Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český výrobce tramvají prodává podíl Číňanům. Dodají peníze na továrnu

Do české firmy Inekon, která vyvíjí a prodává tramvaje, vstupuje čínský kapitál. Jednapadesát procent společnosti od jejího zakladatele Josefa Hušky kupuje státem vlastněná China Rail Signaling Corporation (CRSC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a52r56t21i50n 12W43u55n54s88c87h 8665178811402

to je super paktovat se s čínou ..raději by se mělo stavět ,prodávat a nakupovat

od evropských firem a né od číňanů..!!

čína to je plevel  proti tomu se musí bojovat ,nestavět v číně  tady není práce..

0/0
26.7.2014 17:05

J65a11n 95R16e45n29d53a 1569892349683

Konečně něco rozumného.

0/0
24.7.2014 9:14

J23o32s76e94f 36K21o68p66e76c43k97y 9884412225

Je zvlastni, ze se pod kazdym podobnym clankem najde vzdy takova neuveritelna hromada absurdnich plku o tom, jak sme za komunistu byli nejakou prumyslovou velmoci ci co a dnes je vse rozprodane a rozkradene ;-D vyrobci pred rokem 89 jsme byli slusni, jen jsme povetsinou vyrabeli neskutecne krapy, ktere se povinne odebiraly a vymenovaly v ramci nejpodivnejsi hospodarske organizace v historii lidstva: RVHP. Na realny trh, tedy na zapad, mohla proniknout jen cast a to jeste vetsinou na low end casti trhu ci dokonce pod jinou znackou. Nyni je uplne jedno, jestli vyrobci aut, nakladaku, letadel ci vozu, ktere v CR samozrejme stale mame a to i velice uspesne, jsou nebo nejsou vlastneni nekym ze zahranici, pokud maji sidlo v CR, coz jich drtiva vetsina ma... Takze zadny ustup ze slavy se opravdu nekonna uz jen proto, ze drive to zadna slava nebyla...

+1/0
23.7.2014 16:37

P60e34t32r 75N64i83v98n21i19c72k83ý 3432364795347

Souhlas. Navíc naši RVHP bratři sice naše výrobky odebírali, ale platit se jim moc nechtělo.

+1/0
24.7.2014 9:25
Foto

J21a94n 65Č86e81r88m21á77k 4599618755967

tady je koukám zase chytrých levičáků, kteří vidí vše, co je špatně!... To. že se jedná o soukromou firmu pana Huška a ne jejich (NAŠE!!!), nejspíš jaksi přehlédli... Kdyby energii vydávající na hledání nepravostí využili k realizaci nějakých užitečných nápadů, udělali by lépe...  Jenže, to by neslo riziko a museli by tvrdě dřít. Mnohdy hodně dlouho za méně, než je minimální mzda (než se jim začne něco vracet) a mnohem tvrději, než u nich v "kolbence" či v hospodě u piva...

+1/0
23.7.2014 12:14

M49i15r96o67s21l63a92v 83Š94i31m80k35o 7495693112225

Paráda. Novou fabriku na tramvaje jsme měli ve Zličíně. Prodali jsme ji Siemensu, který slíbil zachování výroby. Samozřejmě, že ji zavřel. Tak teď budou budovat jinou číňané. Opět důkaz o skvělé popřevratové ekonomické činnosti tehdejších vlád.

0/0
23.7.2014 10:48

J14i20ř92í 84K88o42c65u47r41e12k 6595324485558

Jo, ta fabrika byla odjakživa státní a tím pádem ani nebyla fabrika nikdy znárodněna a převedena pod ČKD. Jo, ČKD by přece nikdy nezkrachovalo a zlý Zímenz tam po revoluci nevyrobil ani jediný vagon Metra, žeano. To ví přece každý, že Zýmenz tam nikdy nevyrobil a ani vyrábět nechtěl.

A ten "skvělý" vývoj, který v ČKD byl... Podvozky pro poslední "výkřik techniky" - tramvaj RT6S vyrobeny v licenci Düwag (dneska Bombardier) a celá koncepce vozu byla okoukána od francouzské TFS z roku 1985. Elektrovýzbroj Siemes.

Holt socani všecky zbytné peníze prožrali a na vývoj pak nezbylo. A když už se něco vyvinulo, tak se to často nesmělo vyrábět, protože by to konkurovalo jinému podniku v RVHP a ten by přišel o práci - bylo by to totiž lepší.

+1/−1
23.7.2014 15:57

J71i23ř87í 85E58r16b22e15n 1723784426947

Ohledně těch tramvajích jsi dost vedle. RT6 je kompletní konstrukce ČKD Tatra, její podtyp RT6N běžně jezdí v Polsku a tři vozy spolehlivě slouží i v Brně, které jich původně mělo objednaných snad asi 60. Desítky vozů měla objednané i Praha, ale ty už krachující ČKD nikdy nedodalo.

Podtyp RT6S má z Düwagu pouze podvozky a jeho řídící IGBT tranzistory jsou ze Siemense. Liberec měl objednanou celou sérii těchto vozidel, jenže ČKD už v té době bylo vytunelované a veškeré platby a zálohy spotřeboval majitel.

RT6 by byla skvělá tramvaj, kdyby měla na vývoj a usazení typu stejný čas jako legendární T3 nebo modernější T6/T7. Jenže to by RT6S nesměla být osazena právě těmi nespolehlivými komponenty Düwag a Siemens, které působily stálé problémy - výzbroj ČKD u RT6N sice nebyla bez chyb, ale přeci jen pracovala lépe.

A kolega Šimko má pravdu v tom, že na osudu ČKD se podepsala právě vláda Václava Klause, která tyto strojírny roku 1994 prodala společnosti INPRO J. Marouška - jediným konkurentem byl tehdy právě Huškův INEKON, který pak své konstrukce prosadil u Škody Plzeň (tak vznikla Škoda 03T Astra). Někdy v roce 1997 Maroušek pozval Klause do Libně na exkurzi, vše se natíralo tak, aby to z průchodu vypadalo hezky, ale hned za rohem bordel, špína a trosky. A na nový zličínský areál, stavěný někdy od roku 1988 jako náhrada za Libeň a Smíchov, se už taky prakticky nesáhlo.

Mimochodem i takové lokomotivy 714, které tenkrát stavěli v Libni a které byly majetkem ČD, spadly do konkurzu a pak na ně málem spadla i celá hala lokomotivky: na jedné straně haly už bagry bouraly zdi kvůli stavbě Sazka arény, na druhé straně ještě dělníci rychle vytahovali nepojízdné lokomotivy na vlečku. Tchán mé sestry tam jezdil u té bourací firmy a vyprávěl, že to je jako kdyby bagr začal bourat zabydlený dům - prostě byly to "nastojato" koupené sklady a dílny, nedávno opuštěné a dosud plné nábytku, dokumentů, součástek, výrobních strojů...

+1/−1
23.7.2014 20:03

J38i89ř24í 40K46o22c87u97r73e49k 6685894185168

Revoluce v 89. totiž přišla pozdě - byla na spadnutí o 20 let dřív, ale to si RVHP pohlídalo a silou udrželo status quo těch cca 20 let. Pak ale došly prachy i v CCCP a tak se celé RVHP mezi roky 1988-1990 položilo. A že se nic nevyvinulo během těch 20 let? Lokomotivy - slabší a pomalejší než předchozí generace. Škoda 1203 by byla skvělá v 60 letech, byvše vyráběna spolu se Spartakem a Octavií - měly nakonec prakticky setejný motor. Favorita "udělal" ital Bertone a s motorem to bylo takto:

Z wiki:

Problémem však byl ještě motor, který měl být podle původních představ automobilky i vlády převzatý ze Škody 120. Evropské hospodářské společenství ovšem přijalo v listopadu 1983 přísnější emisní normy – začínala éra bezolovnatého benzínu, katalyzátorů a elektronických karburátorů, ovšem starý motor nebyl vůči bezolovnatému palivu odolný a po 100 000 km běžně vyžadoval generální opravu. Konstruktéři na něm museli udělat značné úpravy pro zásadní zvýšení výkonu a životnosti při výrazném snížení emisí i spotřeby – vše vlastními silami AZNP. Pomoc přinesla i firma Porsche, se kterou Škoda podepsala smlouvu na konstrukci odhlučnění a zavěšení motoru – ale například odhlučnění výfuku zvládli sami konstruktéři AZNP tak, že od konstruktérů Porsche sklidili chválu.

+1/0
23.7.2014 16:12

J49i58ř35í 19E14r69b44e49n 1583664466637

Hele, jsem spoluautorem té wikistránky a o vzniku Favorita toho vím hodně, takže netvrď, že favorita "udělal" Bertone. Je autorem designu, ale veškeré věci ohledně mechaniky, kinematiky náprav, převodů, motoru, zavěšení kol, elektroinstalace atd. jsou věcí VVÚ AZNP. Ještě tak přední brzdy jsou v licenci Girling a karburátor Pierburg...

0/0
23.7.2014 19:26

R20i94c10h98a47r23d 52S92n13a74h32a 4101657476448

Jasně všechno tu prodejem do ciziny a hlavně Rusům a Čínánkům. RvRvRvRv

0/−1
23.7.2014 9:54

V49a81c32l54a96v 77W51a65n62d78e63r74e71r 8608886409562

Oni si neschvalili minimalni mzdy, 35% odvody, 21% DPH, nemocenskou placenou zamestnavatelem atd. atd....;-D;-D;-D

0/0
23.7.2014 10:01

A92l82e11x91a97n74d12r 55K47o25s13t73k35a 5359526669356

To ne, to máte pravdu. oni to zavřou rovnou.

0/0
23.7.2014 10:58

K93r66y36š22t49o84f 67L38a46n29í83k 1489790425245

jen nechapu, proc tomu jejich drevnimu kapitalismu rikaji socialismus.

0/0
23.7.2014 11:32

P44e75t17r 82N45i51v51n16i29c97k59ý 3612484915367

Otázka zní co přesně je (a není) ten "socialismus". Existuje nějaký etalon vůči kterému chceš srovnávat? Kdy to ještě socialismu je a kde je ta hranice, kdy už to socialismus není. I za komančů v Polsku třeba fungovali soukromí zemědělci. Měli nebo neměli socialismus?

0/0
24.7.2014 9:29

J53i20ř17í 46S65t31e14i44e53r 4961434636605

Zatímco se USA, EU a Rusko hádají, tak Čína nakupuje firmy a banky.

0/0
23.7.2014 9:29

M54i27c16h66a82l 87H39i59r28k69a 4307826520603

Tak koukám, Čína zase investuje.... čínský státní kapitál je dnes po celém světě, vlastní snad vše, od bank počínaje přes průmyslové podniky až po firmy těžící nerostné bohatství či dokonce vlastnictví půdy ...Rv a to ani nemuseli vyjet na koních a dobývat ....

+7/0
23.7.2014 9:27
Foto

I16v23o 89C32h28u46d19o75b72a 9400436751914

naplňuje se Sibylina proroctví "žluté nebezpečí"zaplavuje evropu:-P

+1/0
23.7.2014 9:27

T40o40m62á84š 11K87o89l61d12a 3916915789597

"jak se ty k***y šikmooké dozvěděli, že mám cihelnu" :DD

+3/0
23.7.2014 9:19

K61r76y35š49t85o63f 22L70a96n30í63k 1739250275505

Hm, patriot.

0/0
23.7.2014 9:06
Foto

M77i53r75o33s16l95a98v 28S64t83e29i94n61e97r 6148314963535

České zkušenosti jsou hledané na celém světě.  Než nechat tu firmu vyšumět, je opravdu lepší si najít finančně silného partnera kdekoliv s výjimkou Ruska, Venezuely, Severní Koreje nebo Kuby. Městská a příměstská doprava bude nepochybně založena na elektrický pohon, ekonomicky vyhrávají koleje.

Svět se globalizuje, silní hráči si nakupují schopné menší firmy s jejich know-how a vytváří tak ještě silnější koncerny, které si trh rozdělí mezi sebou. To změnit nedokážeme.

+1/−1
23.7.2014 8:39

P67a83v42e50l 33F53a78r63a 9317427204971

Jedenapadesát procent není podíl, nýbrž kontrolní balík.

+12/0
23.7.2014 8:23

P21e85t69r 48V83i57n25t67r71l63í62k 3576694641

Tak takhle dopadla země, která měla jako jedna z prvních automobilovou výrobu, výrobu vlaků, byla nejvyspělejší zemí Rakouska Uherska... Průmysl zničený, a zbytky rozprodány...

+15/−1
23.7.2014 8:07

J66i68n59d72ř91i98c65h 29Š56k43o18p36e30k 4315531520745

tak tak. Bohužel se k moci dostali lidi, co tvrdí, že doma není třeba nic vyrábět, vše můžeme dovézt

+2/0
23.7.2014 8:10

A65l18a65n 72Ř42e34p22k24a 4565156

Aneb co všechno komunisté dokázala pos*at:-P;-D

+5/−1
23.7.2014 8:21

D39a81v13i31d 84Z80a67j86d20á13k 8575502210421

Tohle ale spis zacalo az po revoluci,ne?Cizi investori nas spasi atd.Namisto podpory nasich firem se zacaly navysovat pobidky pro zahranicni investory.Danove ulevy atd.

+4/0
23.7.2014 9:22

V90a38c36l40a56v 36W93a24n29d88e95r48e13r 8908336439462

zamenujete pricinu za dusledek....diky komancum jsme vyrabeli auta s konstrukci ze 70 let, motocykly s konstrukci ze 60 let zcela neprodejne na trhu. Pak se neni co divit, ze se tovarna proda.

+2/0
23.7.2014 10:06

A57l44e92x36a47n52d21r 32K55o62s44t43k48a 5269256969336

Potíž je v tom, kolik továren nebylo prodáno, ale věnováno nějakému mafiánovi jen tak. A kdyby jen továren, podniky jako MUS nebo OKD byly "prodány" "podnikatelům" za klidně méně než jejich vlastní roční výnos.

0/0
23.7.2014 11:30

J81i14ř96í 81E66r30b21e24n 1613244346457

Ty továrny měly ale tehdy skutečně nízkou cenu - kvůli své zchátralosti, opotřebovanosti strojů, zastaralosti produkce a neschopnosti zavést do výroby vyvinuté moderní výrobky. Vždyť i vývoj Favorita plus technologie na jeho výrobu stály půl druhé miliardy Kčs, ale z každého vyrobeného auta dostaly AZNP zisk jen asi tisícovku, zbytek si vzal stát a Mototechna...

0/0
23.7.2014 20:07

A76l75e62x75a66n10d15r 27K15o52s84t24k18a 5119726599806

A co zmiňované doly? Ty byly v době "prodeje" tak ziskové, že "cena" představovala přibližně roční výnos. A to vynechávám skandál, (na který museli upozornit až Švýcaři), že to bylo koupeno za "kapitál" vytunelovaný přímo z podniku, čili defakto opravdu věnováno do rukou mafiánů. Jelikož takový člověk opravdu není podnikatel.

0/0
24.7.2014 4:31
Foto

I80v72o 79C50h79u19d29o46b64a 9890246811214

tak dlouho jsme podporovali rozvojové země až jsme se stali rozvojovou zemí;-);-);-)

+1/0
23.7.2014 9:28

K85a38m86i85l 77M86o80r66c81i25n20e78k 3276396286816

A proč chtějí ti japončíci moju cihelňu? Nic nedostanou ani cihlu jim neprodám...

Selský rozum přestal fungovat...

+2/0
23.7.2014 8:07

P73e65t56r 60V43i80n51t53r93l96í66k 3436394111

Zbláznili se ne?

0/0
23.7.2014 8:06

M19i89r45o93s65l56a37v 31P32e85t77e23r98e56k 4699716613782

Už jsou tady.Čapek Válka s mloky.

+2/0
23.7.2014 8:04

Z10d63e90n33ě66k 30S76k15ř86i42v91a79n 5304470379796

Prodávají 51%?8-o

+1/0
23.7.2014 7:51

D16a29v43i33d 72Š71a54f51r42á70n82e30k 5807934827323

Jasně. Buď to udělají takhle a můžou rozjet výrobu, nebo to jako Nonename firmička kdesi od Ostravy můžou rovnou zavřít.

+2/−1
23.7.2014 7:59

V45á86c42l74a20v 84P33l24a26v60e69c 2939399519650

Je to trágédie, národům které jsme za bolševika učili pracovat Rusko, Čína, Korea jsme nyní vděční když nám dají nějaký kšeft.

+2/−2
23.7.2014 7:40

D39a85v28i50d 50Z37a37j16d38á19k 8485902940471

Nastává doba, kdy se karta obrací. Čína je už na takové úrovni, že si montovnu bude dělat u nás, respektive ze zbytku světa.

+11/0
23.7.2014 7:19

P56e33t91r 58V68e44s42e14l61ý 2699308953286

Musíte dávat světu na odiv svoji hloupost? Zkuste si přečíst článek ještě jednou. Inekon nic nevyrábí, u nás pro něj třeba výrabí Ústřední dilny DP Ostrava v Martinově. A fabrika se bude stavět v Číně. Opravdu si příště přečtěte víc než nadpis

0/0
23.7.2014 7:25

D17a22v11i59d 22Z89a15j52d43á61k 8535422940171

Hlavně v klidu. Nemusíte mě hned hanit, ne? Kdybych nebyl hloupej, neměl byste, Vy chytrý, nad koho vyčnívat.

+3/0
23.7.2014 7:35

L80u14k65á70š 93V37a76ň68u36r77a 1445694173323

Souhkasim s Davidem. Cinani jsou v situaci, kdy vyrobou a prodejem nekvalitnich vyrobku si prisli na velke penize a tak si kupuji vyspele technologie. 51% je majoritni vlastnik. To znamena pro ceske vlastniky podridit se Cinanum a s temi se nepracuje moc dobre. Nedodrzuji zadna pravidla.

+3/0
23.7.2014 7:42

M35a34r58e29k 53S18u30c93h36á58n35e10k 2891936238709

Činani si nás všecky kupí:-P

+2/0
23.7.2014 7:16

J47i26ř73í 37K61o10c95u97r35e68k 6515474845338

Majitel prodal podíl ve vlastní firmě. To jako mu měla Strana a Vláda říct, že pokud prodá, bude zastřelen a jeho firma znárodněna? Přičemž na je ho místo bude dosazen zasloužilý soudruh politik?

0/0
23.7.2014 15:25

P25e52t82r 82S27o19k13o34l 8882851867861

Prachy nesmrdí.

0/0
23.7.2014 7:13

A76l16e45x93a47n82d55r 65K39o28s95t78k70a 5349376609926

Inekon zatím vyvážel tramvaje i do USA. Nebude, čínská kopie bude stát polovinu.

+5/0
23.7.2014 5:24

J66i81ř18í 12T43e82p26r 4177760135675

Přesně tak, Čína potřebuje jen přístup k plánům, o nic víc jim nejde.

+7/0
23.7.2014 6:18

D22a36v86i49d 73Š33a88f62r41á30n68e91k 5297934957553

Plány vám dodá každý, přinejhorším si koupíte licenci třeba od Američanů, jako to udělali komunisti s tramvajemi T1-T3. Co si ale nekoupíte, je přístup na trh, obzvlášť v Číně.

0/0
23.7.2014 7:10

J13i21ř91í 80E52r40b13e29n 1153774736727

Licence byla jen na T1. Dvojka i trojka jsou už československé konstrukce.

+1/0
23.7.2014 12:10

M61a77t40ú15š 52B96e26n90a19k 9388954112473

A už vôbec ich nenakúpili komunisti, to je tradovaný omyl, debna s projektami a licencia sa do ČSR dostala ešte pred 2. sv. vojnou, pričom počas vojny ostala zabudnutá niekde v archíve a do pozornosti a výroby sa dostala až po vojne.

+1/0
23.7.2014 12:31

J96a61n 63P96a88p88e18ž 8466376227948

Při svých cestách po Africe pozoruji už hodně let, že Evropa zaspala a Čína je tu velmi aktivní v budování infrastruktury. Připoutává k sobě místní vlády, přináší investice a práci. Pokud se do Afriky dostane alespoň oklikou přes spoluvlastnictví Číňanů v našich průmyslových firmách, bude to jenom dobře. Málokde je takový potenciál růstu jako v Africe.

+12/0
23.7.2014 4:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.