Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy budou dál jezdit do Liberce a Plzně. V soutěži porazily Arrivu

České dráhy budou jezdit rychlíky mezi Libercem a Pardubicemi a mezi Plzní a Mostem další rok. Podaly lepší nabídku než konkurenční Arriva. Ta chtěla státní dráhy o téměř jistý kontrakt připravit a provozovat na obou trasách vozidla Siemens Desiro, půjčená od Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i16r20o84s74l73a49v 70P61a29v32l22í50č88e49k 7963360925424

To je furt handrkování!!!!

0/0
5.7.2014 11:48

T95o26m60á70š 33Z74a18h75á70l22k37a 7120532397930

Jaká tedy bude ta kosmetická změna vozidel?

0/0
4.7.2014 18:55

J92a12n 41Š51p90e75c50i40á39n 2420940849479

Trat Liberec - Pardubice nemuze byt rychlejsi vzhledem k terenu,tvaru a stavu koleji. A ČD zde vypravuje slušne vagony. Konkurencni spolecnosti sazi na vyssi rychlost, ale za cenu 10minut kratsi cesty z 3 hodin a zvyseni rizika nehody na stařičké trati.

+3/0
4.7.2014 9:08

P30e57t18r 90N74e40c52h51a64n81i45c75k98ý 7133366428590

Může, ona i je, ale problém je takt, návaznosti a dynamika vozidel. Tomu je nyní přizpůsobený jízdní řád defakto celé oblasti ohraničené Děčínem, Prahou a Ústím nad Orlicí / Letohradem vyjma koridorů. S lepší dynamikou vozidel by šlo dosáhnout lepších časů, ale musely by se tomu pak přizpůsobit všechny vazby. Jsou však detaily, které lze řešit už nyní: Rychlejší vozidlo na úseku Dvůr Králové - Stará Paka umožní návaznosti na Novou Paku od HK,  ještě víc by umožnila rekonstrukce stanice Mostek, kde je 40km/h.  V úseku DK - Jaroměř je také rezerva, rychlejší vozidlo zvládne lepší návaznosti na Náchodsko a obráceně od Trutnova na Liberec (možné delší čekání / pozdější odjezd). Mezi Turnovem a Železným Brodem je sice 100km/h, vlaky ji však nestačí dosáhnout, nějaká minutka by se tu určitě našla. Zásadním problémem je Liberec - Turnov, celou trať sráží na kolena před silniční dopravou, je velmi náročný jak na oblouky, tak na stoupání.  Předpokládám, že s podepsáním desetileté smlouvy za rok s nějakým dopravcem dojde i k optimalizaci jízdních řádů a mnoha dalším změnám. Předpokládají se přesuny křižování do Staré Paky a změna taktu o hodinu defakto v celé oblasti, jestli k tomu dojde a jak, to se uvidí...

+1/0
4.7.2014 13:03

M75i92r28o56s86l17a55v 44Z26i91k65m86u27n74d 7489363874273

Jenže jednu smlouvu = rychlíky dělá stát, druhou kraje schvalující jízdní řády, přičemž z hlediska požadavku na polohu vlaku, zejména na jednokolejce jdou tyto smlouvy proti sobě, což se týká i přípojů. Stát zastoupený MD chce přípoje mezi svými vlaky, kraj má zase zájem na tom, aby byly přípoje mezi "jeho" vlaky a krom toho na rychlíky ... problém je i s "hranicí" krajů, resp. přirozenými přepravními proudy, které mnohdy nerespektují krajské hranice ...

0/0
9.7.2014 19:12

P62e31t62r 71N10e86c38h20a65n64i52c87k48ý 7173806638480

Proto je mi taky tenhle model značně proti srsti :-/

0/0
9.7.2014 19:38

R75a37d60i22m 12Š72o73l82c 1745655335894

Kdyby si nás rovnou němec vzal jako další spolkovou zemi, tak můžou být ČD DB a nemusí se to tahat přes Arrivu...;-) Jinak takový zajímavý postřeh na trati z Mariánských Lázní do Varů. Před dvěma lety tam jezdily nízkopodlažní vlaky a bylo to super. Nyní tam GW train posílá 810 se skleníkem a navíc ještě v barvách ŽSSK. To je taky docela pokrok - se Karlovarskému kraji divím, že to objednává. Zlatej agroelefant...

+3/0
3.7.2014 21:27

J43i19ř87í 80E49r15b79e86n 1743164896467

Když ptáčka lapají... ;-)

+1/0
4.7.2014 11:02

M30i51r13o55s77l83a83v 33Z78i97k20m74u74n25d 7889563794963

Co kdyby musel každý soutěžící prokázat, že "nová vozidla" získal ve veřejné soutěži, jako to musí udělat ČD a.s.. Třebaže je podle "práva" soukromoprávním  podnikem, musí se řídit zákonem o zadávání veřejných zakázek ...

Ono to Desiro má kapacitu ve dvojce jen 98 míst sezení, souprava ČD na trase Plzeň - Most 124 míst  s možností přidání dalšího vozu. Liberecké vlaky pak 204 místa.

+7/−2
3.7.2014 19:15

J43a63n 48S76ů56r76a 4705473423372

Takže se ČD nebudou nikdy do soutěží hlásit s elefanty ani regionovami?

+1/−1
3.7.2014 21:15

M92i87r42o85s90l40a69v 97Z26i94k97m89u42n54d 7909323434233

Celé je to o tom, že krajští úředníci jsou patologicky posedlí pojmem nové vozidlo a hlavně pojmen NÍZKOPODLAŽNÍ ...

CO TO JE NOVÉ VOZIDLO ???

Zajeďte se podívat co jezdí ve Francii na regionálních vlacích nebo na dálkovinách. Najdete tam vozy někdy z roku 1975 se dřevěnými schody, ale uvnitř je to vozidlo, které svým komfortem převyšuje to co se v tuzemsku vydává za LUXUS (Pendolino, Rail Jet), dokonce se v těch regionálních vlacích cestuje líp než v TGV, jak jednochém, tak patrovém ...  

Podobně NORSKO, ŠVÉDSKO, FINSKO, DÁNSKO. Ve srovnání s německými ICE jsou pseudoluxusní RailJety něco jako čtvrtá třída, srovnávat to se švýcarskými velkoprostory nebo patry nelze. I nové patrové soupravy pro švýcarské příměstské vlaky jsou lepší než RailJet.

0/0
5.7.2014 19:33

J64a60n 58S98ů89r41a 4515513683722

Tím jsem chtěl říct,ze v případě regionovy a elefantu se da těžko mluvit o soutěži...

0/0
5.7.2014 19:47

V74a41c17l45a55v 90H44a45j22e29k 3436159269

Dle právníků by to tak mělo být již dnes. Protože provozování drýžní dopravy je vázáno na liceni od státu a na tuto činnost by se měl plně vztahovat zákon o veřejnýchz zakázkách. Dráhy děljí zakázky i na toaletní papír :-)

+1/0
4.7.2014 9:27

D71a60v80i17d 11P18r56a54ž22á63k 6154862832376

Dokážu pochopit, proč se v dané situaci neřešily technické parametry. Jeden rok nikoho už nezabije za podmínky, že příští rok už bude vše připraveno pro řádný tendr.

...

Ale stejně by mě zajímalo, jak by MD rozhodlo, kdyby nižší cenu nabídla Arriva. Řekl bych, že se rychle řešily i ty technické parametry:)

+5/0
3.7.2014 15:54

P12e55t89r 44N32o67v94o65t19n59y 3519972969192

Řekl bych, že Arriva nabídla lepší vlaky, ale dráž. Takže v případě, že by ČD byly dražší a s horšími vlaky, nebylo by co po technické stránce řešit.

0/0
3.7.2014 16:28

M78a13r10e17k 47M87a96r28t82i39n 8439934246590

Desira jsou nízkopodlažní, ok. Ale že by to byla výhra na dálkovou cestu, to asi také ne...

+2/0
3.7.2014 19:24

J21i35ř29í 60E28r87b88e54n 1763954756197

Přesně tak, trať Jaroměř - Liberec je klikatá a naklápěná natolik, "že by si i žížala zlomila páteř".

0/0
4.7.2014 11:05

M60a62r11e39k 18D13e98m77č50á22k 9555674986855

Dokud nebudou soukromí dopravci integrováni do celostátní železniční sítě, kterou dnes představují pouze ČD, tak je nesmysl dělat jakékoli soutěže.

Pod pojmem integrace mám na mysli 1) návaznost jednotlivých spojů vč. čekání při drobném zpoždění a 2) jednotný prodej jízdenek (stejné jízdné / 1 km na dotovaných tratích = soutěž by byla v tom, že by stát vítězi soutěže doplácel nejmenší částku na km; u komerčních spojů by rozdíl ceny mohl být určen příplatkem v podobě povinné místenky).

+5/−2
3.7.2014 15:47

V19a29c25l56a50v 18H17a82j40e88k 3986339199

Ono to není až tak prosté. MD bude soutežit rychlíky, kraje regionální vlaky. Takže když pojedu např. z Prahy do Vraňan, mohu jet  rychlíkem s třeba s Arivou do kralup a pak z Kralup osobním vlakem ČD. Nebo celou tasu osobním vlakem ČD. Jízdenku si zakoupím u Arivy. Nejdříve tedy musí být stanovena pravidla jak v případě, že pojednu část s ČD a část s někým jiným, příjem za jízdenku rozdělí, zda v případě, že si zakoupím jízdenku Arivy a pojedu s ČD dostane ARIVA za prodej jízdenky nějakou provizi, protože na prodej vynaložila určité náklady a pak musí být i technické předpoklady, tedy odpovádají sběr, a předávání a zpracování dat na jejichž základě někdo rozúčtování provede. A je třeba vytvořit na to SW a najít někoho nejspíš nezávislého, kdo bude clearing realizovat. A protože i MD musí vše řešit veřejnou zakázkou, je dle mého názoru velkou neznámou, že v této rovině bude vše připraveno tak aby se mohlo za těchto podmínek spoutěžit :-D

+2/0
3.7.2014 16:00

P18e63t11r 16N33o97v86o34t95n87y 3739362439252

Prosté to není, ale udělat se to musí. Jinak bude osobní doprava na železnici jeden velkej bordel.

+1/−1
3.7.2014 16:30

M72a47r65t67i30n 73M18u68s72i96l 4350871673351

Souhlas a příklad za všechny. Nedávno jsem jel Varnsdorf, do Zittau rychlíkem ČD, pak Trilex. Na pokladně nádraží jsem se musel poptat, jak to vlastně chodí. Říct, že to chci na kus s nimi. Vedle mě pak ve voze seděla dáma co si také kupovala lístek na pokladně ČD, a to chvilku před odjezdem vlaku Trilexu. Doběhnout ho nemohla a věděla, že pojede s ČD. Jenže to té dobré dámě za oknem asi neřekla nebo ona jí nepoučila, to nevím. Jisté ale je, že průvodčí ČD jí lístek vydaný na kase ČD v drážďanském rychlíku neuznal a ohodnotil ho jako neplatný. Prý je do Trilexu (i když ten si lístky prodává sám ve voze). Problém měl být v tom, že si lístek na pokladně ČD zakoupila před odjezdem Trilexu jako nejbližšího vlaku a proto měl být na něj. No, dobrej hokej. Slečna dala bez řečí 25 nebo kolik znovu a už to doseděla. Ale k ideálu to má daleko. To jde o trať, kde se na části potkávají dva dopravce. Jeden vysoutěžený krajem a druhý objednaný MD.

0/−1
4.7.2014 10:11

V29a73c12l15a97v 94H44a76j44e87k 3576799739

Zkuste se zamyslet na tím, kdyby se jízdenka uznávala, jak zabezpečít, aby každý dopravce dostal podíl na jízdném, který mu nážení. Ve stř. kraji to v Busech dělají tak, že k časovým jízdenkám stejně řidič vydává každámu jízdenku za 0, která slouží jako podklad pro podílování tržeb. V IDOLu je to podobné, tam se berou záznamy o kontrole clearing podílování sám modeluje dle jízdnícg řádu a tarifu.

0/0
4.7.2014 10:25

J89i30ř54í 88E22r35b44e69n 1273714676347

Spíš se člověk musí zamyslet nad tím, proč v jednom regionu a na jedné trase síťové dopravy jezdí různí dopravci za různé ceny. Jako kdyby měla pražská MHD různé provozovatele na různých linkách, na každý přestup bych si musel kupovat novou jízdenku a kdybych jel z Hloubětína na Karlovo náměstí metrem, přímou tramvají nebo s přestupy, musel bych mít taky pokaždé jinou jízdenku.

On už císařpán věděl, proč zestátňuje všechny tratě a zavádí unitární železnici. My v rámci zbožňování konkurence jdeme proti zdravému rozumu.

+2/−1
4.7.2014 11:10

J24i50r45k65a 74D27v65o71ř66á60k 4935820753418

A jaký je problém, aby průvodčí ve vlaku sejmul artécký kód jízdenky a tak prokázal, že jízdné za tuhle jízdenku patří jeho společnosti?

+1/−1
4.7.2014 20:59

M97i48r37o58s17l87a56v 83Z87i23k82m83u10n52d 7969183574153

A proč to lze ve Švýcarsku. tam jezdí na stejné trati BLS i SBB, Thurbo i SBB, SOB i SBB .... Jízdenku si koupíte v automatu, zpravidla SBB a nikoho nezajímá, jakým jedete vlakem - zda společnosti SBB, SOB, BLS, Thurbo - a furt ta jízdenka stojí stejně ...

Když to jde v Praze, kde na jízdenku vydanou DPP jezdíte i řady dalších dopravců, když může v rámci mezistátního projektu EGRONET  jízdenka platná v ČESKU i příslušných oblastech spolkových zemí na vše = BUS kohokoli 7& vlak. Proč existuje jízdenka Bodensee platná v Německu, Rakousku, Lichtenštejnsku, Švýcarsku. Proč existuje jízdenka platná v části kantonu Basel, části spolkové země Bádensko-Würtembersko, části Francie - oblast  sousedící se Švýcarskem a Německem ...

Stejně tak italská Campánie nebo Lombardie s několikadenními jízdenkami platnými u všech dopravců. "V Campánii rozhodl místní kmotr mafie a všichni dopravci se podřídili ..."

+2/0
5.7.2014 19:43

V76a90c56l58a77v 11H27a32j84e22k 3226959479

Kombinace rychlíkem ČD do Žitavy a díle do Varnsdorfu s VVO není úplně obvyklá. Pro tyto věci by si asi zákazní měl umět sám říci.

+1/−1
4.7.2014 12:59

P78e57t24r 85N17o21v19o83t21n49y 3369362619802

Zákazník by tohle vubec resit neměl.

0/0
5.7.2014 23:33

V73a73c67l63a19v 55H26a90j28e81k 3296469209

To sice máte pravdu, ale tak je to v tomto státě nastavené. Jízdenka do Žitavy od Čd je zlevnená mezinárodní jíz´denka, jízdenka s VBG je dle tarifu TRILEX.  ČD platí DB stanovený podíl jízdného za německý úsek.

0/0
7.7.2014 8:18

M35a32r74t43i87n 49M44a35i69k23s45n85a97r 3734923378642

stejne ceny za 1km nema ani CD sama u sebe...

+2/0
3.7.2014 16:14

P30e96t96r 36N52e64c31h13a65n78i55c59k74ý 7933496958840

Tak zas 3 hodiny do Pardubic, i když by to svižnějším vozidlem šlo o půl hodiny rychleji. Ono i tak ty rychlíky cestou prostojí půlhodinu.

+4/−2
3.7.2014 15:44

P86e18t76r 61M85a91r36š20o60u37n 5805648446616

tak pokud to prostojí, tak asi z nějakého důvodu (čekání na přípoje, obsazená trať jiným vlakem) Že by tam Arriva chtěla bývala dodat létající vlak, aby toto nemusela řešit taky a vy dojel rychleji?

+5/0
3.7.2014 16:05

P36e97t84r 32N20e67c70h10a71n77i18c92k83ý 7593756738490

Rychlejší vlaky = dřívější a rychlejší křižování = kratší jízdní doba

+1/0
3.7.2014 17:02

P10e20t65r 26N74o77v37o69t85n75y 3249822659672

Na takove trati nic moc rychleji jezdit nebude.

+2/0
3.7.2014 17:16

P14e89t29r 61N89e70c38h38a24n86i45c98k53ý 7923176758440

Důležitá je akcelerace. Podívejte se do jízdního řádu mezi Semily a Železný Brod. Osobák je rychlejší než rychlík, protože tam jezdí jen 843+943 nebo 843+bdtn na osobáku a rychlík je 843+btn+btn nebo 843+3xbtn+843. Měřil jsem cestou rychlost gpskou a maximálky se během cesty dosáhne v minimu případů. Svižné desiro, žralok nebo něco nového a lehkého by dokázalo divy.

+1/−1
3.7.2014 17:19

P85e87t79r 54N78o44v23o58t69n24y 3469432529862

Ano, desiro je papirove svižnější než uvedené soupravy. Ale že se to projevi pulhodinou na celkové jizdni době, to se mi nezdá. Křižovat se budou jak protijedouci rychliky, tak osobni vlaky, kde zustanou soupravy ČD.

+1/−1
3.7.2014 17:46

P43e13t72r 27N73e32c68h15a44n20i85c32k29ý 7273316848300

Říkala to Arriva před vyhlášením tendru, tak snad si to nějak propočítali s grafikonem...

+1/0
3.7.2014 17:47

M93a51t88ú36š 12B21e88n68a76k 9698904752333

Za optimálnych podmienok ktoré si vymyslia aké chcú, hlavne aby to vyšlo, také poznám ;-D

+2/0
3.7.2014 19:02

M93a85r37e53k 42M35a35r28t84i16n 8389504766930

Říkat to mohli, zajímavé však je, že v návrhu je počítána stejná trasa bez uvedení dopravce. Jinými slovy řečeno, slova provoz na takové trati nezrychlí (nehledě na návaznosti ostatních spojů, např. v Turnově na Prahu, v Brodu na Tanvald apod. - prostě vozidlo může být svižnější, ale bez úprav trati to je k ničemu, akorát by to v zástávkách víc prostálo, ale dojezd by byl časově takřka stejný)

+2/0
3.7.2014 19:21

P31e59t27r 90N73e49c30h94a54n26i83c32k24ý 7143506138400

No aspoň by pak bylo možné povolit 15-20min. čekací doby na přípoje oproti mnohdy jen 5 minutám co jsou nyní. Uznávám, že by pak bylo nutné celou severovýchodní větev překreslit úplně.

+1/0
4.7.2014 12:52

J92i80ř49í 34E57r78b86e90n 1953654446867

Vida, to s tím delším časem na čekání na přípoj je docela dobrý nápad. Tak to jó.

0/0
5.7.2014 23:11

J22i47ř58í 17E88r38b50e84n 1953514556387

Krajane, v síťové dopravě a při taktovém jízdním řádu to nehraje roli. Všechny návazné a nácestné spoje by se tomu musely přizpůsobit. A už dnes mi to občasné hodinové čekání ve Staré Pace jde na nervy :-)

0/0
4.7.2014 11:13

P49e68t52r 30N27e30c83h24a54n23i56c11k52ý 7463516718350

Musely, musel by se nakreslit rychlejší jízdní řád. Nebo by to mělo alespoň ten přínos, že by byly povolené delší čekací doby, které by bylo možné vatou dohnat. Ale zas v desiru nejde otevřít okno X

0/0
4.7.2014 12:53

M94i17l14a42n 81L16a67š75ť42o84v62k65a 8162874463528

"Proto jsme neřešili nabízenou kvalitu a další parametry," To hovoří za vše!;-€;-€;-€

+8/−1
3.7.2014 15:21

V98a64c15l57a69v 70H21a50j89e72k 3646469159

Smlouva je jen na rok s tím že se předpokldá, že další smlouva na 10 let se již bude soutěžit. Zřejmě to bude proto, že ještě nejsou vytvořeny podmínkya předpoklady. tedy jak zde již bylo uvedení, není vyřešeno vzájemné např. uznávání jízdenek. Možnáí je takovýchto neřešených oblastí více.

+6/0
3.7.2014 15:24

P70e47t66r 24N88e88c46h22a55n43i11c76k87ý 7413666288180

U rychlíků se pokud vím počítalo i s uznáváním inkaret a síťových jízdenek. Dotovaná doprava to v tomhle má jednodušší, pokud to někdo dosype.

0/0
3.7.2014 17:07

P65a75v14e11l 86O40b92d12r64ž82á65l23e69k 6276694618142

Tak to je u veřejných soutěží vcelku běžné.

Cena je jediný parametr, který lze posoudit opravdu objektivně a kdo nechce riskovat že ho někdo bude žalovat nebo ho zavřou, nebude hodnotit nic jiného - a vybere nejlevnější.

0/0
3.7.2014 15:37

V93á28c48l75a27v 51Z34a96j65í62č37e69k 4370131928426

Proč nejezdí rychlík Liberec-Cheb?

0/0
3.7.2014 15:08

V34a95c60l44a27v 39H53a63j59e15k 3336329529

Protože ho ministerstvo dopravy neobjednává a ve vlastní režiji dopravce se to ekonomicky nevyplatí. Jsou v 2 hodinovém taktu rychlíky Liberec Ústí n/L, kde cca za 20 minut navazují rychlíky do Chebu či alespoň Chomutova.

+2/0
3.7.2014 15:11

J38i72ř49í 71E92r22b28e51n 1893234516167

Asi ho nikdo nechce a jak píše kolega Hájek, existuje možnost přestupu v UL z rychlíků Cheb-Praha. Kdysi jezdil rychlík Most - UL - DC - Varnsdorf - Liberec, ve kterém se ale v Ústí obměnily 2/3 cestujících. Ono to Ústí funguje jako přirozená hranice mezi dvěma oblastmi.

0/0
4.7.2014 11:18

P44e33t13r 33B74r60o89ž 8322884726654

Čili: ČD nabídne nízkou cenu, bude tam jezdit, zase prodělá ročně miliardu a zaplatíme to všichni...

+5/−8
3.7.2014 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.