Diskuze
Nejen dálnice. Německo plánuje od roku 2016 zpoplatnit všechny cesty
Děkujeme za pochopení.
P86e72t30r 66M22i48c29h64a72l
Němce celkem chápu. Oni byli dosud jediní, kde osobní auta neplatila za dálnice. Ovšem chtít zpoplatnit všechny silnice je celkem uhozené (a pevně doufám, že to nenapadne Slovince s jejich zlodějskou cenou za týdenní dálniční známku). Na druhou stranu by bylo mnohem vhodnější sjednotit systém platby za dálnice v celé EU, aby pak člověk neměl zalepené celé přední okno známkami. Otázkou je cena. Možná úplně nejlepší a nespravedlivější řešení by bylo zvýšit spotřební daň z paliv o pevnou částku (dejme tomu o 5 CZK na litr) a tyto peníze odvádět přímo do nějakého dopravního fondu. Řidič osobního auta s nájezdem 10 tisíc km a spotřebou kolem 6 litrů by tak ročně zaplatil nějaké tři tisíce a mohl by využívat dálniční síť v celé EU bez nutnosti zalepit si okno.
.............
No jo, ale to by zase Slovinci brečeli, že jim turisti cestující k moři ojíždí dálnice a netankují u nich.
J44a13n 63K65o20n42v77a68l91i92n76k10a
Za německé dálnice a silnice klidně budu platit, nejezdím tam často a desetidenní známka nebude za nějakou raketu. Jako diskriminační mi přijde to rozdělení podle objemu motoru a stáří. Proč bych měl se starším třílitrem platit víc než nějaký hejhula s novou fábkou s motorem z mixéru? To je diskriminační. Jako kdyby tlustí a staří lidé platili více při cestě autobusem. A jako další blbost se mi jeví ten povyk z Rakouska a Holandska. 88 Eur není pro Rakušany či Holanďany zdaleka tolik jako pro nás. Shrnuto a podtrženo, vítám to, že Němci hájí své zájmy a doufám, že si je obhájí proti zvůli EU.
L32u17c59i67a82n 34P45a21p89a13z90i28a36n
Podobně zpoplatňuje Rumunsko a Bulharsko. Do stejné ligy se chce nyní přidat i Německo. EU by měla rozhodnout, zda si takové separování přeje nebo ne, protože jsme občané EU a v rámci EU bychom se měli moci pohybovat bez dalších dodatečných poplatků. Zvláště v pohraničí to působí velmi rušivě... třeba na maďarsko-rumunské hranici, kdy maďarské auto ze sousední obce jede do sousední rumunské obce a už si má koupit povolení, že může jet po rumunské polní cestě. To samé chce udělat nyní Německo a nyní vidíme, že je to blbost na druhou. Proč EU od samého počátku toto nezarazilo, je to proti duchu všech dohod, na základě kterých má EU fungovat pro lidi. Odtržení EU od zájmu jeho obyvatel je čím dál markantnější a pak se nemůžeme divit, že občané EU mají vedení EU plné zuby. Změňme to! Proč dálnice nemají jednotnou EU vinětu v rámci EU?
J39i29ř28í 75K47o94c62u97r38e75k
Často se říká, že úplně celý svět je zabetonovaný, dálnice ubírá obrovské plochy ... Tak i to spočítáme. Plánovaný stav je něco přes 1000 km. Šířka 4 pruhu je 27,5 m, zaokrouhlíme na 30 m a plochu pod mostem a nad tunelem budeme pro zjednodušení uvažovat jako "vybetonovanou". Tedy plánovaná plocha všech dálnic je 30 km2, což vypadá jako úděsné číslo dokud se nedozvíme, že plocha ČR je 78 867 km2. Vyjádřeno v %: 0,38
Pro představu: Vypijte 0,38 litru - bez problému, že? Tak a teď ještě 99,62 litru aby vana byla prázná a tvrzení nahoře platilo.
Ano jistě milovníci polpotových teorií budou řvát že i metr silnice je příliš a celodřevěná motyka (aka zahnutý klacek) má být nejvyšší technologií, abychom neubližovali při těžbě železa na motyku kovovou a nepálil stromy pro dřevěné uhlí k jejímu vykování. Ovšem jestli za to stojí povraždit asi 3 miliony obyvatel ČR během jediné zimy, což by byl velmi nejistý následek?
L97a40d71i97s43l81a95v 54S41o85k50o23l
Chyba v řádu. Kdyby to bylo 0,38% tak bych řval.
J17i53ř65í 93N29o60v81o41t21n45y
Proboha, není normální platit extra poplatek za dálnice a to kdekoliv. S tím bychom se neměli smířit a přijmout toto jako normu. Z provozu aut se odvádí peněz dost jinými daněmi . Ten ministr by se měl stát obětí atentátu.
M39i79r23o58s92l54a96v 23Z12i93k40m29u68n51d
Nechápu co se EU nelíbí. EU prosazuje stejné podmínky pro všechny typy dopravy. Pokud dopravce v železniční dopravě platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, pak musí být analogický poplatek za použití dopravní cesty vybírán i od všech dopravců na silnici. Dopravcem je v tomto případě každý vlastník silničního vozidla, jak automobilu, tak motocyklu ... Německý postup je správný. Pokud je v tuzemsku vnitřní dluh na silnicích cca jeden bilion, pak se musí peníze získat tak, že všichni budou platit tzv. silniční daň, která by měla být nazvána poplatek za použití dopravní cesty a bude ho platit i cizinec ...
Kdo jede dálkovým busem, tak v ceně jízdenky platí "silniční daň" zaplacenou dopravcem, tudíž je správné, aby takovýto poplatek platil i vlastník osobního vozidla, dosud od silniční daně osvobozeného.
Ročně by se tak dalo získat nejméně 40 miliard na opravy a údržbu silnic ...
J46i77ř17í 16K46o85c49u88r15e21k
A spotřební daň z paliva je prosím co? Já měl za to, že jde o zdanění ujetých kilometrů (dle rozežranosti každého vozidla). A těch 40 miliard se na spotřební dani (+ DPH ze spotřební daně) vybere ... víc než dvakrát. Jenom se ty peníze nevracejí do silnic ale je s nima ucpávána (doslova!) huba těm, kteří pracovat můžou, ale nechcou a nikdy tak nečinili. A kolikrát jsou to podporoví turisti - nastěhují se tam, kde dostanou nejvyšší dávky. V Kanadě z toho byl taky problém...
Proč kvůli tomu vymýšlet další šílený byrokratický aparát, který nejenom že bude něco stát, ale s nutností všelijakých registrací bude člověku znepříjemňovat život. Přitom nejednodušší řešení už tady máme. Ano "utíkají" z něj peníze za provoz elektromobilů, ale kolik tato ztráta dělá a jeslti se vůbec vyplatí kvůli této ztrátě zavádět nový úřad. Abychom neměli náklady 1000 Kč na vybrání 50Kč poplatku.
L31u80c11i43a46n 55P43a27p62a11z90i84a83n
Celý systém v EU je chybně nastaven. Silniční síť by měla být hrazena z daní a tudíž další dodatečné výběry by se již konat pro osobní auta neměla. Pokud by se snad dálnice měly platit, pak v rámci jednotné EU známky, protože kvůli několika km dálnic třeba do Vídně nebo do Karlových Varů z Německa pochopitelně nikdo nechce platit takové horentní sumy.
J51a56n 27K83u55t81m86a84n
Já bych to bral, jako impuls řešit dopravní síť, v rámci celé EU. Proč mít deset systému, když stačí jeden (přece jenom jsem všichni lidi), anebo každý za sebe, zrušit EU (jsem přece každý jiný)
L24u40k82á82š 74B34r74a59n89d90e17j46s
S placením dálničních známek za jejich Autobahny i Autobahänlichestrassen problém nemám. Jen bych uvítal Maďarský systém známek bez nutnosti lepit co pořád něco na sklo, ale ten bych ostatně uvítal i u nás. Nápadu zpoplatnit vše ale příliš nerozumím - kamiony už platí za dálnice nyní, takže žádný nový problém s nimi nenastane, většina řidičů osobáků si těch 88,- EUR/rok či poměrnou část klidně zaplatí, takže na "okresky" se přesune pár osobáků navíc, pokud vůbec...
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny
Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...
OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka
Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....
Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let
Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...
Stávka zažehnána. Aerolinky Lufthansa se dohodly s odbory na mzdách
Německé aerolinky Lufthansa a odbory Verdi se dohodly na nových mzdových a pracovních podmínkách...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!