- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápu, proč se pořád všichni tři dopravci dohadují ohledně trasy Praha-Ostrava či Brno a přitom je opomíjený jih Čech, kam pouze jezdí ČD za stejnou cenu jako SA busem.
Udělal se nový železniční koridor Praha-Č.B. i se zmodernizovaly zastávky, ale nikdo se nežene konkurovat ČD. Tak ať nefňukají nad svými finančními ztrátami a snaží se spíše hledat "slepá místa" v dopravě
Asi bude někde chyba, že i přestože se opravuje D1, tak se lidem moc nevyplatí jezdit železniční dopravou na Moravu, a raději jedou autem či jiným dopravním prostředkem
Prostě žlutý pán a po něm i černý pán si vyfabulovali, že jedině trasa Praha - Ostrava je zisková. Jenže jen pro jednoho podnikatele, nikoli pro tři ...
Mne facinuje jejich naivita = měli za to, že ČD se nezachovají učebnicově > tržně a dojde ze strany ČD ke snížení ceny jízdného na úroveň konkurence ...
Ono to je stejné, jako že krajícem chleba ukojíte hlad jednoho člověka, ale když máte tím krajícem chleba nasytit tři lidi tak se vám to nepovede ... a všichni budou mít hlad ... přitom pouze jeden z nich má rezervu, která mu umožňuje, aby si někde další chleba přikoupil ...
Pane Sůro, v článku píšete natvrdo "České dráhy mezitím o dominantní postavení na trase mezi Prahou a Ostravou přišly". Ještě předevčírem to bylo v poloze "Dráhy se podle ní mohou například pokusit zpochybnit své dominantní postavení na trase." Je to opravdu nová informace a odkud toto tvrzení pochází? Předpokládal jsem, že o to budou muset ČD u soudu tvrdě bojovat
Na ihned píšou, že Leo ustupuje částečně z Ostravy, aby mohl natáhnout linku až na Slovensko, takže Jančura by mohl pár cestujících pak získat. Ale na ty desítky až stovky milionů ztráty to nebude ;-)
Záleží i na úhlu pohledu, pokud budu mít firmu, která je jen moje a vydělá mi 140 milionu, z nichž musím dát 92 milionů na hraní s vláčkama, přičemž mi pořád skoro 50 milionů za jediný rok zůstane a vidím kolik tím hraním štvu lidí, bude mě to bavit i tak a budu spokojenej.
Problém Jančury je nedostatek zákazníků. Vidím to každý den. Čtyři ze 3/4 prázdné vagóny peníze nepřinesou. Zbytek je fňukání, škemrání a pomluvy. Tři konkurenti v odvětví přirozeného monopolu je obchodní nesmysl, úroveň služeb a komfortu cestujících ze dá zvýšit jedním ministerským příkazem
Nevím, kam koukáte každý den, ale Jančurovy vlaky jsou ty žluté
No mě na celé situaci jen zaráží to, že ČD jezdí pod náklady a jsou přitom ziskoví. Ha ha. A kdo to zaplatí? Samozřejmě my daňoví poplatníci.
ČD jsou ziskové ? Nedávno tu byl článek, kolik je jejich hospod. výsledek
Citace: "Zvláště když jezdí část spojů jen se čtyřmi vozy,“ domnívá se Radim Jančura.
Myslím, že Jančura měl být spíš kazatel.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vzpomínám si, co říkal na začátku: "České dráhy jezdí s vlaky jako za císařepána, my budeme mít lehké celohliníkové soupravy, ušetříme na energii a poplatcích pro správce dopravní cesty". Soupravy potom zavrhl, stavěl vlak se třemi vagóny a vysmíval se ČD že stavějí vlaky zbytečně dlouhé. To bylo prý neekonomické podle "zákona pohybujícího se železa". Tak, teď už asi ani tento zákon neplatí. Čím nás asi ještě překvapí?
Pardon - toto už tu v diskuzi zaznělo...
Já jako denně dojíždějící do zaměstnání z Olomouce do Ostravy ze současné situace pouze těžím. Vezmu-li ceny lístků bez jakékoliv slevy, tak nejlevněji na této trase jezdí RJ, poté ČD a nejdráž LE. Nicméně zlaté oči soukromníků při vstupu na trať se změnily v holou realitu. Objem cestujících na trase Ostrava - Praha se dramatickým způsobem nemění.
A měnit ani nebude. Protože ne každej jede jen z Prahy do měst, kde staví tyto vlaky z tohoto století a ne každej je ochotnej se táhnout na nádraží, pak jet muzejním kouskem ČD do Prahy, tam si přestoupit a jet vlakem kteréhokoliv dopravce třeba do té Ostravy či Olomouce či naopak a pak se zase táhnout z nádraží. To pokud může, jede autem a já ho chápu.
Navíc pokud jede ženská s malým dítětem v kočárku, tak mimo Leoše jsou oba dopravci nekomfortní, u RJ je alespoň snaha 50 kilové stevardky nějak pomoc, u ČD nikdo takoví ani není.
Dokud nebudou vlaky z tohoto století všude okolo, tak ten zájem moc stoupat nebude. Praha, Ostrava i Olomouc jsou pořád stejně velký, Londýn se z nich přes noc co se počtu obyvatel týče nestal.
Na provozní ztrátě RJ se podílí i skutečnost, že při deseti vozech se tahá jeden zbytečně (cca 50 tun = spotřeba cca 1300 kWh pro cestu z Prahy na "Ostravsko" a zpátky u jednoho vlaku), protože v běžných vozech, které nejen ČD, ale i další dopravci obsazují cestujícími, se místo sedadel udělal "servisní oddíl", někde jsou vybourána až 3 kupé ... to znamená minus 18 míst ...
No to je ale snad pro cestujícího zákazníka plus, nebo ne? Leo Expres šel cestou úspor na energii i poplatcích za použití kolejí, a kde je jeho ziskovost?
"Zvláště když jezdí část spojů jen se čtyřmi vozy,“ domnívá se Radim Jančura.
Hahaha, nebyl to právě Jančura, co v rozhoru na idnes kritizoval ČD, že neodpojují vozy mimo špičku aby nepřevážely jen vzduch? Teď mu pro změnu vadí že to u některých spojů mimo špičku v určitých dnech dělají a snižují si tak náklady. Nehledě na to, jaké typy vozů tam nasazují, protože ta 4 vozová souprava ČD má stejnou kapacitu jako 5-6 vozové mimošpičkové soupravy RJ. Kdo pak má asi menší náklady...
Můžete to prosím najít? Vzpomínám si naopak na vyjádření ČD, že Jančura jezdí s příliš krátkými vlaky:)