...

+1/0
3.7.2014 19:17

O89l65d72ř95i77c75h 25J94a18n15e95č52e55k 8169106813821

Ale proč mají ČD spočítané jízdní doby na soupravy, jaké nejezdí???

(s peršinkama jsem to možná trochu přehnal, ale pořád je rozdíl mezi krysou s 12 vagony a taurusem / 380 se šesti)

0/0
4.7.2014 10:00

M92i66r97o60s67l28a13v 62Z56i74k55m68u94n41d 7499613124953

Praha - Břeclav zkrácení cestovní doby o 4 minuty, Břeclav na pobytu zkráceno 5 minut, v opačném směru 8 ... (týká se ovšem i EC vlaků do Bratislavy), takže s RJ to má společného asi tolik, co s táním ledovců. Cestovní doba z Břeclavi do Vídně na HBF musí být kratší než do Meidlingu, je to o cca 4 km blíže, srovnávat by se měla cestovní doba do Meidlingu ...

0/0
18.7.2014 19:36

V64i12k94t34o93r 97N86á65r48o60ž44n94ý 3269882418

Mám dotaz pro znalé. Liší se nějak railjet ČD od rakouského railjetu....?

Před několika týdny jsem si ten český prohlížel v Ostravě na výstavě a docela mne zklamal. Jako normální vlak ano , jako nějaký luxusní vlak ani náhodou...

+1/−3
3.7.2014 15:33

P47e34t36r 84Š44k32o47d69a 5427300104690

Ano, liší. Nevím, čím vším, ale rozhodně počtem sedadel - ČD jich má víc...jak jinak :-/

+1/−4
3.7.2014 15:51

R36a23d72e56k 89J53a19n45a79t87a 9685726104722

Když první třídu nedokážou zaplnit ani Rakušané (kde vlak není sprosté slovo), tak je úplně v pořádku, že Češi objednali méně první třídy a zvětšili tak počet míst ...

+6/0
3.7.2014 18:08

O11l78d51ř28i61c58h 65J37a57n17e22č76e67k 8739276423621

to je do značné části otázka cenové politiky - u ÖBB stojí 1. třída skoro dvojnásobek druhé, k tomu ještě příplatek 15 EUR (?) za business... to je přehnané, takže tím jezdí hlavně držitelé ročních jízdenek, kde ten rozdíl je mnohem menší. v Česku mám mnohdy pocit, že by lidé tou 1. třídou nejeli ani kdyby byla jen o 10% dražší...

0/0
4.7.2014 10:30

J14a92n 37J59e52m75e13l53k50a 1175530

No. Ono doposud především nebyl důvod s ČD jezdit 1. třídou. Protože  nenabízela vůbec nic odpovídající příplatku. Jen snad, že to bylo prázdné.  LEO jasně ukázal, že existují v ČR zákazníci, kteří jsou ochotni za Praha Ostrava zaplatit 1000 Kč . Ovšem ne za 40 let staré špinavé plečky bez služeb.

+1/0
4.7.2014 14:02

O60l58d64ř63i83c70h 30J68a27n23e67č51e13k 8989656653441

Liší se hlavně tím, že má jen jeden vagon pro 1. třídu + business (ÖBB mají dva) a tedy o jeden vagon 2. třídy více. A měl by mít oddíl pro jízdní kola. Nakolik se liší sedačky nevím - RJ ČD jsem ještě neviděl

+2/0
3.7.2014 17:27

O22l85d44ř28i47c35h 64J78a71n23e58č12e48k 8739206503221

luxusní vlak to není - obzvláště ne v 'economy'. je to prostě souprava pro střední vzdálenosti v souladu s moderními trendy - o těch si můžete myslet, co chcete...

+4/0
3.7.2014 17:29

M75i97r51o57s91l95a52v 57Z25i48k45m50u34n60d 7869203684403

Stejný hnus, pouze hlupák si může müslet, že byznysmuži a byznysženy budou jezdit v byznysoddíle a budou tam dělat byznys ...  Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem.

Byznys oddíl by měl smysl leda tak tehdy, kdyby vlak jezdil s tímto oddílem každou hodinu počínaje 5,00 a konče 20,00.

Jinak je to nebetyčná pitomost ...

Z hlediska cestovního komfortu více pohodlí nabízí cestujícímu tuzemské modernizované vozy, slovenské vozy na trase Praha - Žilina ... Ve srovnání se zahraničím jsou na tom lépe i francouzské osobní vlaky ...

0/−4
3.7.2014 19:22

A64n71t35o23n33i10n 84N22e57m71e65c 7788483571100

To jsou keca, jezdim obcas nemeckym ICE a jezdi tamn opravdu byznys muzi i zeny. Na rozdilod cesty autem, kdy prijedete unaveny a casto i pozdeji kvuli ucpanym dalnicim, vlakem prijedete odpocnuty a muzete zacit ptracovat.

Musim vas upozornnit, ze ICE z Frankfurtu do Hamburku (asi 530 km) jede asi 3,5 hodiny, autem pocitejte se 6 hodinami. Kolem Hannoveru jede vlak 260km/hod.

To ovsem neni zadarmo, v Nemecku jsou nove zeleznicni trate pro rychlosti pres 250 km, v Cesku stat nema na novou zeleznici penize. Na druhe strane v Cesku vazne chteji vyhodit za nadrazi v Brne 30 milöiard. Kdo na to ma?

Nutno podotknout, ze v Cesku jsou tidice nadrazi v havarijim stavu a bez penez z EU by se mnohe trate daly jet pouze 50km rychlosti.

+5/0
3.7.2014 23:23

M90i32c66h24a86l 30M88i91l69l32e85r 9296372479612

Podobne v Italii. Treba na trati Rim-Florencie, z centra do centra  91 minut v expresu Frecciarossa, nebo teze spojeni uz Neapole do Florencie 3 hodiny , do Milana 4hodiny 40 minut.

Autem to neudelas a kdo by chtel z Neapole letet treba do Florencie, stravi vic casu jizdou z centra na a z letiste do centra mesta a cekanim na spoj na letisti + letem samym, nez zabere cesta ve vlaku.

Ve FR jsme jeli, v business, skvele pohodli a sluzby a to by se nekteri diskuteri asi divili, jak byla trida obsazena a jak se skutecne pracovalo.

+1/0
4.7.2014 5:06

M71i91c78h43a55l 78M85i61l73l50e71r 9796482809912

"Za peníze, které zaplatí pojedou do Vídně levněji autem."

To sice ano, ale v tom aute zadnou praci neudelaji a budou po jizde- zvlast na ceskych silnicich- unaveni, zatimco ve vlaku budou mit klid a mohou se plne soustredit na praci, ne na blbce ridice.

+3/0
4.7.2014 5:09

O46l10d87ř50i42c38h 29J94a81n20e75č79e65k 8909476803561

Nebetyčná pitomost je hlavně to věčné české srovnávání lístku na vlak s projetým benzinem 8-o

Moji kolegové, kteří cca. předloni jezdili mezi Vídní a Prahou takřka každý týden - ráno tam a večer zpět - to asi po dvou pokusech autem vzdali a radši přesedli na vlak. A to jezdili tak ve třech, čili vlak vyšel cca. na čtyřnásobek projetého benzínu. A přitom nebyla rozkopaná D1...

Je pravda, že byznyslidé nejezdí nutně v byznys class. V railjetu práci s laptopem zvládnete i v economy (narozdíl od těch jinak velmi pohodlných rakouských oddílových IC vozů - kde ovšem nemáte ten stoleček) - takže je to hlavně otázka toho, jestli jste ochoten připlatit si za více místa (a většinou i klidu), ať už jedete soukromě, nebo pracovně. A pro dopravce otázka nastavení cenové politiky a počtu sedadel v jednotlivých třídách. V Rakousku jezdí v byznys oddílech hlavně držitelé ročních síťových jízdenek pro 1. třídu (a la IN100), ať už v obleku, nebo v džínách.

1. třída bývá přinejmenším v prvncích dvou ranních vlacích z Grazu do Vídně poměrně plná. O vlacích Vídeň - Salzburg a dál nemluvě.

+3/0
4.7.2014 10:15

M73i94c98h73a98l 15M11i31l14l70e92r 9726242499492

Viden-Salzburg a zpet jsme jeli pred par lety, otevrenou jednickou a skutecne v ni jelo hodne lidi.  Ve vlaku nazpet mel jeden vagon 1.tridy otevrenou cast a nekolik kupe v druhe casti. Na ty musel byt "business" priplatek zvlast nad jizdenku 1.tridy.

0/0
7.7.2014 13:20

T20o76m85á85š 40K86n14a33i52f95l 6953320797980

Zajímalo by me, jak railjet zrychli dopravu o vidne? Naklapeci to není, a 160 tam jezdi soupravy uz nyni.

Cele je to imho jen o tom, ze ve widni přestanou stavební práce.

+4/0
3.7.2014 14:42

P30e70t36r 69Š25k15o52d80a 5287460934850

Ukončené stavební práce v ČR i Rakousku, nic jinýho bych za tím nehledal.

+2/0
3.7.2014 15:53

O29l37d66ř35i32c67h 70J35a68n87e15č60e49k 8699696713561

Přesně tak. Ten railjet nebude o nic rychlejší, než jak rychle by mohla jezdit současná EC tažená taurusem nebo 380.

0/0
4.7.2014 10:47

J76a12n 82N31o31v83á10k 6668121977440

Dopravu zrychlí tím, že má maximální rychlost 230 km/h, což využije na území Rakouska.

0/−7
3.7.2014 16:14

T95o38m58á48š 90K54n67a75i65f26l 6723380617530

Tak to opravdu nevyuzije. Vzhledem k tomu, ze maximalni rychlosti na této trati (breclav - wien) nepřevyšují 120 - 140 kmh a  probihajici upravy jsou smerovany k max. rychlosti 160 kmh.

+6/0
3.7.2014 16:21

J40a41n 64S74t30o54d45o80l34a 7501430213630

Asi nebudou přepřahat v Břeclavi. jen zastaví pro výstup a nástup a frčí se dál,. Teď se tam zbytečně tvrdne kvůli přepřahání.

+1/0
3.7.2014 17:35

T96o53m66á68š 30K68n36a38i39f39l 6663690937120

Pravda... To je skoro ctvrthodina k dobru.

Nějak jsem , vidajic taurusy pravidelně na pražském hbf, žil v tom, ze se tam neprepeahava stojibnormalne par minut...

+1/0
3.7.2014 17:42

O92l16d39ř13i72c30h 77J90a51n44e90č81e53k 8979256133171

V Břeclavi se už dlouho nepřepřahá. Jen se tam mění průvodčí.

0/0
4.7.2014 10:46

J14a79n 89K69a32r97a56s 6524698356

Možná se spojenim Vidně zrychlí, ale v návrhu jizdniho řádu jsem nenašel ranní spoje do Vídně, který jel někdy o pul paté z Prahy a nekdy po sedme z Brna příjezd do Vídně po devate. Nasel jsem pouze spoj s prijedem do Vídně s prijedem kolem 11. Z mého pohledum podstatne zhorseni spojeni z Vidni.  A bohuzel nutnos prejit na autobusy. I kdyz urcite je dobre, ze se nebude s Railjety stavat, ze se obcas v soupravě na Viden objevi naprosto strasny vůz. Pokud mi kpnekdo ukauze ze to neni pravda, budu jen rad.

+3/0
3.7.2014 14:34

T24o10m12á97š 15K35n52a52i73f94l 6473690897850

Ten tam furt je, ale končí v břeclavi. nejspis bylo prázdno a nikdo s tím nejezdil.

+1/0
3.7.2014 14:45

J16a12n 31K76a47r25a37s 6234358316

Fakt je ze uplne preplneny jsem ho nezazil, ale to ni nemeni na tom, ze do Vidne nejede.

+1/0
3.7.2014 15:02

O61l88d14ř41i69c17h 81J60a13n94e62č89e48k 8469856563101

Nemá v Břeclavi nějaký rozumný přípoj dál? Kdyby ho pro nevytíženost zrušili v celé trase, tak bych to pochopil, zrušit ho jen mezi Břeclaví a Vídní je dost zvláštní (mezi Vídní a Grazem se tak jako tak jezdí po hodině)

0/0
4.7.2014 11:14

P55a50v18e69l 43M88a14t63o30u76š78e14k 5530967118744

Když tak někdy sleduji včasnost spojů EC od Budapešti, tak mi přijde, že jsou zde častá zpoždění, za která jistě nemohou hranice mezi Maďarskem a Srbskem. Tyto spoje musí nabírat velká zpoždění na území Maďarska nebo Slovenska (naproti tomu EC z Rakouska jezdí relativně včas). Na druhou stranu Praha asi skutečně více potřebuje přímá spojení s jinými městy v zahraničí než právě s Bělehradem.

+2/−1
3.7.2014 14:23

R80o46m25a31n 20S81t66o22n86e66k 1949323259621

tenhle vlak jsem už několikrát využil, a docela mě to štve že ho zrušily protože třeba v černého hoře jsem byl z Ostravy za cca 24  h.  s jedním přestupem což byla paráda.většinu zpoždění nabírá už v Srbsku, protože jejich železnice jsou hrozné

+1/0
4.7.2014 4:35

O84l90d90ř24i80c71h 26J61a27n10e98č77e49k 8409126553581

Nejde přeci o stav tratí - ale o to, jestli dokážeš patřičně nastavit jízdní doby :-P A ano - jestli ty pak dokážeš dodržet ;-)

0/0
4.7.2014 10:53

O96l61d24ř67i10c69h 34J88a73n83e94č82e76k 8939806473661

Já mám taky pocit, že častými zpožděními netrpěla jen Avala, ale EC od Budapešti obecně, takže je otázka, co se tím zlepší. Snad leda že její zpoždění byly ještě častější a větší :-P

Dost mi to připomíná EN234 Řím - Vídeň - ten má VŽDYCKY zpoždění. A nikdy nemůžete odhadnout, jestli 20 minut nebo 2 hodiny...

0/0
4.7.2014 10:52

P90e87t23r 39F26o38l57t28y29s 7255311410418

EC od Budapešti někdy nabírají zpoždění, dlouhodobě se na tom podepisuje jakýsi chaos v Maďarsku, možná výluková činnost (na to, abych to tam poznal a mohl soudit, nevím o co přesně jde, byl jsem tam takto jen jednou). Na Slovensku nyní v klíčových úsecích probíhají také výluky, ale to není tak dramatické zase, takže jako problematické vnímám to Maďarsko. Co se týče EC Avala, tak tam jsou ty výkyvy mnohem větší než jsou u těch EC pouze z Budapešti a je tam vidět, kolik lidí těmi hranicemi Schengenu kdy projíždí. Pan Janeček tady mluví o jízdních dobách, ony nějaké jízdní doby nastaveny jsou, jenže ona je to loterie, někdy (hlavně tedy v zimě) jezdívá ten vlak i včas. Nejvíce asi v letním období je dnů, kdy ten vlak má zpoždění, někdy to může být hodina, někdy jsem zažil i tři. Je vidět, že jede těch lidí nejspíš více a kontroly jsou delší a nyní se konečně dostávám k jádru věci, což jsou jízdní doby, když budou nastaveny dlouhé jízdní doby, tak tehdy, kdy bude množství lidí a kontrola bude dlouhá to sice bude pozitivnější a zpoždění bude menší, naopak, jestli se všechno stihne dřív, tak lidi budou ve vlaku neuvěřitelně dlouho tuhnout a čekat na odjezd dle JŘ...

0/0
7.7.2014 4:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.