Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet dá monitory do sedaček. Větší než v autobusech, slibuje Jančura

Společnost RegioJet se chce stát prvním železničním dopravcem v Evropě, který bude cestujícím nabízet během jízdy vlakem možnost sledování filmů či surfování na internetu, aniž by si museli přinést vlastní notebook či tablet. Žlutý dopravce také nafoukne své vlaky, z kupé vozů udělá velkoprostorové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i98r89o54s76l64a42v 52Z43i87k57m69u91n61d 7339853184193

Chá chá ... monitory v sedačkách měla už německá ICE1 v roce 1991 - tedy před 23 lety, pak Jančura objevuje Ameriku ... přesněji řečeno mnoho toho o evropské železnici neví ...

0/0
13.7.2014 18:21

T55o53m 49J33u20r72e18č13k17a 6355632535165

Nejen pan Jančura, ale i autor textu. Napřed píše že RegioJet bude v tomto první a poté to sám hned popře tím, že v ICE to už bylo. A mohli bychom pokračovat.

A jen pro zajímavost, takhle to vypadá v provedení české firmy Borcad z Fryčovic:

https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10348625_640571332686517_4517532361221550447_n.jpg

0/0
13.7.2014 21:06

K53v89ě25t69o62s79l97a40v 11N37y37t36r55a 9636458328367

Norma IEEE 802.11 byla p

ř

řijata v roce 1997 s Rychlostí 2 Mbit/s. Dá se s úspěchem pochybovat že by internet ve vlaku byl tehdy někde používán. Obrazovky s použitím videorekordérů byly pochopitelně mnohem dříve, v také v letadlech i autobusech ovšem tady jde o něco docela jiného, jak z článku vyplývá, půjde s tímto zařízením také surfovat po internetu a zřejmě v budoucnu i pracovat, jak to nastiňuje např. google.:-)

0/0
11.8.2014 17:40

Z80b23y47n36ě95k 75P49o81p55o50v30s66k90ý 9336488367623

Pane Suro, Vy jste takova medialni prava ruka pana Jancury, kdy vlastne bude mit ty nove vozy z Rumunska, ktere jsou uz 2 roky ve vyrobe?

+2/0
10.7.2014 17:22

J92i25r84k17a 43D69v47o56ř75á55k 4185310823448

Já si výrobu prvního ukázkového kusu pamatuji podle vyjádření p. Jančury před vánocema 2011.

+1/0
10.7.2014 17:27

A81l57a52n 88Ř41e27p34k39a 4525886

Že nezměnili továrnu, když jim trvá tak dlouho vyrobit 1 ukázkový kus;-D A vůbec, původně ty vozy měli být pro linku Praha-Ostrava, tak co v článku kecal o Hamburku (tam to mělo jít až potom přece).

+1/0
10.7.2014 20:29

V73l85a39d25i84m59í16r 70F44i31b25i19g68e42r 5644371391914

Možná ty vozy teprve vyvíjejí, to by se ta doba dala pochopit ale pokud měl na mysli koupi nějakých, které se vyrábějí, tak ta doba je hodně dlouhá. Je to asi stejný mýtus jako 7 tříd cestování

0/0
11.7.2014 8:57

F35i37l92i16p 98S41i98r83o55t50e89k 9822729612971

Před nástupem RJ byl příplatek za rezervaci v pendolinu pouhých 200 Kč na osobu. Díky RJ padnul. Což ale stejně nebyla podstata mého příspěvku.

+1/0
10.7.2014 12:25

A60l77a89n 80Ř73e69p45k39a 4335706

Ony ty povinné místenky jsou pořád a nikdy nebyla jednoná cena 200,-Kč, to byla cena bez inkarty ;-)

+3/−2
10.7.2014 13:34

J76a73n 47J35e37m79e71l84k68a 1115220

hm, takže slavný Railjet nemá sklápěcí sedadla? Myslel jsem si to. Takže nakonec Leo nebude tak špatné :-). Musí se nechat že Leo a Borcard udělal dost dobrou práci.

0/0
10.7.2014 11:41

D95a48v58i46d 19G84a28j16d85a 5870809342351

Já zase slyšel...ale jen slyšel...že do Leo Ex sněží do prostoru pro cestující ,když se otevřou dvře a sedět v zadní části vozidla je pro silnější žaludky.Prý to při větší rychlosti hází a je to dáno tím,že ty vlaky byly stavěny pro příměstskou dopravu,menší rychlost a jsou tudíž lehké.Ale to jsem slyšel od kamaráda.Popravdě s nimi se asi svézt zkusím.

+2/0
10.7.2014 12:09

J94a79n 66J76e61m12e54l63k32a 1695680

Házení není. Má pneumatický podvozek a je naprosto srovnatelný se vším ostatním. Sněžení - to bych neviděl tak černě. Já ho nezažil s tímto problémem. Je pravdou, že v koncích soupravy jsou trochu hlučnější měniče (vlak je zde trochu hlučnější než jinde). A 4 sedačka mi moc nesedí (obsazená a na delší trasy). Sice jsem Railjetem ještě nejel. Ale ta kombinace na husto a bez sklápění - moc se na to netěším.

0/0
10.7.2014 12:22

T18o37m 17J81u13r64e55č92k88a 6235912755765

Ono to házení není ani tak o tom, že má podobně jako ostatní vlaky i vzduchové vypružení, ale jde spíš o to, že má Jakobsovy podvozky s menším rozvorem a kratšími vozy než standardní vlaky, takže se opravdu daleko víc "vlní" než standardní vagóny.

0/0
10.7.2014 16:11

J83i34r21k98a 30D47v52o69ř86á58k 4545120543758

Určitě to tak nějak bude, i když samotný fakt, že podvozky jsou Jacobsovy, roli hrát nebude. Jacobsovy podvozky mají snad všechna TGV.

0/0
10.7.2014 17:19

T14o11m 34J60u93r93e94č24k48a 6265192785785

Stejně jako samotný fakt, že mají vzduchové vypružení ještě neznamená, že to nemůže házet. ;-)

0/0
10.7.2014 17:47

K16v76ě69t78o12s90l53a83v 84N34y69t38r20a 9706488698847

Ono to skutečně vyhovuje na naše rychlosti, při maximálce 190 km/h by to tak komfortní nebylo, ale zase za ty prachy to stačí. Pendolínu se to v jízdních vlastnostech rovnat nemůže, to snad i ty Jančurovy vagony jsou pohodlnější, ty sedačky jsou hrozné, snad u 4 i v travaji KT8 je více místa.

0/0
11.8.2014 16:15

M47i93c54h20a53l 48T22o18m89i50n25s88k40ý 9261845807314

Lidi kteří jezdí první třídou v ní jezdí právě proto, že jsou pracovití - pracují buď na svém byzynysu nebo na svém sebevzdělávání. Ve volném čase pracují a nebo se vzdělávají. Jsou to lidé, kteří nekoukají na nějaké přiblblé filmy typu Slunce seno jahody, které se většině lidí líbí. Navíc vzdělaní a úspěšní lidé si vozí notebooka nebo alespoň tablet. Stejně tak techničtí nadšenci...ti si také vozí výpočetní techniku s sebou a raději volí se kouknout na svůj film bez reklam.

Monitory ve vlaku mohou cílit pouze na tu nejnižší třídu lidí ..... na dělníky a rolníky ;-D

+4/−6
10.7.2014 11:40

M42i90c18h52a76l 42T74o73m23i57n50s75k69ý 9331655137774

ale je pravda, že třeba ve vlacích co jezdí do Londýna z příměstských čtvrtí má slovo dělník úplně jiný rozměr.  Dělník se tam rozumí programátor obráběcích strojů s platem 150tisíc Kč měsíčně co ve vlaku cestuje v kvádru s kravatou.

+2/0
10.7.2014 11:44

M76i49c93h41a21l 32T58o35m63i77n44s93k44ý 9181795967934

Nebo PODprůměrný bankovní pracovník pracující v London City s platem do 200tisíc kč měsíčně, který nesundá kravatu(pracovní oděv) ani ve vlaku.

0/0
10.7.2014 11:46

J85a66n 47S51a55l85o11m42o20n 4729480941415

No právě. My co se počítáme tady v čechách mezi "střední třídu" jsme ve skutečnosti z pohledu západního světa "průměrná chudina". Dokonce ne ani ta "vyšší" chudina, ale jen průměrná. ŘEkl bych že skutečnou střední třídu u nás nemáme. Máme jen střední chudinu, vyšší chudinu a niží střední třídu a pak dlouho nic a na konci až bohaté :-)

+1/0
10.7.2014 12:26

I10v49a29n17a 59N80o13v54a91k95o75v41a 2542822499192

Nesmite verit kazde kravine co si prectete na foru.

0/0
10.7.2014 12:40

J45a23n 55S40a61l52o68m19o90n 4209120511845

Musíte taky vystrčit čumák z republiky aby jste viděla. :-)

+1/0
10.7.2014 12:41

D34a30n 26M24a90c38h48o61l43d67a 8607892434142

vite ta vec souvisi s zivotni urovni, takze je sand jasne ze stredni trida treba v rakousku je jinde nez nase kdyz maji vyssi zivotni uroven. To ze bychom byli na zapade prumerna chudina ale taky neni pravda. Ze u nas stredni trida temer neni je ovsem tez pravda

+1/0
10.7.2014 13:46

J62a92n 58S59a19l69o86m36o33n 4389590281535

Možná jsem to jen trochu přehnal. :-)

0/0
10.7.2014 13:51
Foto

J18a66n 63Č89e70r21m43á89k 4549908165347

s vaší češtinou (ABY JSTE!!!!!!) jste se právě zařadil!...;-D;-D;-D

+1/0
10.7.2014 17:31

J65a34n 28S16a73l93o96m92o90n 4789740851565

Vážený a milý pane, v době kdy já jsem byl ve škole jsem za to když jsem napsal abyste dostal pořádný záhlavec. Čeština se jak známo mění a zvyk je železná košile. Tohoto drobného přehmatu jsem se holt dopustil omylem. Navíc moje čeština je mizerná vždy, ale moje technické znalosti projektanta a konstruktéra v elektrotechnice jsou špičkové. Vy holt umíte jen tu češtinu. :-)

0/−2
10.7.2014 17:37

M18a92r35t24i59n 39N86o66v10o88t42n88ý 3586926351534

Kecáte Salomone, už za vašeho mládí to byla hrubka.

+1/0
10.7.2014 19:21

J43a51n 58S67a15l28o62m62o70n 4979190531535

Tak se z toho neopupínkujte.

0/0
10.7.2014 19:22

M59a21r73t71i21n 95N34o86v80o60t65n90ý 3736366461604

Mě je to celkem jedno, ale vy tady ze sebe tím lhaním děláte hlupáka.

0/0
11.7.2014 8:54

J15a84k60u17b 43K96o52r31e52c 6144590341293

se takhle sám hodnotíte, jo?  ;-D

0/0
10.7.2014 22:54

J95a96n 76S26a68l89o44m87o39n 4479290621415

A vás to děsně štve že jo. ;-D

0/0
11.7.2014 6:52

J46a26k70u86b 53K61o71r87e44c 6614570471683

Vůbec, jenom mě takova sebehodnoceni vždycky pobaví.

0/0
11.7.2014 7:17

J97a14n 39S73a67l74o80m81o31n 4369450931765

A to jsem se ještě hodnotil střízlivě. :-)

0/0
11.7.2014 7:18

J58a29k91u25b 49K71o76r95e77c 6894880161873

Jj, člověk by měl být skromný.

0/0
11.7.2014 7:20

J87a47n 75S44a34l87o81m17o42n 4969290401435

Se skromností si člověk dobře placenou práci nenajde. Tam se musí umět pozitivně ohodnotit, ale co vám to vysvětluju, vy už jste si o mě udělal svůj obrázek a řekl bych že z vašeho pohledu se jevím značně nelichotivě a víte co? Mě je to vlastně fuk. :-)

0/0
11.7.2014 7:35

J89a87k73u71b 44K88o64r26e26c 6764210841413

Žádnej obrázek jsem si o vas neudělal. Jedině co jsem psal je, že mě pobaví, když se někdo sám hodnotí. Nevím, co je na tom nelichotiveho. Dokonce to ani nezpochybňuje to, co jste o sobě psal.

0/0
11.7.2014 11:10
Foto

J64a31n 29Č36e36r42m95á77k 4849748935427

rolníci nemají čas dřepět ve vlaku a dělníci po cestě do/z práce raději spí, stejně, jako můj otec, který zase byl pracující inteligence...  ;-D

0/0
10.7.2014 17:25

J88a68k59u51b 70K47o84r82e51c 6524450621873

lidé co jezdí druhou třídou nejsou pracovití?

0/0
10.7.2014 22:52

T11o25m43a52s 98N81o59v27o57t75n95y 3741766748109

;-D A to jsi vymyslel sám?

0/0
12.7.2014 19:51

M14a16r56e91k 94D86e69m93č31á36k 9565274696245

Takže přeloženo do jazyka zákazníků: Už nás nebaví to dotovat, budete mít méně místa a na monitorech vám od teď budeme pouštět reklamy.

+10/−1
10.7.2014 11:28

A92l79a48n 76Ř82e89p79k18a 4755686

Hmm, že by konečně splnil plány z rozjezdu před pár lety? ;-) To třeba pak bude mít objednávku jídla on-line jak to má Pendolino a nebudou okolo furt lítat stewardky (tedy budou, ale už jen s hotovou objednávkou).

+3/−1
10.7.2014 10:41

V40l50a43d17i19m41í93r 93F50i19b16i76g52e41r 5554411191294

Myslím že se snídaněmi to tak je ale asi jen předem ne ve vlaku, kdy si objednáte na co máte chuť hned na místě.

0/0
10.7.2014 10:47

A56l82a14n 59Ř32e70p39k16a 4815806

Já myslel on-line jako přes palubní portál a ty obrazovky, t.j. přímo ve vlaku jako to má Pendolino (tam cestující musí mít ovšem vlastní zařízení). Snídaně jsou úplně online už při rezervaci

+3/0
10.7.2014 10:49

T95o36m32a31s 26N75o82v29o27t38n53y 3871296468849

Ano to je takový "malý" detail, když budu chtít objednat musím kvůli tomu tahat notebook, to je fakt pokrok ;-D Zlatá stewardka

0/0
12.7.2014 19:53

A74l30a52n 69Ř42e10p39k58a 4345756

Nebo tablet a nebo můžete objednávat i ze svého smartfounu a ten máte při sobě vždy ;-)

0/0
12.7.2014 21:12

J65a48n 83P66e38k57a 5863703633

Lidi už se asi vůbec nekoukají z okýnka... místo toho si svoje okýnka tahají s sebou :P

+9/0
10.7.2014 10:38

M86a67r37e19k 49T29u19r38n65o35v10e38c 7545602700126

Wokýnka sebou nevozím. Raději Android nebo Linux.

0/0
11.7.2014 22:41

K33v54ě41t61o38s36l92a32v 90N67y50t17r62a 9776548858597

Tady slyším že monitory jsou nějaká přítěž, hrozba nebo co to je, jsem s tím vlakem s monitory ještě nejel, ale snad se to dá vypnout?, nikdo tady neřekl že to nejde a pak bych se připojil ke stěžovatelům, ale dnes mít informace po ruce a navíc abych nemusel tahat svoje bebechy je snad normální, i tramvajích je již tolik digitálních informací že nejsou třeba už dlouho ani hodinky. Pokud to neobtěžuje, měla by to být samozřejmost, jak to bude všude tak na co zapínat ipad a td, v budoucnu zřejmě nebude ani problém na tom pracovat, jde to sice už dnes, jen to zabezpečení není na úrovni, za pár let se ukáže kde je pravda, nakonec vagón se nedělá jen na pár let, jak dlouho trvalo než začaly být běžné elektrické zásuvky ve vlaku, přitom to není žádný technický problém, internet musí být samozřejmostí, kupodivu nejlépe funguje u ČD, ovšem hlavně v Pendolinu. Kdyby nebylo Jančury tak jsme se nedočkali ani těch elektrických zásuvek, nechápu komu to vadí, mládež v tom má jasno, dle diskuze to vypadá že většina diskutujících nejezdí vlakem a o internetu má mlhavé představy.:-)

0/0
11.8.2014 16:10

S71v59a24t21o42p83l41u32k 59S20i48l94n20ý 4392486549218

„Byl to špatný koncept, obchodníci na cestách chtějí odpočívat, nebo pracovat. Zábavu během jízdy oceňují naopak cestující druhé třídy, kterým je většinou státními dopravci komfort upírán. To aby byl viditelný rozdíl mezi první a druhou třídou,“

Co je to za žvást?  Copak ty monitory byly snad určeny pro práci? Měly sloužit především pro sledování filmů. A na ty se rád podívá i obchodník.

0/−6
10.7.2014 10:27

D76a85v83i46d 19G55a16j98d82a 5560969282701

Promiňte,ale tohle nemůžete myslet vážně...spíše snad děti ?To bych Vám věřil.Bavíme se o 3 a půl hodině cesty.Ostatně v samotném článku se píše,že DB to hodnotily jako chybu.A jim věřím trochu více,než prognózám RJ

+5/0
10.7.2014 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.