Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurův RegioJet loni prohloubil ztrátu, Student Agency zvýšila zisk

Cenová válka u vlaků mezi Prahou a Ostravou způsobuje soukromým dopravcům čím dál hlubší ztráty. Během loňského roku prodělaly společnosti Leo Express a RegioJet v součtu 251 milionů korun. Pouze státní České dráhy nadále tvrdí, že jsou na trase ziskové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63o54s59e13f 36J10a57m44b89o23r 2176986708970

Tak ať jezdí autobusem po kolejích;-);-D

0/0
10.7.2014 8:43

M95a63r95c92e17l43a 92K28u86l79í18š74k26o29v22á 5899559947783

Nechápu, proč se pořád všichni tři dopravci dohadují ohledně trasy Praha-Ostrava či Brno a přitom je opomíjený jih Čech, kam pouze jezdí ČD za stejnou cenu jako SA busem. 

Udělal se nový železniční koridor Praha-Č.B. i se zmodernizovaly zastávky, ale nikdo se nežene konkurovat ČD. Tak ať nefňukají nad svými finančními ztrátami a snaží se spíše hledat "slepá místa" v dopravě;-€

Asi bude někde chyba, že i přestože se opravuje D1, tak se lidem moc nevyplatí jezdit železniční dopravou na Moravu, a raději jedou autem či jiným dopravním prostředkem;-)

+2/−2
6.7.2014 0:39

M32i21r18o37s89l73a82v 11Z64i33k30m32u48n65d 7539303234593

Prostě žlutý pán a po něm i černý pán  si vyfabulovali, že jedině trasa Praha - Ostrava je zisková. Jenže jen pro jednoho podnikatele, nikoli pro tři ...

Mne facinuje jejich naivita = měli za to, že ČD se nezachovají učebnicově > tržně a dojde ze strany ČD ke snížení ceny jízdného na úroveň konkurence ...

Ono to je stejné, jako že krajícem chleba ukojíte hlad jednoho člověka, ale když máte  tím krajícem chleba nasytit tři lidi tak se vám to nepovede ... a všichni budou mít hlad ... přitom pouze jeden z nich má rezervu, která mu umožňuje, aby si někde další chleba přikoupil ...

+2/0
6.7.2014 16:39

J25i82r23k36a 44D66v79o94ř60á82k 4385310103678

Pane Sůro, v článku píšete natvrdo "České dráhy mezitím o dominantní postavení na trase mezi Prahou a Ostravou přišly". Ještě předevčírem to bylo v poloze "Dráhy se podle ní mohou například pokusit zpochybnit své dominantní postavení na trase." Je to opravdu nová informace a odkud toto tvrzení pochází? Předpokládal jsem, že o to budou muset ČD u soudu tvrdě bojovat

+1/0
4.7.2014 22:16

J21a29n 48S86ů86r36a 4165293343422

Z vyjádření Českých drah.

+1/0
4.7.2014 22:47

T38o93m66a56s 68N19o71v97o97t39n39y 3211646948759

Na ihned píšou, že Leo ustupuje částečně z Ostravy, aby mohl natáhnout linku až na Slovensko, takže Jančura by mohl pár cestujících pak získat. Ale na ty desítky až stovky milionů ztráty to nebude ;-)

0/0
4.7.2014 20:22

J51a56n 93L22a10k72o42m33ý 7621205295264

Záleží i na úhlu pohledu, pokud budu mít firmu, která je jen moje a vydělá mi 140 milionu, z nichž musím dát 92 milionů na hraní s vláčkama, přičemž mi pořád skoro 50 milionů za jediný rok zůstane a vidím kolik tím hraním štvu lidí, bude mě to bavit i tak a budu spokojenej.

+2/0
4.7.2014 20:43

P66e42t86r 53N95o58v80o96t50n10y 3329362519202

Koho štve?

0/0
4.7.2014 22:06

R39a33d69e37k 10J63a52n20a45t78a 9215166344682

Oba konkurenty. Nechtěl bych být například v kůži majitele/věřitele LE, když Jančura otevřeně prohlašuje, že klidně bude projekt Regiojet dotovat 10 let.

+3/−1
4.7.2014 23:00

J95i70r13k46a 48D92v15o65ř21á85k 4435610833978

To ale přestřelil. Jestli LE zmizí, může se klidně stát, že dominantní tu bude Jančura i ČD a pak pápá možnosti jezdit za podnákladové ceny. Zní to praštěně, ale já ty zákony nevymyslel.

0/0
4.7.2014 23:26

J35a51n 34L67a70k88o42m19ý 7621355195654

Si přečti celou diskuzi a u každýho, kde je vidět nenávist si udělej čárku, ale chce to sešit tak A0, aby se vešly. Mimochodem, taky štve odbory, režijkáře, ministerstvo dopravy, České dráhy a jejich početnou skupinu milovníků, různé železniční fanatiky, atd atd

+1/−5
4.7.2014 23:14

P73e55t96r 18N41o88v34o21t11n78y 3959852869582

Ja tu vidim na Jancuru jen semtam usklebek nad tim, že si to podnikání na draze predstavoval jako Hurvínek válku. Zato expertů, co si pletou dotaci s úhradou za objednanou službu je tu plno.

+4/0
4.7.2014 23:26

T15o73m21a82s 92N47o79v54o84t93n53y 3531456448359

Ale jo, s tím souhlasím, dokud nese celá skupina... navíc ty vlaky jsou skvělá reklama, pořád zadarmo v médiích, jako svého času autobusy.  Zatím je ještě čas na to se stáhnout i přes ty ztráty ;-)

+1/0
5.7.2014 12:56

J85i17r77k36a 82D28v59o67ř12á54k 4535360713958

Záleží na poptávce. Pokud by ten částečný ústup znamenal takové snížení nabídky, že by si všichni tři dopravci mohli dovolit zdražení o cca stokorunu, vyšla by rozumná zisková cena.

0/0
4.7.2014 23:00

T55o54m47a79s 22N83o68v96o78t41n70y 3841286698129

Myslím že se to tu už párkrát objevilo, že pokud se dá věřit údajům o počtu cestujících, tak to vycházelo někde kolem 50 Kč na cestujícího při ztrátě ve 2012 myslím, což není nepřekonatelná částka, navíc si myslím, že tam má obrovské rezervy u toho občerstvení a nabídky přímo ve vlaku - je to zbytečně levné či "zadarmo".  Druhá otázka je, jak budou držet vagony a lokomotivy, oproti tomu kafe je zanedbatelný náklad.

+1/0
5.7.2014 13:00

J63o86s53e88f 85V25o71t28í59p14k39a 4543153188382

Problém Jančury je nedostatek zákazníků. Vidím to každý den. Čtyři ze 3/4 prázdné vagóny peníze nepřinesou. Zbytek je fňukání, škemrání a pomluvy. Tři konkurenti v odvětví přirozeného monopolu je obchodní nesmysl, úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem

+2/−1
4.7.2014 18:52

T48o20m18á58š 39N48o16v72o32t60n66ý 8879371

Nevím, kam koukáte každý den, ale Jančurovy vlaky jsou ty žluté:-P

+1/−3
4.7.2014 22:20

T45o64m96a10s 88N64o48v66o10t46n85y 3801836368879

úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem - můžete tuto geniální myšlenku nějak rozvést? Či případně uvést další příklady, kdy se zvýšil komfort a služby pro zákazníky tím, že je monopol a něco nařizuje nějaký úředník z ministerstva?

0/0
5.7.2014 13:02

M75i82r38o63s87l50a91v 60Z76i69k40m63u56n23d 7309383284363

Nedostatek zákazníků je spíše u Lea. Modrý vlak v 6,52 z HLN celkem plný, černý v 7,06 i v pracovní den dost prázdný. Prostě málo lidí, kteří mají potřebu jen z Prahy do Olomouce, ale dost lidí, kteří vystupují či nastupují v Kolíně, Pardubicích atd.

Přitom vize Leoše byla - chci naučit lidi jezdit vlakem ... nějak se mu to nedaří ....

0/0
6.7.2014 16:45

L43u81k93á16š 39M64a49c69h70á48l72e32k 6774546225275

No mě na celé situaci jen zaráží to, že ČD jezdí pod náklady a jsou přitom ziskoví. Ha ha. A kdo to zaplatí? Samozřejmě my daňoví poplatníci. :-)

+4/−6
4.7.2014 13:31

J96i49n32d13ř10i86c52h 14Š30k39o58p11e90k 4525781180665

ČD jsou ziskové ? Nedávno tu byl článek, kolik je jejich hospod. výsledek

+1/−1
4.7.2014 13:44

P53a50v53e93l 69K53r72á23l 5280789534868

Jak víte, že jezdí pod náklady? To zatím tvrdí pouze jejich konkurence.

+10/−3
4.7.2014 14:36

J54a91n 84L51a39k26o80m15ý 7251355555384

Kdyby nejezdily pod náklady, neskončilo by jejich hospodaření za poslední léta výsledkem, kterým skončilo. A nikdy jsem neslyšel, že by byly v něčem jiném, než provozním zisku. To je ovšem jako si koupit auto na leasign a mít jen na benzín a pojistku, ovšem už ne na jeho splácení.

0/−4
4.7.2014 15:57

T89o84m 98J15u48r78e28č69k64a 6645332145675

Trochu si pletete dojmy s pojmy. Celkový výsledek hospodaření za ježdění na X trasách nemusí být totožný s ziskovostí na jedné konkrétní trati kvůli které se RJ a LE soudí.

+4/0
4.7.2014 16:13

J33i37r94k58a 88D81v17o98ř27á74k 4475730583618

Provozně byla loni ČD a.s. v zisku nějakých 1,7 miliardy. Odpisy byly 2,275 miliardy. Z toho se nedá nijak vysoudit, jestli pendolina jezdily pod náklady nebo ne. Jenom že investují do nových vozidel do budoucnosti, tedy víc než by snesl vyrovnaný rozpočet.

+3/0
4.7.2014 16:25

J36a96n 13L50a27k93o24m14ý 7831535665744

Sám Žaluda se svým podržtaškou Blažkem mluvili vždy o tom, že Pendolina jsou v provozním zisku. Čímž přiznávali, že na skutečné komplexní náklady tržby z jízdného nestačily.

0/−5
4.7.2014 20:41

P49a60v83e31l 89K67r79á83l 5150889844568

Ano, není tajemstvím, že pendolina se asi nikdy nezaplatí, jejich nákup ale není chyba ČD, těm bylo pendolino vnuceno politiky. Naopak ČD se z něj snaží vytáhnout, co to jde.

+5/0
4.7.2014 22:41

M35a53r48t39i71n 20N60o41v88o26t91n71ý 3606236151204

V listopadu 2014 budou Pendolina splacena.

0/0
5.7.2014 8:13

M52i29r52o50s90l24a41v 56Z25i94k84m78u92n74d 7569463214553

Ale Žaluda věděl o provozu  velký houby ... ten pseudozisk se dosahoval leda povinnou rezervací ... když se do provozních nákladů započítala údržba, tak to bylo je a bude ztrátové. Zejména na trase do Chebu, kde by stačil ve většině případů jeden vagon pro 80 lidí ...

0/−2
5.7.2014 16:49

V25a72c55l84a41v 73H91a35j85e32k 3686229699

Na to snad měl lidi ne? Generální ředitel není od toho, aby znal provoz do detailu, dnes je to o něčem úplně jiném a v tom myslím uměl chodit dobře a hodně toho pro ČD udělat, Škoda, že neprošel ten nákup zbývajících RailJetů.

0/0
7.7.2014 13:59

L75u62k69á40š 84M45a44c64h21á22l91e24k 6764346815475

Až budete mít jako já přístup, k dokumentům státu, tak uvidíte že jsou prostě v mínusu, na této trase. V řádu desítek milónu korunn.

0/−2
4.7.2014 21:28

P23a69v54e59l 15K97r41á64l 5670879784578

Až budu mít přístup k dokumentům státu (je ještě otázka, co považujete za dokument státu, to může být i reklamní brožurka z budovy Parlamentu) určitě se tím nebudu chlubit v diskuzi na idnes.

+3/0
4.7.2014 22:43

J65i37r19k87a 12D34v19o26ř33á43k 4705110763908

A myslíte pendolino nebo všechno co tam od ČD na Praha - Ostrava jezdí. Píšete v přítomném čase. Myslíte rok 2014? 2013?

0/0
4.7.2014 23:08

P13a60v63e69l 64V48e20t87e71š62n23í61k 7645778305147

Citace: "Zvláště když jezdí část spojů jen se čtyřmi vozy,“ domnívá se Radim Jančura.

Myslím, že Jančura měl být spíš kazatel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vzpomínám si, co říkal na začátku: "České dráhy jezdí s vlaky jako za císařepána, my budeme mít lehké celohliníkové soupravy, ušetříme na energii a poplatcích pro správce dopravní cesty". Soupravy potom zavrhl, stavěl vlak se třemi vagóny a vysmíval se ČD že stavějí vlaky zbytečně dlouhé. To bylo prý neekonomické podle "zákona pohybujícího se železa". Tak, teď už asi ani tento zákon neplatí. Čím nás asi ještě překvapí?

+10/−1
4.7.2014 13:13

P72a95v65e85l 98V82e12t13e21š51n25í65k 7235788975537

Pardon - toto už tu v diskuzi zaznělo...

0/−1
4.7.2014 13:16

P81e24t94r 79Č11t96v33r40t47l76í65k 7561736500680

Já jako denně dojíždějící do zaměstnání z Olomouce do Ostravy ze současné situace pouze těžím. Vezmu-li ceny lístků bez jakékoliv slevy, tak nejlevněji na této trase jezdí RJ, poté ČD a nejdráž LE. Nicméně zlaté oči soukromníků při vstupu na trať se změnily v holou realitu. Objem cestujících na trase Ostrava - Praha se dramatickým způsobem nemění.

+3/0
4.7.2014 12:57

J41a94n 29L70a73k44o90m90ý 7291575595584

A měnit ani nebude. Protože ne každej jede jen z Prahy do měst, kde staví tyto vlaky z tohoto století a ne každej je ochotnej se táhnout na nádraží, pak jet muzejním kouskem ČD do Prahy, tam si přestoupit a jet vlakem kteréhokoliv dopravce třeba do té Ostravy či Olomouce či naopak a pak se zase táhnout z nádraží. To pokud může, jede autem a já ho chápu.

Navíc pokud jede ženská s malým dítětem v kočárku, tak mimo Leoše jsou oba dopravci nekomfortní, u RJ je alespoň snaha 50 kilové stevardky nějak pomoc, u ČD nikdo takoví ani není.

Dokud nebudou vlaky z tohoto století všude okolo, tak ten zájem moc stoupat nebude. Praha, Ostrava i Olomouc jsou pořád stejně velký, Londýn se z nich přes noc co se počtu obyvatel týče nestal.

+1/−6
4.7.2014 13:21

P22a32v54e73l 91K63r69á78l 5500819504138

Kočárek můžete snad vézt se všemi dopravci, jen ho musíte složit. Leošovi vlaky nejsou původně určeny pro dálkovou dopravu.

+2/0
4.7.2014 14:10

J72i35r47k31a 27D55v39o69ř81á83k 4695930183338

Když kočárek složíte, je to něco úplně jiného. Takový může jet i tím autobusem.

0/−1
4.7.2014 14:20

M18i90r32o74s31l51a48v 20Z18i92k13m73u91n14d 7719283584543

Na vlaku ČD jede - na rozdíl od konkurence - taky jen jeden zaměstnanec, který má i dopravní povinnosti a nemůže zhlížet kdo stojí u jakých dveří. U dálkového vlaku je k dispozici zpravidla služební vůz, do kterého se kočárek nakládá.  Zaměstnanec (často taky jen žena) je nahoře ve voze, cestující dole musí kočárek zvednout ...

V ostatních vozech ani prostor pro kočárek není ...

0/0
5.7.2014 16:55

R25a94d10e19k 53J68a12n12a29t87a 9395476834792

Pokud jezdíte opravdu denně (220 pracovních dní v roce), tak nejlevnější jsou jednoznačně ČD se svou roční síťovou jízdenkou: 19990/220/2 = 45 Kč za jednu cestu a jako bonus možnost jet zadarmo kamkoliv jinam ....

+4/−1
4.7.2014 18:19

P82e39t60r 87N27e17c28h61a36n62i26c54k28ý 7533626348970

Já jezdící z Olomouce do Jablonce nad Nisou z této situace netěžím, protože: Vyplatí se mi IN50 i kdybych jezdil jen od koridoru do Jablonce (pouze ČD), což vede k tomu, že mohu využít výhodně jen ČD, které ale omezují spoje, když je nikdo nedotuje. Chybí návzanost na rychlík z Kolína. V tom čase tam pouze projíždí Jančura a to mě docela štve, kdyby tam zastavil má spoustu lidí navíc. V případně mimořádností nemůžu nastoupit do čeho se mi zlíbí jen abych se dostal do cíle (pokud vlaky přijíždí naprosto chaoticky a nikdy nevím, kdy přijede další - sebevrazi, sněhová kalamita, napěťové výluky atd.)

0/0
5.7.2014 11:55

T63o35m25a77s 23N32o97v47o62t71n29y 3311606798699

Nastoupit můžete ale holt byste si zacvakal jízdenku, v případě mimořádnosti bych toto opravdu neřešil jestli mám čekat nebo radši zaplatit pár korun za jízdenku abych se dostal kam potřebuji

0/0
5.7.2014 13:05

P18e33t89r 62N52e82c10h50a35n63i67c47k91ý 7973506588480

Ono to ale par korun neni, protože už máte koupenou jízdenku na jiného dopravce. Flexibilita se vytrácí:-(

0/0
5.7.2014 14:04

M93i88r75o22s67l11a69v 16Z61i50k64m44u97n39d 7759823564453

Proč tento problém není ve Švýcarsku ...

+1/0
5.7.2014 16:57

P94e62t10r 81F25o63l84t88y24s 7545841160488

A za to může to, co nám vládne. Vlastně je to to, co jsme si zvolili a co jsme dovolili... Nejde jen bezhlavě utlačovat vlastní výrobní zdroje a chválit se, jak jsou super naklonění pro konkurenci. Jde o to umět řešit problémy a není jich málo. Navíc řešením není nechat redukovat spoje, někde už to pochopili, tady stále ne...

0/0
7.7.2014 0:32

M22i23r80o36s70l14a57v 50Z31i29k55m90u42n45d 7159373334903

Na provozní ztrátě RJ se podílí i skutečnost, že při deseti vozech se tahá jeden zbytečně (cca 50 tun = spotřeba cca 1300 kWh pro cestu z Prahy na "Ostravsko" a zpátky u jednoho vlaku), protože v běžných vozech, které nejen ČD, ale i další dopravci obsazují cestujícími, se místo sedadel udělal "servisní oddíl", někde jsou vybourána až 3 kupé ... to znamená minus 18 míst ...

+1/0
4.7.2014 12:26

A63n45d62r54e94j 47O22l72e21k36s77a 3865251317551

No to je ale snad pro cestujícího zákazníka plus, nebo ne? Leo Expres šel cestou úspor na energii i poplatcích za použití kolejí, a kde je jeho ziskovost?

0/0
4.7.2014 14:27

R11a51d31e27k 13J14a78n98a94t72a 9435546904812

Plus to jistě je, ale tady se bavíme o ekonomické stránce věci. Typický Jančurův vůz (ABmz) má 48 míst, typický vůz ČD (Bdmpee) 80 míst.

A lidé nejsou ochotni zaplatit za 1,66x více místa 1,66x tolik. proto Jančura vybírá zhruba stejně jako ČD, a proto na tom tratí. A to jsem ani nepočítal náklady na personál, který má Jančura vyšší, sice těm stewardkam paltí málo, ale má jich několikanásobně více ...

+3/0
4.7.2014 18:30

T28o78m 61J90u62r31e69č85k66a 6285422245965

1,66x více místa u RJ určitě není, když část vozů zabírají kuchyňky.

0/−1
4.7.2014 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.