- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proboha dejte aspoň té Slovakii vagóny na sezení !
V závěru se píše o novém vlaku pro turisty z Ostravska na Slovensko s přestupem v Žilině. Přestup na IC s globální cenou a příplatkem 5 euro na osobu. Normální čtyřčlenná rodina určitě nepojede(tam i zpět 40 euro). Navíc IC nestaví ve Štrbě, tak přijedete přes Poprad do např.do Smokovce, dáte oběd, rozhlédnete se a jedete zpět. Na jednodenní výlet a výšlap na kterou koliv dvou tisícovku po zrušení R Excelsior už není možné cestovat. A to nejen do Tater, ale i na Fatru. Něco málo se díky pozdnímu příjezdu a brzkému odjezdu z/do Žiliny v okolí přece jen dá absolvovat. Koupání v Rajci nebo Rajeckých Teplicích. Musíte však použít autobus, neboť ani regionální vlaky nejezdí v lichou hodinu, jak přijíždí vlaky od Ostravy, ale v sudou. Dráhy tak paradoxně nahrávají dálkové cestující z Ostravska soukromému dopravci Regiojet, který jede dle návrhu souběžně se Slovenským IC, ten určitě nebude mít globální cenu a příplatek 5 euro na osobu. Také staví v Ružomberoku i Štrbě, což v příadě Štrby zkracuje dobu pobytu přepravy ve vlaku a pobytu na nádraží při přestupech, či Taranských električkách o doslova o pár hodin. Domnívám se a jsem pod tím podepsán, že nahrazení vlaku R Excelsior bylo zvoleno neštastne. No nové EC Petr Bezruč s příjezdem do Žiliny v 7:38 netvrdím, že bude bez cestujících, toto EC ubere cestující z dalšího EC Beskyd, který již dnes jezdí prázdný a nemá v Žilině přípoj žáden, ani na dálkovou, ani na regionální dopravu. Je potřeba se zamyslet jak změnit jízdní řád tak, aby v Žilině měly přípoj i vlaky od Ostravska, Karvinska, Jablunkovska. Nikoliv jen vlaky jedoucí z Prahy do Žiliny přes Půchov. Takhle je tato nabídka pro cestující z Moravy na Slovensko pouze výsměch a zároveň úspěšný pokus jak přijít o poslední cestující, kteří čekají od každého vlaku na přípoj ve směru Košice 67.minut a ve směru Zvolen 76.minut...
Co se týče redukce nočních spojů a tedy Vámi zmiňovaného R Excelsior, souhlasím s Vámi. Tento spoj tady bude chybět a výrazně se zhorší dostupnost nejen turistiky po těchto horách, pokud to bude na jeden den, ale i mnoha dalších cílů...
Výrazné zkrácení doby přinese hlavně zkrácení stání v Břeclavi a cesty z Břeclavi do Vídně Jo ale asi i to, že se jízdní doba přepočítá z pershingu s 12 vagony na taurus se 7
Na trati z Břeclavi do vidne to asi moc neziska. Tam nejaka mimořádná rychlost není... 120 - 140, mozna 160.
Mám dotaz pro znalé. Liší se nějak railjet ČD od rakouského railjetu....?
Před několika týdny jsem si ten český prohlížel v Ostravě na výstavě a docela mne zklamal. Jako normální vlak ano , jako nějaký luxusní vlak ani náhodou...
Ano, liší. Nevím, čím vším, ale rozhodně počtem sedadel - ČD jich má víc...jak jinak
Zajímalo by me, jak railjet zrychli dopravu o vidne? Naklapeci to není, a 160 tam jezdi soupravy uz nyni.
Cele je to imho jen o tom, ze ve widni přestanou stavební práce.
Ukončené stavební práce v ČR i Rakousku, nic jinýho bych za tím nehledal.
Možná se spojenim Vidně zrychlí, ale v návrhu jizdniho řádu jsem nenašel ranní spoje do Vídně, který jel někdy o pul paté z Prahy a nekdy po sedme z Brna příjezd do Vídně po devate. Nasel jsem pouze spoj s prijedem do Vídně s prijedem kolem 11. Z mého pohledum podstatne zhorseni spojeni z Vidni. A bohuzel nutnos prejit na autobusy. I kdyz urcite je dobre, ze se nebude s Railjety stavat, ze se obcas v soupravě na Viden objevi naprosto strasny vůz. Pokud mi kpnekdo ukauze ze to neni pravda, budu jen rad.
Ten tam furt je, ale končí v břeclavi. nejspis bylo prázdno a nikdo s tím nejezdil.
Když tak někdy sleduji včasnost spojů EC od Budapešti, tak mi přijde, že jsou zde častá zpoždění, za která jistě nemohou hranice mezi Maďarskem a Srbskem. Tyto spoje musí nabírat velká zpoždění na území Maďarska nebo Slovenska (naproti tomu EC z Rakouska jezdí relativně včas). Na druhou stranu Praha asi skutečně více potřebuje přímá spojení s jinými městy v zahraničí než právě s Bělehradem.
tenhle vlak jsem už několikrát využil, a docela mě to štve že ho zrušily protože třeba v černého hoře jsem byl z Ostravy za cca 24 h. s jedním přestupem což byla paráda.většinu zpoždění nabírá už v Srbsku, protože jejich železnice jsou hrozné