Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aerolinky se Ukrajiny bály už dříve. Hledají nové trasy, zdražovat nechtějí

Aerolinky hledají nové trasy, po kterých by mohly létat ze západní Evropy do Asie. Ukrajině, kde byl ve čtvrtek sestřelen civilní boeing, se vyhnou „severní“ nebo „jižní“ cestou. Lety budou nepatrně delší, prodražit by se však neměly. Naopak není vyloučeno, že se letadla na své vzdušné dálnice nedostanou včas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70l24a84d59i11m61í92r 45M40e31n77d97i 3242559191876

No ako som tak pozeral na flightradar , tak tým leteckým koridorom ponad Rostov,Voronež, Lipetsk smerujú poväčšine stroje ruských spoločností smerujúce do východného stredomoria, Turecka ,Egypta a do ďalších dovolenkových destinácií. Lietadlá iných europskych spoločností tam moc nevidieť. Samozrejme bezpečnosť v leteckej doprave je prvoradá a nemožno hazardovať so životmi cestujúcich bez ohladu na to či sú to rusi, mongoli, či ktokolvek iný. Ale z celého mi to vychádza , že toto je problém týkajúci sa viacmenej Ruska tak nech si ho riešia...

+1/−1
20.7.2014 21:51

M25i20c74h51a76e75l 98H90o50v88o48r69k37a 6491964965314

Malajsijským aerolinkám hodně klesnou tržby. Nejdříve vyplatit miliardy pozůstalým a poté Američani, kteří s nimy nebudou chtít létat, protože si budou myslet myslet, že jejich letadla jsou prokletá...

+2/0
20.7.2014 11:15

M25i85c28h20a93l 88M68i14l13l34e20r 9776342389662

je to horsi, nez myslis.V soucasne dobe hrozi, ze Malaysia Air se polozi uplne viz BBC News.

Vubec nejde nejvic o Americany. Ti s MA tak moc zvlast neletaji, protoze MA ma pochopitelne sve stredisko (hub) v JV Asii, tedy mimo oblast kde se naleza nejvice Americkych turistu a mimo linky mezi USA a Evropou.

+1/−1
20.7.2014 12:05

J98a60n 77Š49e69s36t90á93k 3258929189214

no ono totiž kdoví, jestli tyto dva případy nějak nesouvisí, co když třeba i to druhé letadlo se mělo "jen" ztratit

0/−2
20.7.2014 23:58

J22i33ř18í 89K34o80c76u98r68e89k 6765314305168

500 km navíc a prodloužení letu v řádu minut? No teda? Vidím dobře? Co to mají sakra ČSA za letadla? Vylepšené TU-160?

0/−3
20.7.2014 0:05

L46u72b50o87m22í26r 60B80o69m75b71í56k 3363940344900

Vážení, pokud jste přesvědčeni, že události na Ukrajině jen odhalují  propast mezi dvěma rozdílnými světy,  přidejte svůj podpis pod tuto petici:

http://www.petice24.com/petice_za_vyhloubeni_vychodoevropskeho_more

+1/0
19.7.2014 20:24

M13i26c84h76a55l 80M94i43l85l96e57r 9396972199832

co se tyce preletu, pres ruzna uzemi, kde se bojuje, doporucuji podivat se na mapu sveta a pozice letadel soucasne ve vzduchu na website flightradar24 . Kliknutim na ikony letadel se ukaze aerolinka, cislo letu, trasa od startu, barvou odstupnovana letova vyska a v menu po strane dalsi detaily.

http://www.flightradar24.com/47.96,26.86/6

Ve svete se normalne leta pres ruzne oblasti, v nichz probihaji boje, ale v max. vyskach a dodrzovanych koridorech. Pred 3 lety jsme letel z Australie pres Singapore do Londyna a let z Asie do Evropy letel pres Malaysii, Thajsko, Burmu, Indii, Pakistan, Afghanistan, Turkmenistan, Kaspicke more, Azerbajdzan, Gruzii, Cerne more, Ukrajinu, Polsko, Nemecko, Holandsko. Zajimave bylo videt z letadla silne osvetlenou indicko-pakistanskou hranici a to, ze jsme tam udelali malou odchylku od puvodniho letoveho planu. Zrejme podle nejakeho narizeni NOTAM.  Nebyl naopak zadny problem pri letu pres Afghanistan. Tohle byla normalni trasa, kterou pouzivaji mnohe aerolinky z Asie do Evropy i dnes.

Lety se vyhybaji Severni Koreji, Syrii apod. Zajimave, ze pres Irak se bezne leta. Vloni, kdyz jsem v dubnu prvne letel do Londyna pres Dubaj namisto pres Singapore, nas let z Dubaje vedlu nahoru pres Persky zaliv a Kuvajt do Iraku. Tam jsme meli podle puvodniho letoveho planu letet primou carou pres uzemi vychodni Syrie do Turecka, ale vzhledem k situaci v Syrii byl letovy plan pozmenen- a je pozmenen dodnes- tak, ze u Baghdadu letadlo zmeni smerovani z puvodnich bei vocko 330 na 345 stupnu, namiri to pres Mosul na Turecko a vyhne se Syrii. Je to delsi, ale jistejsi. Letova hladina tam je obvykle 38 tisic stop, aspon u Qantasu. Podobne to delaji Emirates. Prozatim tamtudy leta hodne letadel i presto, ze Mosul je v rukou rebelu a na casti tohoto uzemi se bojuje. Pokud by se to zhorsilo, alternativou je delsi let pres Iran, ale ten ma sva omezeni, nebo naopak vic na severovychod, pres Saudskou Arabii, Jordan, prip kousek Egypta nad Stredozemni more.

+3/0
19.7.2014 7:41

M56i28c63h88a27l 52M36i80l91l60e41r 9626412289762

Pozn. let pres Dubaj do Londyna po prekroceni tureckeho prostoru leti nad Cerne more, pres Rumunsko, Madarsko, obvykle Slovensko nebo Rakousko, Ceskou Republiku (nejbliz Praze obvykle leti pobliz Benesova), dal pres Nemecko, Holandsko. Moci letet pres Syrii by let zkratilo o ne nepodstatny kousek, ale z bezpecnostnich duvodu to proste neni mozne.

+2/0
19.7.2014 7:46

M53i80c74h76a86l 60M45i53l59l64e77r 9176112249672

soudruh Papazian by mel drzet sva pro-ruska usta pevne zavrena a vyhnout se kritice "hamiznosti Ukrajiny" povolovani preletu mezinarodnim aerolinkam. V povolovani preletu smerem na Ukrajinu maji sve prsty pevne zasazene Rusove (vic dole), znami tim, ze si uctuji extra vysoke sazby za povolovani preletu pouzivajicich jejich prostor.

Ustavena povoleni preletu uzemi at uz podle clenstvi v Chikagske smlouve(129 clenskych statu IASTA) nebo individualnimi dohodami (Rusko, Brazilie, Indie atd) podlehaji dodatecnym, docasnym omezenim vydanym jednotlivymi staty podle situace na preletanem uzemi, zvanym NOTAM.

Protoze urcite mezinarodni prelety Ukrajiny soucasne pouzivaji rusky letecky prostor (v pripade rady spojeni mezi Asii a Evropou), Rusko vydalo NOTAM, omezujici letovou hladinu pro prelety mirici do oblasti vychodni Ukrajiny - viz: "Aviation Week points to a Russian NOTAM issued shortly before the crash that had restricted many flight paths over Ukraine on any plane flying below 32,000 feet, due to fighting on the ground in that country. But the prescribed altitude was clearly was not out of range of a surface-to-air missile, the weapon that brought MH17 down."

neboli: Rusko omezilo prelety smerem pres Ukrajinu na mnoha koridorech, vzhledem k probihajicim bojum, pro vsechna letadla, aby neletala pod 32 tisic stop. MH17 zachovaval rusky NOTAM kdyz letel ve vysce 33tisic stop. V prakticke reci: Byly to ruske rakety, ktere rusky NOTAM nezachovaly.

Co se tyce te hamiznosti, Rusko, ktere neni clenem IASTA, je znamo tim, ze vedle znacnych omezeni leteckych koridoru, uctuje extra vysoke sazby za povoleni preletu.

Jenom evropske aerolinky plati Rusku rocne 300 milionu Eur za povoleni preletu. Kdyby Rusko ve svych NOTAM prelety sveho uzemi do oblasti pres vychodni Ukrajinu rovnou zakazalo, bylo by to v PRVNI RADE prave Rusko, ktere by prislo o platby v dolarcich a Euro.!!

+5/−1
19.7.2014 7:08
Foto

L31a82d60i91s24l37a72v 16S16t48r75n45a92d 7264231284628

Není mi zcala jasná jedna věc (pozn. nejsem odborník na leteckou dopravu). Ale pokud se na území nějakého státu válčí a střílí se i po letadlech, neměla by příslušná vláda (ať je to jakákoliv vláda) vyhlásit prostor bojů za bezletovou zónu? A aerolinky by preventivně měly hledat vlastní náhradní trasy. To nikomu nedošlo, že když se střílí po letadlech ve výšce 600 - 1000m, že by se mohlo střílet i do větší výšky? Uvítám neurážlivé komentáře.R^

+11/0
18.7.2014 22:20

L25u19c53i75a63n 30P32a33p21a74z13i33a48n 5454357661335

Však také Ukrajina minulý týden vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Jenže na mezinárodní civilní lety se vykašlala a dělala mrtvého brouka, resp. nutila tamní letový provoz tvrdit, že je vše bezpečné, však také byla motivace, získat valuty za tranzit a budit dojem, že vše je bezvadné. Právě tím, že vyhlásila bezletovou zónu, tak domobrana když spatřila, že se řítí na ně letadlo, tak podle všeho proto vystřelili, domnívali se, že Ukrajina bezletovou zónu porušila jako ostatně i dnes, kdy zaútočila letadly na Luhansk. Nyní, když tam spadlo ono letadlo, tak Ukrajina vyhlásila bezletovou zónu podruhé ač všechna média téměř mlčí, že už tuto zónu vyhlášenou mělo. A ač ji vyhlásila podruhé, tak ji hned obratem sama porušila. Faktem je, že za vzdušný prostor zodpovídá příšlušná země, je na ostatních, zda jí důvěřují či ne. Je smutné, že mezinárodní asociace ignorovala varovné signály a nevydala varování, že Ukrajina není důvěryhodný partner pro civilní letectví. Pokud Ukrajina věděla, že část území nemá pod kontrolou, pak tam nebdu posílat civilní letadla jen proto, abych kasíroval tranzitní poplatky ve valutách. Nyní plná zodpovědnost leží na Ukrajině, ona musí vyplatit odškodné, nicméně morální ztráty nechť si pučisté přičtou jako další mínus své popularity ve světě. Letecké společnosti si velmi rozmyslí, jestli poletí přes ukrajinský vzdušný prostor. Díky hamuživosti Ukrajiny nyní budou mít velké nic. Je možné, že tamní civilní letový provoz byl pod tlakem armády a diktátora Porošenka. Kdyby řekli ne, je nesmysl tudy vést civilní letadla, tak mohli být fašisty a banderovci hned zastřeleni. Možná, že se to i některému z kolegů i stalo, tak tam pustili letadla ač věděli, že je posílají na ruskou ruletu.

+9/−5
18.7.2014 23:23

L39u58c12i49e 14N48o80v74o67t38n20á 4246510375450

Pán je rusák, že?;-)

+6/−7
18.7.2014 23:54
Foto

L46a25d91i91s69l90a66v 61S38t68r12n62a68d 7824671124508

Pán není "rusák", pán jenom přemýšlí (na rozdíl od některých jiných lidí) vlastní hlavou.

+9/−3
19.7.2014 0:34

M77i68c86h64a25l 23M20i69l72l11e95r 9916212189682

pan neni pan, ale soudruh !!a jeho prispevky nelze brat jako neutralni a vyvazene, protoze za ty roky co sem chodim, soudruh neustale strani soudruhum a Zapad ma v jasne nelasce. To je jedine, na co se u nej lze spolehnout.!!

+3/−5
19.7.2014 6:16

D47a66n85i32e53l 42S95v42o71b95o73d79a 6115852211919

O tom kudy letadlo poletí rozhodně nerozhoduje vláda ale aerolinka, potažmo kapitán letu. Doplňte si vzdělání soudruhu. Zodpovědnost za celý konflikt i všechny mrtvé a zraněné leží přímo na Putinovi bez kterého by žádná válka ani nezačala.

+1/−4
20.7.2014 20:07
Foto

L10a35d68i46s82l49a80v 30S12t80r32n96a89d 7694691264608

Putin byl kapitánem letadla?????? 8-o8-o8-o

+3/−1
20.7.2014 20:15
Foto

L42a24d11i95s44l58a18v 81S36t24r67n51a42d 7194821604198

Děkuji. Má to logiku a něco obdobného mi v jednodušší formě na mysl přišlo také. R^

0/−2
19.7.2014 0:33

M95i65c51h70a85l 96M85i64l30l72e19r 9986512129362

v tom pripade ses nechal ovlivnit logikou zkonstruovanou pro hajeni ruskych zajmuRv

+1/−2
19.7.2014 7:11

L56u29c67i70a19n 94P64a76p60a64z56i35a22n 5784697701495

A proč se tak nedělo již dříve? Proč se čekalo na neštěstí? Ukrajina vyhlásí bezletovou zónu, pak ji sama porušuje, pak se diví, že se protistrana brání a ve výsledku pošle letectvo dobývat Luhansko ač dobře ví, že vyhlásila tuto oblast za bezletovou. Pak se nemůžeme divit, že plnou zodpovědnost za pád letadla nese Kyjev, který podle mezinárodního práva zodpovídá za bezpečnost letu. Pokud posílal letadla na smrt hrát ruskou ruletu, pak ať platí všechny škody a vysvětluje celému světu, co je to za režim, kterému na civilních obětech nezáleží. Ostatně takto se chová i vůči stále svému obyvatelstvu, kterého raději postříli než by mu umožnilo demokratický rozvod a rozchod s Ukrajinou. Právo na sebeurčení raději utopí v krvi, proti vlastnímu obyvatelstvu se neštítí poslat armádu, kterou nutí střílet do otců a matek, dcer, jen aby splnili vojáci rozkaz. Vedení Ukrajiny a jejich přisluhovači z USA, EU i NATO patří před Haagský tribunál. A mezinárodní letecká organizace zcela selhala. Všichni zaslepeni jen protiruskou propagandou, místo aby přemýšleli rozumem a hlavou. Za ukrajinský vzdušný prostor nese plne zodpovědnost Ukrajina, na druhou stranu všichni víme, že je tam fašistická holota, takže se této zemi nedá vůbec věřit. Přesto všichni dělali mrtvého brouka a posílali tam svá letadla. Miliardové škody, které způsobila Ukrajina by měla plně uhradit. Ať ji přispěje Obama či EU včetně truchlících NIzozemců. Ostatně jsme Ukrajině již peníze všichni posílali, bohužel je utratila za zbrojení a místnímu lidu jen snížila životní úroveň. Musí mít radost z toho mejdanu na Majdanu. Tento týden zdražení peněz o více jak 35%, prý pro lepší zítřky. Také se tam snižují mzdy, inflace bují jako dlouho ne. Očekávám brzy sociální nepokoje spojené se snahou změnit režim v Kyjevě. Fašisté ale lid zastrašují, takže je klid před bouří.

+9/−8
18.7.2014 21:59

M45i79c73h13a73l 88M56i27l25l40e23r 9846972819832

soudruh perli, aby si vydelal na svuj denni chleb

+1/−4
19.7.2014 7:11

R22a40d93e22k 50M21o51t24i40č87á90k 5165394709738

Není až příliš podezřelé, že si jsou všichni jisti jednou verzí?

http://skutecnosti.cz/pad-letadla-boeing-777-i-bez-cerne-skrinky-vime-kdo-za-tim-stoji/

+4/0
18.7.2014 20:29

M85a60r11t69i62n 71C37e33r81v39e21n53y 2933638516918

Samosebou do vysetreni je mozna jakakoli varianta. Na druhou stranu temer vzdy byva ta nejjednodussi varianta pravdiva. Takze ano, mohla to byt technicka porucha, chyba pilota, vybuch na palube, ale kdyz se mistni povstalci v ruskych novinach chlubi sestrelenim letadla presne v case kdy na tomtez miste spadne letadlo civilni, tak je vic nez pravdepodobne, ze to bude ta varianta co se stalo.

+6/0
18.7.2014 22:58

L61u81c71i23a80n 83P56a29p37a93z65i42a25n 5824827271555

Nicméně přesto zodpovědnost je na ukrajinském letovém provozu, protože posílat civilní letadla do míst, která nemá Ukrajina zcela pod kontrolou, to je zločin nejhoršího zrna. Však také podle mezinárodního práva nyní bude Ukrajina pykat. Malajsie bude chtít obrovské odškodné..., ale co, však to zase za Ukrajince zaplatí EU a USA. Takže na jednu stranu tady truchlí NIzozemsko, na druhou stranu právě i Nizozemsko přilévalo olej do ohně, přispělo na nákupy zbraní Ukrajině, která i díky jim střílí po vlastním obyvatelstvu a ještě mu nedemokraticky nedopřává právo na sebeurčení.

+4/−6
18.7.2014 23:26

M50i54c62h83a38l 29M21i83l17l22e82r 9396672569592

je videt, ze soudruh ma dneska velky hlad a musi pracovat prescas, aby mu ambasada zaplatila:-P

+2/−3
19.7.2014 7:13

D88a95n38i33e66l 57S91v11o14b80o42d68a 6165932171989

Zavolej do Ruska ať ti vysvětlí kdo rozhoduje o trase letadla. Děláš ze sebe b.ba.

0/−1
20.7.2014 20:08

T56o93m97á52š 18S87w18a33t62z59i39n73a 6712739880697

Nevede ta jižní trasa tak trošičku taky rizikovou oblastí nad blízkým východem?

0/0
18.7.2014 20:13

M46a15r53t28i53n 58C59e97r58v53e58n12y 2943598156888

No, popravde jsem byl take docela prekvapen, ze Emirates leti pres Irak, ale snad tam nemaji rucnikari v rukou takovyhle PVOS. Ikdyz on by stacil i vyrazne jednodussi Volchov.

0/0
18.7.2014 23:04

J98a22k35u45b 68R13o50u10s 3873150704162

Body pro Air France a British Airways R^

+10/0
18.7.2014 20:06

L27u28c39i39a90n 71P31a10p50a88z54i97a43n 5984937641395

S nimi jsem letěl a letí přes Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Rumunsko, Černé moře a pak už je Gruzie, Arménie nebo arabský svět. Oproti jiným létají v rámci možností co nejvíce bezpečně. Ale proč mezinárodní agentura pro letectví jasně nevarovala před nebezpečím na Ukrajině? Proč mlčela a posílala letadla na ruskou ruletu? Vždyť bylo zřejmé, že Ukrajincům nejde o bezpečí civilního provozu, ale o valuty za tranzitní lety. Proto jejich řeči o tom, že vše je bezpečné bylo zcela naivní. A k tomu ty jejich zmatky s bezletovou zónou, kterou vyhlásily před několika dny a pak ji sami nedodržují a ještě do této bezletové zóny posílají civilní letadla. Dnes znovu vyhlásili bezletovou zónu, asi schizofrenie. Zvláště když i tuto znovu vyhlášenou zónu ukrajinská vojska svými letadly nad Luhanskem znovu porušila. Co na to Haagský tribunál, NATO, EU a USA, hlavní sponzoři války?

+4/−3
18.7.2014 23:30

M15a37r12t54i49n 73Š58t47r53o10s 4439647520408

Myslím že British Airways či Air France udělaly chybu, že více nevyhlásily do světa, že létají bezpečnější cestou. Za prvné z toho mohly mít konkurenční výhodu a za druhé by vzbudili veřejnou diskusi, která by přinesla tlak na ostatní aerolinky, aby se taky válečné zóně vyhnuly

+6/0
18.7.2014 19:31

V48a86c53l79a40v 23P28e20r32o38u15t48k20a 6668377114691

dost dobře nerozumím proč by aerolinky měly něco vyhlašovat, té změny letu si přeci konkurence musela všimnout ...

0/−1
19.7.2014 11:30

P19e84t70r 81B76o68c61e76k 7546792910473

Šokující je že někdo přes válečnou oblast vůbec létal, dnes se každý ohání předpisy a tím co má a nemá povolené, ale je vidět že některé aerolinky použily i zdravý rozum !!!!!!

+16/0
18.7.2014 18:22

S71t87a45n96i57s16l20a89v 28F63a51n20t94a 9149727487111

Všichni se toho báli, ale prachy jsou prachy. Nyní je 300 lidí po smrti. Lítat nad válečnou zónou může jen blbec...

+12/0
18.7.2014 18:17

M62a90r20t51i40n 33C78e81r57v70e27n90y 2133848426368

A co vsechno se bere za valecnou zonu? Co Irak, Afganistan? Pres ne se leta bezne denne.

+2/0
18.7.2014 23:10

P71e60t49r 69B51a62u59e26r 9210505547439

Pochopitelně kdo jiný by mohl být tak skvělý a úžasný jako jsou Amíci, kteří přiběhli se zprávou o separatistech jako první:-/

+2/−1
18.7.2014 18:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.