Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejen dálnice. Německo plánuje od roku 2016 zpoplatnit všechny cesty

Zahraniční řidiči osobních aut by měli od roku 2016 platit za využívání všech německých silnic. Roční známka by měla stát průměrně 88 eur, tedy kolem 2 400 korun. Konkrétní cena se bude lišit podle stáří vozu a objemu motoru. Na tiskové konferenci v Berlíně to v pondělí řekl ministr dopravy Alexander Dobrindt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I62v97o 64C70h97u25d91o79b28a 9760376421674

to budu platit i na kole?

0/0
12.7.2014 10:06

P38e54t75r 89M74i45c86h19a55l 2550674131172

Němce celkem chápu. Oni byli dosud jediní, kde osobní auta neplatila za dálnice. Ovšem chtít zpoplatnit všechny silnice je celkem uhozené (a pevně doufám, že to nenapadne Slovince s jejich zlodějskou cenou za týdenní dálniční známku). Na druhou stranu by bylo mnohem vhodnější sjednotit systém platby za dálnice v celé EU, aby pak člověk neměl zalepené celé přední okno známkami. Otázkou je cena. Možná úplně nejlepší a nespravedlivější řešení by bylo zvýšit spotřební daň z paliv o pevnou částku (dejme tomu o 5 CZK na litr) a tyto peníze odvádět přímo do nějakého dopravního fondu. Řidič osobního auta s nájezdem 10 tisíc km a spotřebou kolem 6 litrů by tak ročně zaplatil nějaké tři tisíce a mohl by využívat dálniční síť v celé EU bez nutnosti zalepit si okno.

.............

No jo, ale to by zase Slovinci brečeli, že jim turisti cestující k moři ojíždí dálnice a netankují u nich.

0/0
9.7.2014 13:55

J10a25n 87K58o19n22v61a56l73i25n43k68a 5330851681225

Za německé dálnice a silnice klidně budu platit, nejezdím tam často a desetidenní známka nebude za nějakou raketu. Jako diskriminační mi přijde to rozdělení podle objemu motoru a stáří. Proč bych měl se starším třílitrem platit víc než nějaký hejhula s novou fábkou s motorem z mixéru? To je diskriminační. Jako kdyby tlustí a staří lidé platili více při cestě autobusem.  A jako další blbost se mi jeví ten povyk z Rakouska a Holandska. 88 Eur není pro Rakušany či Holanďany zdaleka tolik jako pro nás. Shrnuto a podtrženo, vítám to, že Němci hájí své zájmy a doufám, že si je obhájí proti zvůli EU. RvEU

0/0
9.7.2014 8:47

L96u70c67i28a96n 26P36a27p27a32z66i87a81n 5534527181135

Podobně zpoplatňuje Rumunsko a Bulharsko. Do stejné ligy se chce nyní přidat i Německo. EU by měla rozhodnout, zda si takové separování přeje nebo ne, protože jsme občané EU a v rámci EU bychom se měli moci pohybovat bez dalších dodatečných poplatků. Zvláště v pohraničí to působí velmi rušivě... třeba na maďarsko-rumunské hranici, kdy maďarské auto ze sousední obce jede do sousední rumunské obce a už si má koupit povolení, že může jet po rumunské polní cestě. To samé chce udělat nyní Německo a nyní vidíme, že je to blbost na druhou. Proč EU od samého počátku toto nezarazilo, je to proti duchu všech dohod, na základě kterých má EU fungovat pro lidi. Odtržení EU od zájmu jeho obyvatel je čím dál markantnější a pak se nemůžeme divit, že občané EU mají vedení EU plné zuby. Změňme to! Proč dálnice nemají jednotnou EU  vinětu v rámci EU?

+1/0
9.7.2014 8:40

J93i17ř91í 63K39o27c28u29r16e80k 6795594555158

Často se říká, že úplně celý svět je zabetonovaný, dálnice ubírá obrovské plochy ... Tak i to spočítáme. Plánovaný stav je něco přes 1000 km. Šířka 4 pruhu je 27,5 m, zaokrouhlíme na 30 m a plochu pod mostem a nad tunelem budeme pro zjednodušení uvažovat jako "vybetonovanou".  Tedy plánovaná plocha všech dálnic je 30 km2, což vypadá jako úděsné číslo dokud se nedozvíme, že plocha ČR je 78 867 km2. Vyjádřeno v %: 0,38

Pro představu: Vypijte 0,38 litru - bez problému, že? Tak a teď ještě  99,62 litru aby vana byla prázná a tvrzení nahoře platilo.

Ano jistě milovníci polpotových teorií budou řvát že i metr silnice je příliš a celodřevěná motyka (aka zahnutý klacek) má být nejvyšší technologií, abychom neubližovali při těžbě železa na motyku kovovou a nepálil stromy pro dřevěné uhlí k jejímu vykování. Ovšem jestli za to stojí povraždit asi 3 miliony obyvatel ČR během jediné zimy, což by byl velmi nejistý následek?

+1/0
9.7.2014 2:11

L21a11d49i42s58l95a45v 88S13o98k61o41l 1910892935682

Chyba v řádu. Kdyby to bylo 0,38% tak bych řval.

0/0
10.7.2014 6:50

J91i70ř89í 60N30o90v60o30t42n41y 2498981763209

Proboha, není normální platit extra poplatek za dálnice a to kdekoliv. S tím bychom se neměli smířit a přijmout toto jako normu. Z provozu aut se odvádí peněz dost jinými daněmi . Ten ministr  by se měl stát obětí atentátu.Rv

+1/−5
8.7.2014 19:24

M54i46r66o75s61l76a80v 14Z20i58k16m58u28n87d 7649773844363

Nechápu co se EU nelíbí. EU prosazuje stejné podmínky pro všechny typy dopravy. Pokud dopravce  v železniční dopravě platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, pak musí být analogický poplatek za použití dopravní cesty vybírán i od všech dopravců na silnici. Dopravcem je v tomto případě každý vlastník silničního vozidla, jak automobilu, tak motocyklu ... Německý postup je správný. Pokud je v tuzemsku vnitřní dluh na silnicích cca jeden bilion, pak se musí peníze získat tak, že všichni budou platit tzv. silniční daň, která by měla být nazvána poplatek za použití dopravní cesty a bude ho platit i cizinec ...

Kdo jede dálkovým busem, tak v ceně jízdenky platí "silniční daň" zaplacenou dopravcem, tudíž je správné, aby takovýto poplatek platil i vlastník osobního vozidla, dosud od silniční daně osvobozeného.

Ročně by se tak dalo získat nejméně 40 miliard na opravy a údržbu silnic ...

+2/−5
8.7.2014 18:27

J22i22ř87í 87K65o53c89u19r87e21k 6255644945898

A spotřební daň z paliva je prosím co? Já měl za to, že jde o zdanění ujetých kilometrů (dle rozežranosti každého vozidla). A těch 40 miliard se na spotřební dani (+ DPH ze spotřební daně) vybere ... víc než dvakrát. Jenom se ty peníze nevracejí do silnic ale je s nima ucpávána (doslova!) huba těm, kteří pracovat můžou, ale nechcou a nikdy tak nečinili. A kolikrát jsou to podporoví turisti - nastěhují se tam, kde dostanou nejvyšší dávky. V Kanadě z toho byl taky problém...

Proč kvůli tomu vymýšlet další šílený byrokratický aparát, který nejenom že bude něco stát, ale s nutností všelijakých registrací bude člověku znepříjemňovat život. Přitom nejednodušší řešení už tady máme. Ano "utíkají" z něj peníze za provoz elektromobilů, ale kolik tato ztráta dělá a jeslti se vůbec vyplatí kvůli této ztrátě zavádět nový úřad. Abychom neměli náklady 1000 Kč na vybrání 50Kč poplatku.

+3/−1
9.7.2014 1:52

M35i88r16o94s34l24a42v 91Z21i66k78m11u23n41d 7429423774623

Spotřební daň z PHM platí provozovatel lodní dopravy, provozovatel drážní dopravy, uživatel zahradního traktůrku, uživatel dřevorubecké pily, aniž by měli cokoli společného s pozemními komunikacemi.

Spotřební daň z PHM, stejně tak jako z alkoholu nebo tabákových výrobků je fiskální daň, z níž je financováno školství, kultura, policie apod.

Jestliže za vozidla podnikatelů se platí silniční daň, jsou tito vlastníci diskriminováni vůči vozidlům nepodnikatelů, kteří neplatí. Pak se ovšem jak platiči, tak neplatiči nemohou divit, že česká silniční síť je v bídném stavu. Za denní podíl roční dálniční známky (4,10 Kč) si na dálnici (jinde) nekoupíte ani kelímek vody bez bublinek ...

Vybrání tohoto poplatku je technicky  snadné, stačilo by jej spojit s placením ročního povinného ručení a kdo nebude mít na vozidle příslušnou známku, tak bude jasné, že nemá uzavřené pojistné ručení ... u cizinců lze stanovit, že mohou bez známky dojet akorát do první obce za státní hranicí, poplatkové známky mohou prodávat i automaty ...

0/0
9.7.2014 12:29

L63u71c47i97a42n 58P78a20p17a85z70i25a98n 5434517631375

To se řeší již poplatky za auto, spotřební daní i daní obecně. Není třeba dalších poplatků. Je to pak nepřehledná džungle.

0/0
9.7.2014 8:42

L61u75c71i89a12n 25P78a30p76a31z85i52a75n 5764547771475

Celý systém v EU je chybně nastaven. Silniční síť by měla být hrazena z daní a tudíž další dodatečné výběry by se již konat pro osobní auta neměla. Pokud by se snad dálnice měly platit, pak v rámci jednotné EU známky, protože kvůli několika km dálnic třeba do Vídně nebo do Karlových Varů z Německa pochopitelně nikdo nechce platit takové horentní sumy.

0/0
8.7.2014 18:11

J11a41n 27K87u89t73m46a55n 9134359150

Já bych to bral, jako impuls řešit dopravní síť, v rámci celé EU. Proč mít deset systému, když stačí jeden (přece jenom jsem všichni lidi), anebo každý za sebe, zrušit EU (jsem přece každý jiný) ;-)

0/0
8.7.2014 17:44

L49u50k78á67š 71B77r15a79n11d90e72j69s 2323285211801

S placením dálničních známek za jejich Autobahny i Autobahänlichestrassen problém nemám. Jen bych uvítal Maďarský systém známek bez nutnosti lepit co pořád něco na sklo, ale ten bych ostatně uvítal i u nás. Nápadu zpoplatnit vše ale příliš nerozumím - kamiony už platí za dálnice nyní, takže žádný nový problém s nimi nenastane, většina řidičů osobáků si těch 88,- EUR/rok či poměrnou část  klidně zaplatí, takže na "okresky" se přesune pár osobáků navíc, pokud vůbec...

0/−2
8.7.2014 17:18

K56a33r63e20l 93N70e31č94a49s 5313209730840

V USA se platí pomalu u každého mostku.Komfortní cestování halt něco stojí a 2 nebo 3 tisíce pro někoho,kdo jezdí do Němec pravidelně je adekvátní roční cena.Vzhledem k vybetonované planetě a přízračných kolon automobilů je každé zdražení těchto věcí jen přínosem.Sám jsem jezdil a jezdím po Evropě vlakem a je to příjemné.Automobilisté už jezdí pozvolna autem i na wc.I zdražení pohoných hmot pro soukromé učely není od věci.:-)

+1/−2
8.7.2014 17:10

J97i53ř56í 21K53o24c37u79r16e83k 6145974495978

V USA nemají spotřební daň z paliva ve výši  a celkové zdanění paliva 40-50 % z koncové ceny u pumpy. To je zásadní rozdíl.

+2/0
9.7.2014 1:56

J45a20n 67V57a64v71ř61í64č97e78k 2707945551794

A po Sněhurce bude následovat další,

o Volném pohybu osob a zboží v rámci EU.

+1/0
8.7.2014 15:05

M57i72l31o56s 93H16o26n92z29i23k 9219740956532

Doufám,že naše vláda bude reagovat a zpoplatní od roku 2016 všechny cesty pro cizince.!!!!!!

+1/0
8.7.2014 12:53

J76a27n 79P15a94v30e32l58k39a 3627621184231

To německé zpoplatnění je částečně právě reakce na to naše.

0/0
8.7.2014 13:40

J45a87n 57Z41a82j29a81c 2109575219812

Pro lidi, co tu protestujou a krici, jak by jim to vratili... Simvas, vy mate nejake pravo vyuzivat zdarma dalnice nebo i silnice ciziho statu? On ma nejaky cizi stat povinnost vam cokoli zdarma poskytovat?

Klasicka ceska zaprdenost, presvedceni o svych pravech a vyjimecnosti... a nenavist k Nemcum. Achjo.

+4/−5
8.7.2014 12:29
Foto

J51a54r90m29i27l48a 43Z53e96n64g20e31r 5610903883597

Ziji v Nemecku a jezdim nemeckym autem, takze me osobne by se to - podle planu - zrejme nedotklo, samozrejme rodice, kteri za mnou pravidelne jezdi, by museli koupit rocni znamku a museli za to platit jako kazdy jiny. Jsou toho jiz dva dny plne zpravy, Dobrindt si to ale zcela jiste predstavuje jako Hurvinek valku. Podle jeho planu by to Nemcum bylo ciste teoreticky jedno, platime takove dane, ze zu nas celkem nic moc nerozhodi, nemyslim si ale, ze okolnim osusedum se to bude libit. Brala bych vse s rezervou, protoze navrh zakona je jedna vec, jeho "projiti" Bundestagem je jina vec - a i pak budem mit na krku sousedy u Evropskeho soudu nebo jinde ... a tak si myslim, ze porekadlo "zadna polevka se  neji tak horka, jak se uvari" tentokrat bude platit dvojnasobne. :-/

0/−1
8.7.2014 10:59

I59v35a23n91a 92N41o96v13a56k40o64v78a 2902762719752

Taky neskacu radosti, mam dve decka s holandskou SPZ a k hranicim 10 km.

0/0
8.7.2014 13:36

V69l68a33d52a 74S41i38m21o24n28i63k 3259803763365

Pokud někoho zruinuje 88€ jako další náklad k autu, pak něco as není úplně v pořádku

+1/−1
8.7.2014 21:29

I79v91a39n31a 49N32o96v88a58k23o93v26a 2692172779732

Nezruinuje, jen je to na tech par kilometru parkrat do roka skoda penez.

0/0
8.7.2014 21:53

L15a87d48i54s91l31a65v 17S83o92k83o80l 1770232435862

Desetidenní to správní...

0/0
10.7.2014 6:53

L75a63d38i98s98l46a50v 36S46o70k43o92l 1610462225512

Spraví. T9...

0/0
10.7.2014 6:54

M17a50r88t20i92n 38R80ů87ž69i73č23k64a 9384221188799

zpoplatnění silnic bez nutnosti stavět brány na mýto a bez možnosti to objet - to je v základu celkem dobré

ono se část na silnice vybere za daň z pohoných hmot, ale pokud nakoupí řidič za hranicemi, tak to neošetří

+1/−1
8.7.2014 10:57

J98a60n 39S93t53e48h74l15i50k 9975287546601

Spíše je duležité zpoplatnit kamiony. Ty nejvíce ničí silnice. Někde jsem četl že jeden kamion je jako když projede 16000 osobáku!

+1/0
8.7.2014 10:38

J31i23ř32í 56K71o38c70u72r53e76k 6825354575218

Hmm, psát jste se naučil, to je vidět. Akorát nechápu, proč chcete "objevovat ameriku", kamiony jsou poplatněné už pár let. A stane se jenom jedna jediná věc: Dražší doprava se promítne do ceny zboží.

Ale pokud chcete firmy komplet vyhnat do Asie, prosím. Pořádným zpoplatněním dopravy zajitíte to, že doprava existovat přestane. Tedy zboží se od výrobce k zákazníkovi nedostane. Zakázaník nezaplatí a firma zkrachuje, lidi půjdou na dlažbu a jsem zvědavý z čeho pak budou "ekologické" "neziskovy" žít. Asi půjdou krást, protože k motyce se moc nemají. Leda tak po polpotovsku ke kalachu.

0/0
9.7.2014 1:33

J39i71n36d70ř18i57c35h 23Š61k85o82p56e63k 4115241140515

to je blbost. Pokud zdražím dopravu, bude logicky dražší zboží i z Ásie

0/0
9.7.2014 6:58

D39a62n42i18e52l 10S42y81r50o78v18ý 4364165629215

Tak doufám, že to z naší strany bude nastaveno recipročně. Každá kačka, která se vybere od cizinců bude pro naši silniční síť dobrá. Ovšem pouze pokud ji český úředník nepřepošle například do fondu na opravy vybydlených panelových domů našimi nepřizpůsobivými.

+2/0
8.7.2014 10:25

P27e90t63r 75B77a70u57e46r 9120955107699

Rakušáci se cítí být diskriminováni??? Ze všech národností potkávám v Německu Rakušáky nejmíň. A sám se cítím být Rakušákem diskriminován, když dám za krátkou rakoskou známku 8,5 €, pak za průjezd Brenneru dalších 8,5 € a všude mají max 130km/h. Rakušáci ať jdou do prčic... Platím českou dálniční známku, zaplatím i Německou. Němcům bych těch 90 - 100 € klidně dal. Ty dálnice a silnice za to stojí, ikdyž tam jsou taky stavby, kolony a omezení, občas a jen někde..

+3/0
8.7.2014 9:28

V69l88a81d17i70s38l71a40v 94A94d77a30m29e36c 2375358171558

Ale když už je ta EU a úředníci v Bruselu, tak proč nevymyslí třeba stejnou spotřební daň na palivo a mají peněz dostatek. Při ujetých 10 000km za rok a to není tak moc spálím kupříkladu 800 litrů paliva a ve spotřební daní odevzdám 12000 Kč. Tak co všichni špekulují o dálničních známkách a jiných platbách, stačí jen sjednoti toto.

0/0
8.7.2014 9:27

M14i34c78h30a45e45l 20C60h38a73r67v14á95t 9169558983712

A ten stát ty silnice finacuje z čeho? Z darů státních úředníků? Já si vždy myslel, že z daní, které musí (nejen)občané toho kterého státu zaplatit.:-/

+1/0
8.7.2014 9:09

J22i61ř96í 11K65r77a89m79p32l 4946844546576

zase ten objem motoru. Jestli jim jde o emise, tak rozdil mezi maloobjemovym velkoobjemovym motorem neni nijak velky. Je to jen podfuk na uredniky EU, ktery vyzaduji snizeni emisi. V realnem provozu spotrebuje a vyprodukuje maloobjemovy motor temer to same co vetsi motor.

Je to stejna blamaz jak bio paliva

+1/−1
8.7.2014 8:41

M44a29r20t93i50n 95R45ů89ž67i45č71k60a 9764431668369

vysvětlíš mi to?

velký motor má větší spotřebu a tím i více spalin ne?

+1/−3
8.7.2014 8:59

P89e80t24r 73B36a65u23e55r 9570125687119

Není pravda. Například s mým stylem jízdy v ubohé 1,2 TSI spálím víc benzínu než v 1,6 TDI. Objem je dnes naprosto nesmyslný ukazatel..

+1/0
8.7.2014 9:29

P39e64t22r 24B74a82u25e33r 9830855217159

Pochopitelně než nafty v 1,6 TDI :-)

0/0
8.7.2014 9:29

M13a36r32t92i60n 38R14ů10ž56i23č94k15a 9144401838189

takže poplatek za styl jízdy? :)

dobrý, ale radši to neříkej nahlas, aby se toho někdo nechytil

0/0
8.7.2014 9:53

P63e95t47r 91B92a75u87e38r 9800585457129

Jen jsem tím chtěl poukázat na to, že objem je zavádějící a nesměrodatný. V dnešní době určitě..

+1/−1
8.7.2014 10:19

M59a51r13t15i93n 12R68ů33ž38i90č62k95a 9734631108829

ale škodovka asi spálí méně než velký teréňák i kdyby jezdila brzda plyn

objem musí mít vliv ... a stáří také ... to je logický pohled ... 1.1 a dvoulitr msuí být poznat

je tu nějaký odborník, který by to vysvětlil

+2/−1
8.7.2014 10:54

P50e27t19r 70B52a40u24e30r 9880735227209

Pak se tedy nabízí otázka, kolik se vlastně bude platit například za 3.0 TDI, který v nových autech po dálnici jezdí i za cca 8,5 l/100km..

0/0
8.7.2014 11:12

J59o43s63e79f 79T68r97ö95g71l 8919982196376

Odborník nejsem, ale hlavní faktor spotřeby je určitě hmotnost auta.Volnoběžná spotřeba je u moderních motorů prakticky zanedbatelná (pokud nesrovnáváme osobák a dieslovou lokomotivu, ale právě ty 1,2 vers. 1,6 apod.)

0/0
9.7.2014 0:50

P24e84t34r 15K84o94v29a22ř86í55k 1391413369407

To není jako u nás - když v Německu vznikne nějaký návrh, má to hlavu a patu. Tento systém mi přijde dobrý a mělo by to tak být všude. Ač jsem zdánlivě jako řidič sám proti sobě, rád bych si připlatil za takový systém i u nás, který by znamenal odstranění kamionů z okresek.

+2/−3
8.7.2014 8:38

M16a20r87t84i15n 38R55ů22ž78i57č98k26a 9924941128859

to znamená, že bys na autě měl známku z každého státu v okolí (to by byl výhled? :) )

jako dostat velká auta z okresek by bylo super!

0/0
8.7.2014 9:02

P78a34v20e61l 24M25a39t94o83u87š26e89k 5470557188504

Platit za používání všech silnic by se mělo všude, bezplatné používání silnic trochu zavání tolik nenáviděným "komunismem" (který zrovna v této věci většině lidí vyhovuje). Když půjdu do obchodu nebo do restaurace, v ceně jistě budou zakalkulovány mj. jejich provozní náklady. Když vlezu do veřejného dopravního prostředku, bude v ceně jízdného opět zakalkulováno i použití dopravní cesty. Jen používání silnic je prakticky v plné výši dotováno státem. Přitom je to zboží jako každé jiné. Stále někde čtu, kolik musí stát dávat na provozování železniční dopravy, ale dočtu se někde, kolik tentýž stát cpe do silnic? Přitom i ten nejnáruživější motorista jich využívá prakticky jen zanedbatelné procento; zbytek dotuje ze svých daní, aniž by je využil. Když někdo "musí" jezdit po silnicích, ať si ten luxus platí ze svého. Ten, kdo ujede 5 km denně nebo týdně, platbu téměř nepocítí; když někdo musí hltat kilometry silnic i ve svém volném čase a nejezdí jich stovky za den, ať platí.

+2/−3
8.7.2014 8:26

V48l42a66d88i61s13l24a14v 98A68d71a55m57e85c 2785358261848

1) Právě jste na sebe prozradil, že jste silně pravicově zaměřen. 

2) Vy jste si nevšimnul, že každý řidič platí 15 Kč spotřební dani z benzínu že?

+2/0
8.7.2014 9:20

P69a59v16e26l 78M91a93t58o88u30š49e38k 5320407118894

Nevšiml, benzín takřka nekupuji a asi bych ani nepoznal, kam jde 15 Kč z jeho ceny. Pokud vy to víte, asi máte opravdu velmi dobrý ekonomický přehled. Gratuluji.

+1/−2
8.7.2014 9:25

V74l53a62d44i95s26l31a95v 57A25d56a67m48e36c 2125478631308

No vydíte jak jsem vás poučil, teď můžete být naprosto klídný.

0/0
8.7.2014 9:35

M69a47r89t41i26n 87R96ů67ž54i34č82k58a 9394491258559

au

+1/0
8.7.2014 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.