Diskuze

Railjety zrychlí spojení do Vídně o půl hodiny, končí spoj do Srbska

Vlakové spojení mezi Prahou a Vídní bude od prosince o více než půl hodinu rychlejší, ukazuje návrh jízdního řádu Českých drah. Ty také počítají s tím, že se od prosince vrátí přímé vlaky mezi Prahou a Varšavou, kvůli častým zpožděním naopak skončí přímé spojení s Bělehradem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Proboha dejte aspoň té Slovakii vagóny na sezení !

4 0
možnosti

V závěru se píše o novém vlaku pro turisty z Ostravska na Slovensko s přestupem v Žilině. Přestup na IC s globální cenou a příplatkem 5 euro na osobu. Normální čtyřčlenná rodina určitě nepojede(tam i zpět 40 euro). Navíc IC nestaví ve Štrbě, tak přijedete přes Poprad do např.do Smokovce, dáte oběd, rozhlédnete se a jedete zpět. Na jednodenní výlet a výšlap na kterou koliv dvou tisícovku po zrušení R Excelsior už není možné cestovat. A to nejen do Tater, ale i na Fatru.  Něco málo se díky pozdnímu příjezdu a brzkému odjezdu z/do Žiliny v okolí přece jen dá absolvovat. Koupání v Rajci nebo Rajeckých Teplicích. Musíte však použít autobus, neboť ani regionální vlaky nejezdí v lichou hodinu, jak přijíždí vlaky od Ostravy, ale v sudou. Dráhy tak paradoxně nahrávají dálkové cestující z Ostravska soukromému dopravci Regiojet, který jede dle návrhu souběžně se Slovenským IC, ten určitě nebude mít globální cenu a příplatek 5 euro na osobu. Také staví v Ružomberoku i Štrbě, což v příadě Štrby zkracuje dobu pobytu přepravy ve vlaku a pobytu na nádraží při přestupech, či Taranských električkách o doslova o pár hodin. Domnívám se a jsem pod tím podepsán, že nahrazení vlaku R Excelsior bylo zvoleno neštastne. No nové EC Petr Bezruč s příjezdem do Žiliny v 7:38 netvrdím, že bude bez cestujících, toto EC ubere cestující z dalšího EC Beskyd, který již dnes jezdí prázdný a nemá v Žilině přípoj žáden, ani na dálkovou, ani na regionální dopravu. Je potřeba se zamyslet jak změnit jízdní řád tak, aby v Žilině měly přípoj i vlaky od Ostravska, Karvinska,  Jablunkovska. Nikoliv jen vlaky jedoucí z Prahy do Žiliny přes Půchov. Takhle je tato nabídka pro cestující z Moravy na Slovensko pouze výsměch a zároveň úspěšný pokus jak přijít o poslední cestující, kteří čekají od každého vlaku na přípoj ve směru Košice 67.minut a ve směru Zvolen 76.minut...Rv

10 0
možnosti

Co se týče redukce nočních spojů a tedy Vámi zmiňovaného R Excelsior, souhlasím s Vámi. Tento spoj tady bude chybět a výrazně se zhorší dostupnost nejen turistiky po těchto horách, pokud to bude na jeden den, ale i mnoha dalších cílů...

1 0
možnosti

Výrazné zkrácení doby přinese hlavně zkrácení stání v Břeclavi a cesty z Břeclavi do Vídně :-P Jo ale asi i to, že se jízdní doba přepočítá z pershingu s 12 vagony na taurus se 7 ;-)

1 1
možnosti

Na trati z Břeclavi do vidne to asi moc neziska. Tam nejaka mimořádná rychlost není... 120 - 140, mozna 160.

1 0
možnosti

Mám dotaz pro znalé. Liší se nějak railjet ČD od rakouského railjetu....?

Před několika týdny jsem si ten český prohlížel v Ostravě na výstavě a docela mne zklamal. Jako normální vlak ano , jako nějaký luxusní vlak ani náhodou...

1 3
možnosti

P11e66t87r 19Š98k55o83d19a

3. 7. 2014 15:51

Ano, liší. Nevím, čím vším, ale rozhodně počtem sedadel - ČD jich má víc...jak jinak :-/

1 4
možnosti

Zajímalo by me, jak railjet zrychli dopravu o vidne? Naklapeci to není, a 160 tam jezdi soupravy uz nyni.

Cele je to imho jen o tom, ze ve widni přestanou stavební práce.

4 0
možnosti

P32e29t47r 74Š13k44o53d98a

3. 7. 2014 15:53

Ukončené stavební práce v ČR i Rakousku, nic jinýho bych za tím nehledal.

2 0
možnosti

J35a30n 37K44a15r16a58s

3. 7. 2014 14:34

Možná se spojenim Vidně zrychlí, ale v návrhu jizdniho řádu jsem nenašel ranní spoje do Vídně, který jel někdy o pul paté z Prahy a nekdy po sedme z Brna příjezd do Vídně po devate. Nasel jsem pouze spoj s prijedem do Vídně s prijedem kolem 11. Z mého pohledum podstatne zhorseni spojeni z Vidni.  A bohuzel nutnos prejit na autobusy. I kdyz urcite je dobre, ze se nebude s Railjety stavat, ze se obcas v soupravě na Viden objevi naprosto strasny vůz. Pokud mi kpnekdo ukauze ze to neni pravda, budu jen rad.

3 0
možnosti

Ten tam furt je, ale končí v břeclavi. nejspis bylo prázdno a nikdo s tím nejezdil.

1 0
možnosti

Když tak někdy sleduji včasnost spojů EC od Budapešti, tak mi přijde, že jsou zde častá zpoždění, za která jistě nemohou hranice mezi Maďarskem a Srbskem. Tyto spoje musí nabírat velká zpoždění na území Maďarska nebo Slovenska (naproti tomu EC z Rakouska jezdí relativně včas). Na druhou stranu Praha asi skutečně více potřebuje přímá spojení s jinými městy v zahraničí než právě s Bělehradem.

2 1
možnosti

tenhle vlak jsem už několikrát využil, a docela mě to štve že ho zrušily protože třeba v černého hoře jsem byl z Ostravy za cca 24  h.  s jedním přestupem což byla paráda.většinu zpoždění nabírá už v Srbsku, protože jejich železnice jsou hrozné

1 0
možnosti