Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jindřichohradecké úzkokolejky jsou v insolvenci, dluží miliony

Krajský soud v Českých Budějovicích zahájil insolvenční řízení se společností Jindřichohradecké místní dráhy. Úzkokolejky podle návrhu dluží trojici dodavatelů v čele s výrobcem signalizace AK signal Brno přes 4,1 milionu korun. V problémech se soukromé dráhy ocitly už loni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i36r20o39s68l69a21v 24Z12i61k64m10u23n77d 7899483584843

Pročpak nebyl problém "za Šatavy a Hrušky" .... Cca 20 let to šlo (a začínalo se od nuly) a najednou to NEJDE ....

Docela rád bych viděl výroční zprávu ...

+1/0
17.7.2014 18:50

J78a17n 31Z14e96l60e42n63k34a 2986236708695

Možná by stačilo prodat ty hašišbedny, stejně se ty kraxny nikomu nelíbí. vypadá to jako ponorka a ne jako vlak. 4,1 miliónu zase není tak moc, aby to nesehnali.

+3/−2
17.7.2014 8:45

M67i46r47o49s54l17a72v 91Z70i67k55m53u67n43d 7819943414493

Komu prodat ... ona je tu fronta zájemců, co kdybyste si je koupil vy ...

0/0
17.7.2014 18:53

M13i98c70h52a80l 57M31a38j58e95r15č45í21k 6113416904952

Nelíbí se pár lidem, kteří z toho udělali jen kovbojku. Většině je to jedno.

+1/−1
17.7.2014 23:19

M63a75r37e44k 41A84b91s17o48l74o59n 4393275605685

Sice mám rád techniku, staré funkční věci apod., ale do 21. století úzkokolejky nepatří. Pouze jako turistická atrakce, kde to bude dobře zmáknutý z hlediska marketingu a bude to provozovat obecně prospěšná společnost pod hlavičkou kraje (města). Co naplat, pokrok nezastavíš...

0/−4
17.7.2014 0:53

J92a59k19u70b 97F25e64i88f28a25r 7579759866359

a kdyby tam byl trať o standardním rozchodu tak by se změnilo co? Pokrok;-D

+1/0
17.7.2014 8:29

T55o53m22á75š 46K28n28a13i14f71l 6243780447420

Co to plácáš? jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vlaku? no .. cca ten, ze jezdit tam normální vlak, tak je ta sekera ještě větší...

+2/0
17.7.2014 8:52

M81i70r98o41s45l45a51v 61Z91i69k91m80u97n85d 7189293824183

A co takhle švýcarské úzké, například rozsáhlá síť RhB s regionálními vlaky jezdícími v režimu "S-Bahn".

Podobně na jihovýchodě Itálie existuje rozsáhlá síť úzkorozchodných tratí 950 mm, síť úzkých v okolí Neapole  ... žádná turistická atrakce, ale normální železnice s vlaky v hodinovém nebo půlhodinovém intervalu.  Mezi úzkým a normálním nebo širokým rozchodem je rozdíl jen v té vzdálenosti kolejnic, nic víc, nic míň. Rozchod kolejnic nemá vliv ani na rychlost.

+1/0
18.7.2014 13:49

I14v81a91n 30M47a62r79e41k 6504888552

No a kdo nedluží ? ! ? ! jinak,jisté je jedno že s těmi "hašišbednami zžejmě rito neudělali a neudělají  ! ? ! ? ! 8-o

0/0
16.7.2014 21:15

E46d56u29a79r32d 16B56l25a26z40e51k 1823930615515

Já! :-P

0/0
16.7.2014 23:46
Foto

P83e65t29r 41P93r84o87c15h73á62z49k60a 3332466602134

Trať nemůže vydělávat.Počet přepravených lidí,případně materiálu v žádném případě nezaplatí provoz.Bez dotace to zkrátka nejde.Zabezpečovací zařízení jednak stojí docela velké peníze a jednak potřebujke pravidelné revize a údržbu.Ta rozhodně není levná.Stejné je to s tratí a s mašinami a vozy.Podobně je to i se zaměstnanci.Pravidelné ověřování kvalifikace,znalost předpisů a tak.Když si to vše spočítáte zjistíte,že je to zkrátka víc než pokryje jízdné.K tomu mzdy zaměstnanců,náklady na provoz a jste v červených číslech.Jedna věc je zachovat trať pro budoucnost a druhá na ní vydělat.To neplatí jen o téhle úzkokolejce,ale o všech lokálkách.Bohužel.

+4/−1
16.7.2014 20:50

M94a62r16t54i23n 72V10r75b79a 1611138662773

Ale stejně je to škoda.Nádherná trať. R^

+5/0
16.7.2014 20:58
Foto

P62e97t96r 68P94r78o24c22h18á93z69k58a 3502546272814

Ano s tím souhlasím.Jistě by mohla fungovat jako turistická atrakce po dobu sezony,v nějakém zvláštním režimu.Tam by nemuselo být vše tak náročné a mohl by se prodloužit i termín kontrol a podobně.Musela by však být změna zákona a kdo ví,zda by se našlo dost nadšenců k provozování.

0/0
17.7.2014 5:47

B54e32n 78P64a36v56k30a 1877163377211

Zavřít.

0/−6
16.7.2014 21:05

I64v53a61n 42M80a30r37e21k 6644528912

Tebe Pavka  ? ! ? !

+7/0
16.7.2014 21:16

E37d67u46a90r85d 67B45l95a72z27e82k 1923340385345

Přesně tak R^ U komerční přepravy - doprava lidí do práce (za vejdělkem čili ziskem!!!) a děcek do škol, natož zboží!!!, by neměli přepravci dostat ani1,-kč! ;-€

 (dotaci dávat nikoliv přepravci ale studentovi , rodičům dětí, jak v Rakousku! at si přepravce vyberou třeba taxíxk a zbytek si doplatijou:-P)

   Pak by zbylo nejen na tuto nekomerční historickou kulturní památku a její jen polokomerční, navíc jen sezonní!, provoz. :-)

+1/−3
16.7.2014 23:50

J12o50s16e76f 19T61r67ö66g59l 8679562616876

Umíte si představit kolapsnasilnicích, kdyby jen část lidí využívajících vlak nebo autobus jela najednou do práce autem?

0/0
17.7.2014 1:51

J37a23n 42Z61e39l62e94n20k27a 2456696618515

Co to plácáte? Doprava lidí do práce a do škol není "komerční přepravou", ale "závazkem veřejné služby". Ten objednává kraj, dálkovou dopravu stát. On totiž stát musí ze zákona zajišťovat dopravní obsluhu regionů. ;-)

0/0
17.7.2014 8:42

T19o64m92á80š 59K37n13a56i28f85l 6153860427390

pokud by ten vlak nebyl dotováaný (resp. správně: objednaný), tak by vůbec nejel. ty ceny by byly tak vysoke, ze by s ním nikdo nejel.

sorry, ale plácáš nesmysly.

0/0
17.7.2014 8:53

J69i10r86k32a 39D16v57o68ř58á83k 4305630703438

Kdyby nebyly dotované silnice, za pár let by přestaly existovat.

0/0
17.7.2014 14:25

J23i84n14d45ř25i66c52h 12Š73k77o17p28e57k 4405181360375

jenže v tu chvíli přestane veřejná doprava existovat, víceméně budou mít problémy i dálkové spoje, protože jim ubydou lidi z místních přípojů.

0/0
17.7.2014 20:12

M74i95r33o34s20l40a22v 40Z55i93k49m15u19n59d 7959653684433

Kolik stojí zabezpečovací zařízení "model začátky železnice v Rakousku", tedy ručně stavěné výhybky ...

0/0
18.7.2014 13:51

T43o80m69á71š 74K86u66č36e19r25a 5207582267592

Tyhle dráhy do určitého dne fungovaly, pak se ovšem vyměnilo hlavní vedení a od té doby to jde do kopru. Jinak to byla hezká ukázka toho, že dráha nemusí být dotovaná.

+2/−2
16.7.2014 19:36

R31a56d55i66m 47Š18o12l53c 1915155695724

Ta dráha je dotována od té doby, co odešla od ČD. Koleje nevlastní SŽDC, ale JHMD a dostává na ně dost dotací od SFDI a doprava je normálně v závazku (je to i v článku psáno).

+5/0
16.7.2014 19:42

J12o95s64e27f 21K61o87p96e74c54k66y 9124302455

to s tim dotovanim myslite jak? ;-)

0/0
16.7.2014 20:41

T67o83m31á96š 29K95n77a89i82f61l 6143380287600

prosim te... ty fakt zijes v tom, ze nedostavaji od kraje zaplaceno za dopravni obsluznost (to jsou to, co ty znas jako "dotace"(? tak to zijes v bludu...

+1/0
17.7.2014 8:54

D41a88v88i64d 12K12o83p69ř70i90v13a 5578690297834

Pravda je, že dříve bylo dokonce i období, kdy JHMD platily daně. To byl ovšem ještě předseda představenstva pan Šatava. Současní šéfové se asi příliš rozmáchli.

0/0
17.7.2014 9:49

J75i88r52k46a 11D50v27o32ř93á84k 4725930223238

První věta souhlas. Zbytek nesmysl založený na omylu. Stačí prohledat veřejné info o dotacích. Tahle dráha má nejen smlouvu/objednávku na dopravní obslužnost (jako ČD a několik dalších železničních dopravců u nás), ale i skutečné dotace (jako mj. SŽDC).

0/0
17.7.2014 14:29
Foto

I12v23o 81Z43r37n64í85k 4657125104282

Je to turisticky atraktivní v letních měsících a hlavně o prazdninách .Bohužel jak je vidno , to nestačí !.Chtělo by to vytížit kulturně i v jiném období .Přátelé,jakýkoliv marketingový nápad je vítán:-)

+2/0
16.7.2014 19:17

L61u96c22i39a92n 70P36a58p15a16z72i60a91n 5264197231655

Bez peněz ani do hospody nelez. Prostě lidé nemají peníze, vše je v této zemi podfinancované a tak to nevychází ať počíte jak počítáte. A marketing není samospasitelný, naopak může jen agonii prodloužit. V prvé řadě se musí u nás změnit cena lidské práce, od které se odvíjí daně, důchody, dotace a funkční stát. Čeká nás hodně práce po devastaci let nedávno minulých.

+2/0
16.7.2014 20:32

E93d78u39a17r71d 56B68l77a30z24e41k 1633970205855

Lež! Většina lidí má peněz na blbosti aža až dokonce i mladí tunijou drahý motorky i docela mladá auta! Nebo PC! Všecí maj Nike a Addddddidás a pod. a o půl 3. se míní přerazit cestou dom z práce... A hurá do Olympie do multikina a litr za večer na osobu je málo;-O A cenu lidské práce si stanovujete sám defacto! ;-O Už ne vláda ne strana ;-D , leda by jste byl státní ouřada ;-€ Pak si ale z apohodlí a jistou penzi nestěžujte! ;-O

+2/−2
17.7.2014 0:00

E51d28u49a53r15d 92B11l24a45z45e16k 1163390615895

Zdražit jízdné! Za to na nádražích hrát dobové divadlo a pořádat pouze dobové trhy - ale taky výdělečné! žádný najímání umělců že jen jako prodávaj... Platit jen herce do hlavních rolí a najímat ochotníky.

 Vyzvat mladší znuděné lidi!!! U nás brečeli, že se nic moc v obci neděje:-( Naštvaně a hrubě jsem jim oponoval: Kua tak nečekejte až někdo vám pro vás ale za vás něco udělá, zorganizuje, ale vy sami dějte, vy budte aktivní! ;-O Je demokracie, svoboda projevu, nepotřebujete přehrávky před kmisema a povolení komoušů na MNV ;-€ Co jsme my starší měli říkat, když to skoro nešlo?! Jen sme někde u táboráku zabékali nahlas i kyž daleko za obcí!!! a už nás drátovali SNBbáci :-( Jestli máme prej veřejnou akci... povolenu z výboru?;-D...

Neměli jsme mobily aby jsme se sezvali a dohodlia přesto kultůra jakž takž v obci žila i ochotnické divadlo a dnes můžou lidi svobodně mnohrem víc, ale nechce se jim zvednout zadky od PC monitorů a TV ;-€

+1/−1
16.7.2014 23:57

T26o27m51a30s 71N33o70v20o88t49n53y 3601716568939

Zato psát jsi se ještě nenaučil tak šup od monitoru zpátky do školy

0/0
17.7.2014 10:08

E93d17u95a85r18d 72B75l65a18z71e92k 1643920705655

Toto! ať stát dotuje, jistý druh kultury, prezentace historie!!! a né nějaké zemědělce - často jen multimilionáře - majitele velkých agropodniků, co už neví jak velkým emerickým traktorem JohnDeer nebo Jeepem už by jezdil (a furt bude Veleba bečet jak jsou na tom zle...), často i soudruhů - bejvalejch předsedů státních statků;-€, ze kterých mnohá agra vznikla privatizací! , pokrytci jedni ;-O

+4/0
16.7.2014 19:14

M50a38t26ú40š 96B24e21n76a48k 9628804172603

až na to že JHMD je v poslednej dobe len jedna veľká rozkrádačka, hlavne od doby čo bol vyštvaťi Šatava, tej spoločnosti sa nedá zapriať nič lepšie ako krach.

+4/−1
16.7.2014 19:26
Foto

T13o60m42á38š 66H51e51r98c19e53g 3520269500610

Potíž je v tom, že vy chcete dotovat tohle, druhý zase něco jiného. Nebylo by lepší nedotovat nic a ať každý hlasuje svou vlastní peněženkou?

+3/0
16.7.2014 21:24

J43o57s78e68f 77K48o33p97e25c43k41y 9584792815

nedotovat nic by urcite lepsi nebylo, neb na dotovani napr verejne dopravy nakonec vydela stat i lide... ;-)

+2/−2
16.7.2014 21:29

E39d57u33a37r65d 25B61l56a39z63e96k 1513290655415

Samozřejmě by to byl stav ideál!;-)R^ Ale kultura se sama neuživí a stala by se z ní pouze komerce... ;-( Vždy by šlo né o kvalitu představení, vystoupení, nebo originalitu vláčků a j., ale jen o to, vám pak vnucovat nějaký produkt;-€... A starou (hodnotnou historicky!)  trať předělat na novou a staré historické vlaky zešrotovat a nasadit rychlé moderní a pod. jak ta hranatá hrůza s kuletejma woknama;-D na obrázku... a s prodejem zmrzliny a hrnců a ponožek a telefoních karet, při jízdě a s vyřvávající reklamou na vše i polepené reklamou:-( a pod. no prostě Dysneyland... :-/ To by jste chtěl u historicky cených starých památek???8-o

0/0
16.7.2014 23:46

M84i73r23e56k 61T77u29r69e93č12e68k 4373152450972

Vyborne! Mohu zacit rozebirat koleje a odvazet do sberu ?

0/0
16.7.2014 16:51

J96o17s70e68f 68C61í30s24a60ř 7347102850270

ne

+1/0
16.7.2014 20:30

J24i70r36k29a 66D66v40o69ř28á12k 4275140193868

To dělají ti co se neptají už dávno.

0/0
17.7.2014 14:32
Foto

M39a35r95t87i56n 21Š41u66b88r79t 1605951794635

No jo, když si postavili ponorku, tak jdou logicky ke dnu ;-).

+5/−2
16.7.2014 16:26

T58o61m31a61s 90N11o54v32o75t48n69y 3471156378779

To jsou ti blázni co staví ten neuvěřitelně hnusnej krám?

+1/−3
16.7.2014 17:22

J14a52n 64Š58k73r90a88b63á46n52e74k 7845570808552

Náhodou je krásnej, mě se hrozně líbí..:-)

+1/0
16.7.2014 19:29

B67l69a86ž75e21j 66M80o65t22y17č42k16a 8587567275180

se rovnou mužeš zavřít do popelnice.

0/−1
16.7.2014 20:41

J15i14r87k83a 36D94v46o15ř72á69k 4965840183258

Je ošklivej až je krásnej. Jako Belmondo.

0/0
17.7.2014 14:31

M26i96c50h30a80l 98M60a39j25e21r33č86í51k 6503416834402

Nikdo Vám Váš nevkus nebere...

0/0
17.7.2014 23:18

J16a28n 44P69r80i68c95h28y72s32t80a12l 8511688943

Me pripada, ze "designerske studio" toho o konstrukci zeleznicnich vozidel moc nevi. Kulata okna se u motoraku sice delala - ale pred vice nez sto lety! Tehdy bylo vyrobeno 152 kusu. Okna byla blize u sebe, takze z toho stoleteho motoraku byl vyhled lepsi. Takze zadny vystrelek 21. stoleti, ale anachronismus. "Designeri" si mysleli ze kdyz okopiruji 100 let stare reseni, ktere se prilis neosvedcilo, tak ze se na to neprijde?

Podivejte se jak vypadala puvodni ponorka: http://en.wikipedia.org/wiki/McKeen_Motor_Car_Company

0/0
17.7.2014 2:16

P56a95v90e44l 65M38a75t28o57u75š87e76k 5590497538944

Asi mne někteří budou kamenovat, ale podle mého názoru tyto tratě od doby, co byly za zvláštních okolností zprivatizovány, slouží zejména k plnění kapes jistých zainteresovaných osob. Nedomnívám se, že by si pod správou ČD vedly hůře (jako třeba obdobná slezská trať do Osoblahy).

+8/−4
16.7.2014 15:45

J73a88n 38D89ě66d 8736559453371

Pod správou ČD by ty Jindřichohradecké Úzkorozchodky dávno nepremávali víme?

+6/−4
16.7.2014 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.