Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestovky už nepojistíme, hrozí pojišťovny kvůli novému zákonu

Českým cestovním kancelářím hrozí, že od příštího roku je nebude mít kdo pojistit proti úpadku, jak to vyžaduje zákon. Pětici tuzemských pojišťoven, které takovou službu nabízí, se totiž nelíbí chystaná změna zákona a chtějí v případě jeho schválení stomilionový trh zcela opustit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26i92k21t63o20r 32Š18e21d22i98v75ý 8616481790536

Podstatně logičtější by bylo, kdyby pojistku podle svého uvážení uzavíral klient.

+2/−1
9.7.2014 8:53

J26i37n41d80ř31i15c64h 38Š58k33o87p48e74k 4255361480785

jasně, já se budu pojišťovat na to, zda mě obchodní partner dodrží plnění dle smlouvy. Za chvíli se budu pojišťovat při koupi auta (proti vadám vozu), při rekostrukci baráku (zda firma provede vše a řádně) ;-D

+1/0
9.7.2014 9:00

V72i71k42t29o16r 38Š84e85d90i81v72ý 8546641920336

Proč ne? Někdo se spolehne na ochranu ze zákona - tedy že smluvní partner je povinen splnit svou část dohody - a akceptuje např. riziko insolvence, někdo se bude chtít zajistit i pro takový případ. 

-

(Kdo Vám co dá dnes, když dodavatel stavbu odflákne a pak zkrachuje?)

0/−1
9.7.2014 9:05

J42i90n73d19ř64i87c40h 11Š61k64o61p40e32k 4835431950845

při stavbě si to musím hlídat (sám , formou TDI). Na záruku nespoléhat, šlapat po firmě během stavby

0/0
9.7.2014 9:34
Foto

V96o87j76t47ě34c19h 98V55o93p39a32ř90i82l 2924396646150

Záruka jde na vrub toho kterého výrobce, případně prodejce. Firmy, které vyrábí kvalitně či prodávají kvalitní zboží, nemusí vynakládat další prostředky na servis zmetků.  Vybrat si kvalitní firmu je pak na vás, pokud krachne, nedostanete automaticky nic.

V případě cestovek ovšem i když se CK chová zodpovědně, stále musí být pojištěna a klient je nucen si za toto pojištění připlatit.

0/0
9.7.2014 9:40

J82i50n27d83ř89i42c69h 79Š63k53o97p62e12k 4575851870945

záruka je k ničemu, v dnešní době firma dnes je a příští měsíc neexistuje

0/0
9.7.2014 11:29

L67u15c55i93a66n 63P20a18p92a10z78i70a80n 5674117661775

Tak nepojistí. Svět se kvůli tomu nezastaví.

+2/0
9.7.2014 8:34

V59i55k66t74o16r 55Š16e66d69i65v10ý 8926911800466

A cestovky budou muset zavřít. Všechny.

0/0
9.7.2014 8:47

J12i87n35d34ř18i21c25h 85Š17k75o96p41e90k 4195821840965

tomu nevěřím. Vzrostou ceny a pojede se dál

+1/0
9.7.2014 9:00

V94i34k96t39o31r 29Š61e58d48i37v96ý 8976191240116

Když pojišťovna nepojistí, nesmí cestovka prodávat.

0/0
9.7.2014 9:01

J29i41n67d91ř42i76c58h 66Š43k69o58p97e18k 4235251570865

ano, to je pravda. Ale pojišťovna si nenechá ujít možnost vydělat. Takže ve finále pojistí, i když je otázkou za kolik

+1/0
9.7.2014 9:16

J80a13k97u67b 82S16t80r67n72a74d 9686820285860

Nevím, jestli se jedná o omyl pan Síkora (výkonný ředitel České asociace pojišťoven), nebo jen neinformovanost pana Sůry (autor článku), ale zákon o pojišťovnictví již nic neukládá. On totiž již neplatí! Oblast pojišťovnictví od 1.1.2014 reguluje NOZ. Bylo by asi dobré článek v tomto smyslu upravit.

A pokud jde o vlastní téma a zejména o následnou diskusi, je zjevné, že se slovo pojišťovna v českém prostředí považuje skoro za nadávku a pojišťovna je vždy zlá, nenažraná a měla by dělat, o čem jsou klienti přesvědčeni, že je to tak správné. Ale pojišťovna není charitativní organizace. Jejím účelem je generovat zisk. Jakkoliv to zní drsně, je to tak. A pokud má některý z níže diskutujících pocit, že je to jinde jinak, tak se hluboce mílí!!! I zahraniční pojišťovny chtějí především vydělat.

Druhá věc je, co zákon ukládá či neukládá pojišťovnám dělat. Moc by mě zajímalo, jak by se ti z vás, kteří nadávají, jak pojišťovny "drbou" klienty, tvářili na to, že by zákon např. ukládal třeba pekařům, aby prodali zákazníkovi rohlík a když bude mít ještě hlad, aby mu zdarma musí dát druhý, pak třetí, pak patnáctý. Myslím si, že by pekaři rychle svoje pekárny zavřeli. A stejné je to i s pojišťovnami. Prostě nemohou ručit bez limitu.

+5/0
9.7.2014 7:54

M97o60n94i22k58a 50K89o51n29e46c66n63a 7693711301524

Co chcete po politicich smyslejicich levicove. Staci se podivat na Slovensko, kde chteji mit vlaky zadarmo, to jim tam budou zamestnanci take pracovat zadarmo, vlaky jezdit na vzduch? Je to nesmysl, nic neni zadarmo, vsechno neco stoji, jak pisete vyse. Bohuzel mnoho lidi veri pohadkam Bohouse, tkery predvadi, ze na obycejne lidi mysli, opak je pravdou, tyto jejich regulace vse neustale jenom zdrazuji.

+1/−1
9.7.2014 8:00

K45a33t78e19ř27i16n26a 42L45h35o86t33s68k11á 3888824255813

To s tou neplatností to není úplně pravda. Zákon o pojišťovnictví (277/2009) stále platí. Patrně jste měl na mysli zákon o pojistné smlouvě (37/2004), který byl zrušen v souvilosti se začleněním této úpravy do NOZ.

0/0
9.7.2014 17:34

P60e47t23r 10K65e17ř 8953384822608

S prvním odstavcem souhlasím, s jeho výkladem od p. Síkory taktéž  nikoli.  Neomezené plnění je například u zdravotních výloh zcela běžnou praxí i v našich končinách.

Co se týče postavení a názoru na pojišťovny v českém prostředí. Za to si mohou ústavy sami.  A mnohé by změnilo rovné postavení pojišťovny a pojištěného. Pokud je za něco sankce na straně pojištěného, měla by být i na straně pojišťovny. Pokud je omezení na straně pojištěného, mělo by být i na straně pojišťovny. atd. V ČR tomu tak není a proto je zde zmíněný názor o nadávce.

A nemohu souhlasit ani s třetím odstavcem, neboť výklad je účelově překroucen. zde bych si dovolil uvést vhodnější analogii stravování, formou "Švédských stolů". I zde se jedná o bezlimitní a komfortní řešení a přesto na něm poskytovatel vydělává. 

Zde však neleží otázka zda vydělávat, ale "KOLIK?".

0/0
11.7.2014 15:37

J10a29n 46P18a47p30e39ž 8456146187698

Prosím takto veřejně pana redaktora Sůru, aby poopravil svůj článek, protože mi vložil do úst něco, co jsem neřekl:

"Limit navíc nezamezí tomu, aby například cestovka prodala zájezdy výrazně nad limit a pak padla. Podle Papeže je takových cestovek až třetina, ministerstvo takové údaje nemá."

Nikdy jsem neřekl, že by jakákoliv cestovní kancelář byla podpojištěna, protože jsem nikdy takový idiotský pojem neuznával. Cestovní kancelář je buď pojištěna nebo nepojištěna (a v takovém případě to není cestovní kancelář;-)¨)

0/0
9.7.2014 7:51

F91r44a62n76t33i63š65e82k 28S56o83b48o87t20k82a 1397443664710

Pane Papeži, měl byste uznat pojem "podpojištěnost cestovní kanceláře". Jestliže se totiž kancelář pojistí na skutečnost, že vyveze cca 1000 turistů do Egypta a následně během léta vyveze těch turistů dvojnásobek a z toho polovinu do Austrálie, tak je jednoznačně podpojištěná!! To jako byste si pojistil v činžáku jeden byt a při požáru hlásil, že dodatečně jste si zakoupil další dva byty a chcete odškodnění za všechny tři. Prosím, přečtěte si pro orientaci základní pojistné podmínky jakékoliv pojišťovny, a třeba i největší německé Axa.

0/0
9.7.2014 9:30

J23a88n 32P64a42p25e88ž 8776856487718

Hezký večer. Moc děkuji za vaši poznámku. Ano, taková situace, o které píšete může nastat. Ale i na to zákon myslel. Jednatel ck musí v takovém případě požádat pojišťovnu o změnu pojistné částky. Pokud to neudělá říká zákon docela jasně  a jednoznačně : pojišťovna musí ve vztahu ke klientům plnit a škodu musí vymahat na tom, kdo jí nedal správná čísla a hlášení. Navíc si pojišťovna může vymínit ( a mnoho pojišťoven to dělá) pravidelné hlášení o obratech a prodejích. Může pak reagovat na změny.

0/0
9.7.2014 20:30

J53a77n 16S21ů68r12a 4595333423532

Omlouvám se, ta věta zní skutečně tak, že podpojištěných cestovek je třetina, ve skutečnosti tam mělo být, že problém s limity může mít třetina cestovek. Opraveno.

0/0
9.7.2014 14:43

J40i54n64d14ř26i80c58h 97Š63k89o93p77e41k 4945801680785

No já nevím, ale pokud je pojistné ve výši 20 000 Kč pro cestovku moc, není na zvážení přestat s podnikáním ?

+5/0
9.7.2014 7:00

J30a60n 44P84a78p43e55ž 8136156417758

Ta uvedená částka 20 000 Kč je uvedena záměrně a není pravdivá. Pokud cestovní kancelář udělá obrat 1 milion Kč - tedy odveze například 2 turnusy po 20 klientech na nějaký specializovaný zájezd (opera, cyklo, pozorování ptáků apod.) a každý klient zaplatí 25 tisíc za zájezd, má cestovní kancelář zisk z obu turnusů dohromady někde kolem 120 000,- Kč.

Zákonem dané pojištění je 2% - to je oněch 20 tis. a k tomu pojistné pojišťovně, což je běžně 1-4% podle rizika. Zůstaneme-li někde uprostřed je to dalších 20 000 a pak musí cestovní kancelář ještě poskytnou pojišťovně tzv. depozit, což obyčejně bývá tak polovina toho, co hradí na pojistném = dalších 15-20 tisíc. Depozit propadá pojišťovně v okamžiku insolvence, ale jinak jsou to peníze CK.

Takže na to, aby malá cestovní kancelář měla šanci uspořádat dva turnusy zájezdů zhruba za 1 milión Kč a měla šanci vydělat 120 tis. Kč měla by uhradit pojistku 40 tisíc a vázat dalších 15 tisíc na depozitu.

Pojištění v takovém případě u malé cestovky činí 1/3 naděje na budoucí hrubý zisk, ze kterého musí uhradit všechny výdaje typu katalog, nájmy, mzdy apod.

Samozřejmě to pak musí promítnout do ceny a zájezd už nebude stát 25 tis., ale 26 tis. Pokud ale velká cestovka bude mít pojištění poloviční, její cena může být 25 500 Kč. To není v pořádku.

0/0
9.7.2014 7:28

J51i79n78d21ř34i28c81h 43Š67k60o25p43e39k 4795321570775

zákonem dané pojištění a k tomu pojistné pojišťovně ??

Cestovka platí přece pojišťovně, tak nějak nechápu proč jsou tam dvoje částky (20 000 Kč a 1-4 %). Státu žádné pojištění na úpad neplatí.

Nebo je jen špatně popsaná situace: Aktuálně platí 1-2 % (= 20 000 Kč) a úpravou zákona by došlo k navýšení na 40 000 Kč...........

0/0
9.7.2014 7:38

J75a46n 20P40a98p33e39ž 8716976677618

Zákon určuje tu minimální částku a pojišťovna ji násobí koeficientem rizika. Všechny peníze jdou samozřejmě pojišťovně a navíc má pojišťovna v případě krachu k dispozici peníze z depozitu. O tom pojišťovny vůbec nemluví a přitom jsou to hodně vysoké peníze.

0/0
9.7.2014 7:43

M20o19n11i20k48a 81K55o83n21e82c52n23a 7233461111274

Asi jste nikdy nepodnikal. Ono to vypada jako mala castka, ale vy musite pocitat s tim, ze ze zisku musite uhradit nejen pojistne, ale take najem, mzdy zamestnancu, spotrebu energii, vybaveni kancelare, dane a ruzne poplatky, neprodane zajezdy a ja nevim co vsechno potrebuje cestovka. NAvic je velka konkurence, takze marze nemohou byt premrsteny, aby si nekdo zajezd vubec koupil.

0/0
9.7.2014 7:57

J14i27n14d15ř56i85c77h 36Š68k31o44p51e56k 4485481360595

na druhou stranu, pokud se zvedne pojistné ze zákona, náklady vzrostou všem, včetně konkurence, takže prostor pro zvýšení by mohl být (obdobně jako při růstu např. PHM, DPH, soc. pojištění atd.)

0/0
9.7.2014 8:14

J30a32n 57P59a15p93e56ž 8336486467938

V tom je právě této novely, protože nezvedá pojistné všem, ale pouze malým nezávislým cestovkám.

0/0
9.7.2014 12:05

P32a32v95e92l 97S15o35b54o92t62k14a 5340414

No to jsou zase kecy. Tak je nepojistíte, a co má být?? To si myslíte, že nikde v EU není žádná další pojišťovna? Máme jednotný trh....

+1/−1
8.7.2014 22:15

P73e51t27r 46H14á37l71a 6434266625916

A vy si myslíte, že evropská pojišťovna to pojistí? A i kdyby nakrásně ano, tak pak prohrajeme arbitráž, takže...

+1/0
8.7.2014 22:43

P24a52v67e97l 32S56o80b18o49t82k14a 5450344

houbeles, české pojišťovny dostaly ze zákona kšeft, který berou jen dokud pro ně byl maximálně výhodný. Je na čase, aby do Česka konečně přišla zahraniční konkurence.

+3/−4
9.7.2014 1:08

J51i53n50d23ř93i42c96h 25Š96k26o84p63e76k 4205291200735

ale ta tu již je. Nebo si myslíš, že české pojišťovny jsou české, že nemají zahraniční vlastníky ?

+5/0
9.7.2014 7:01

M59o15n69i14k77a 54K46o36n31e46c81n95a 7843571691154

A vy take pracujete za nizsi castku nez kolik potrebujete treba jen na uhradu najmu? Firma musi vydelat penize, nemuze si dovolit brat nevydelecny kseft, protoze potom neuhradi nejen naklady na energie, telefony, najmy, ale uz vubec ne na plat zamestnance.

0/0
9.7.2014 8:02

R91a94d60i85m 58P49o83l65á75š26e35k 9816443549469

Vždyť ten zákon je blbost. Umožňuje legálně provést pojistný podvod.

Cestovka se jako pojistí, ale na malou pojistnou částku, zatímco vlastní podnikání rozjede ve velkém. Vydojí klienty a smluvní  partnery, a pak si zkrachuje. A protože to potom logicky odnesou klienti , kteří zrovna v té době jsou venku a nemohou se tak vrátit anebo lidi, co zájezd financovali z půjček a teď nemají  zájezd a naopak mají za nic splátky;-D;-D, které je do půl roku přivedou do dluhů, tak hloupí populističtí politici vymysleli, že pojišťovny toto všechno musí financovat.

Kontrola účetnicví cestovky pojišťovnou je nesmysl, protože objevit takový podvod jde jedině buď jednorázovým hloubkovým auditem anebo trvalým dohledem nad účetbnictvím i všemi smlouvami se smluvními partnery cestovky. Obojí je extrémně drahé a tudíž kdyby toto pojišťovna zahrnula do platby pojistného, extrémně by to zdražilo provoz českých cestovek.

+2/−1
9.7.2014 5:19

J61a96n 74P32a97p75e30ž 8726976137858

Hezké ráno. Omluvám se, ale nepíšete pravdu. Zákon 159 přímo uvádí, že je cestovní kancelář povinna hlásit jakoukoliv významnou odchylku od hodnot, nahlášených pojišťovně. Pokud to neučiní a nastane pojistná událost (insolvence cestovní kanceláře), je pojišťovna i v takovém případě povinna uhradit vše klientům a škodu vymáhat na jednateli cestovní kanceláře. To je naprosto logické řešení a každá pojišťovna, která cestovku pojistí samozřejmě tenhle zákon dobře zná = je si vědoma své povinnosti a svých práv.

Je to tedy stejné, jako v mnoha jiných případech: zákon není tak špatný, jen nefunguje jeho vymáhání.

+1/−1
9.7.2014 7:05

M71i94c24h29a22l 68M25i57l84l24e67r 9346252209312

nevim jak v Cesku, ale jinde plati, ze pokud je nekdo pojisteny pouze na cast majetku/objemu podnikani, v pripade nahrady skody dostan vyplacen jen odpovidajici podil castky, na kterou byl pojisten

 Takze jestlize uzavrel pojistku na 1 milion, ale majetek/objem podnikani je 5 milionu, pak mu v pripade vyplaty daji jen 20% nahrady za skodu.

0/0
9.7.2014 7:05

J13a37n 61P29a64p90e76ž 8986306977198

Tohle je právě omyl, který přiživují pojišťovny. Je to porovnávání hrušek s jablky. Pojištění cestovních kanceláří vůbec nelze srovnávat s pojištěním majetku, ale například s povinným ručením. A povinné ručení má úplně jiné parametry. Máte staré a bezcenné auto a vaše pojistka je nízká, nabouráte nového Bavoráka a z vaší nízké pojistky vaše pojišťovna uhradí opravu Bavoráka. Neřekne: Uhradíme vám opravu jen do výše pojistky starého auta, co vás zbořilo. Pojištění CK funguje stejně. Klienti všech cestovních kanceláří platí "povinné ručení" (i těch, které nezkrachují) a z těch peněz jsou odškodněni klienti zkrachovalých CK. Problém je v tom, že u povinného ručení je určena horní hranice 35 milionů (ta pokryje naprostou většinu aut na našem trhu), ale u CK taková hranice určena není. Toho se snaží některé pojišťovny teď využít a tvrdí, že jsou ck podpojištěny (jako by bylo podpojištěno vaše staré auto). Je to pokus, který doufám nevyjde. Je to zneužití "povinného ručení" klientů ck.

0/−1
9.7.2014 7:34

V35i70k39t70o31r 62Š82e71d77i87v50ý 8566141660666

Pokud způsobíte dopravní nehodu s velkou škodou na majetku (ekologická havárie) nebo na zdraví (výplata invalidních důchodů), pojišťovna za vás hradí jen do sjednaného limitu.

+1/0
9.7.2014 8:47

A86u69g31u92s72t 58F22o76r71m92á21n78e48k 6935949940936

Nejlepší cestovka je můj vrtulník. Když  zkrachuji, zůstanu venku i s cestujícími.

0/0
8.7.2014 21:44

P30e12t43r 54H28á23l92a 6154516535416

Tak jsme si zase potvrdili, že lidská blbost nezná mezí. Ať už zde v diskusi, nebo u zákonodárců. 

Který debil vymyslel, že se mají cestovky pojišťovat na fixní částku bez ohledu na počet a hodnotu prodaných zájezdů? Pro malé cestovky je to likvidační a velké jsou pak prakticky nepojištěné. Jen si to spočítejte - ČEDOK má přes 100 000 zájezdů ročně, hodnota řádově v miliardách, a pojistí se na 4 miliony... Oproti tomu minicestovka co prodá pár stovek zájezdů po republice může být i řádově přepojištěná.

0/0
8.7.2014 21:41

J42a62n 80P56a61p96e14ž 8166776377358

Ta hranice 4 miliónů je minimální hranicí. ČEDOK samozřejmě bude platit pojistku mnohokrát vyšší, vypočítanou koeficientem % z jeho obratu. Tam problém není. Problém je u malých CK, kde ta minimální hranice 4 miliónů je často násobkem onoho koeficientu, podle kterého budou pojištěny velké CK. To není vůči malým firmám fér, protože je to znevýhodňuje v podnikání. Samozřejmě, že pojištění v důsledku uhradí klient. Malá CK ale bude muset dát do kalkulace několikanásobek toho co velká.

+1/0
9.7.2014 7:08

M60i22l93o66š 77Ž19a82t43e76č82k92a 9556357112

Stat si muze naridit co chce, ale tezko muze nutit soukrome spolecnosti jako jsou pojistovny, aby takove pojisteni sjednavaly.

+1/−1
8.7.2014 20:51

J33a22k67u55b 38K86o30r15e79c 6444180221633

v článku není uvedeno, že stát někoho bude nutit. vždyť je tam uvedeno, že pojišťovny hrozí odchodem z trhu.

+1/0
8.7.2014 22:51

J26a50n 88P87a27p66e94ž 8516306597608

Stát pojišťovnám nic nenařizuje. Stát nařizuje cestovním kancelářím. Ty musí, pokud chtějí podnikat, uzavřít s pojišťovnou pojistku. Jinak nesmí podnikat. Pro pojišťovny je to obchod. Je zvláštní, jak všichni - média, politici, lidé v diskusích - brání ty hodné pojišťovny proti těm zlým cestovním kancelářím. I ty zkrachovalé cestovní kanceláře ale dodržely zákon - byly pojištěny. To pojišťovna Generali nedodržela zákon a nevyplatila klienty. Jen pro ilustraci: pojišťovny vyberou na pojistném od cestovních kanceláří odhadem 170 - 200 miliónů Kč (pojišťovny odmítají přesnou částku uvézt, aby nebylo vidět, jak dobrý obchod to pro ně je). Ročně zkrachuje 5-8 cestovních kanceláří s celkovým plněním od 10 do 50 miliónů Kč. Odhadem zůstane pojišťovnám ročně okolo 100 miliónů Kč a podle tohoto zákona se pojistí trh už 14 let - pojišťovnám tedy zůstalo hodně přes jednu miliardu Kč. Je tedy etické dohadovat se a nezaplatit klientům řádově 10-15 miliónů Kč a zpochybnit tak fungující systém?

+2/−1
9.7.2014 7:16

K45a82t32e17ř75i58n49a 16L54h55o38t84s45k60á 3488494145543

Každý máme asi z "nestranosti" diskuze jiný dojem. Nemohu si pomoci, ale všechny medializované krachy CK zavánějí když ne přímo podvodem, tak alespoň neetickým chováním CK vůči klinetům. Jak jinak totiž rozumět případům, kdy někdo prodává zájezdy v době, kdy už moc dobře ví, že situaci nezvládne a že klienti, kterým zájezd právě prodal, nikam nepojedou. Pojištění proti úpadku tak v podstatě do značné míry zmírňuje důsledky podvodu těchto CK na nic netušících klientech. Chápu pane Papeži, že hájíte CK, i když se chovájí neeticky, nebo přímo podvodně. Je to ostatně Váš "chleba" a opravdu Vám to nezávidím. Ale možná by nebylo od věci přestat poukazovat na to, co podle Vás dělají špatně ti ostatní (v tomto případe pojišťovny) a zamést si před vlastním prahem. Co jste udělal Vy a potažmo AČCK proti tomu, aby CK svoje klienty nepodváděly? Jak se snažíte o potírání těchto praktik?

0/0
9.7.2014 17:56

J41a59n 58P65a55p65e91ž 8866946747878

Hezký den, paní Lhotská. Dovolím si tvrdit, že nehájím neeticky jednající cestovní kanceláře. Naopak patřím k jejím velkým kritikům. Nehájím ani jednatele krachlých cestovek a jejich chování těsně před krachem. Právě pro to vzniklo povinné pojištění cestovních kanceláří. Aby klienti nebyli poškození takovým chováním. Pokud si pozorně přečtete, co stále dokola vysvětluji, pak pochopíte, že hájím zájmy klientů a zájmy poctivých cestovních kanceláří. Ty totiž platí pojištění řadu let. Vytvářejí tak "zásoby" peněz u pojišťoven pro případy, že někdo jiný zkrachuje. Proto nemohu přijmout jako normální, že pojišťovna, která má podle zákona klientům plnit, neplní.

Ptáte se, co já osobně dělám proto, aby špatné praktiky cestovek vymizely. Můžete se podívat na články, které píši pravidelně na Novinky.cz, kde vedu rubriku Afrika v Cestování. Tam poznáte, že "zametám i před svým prahem", jak mne žádáte.

0/0
9.7.2014 20:41

K40a58t12e61ř17i20n55a 63L23h38o31t93s12k66á 3188874655533

Také přeji krásný večer, pane Papeži.

Dovolím si oponovat. Povinné pojištění podle mého názoru nevzniklo kvůli chování CK před krachem. To by totiž bylo velkým morálním hazardem. Zjednodušeně řečeno - k přenášení odpovědnosti za něčí nečestné jednání na pojišťovnu. K tomu pojištění opravdu neslouží. Možná by bylo zajímavé pokusit se zjistit, kolik nároků na odškodnění vzniklo v období, kdy již bylo jasné, že CK svoje závazky vůči klientům nebude schopna splnit (tedy kolik cestovních smluv bylo uzavřeno a za kolik peněz),  a kolik jich vzniklo dříve. Možná bychom došli k zajímavému zjištění, že CK by vůbec nebyly podpojištěné (anebo alespoň ne tak dramaticky), kdyby svoje podnikání ukončily včas. Místo toho, se připravuje zákon, který chce po pojišťovnách nemožné - "neomezené" plnění. K čemu to povede? K ještě menší zodpovědnosti CK, čehož důsledky zaplatí někdo jiný. A je jedno kdo - buď zákazník, nebo pojišťovny.

Je ještě nutné připomenout jeden fakt. "Neomezené" plnění pojišťovny nemohou poskytovat, protože jin to zakazuje jak zákon o pojišťovnictví, tak zákon o pojistné smlouvě. Můžeme se samozřejmě přít o to, který z nich má větší váhu (a nejspíš se neshodneme :-)), ale to nic nemění na faktu, že za tohoto nastavení reálně hrozí, že pojišťovny přestanou pojištění proti úpadku CK nabízet. A bez něj nemůže CK podnikat. A tak se ptám - je to opravdu to, co je pro zákazníka to nejlepší? S trochou sarkasmu se mi chce sice dodat, že cíle bude dosaženo - zákazníci o žádné prostředky kvůli úpadku CK nepřijdou, ale...

0/0
9.7.2014 21:36

R36o77m26a89n 95S87o10u12č78e37k 1652255870639

tato společnost zajde na tom že se stará o hlupáky

nechceš přijít o peníze z nepodařené dovolené?

POJISTI SE !!!!

+3/−1
8.7.2014 20:31

P73e27t24r 95S35o33k38o49l 8922841907251

Asi by úplně stačilo kdyby se každý zájezd pojišťoval stejně jako se dělá cestovní zdravotní pojištění ... :-P

+3/0
8.7.2014 20:26

J20a64n 56P98a46p77e36ž 8436676957708

To by samozřejmě šlo a bylo by to správné. Bohužel ale, byl cestovní ruch náčelníky EU vybrán jako speciální obor (zřejmě proto, aby se stát nemusel starat o své občany v zahraničí v okamžiku krachu ck) a tak se cestovní kanceláře dostaly do režimu velmi podobnému povinnému ručení u aut.

+1/0
9.7.2014 7:39

V49a61š24e60k 15Ř40í27h97a 2963493668302

ale ale, když stát hnal lidi aby si kupovali nevýdělečné produkty tak to bankovní instituce využívaly jak mohly. Teď když naopak oni mají nést svůj díl zodpovědnosti tak chtějí opouštět trh. Přitom je zcela na pojišťovnách jak drahé ony pojistky pro cestovní kanceláře nastaví.  O tom, že by se sna měli pojistky CK vyplácet nemůže být v principu, který má zabránit zneužívání krachu ani slovo.

+2/−1
8.7.2014 20:17

R83o51m21a62n 41S24o86u84č41e97k 1792765450559

uz nepijte

+1/−1
8.7.2014 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.