Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prachař chce utratit miliony za noční vlak do rodného Přerova

České dráhy chtějí od prosince zrušit kvůli malé vytíženosti půlnoční vlak Excelsior z Prahy do Košic, část Moravy ale o noční spoj z Prahy nakonec zřejmě nepřijde. Ministr dopravy Antonín Prachař chce totiž od prosince zavést noční spoj mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I29v74a82n 70H58o78l89a95s 5867757418397

"Znojemsko má lepší spojení do Vídně než do Brna či Prahy"

Pokud jde o to Brno, že by zrovna Jančura v životě neviděl autobus????!!!

0/0
29.7.2014 12:53

R65a15d21e65k 20K61o82h86u85t 5947943795173

Pane Sůro. Tak strašně despoticky a nezasvěceně, navíc lživě napsaný článek bych teda od Vás nečekal. A věřte, že ty co se týkají dopravy přečtu téměř všechny...

Něco co spolehlivě sloužilo desítky let v různých mírných úpravách a Vy to tak splijete...

Neuvěřitelné, jak může novinář článkem až tak ublížit a tak ponížit skvělé spojení...

Jediné co bychom mohli poplivat, jsou Ty společnosti které je provozují. Tedy ČD a ZSSK. Že i tolik let po revoluci posílají na tento spoj hnusy...

I tak Vám dávám za toto dílo palecRv...

0/0
27.7.2014 0:32

T30o23m15á15š 32N14o37v23á31k 2728236673574

Prostě je konec režijkáři

0/0
27.7.2014 14:40

M19i55r72o27s80l69a58v 74Z36i12k65m92u57n72d 7699643734423

A co nerežijkáři ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T87o90m50á58š 76N90o80v52á36k 2118516823474

Znovu. Nějaká pofiderní nádražácká tradice nemá v dopravě co dělat. Excel po zásluse končí. Ostatně podobné vlaky fungují jen ve východoevropských gastarbeiterských zemích, u nás je to zbytečné.

Připravovaný noční vlak je jenom laciné populistické gesto. Takové vlaky jsou ve vyspělých zemích dávno zrušené.

+1/−1
27.7.2014 16:48

M51a52r14t73i41n 23K76o23u19t57n55i85k 4123487387569

Nevím kolik jste toho vlakem procestoval, ale já na interrail nebo eurorail docela dost a noční spoje jezdí vytížené jak v Rakousku tak v Německu, ve Švýcarsku, Itálii, Francii, Polsku dokonce i v krizi sužovaném Řecku, samosebou s trochu jiným řazením ( teda kromě Itálie, Francie a Řecka ).

+1/0
28.7.2014 14:18

R64a53d66e98k 80K87o68h27u14t 5247503895883

Takový postoj či názor považuji za neuvěřitelné ubožáctví. Vy jste vlak ani ještě neviděl. A pokud byla předchozí narážka o režijkách mířena i na mě, tak lituji, nevlastním tento průkaz a Vás je mi upřímně líto...Rv

+1/0
31.7.2014 0:01

M15i47r35o60s81l54a16v 29Z64i90k42m29u13n74d 7819913124903

K čemu klasické vozy. Jako kdybychom neměli EJ řady 471 s kapacitou 300 míst k sezení, včetně jedničky ... Může jet sice jen 140, leč má dynamický rozjezd. Taková souprava by mohla klidně jet až do Košic.

+1/0
26.7.2014 19:51

R87a41d23e79k 45J96a26n48a70t64a 9455556364972

Jenže je tu malý problém. Jsou ve všední dny všechny nasazeny v pražské PID. Proto je a bylo veškeré jejich nasazení na rychlíkách o víkendu.

A zde se jedná o vlak, který má jezdit každý den.

0/0
26.7.2014 21:12

M35i32r30o52s17l59a50v 66Z82i49k45m87u75n65d 7609833924443

Všechny určitě nejsou, to je otázka zkreslení oběhů. Díru najdete třeba v TS 441, TS 442, 443 ... Z Prahy v 0,00, Přerov ve 3,00, zpátky ve 4,00 - Praha v 7,00 a na plánovanou údržbu ... Kdybyste propojil oběhy 471 DKV Praha a DKV Olomouc (PJ Bohumín) tak můžete jezdit až do Bohumína - jeden den by jela pražská 471, druhý den olomoucká ...  tohle "umíme", před 40 lety se jezdilo střídavě z Prahy do Varšavy lok E 499.1 ... jeden den vezla Silesii pražská, druhý den varšavská lok ...

+1/0
27.7.2014 15:23

T21o21m59á11š 56N90o67v88á62k 2658166443644

To je naštěstí jenom zbožné přání. Takový zbytečný vlak opravdu nezačne jezdit. Navíc reálné náklady třeba padesátinásobku autobusu, neexistující přípoje po cestě atd atd.

0/0
27.7.2014 16:51

J29o44s15e31f 76T52r61ö49g93l 8409472746406

Já tedy nevím, kde ČD přišly na to, že Excelsior jezdil nevytížený. Cca půlnoční spoje z Prahy na hlavní směry jsou léta zavedená a byť samozřejmě nepraskají ve švech (pokud zrovna v Praze není koncert Depeche Mode apod.), tak svoje cestující mají. Excelsior navíc kombinoval dálkovou dopravu ze SZ Čech na Ostravsko a SLovensko a k tomu ty půlnočníky do východních Čech a Moravu.

Doufám, že zůstanou alespoň zachované ubytovací vozy ze SZ Čech na SLovensko, ty bývají pravidelně vyprodané, byť budou v Praze přepojené na jiný vlak.

+1/0
25.7.2014 15:40

T39o10m19á50š 81N19o79v52á21k 2258856753304

Jenže to jsou jednotky lidí ze SZ na východ ČR. Excel jako takový opravdu nemá v 21. století opodstatnění. Z nějaké tradice se žít nedá...

0/−1
25.7.2014 17:28

M72i60r49o70s86l10a76v 15Z79i68k40m60u39n17d 7499823704263

Jednotky lidí násobeno násobkem deseti ...

+1/0
26.7.2014 19:52

T29o63m80á60š 37N88o53v25á33k 2348836763334

No zjevně to tak super nebude, když je Excel na zrušení...

0/−1
27.7.2014 16:52

K89a44r10e32l 87C88v54e69t59l74e62r 3342292492198

Znojmo je dnes od dálkové dopravy zcela odříznuté... Největší město svého druhu a bez dálkové dopravy. Ostuda. Ač to na ministerstvu vědí, nikdo s tím dlouhodobě nic nedělá! Vídeň se brzy stane pro Znojmáky jejich hlavním městem (a možná to tak bude v tomhle centralizovaném státečku dobře).

+2/−1
25.7.2014 15:04

T31o79m71á12š 38N53o69v56á65k 2918986223814

No tak spojení s Brnem jsou časté plně zaintegrované regionální autobusy a do Prahy/Jihlavy spousta už dneska pohodlných busů. Vlaky do Znojma moc nedávají smysl, velice špatné napojení na síť.

+1/−1
25.7.2014 17:25

M43a84r52t79i94n 90K17o69u94t16n27i93k 4803717587149

Jiné město na Z a dokonce krajské má horší spojení než Znojmo, vy máte regionální autobusy do Brna a pak navazující spoje do Prahy, mi máme poslední spoj do Prahy po zrušení expresu Zvolen - Praha i z Prahy v 19 hodin

+1/0
28.7.2014 13:52

P16a97v12e68l 13K16o12l54a21c73e94k 7451744538659

Víte co to znamená síťový efekt? Bez půlnočáku bude hodně velké riziko létat na služebku z Prahy. To se už Moraváci raději sbalí a pojedou autem do Vídně nebo Bratislavy.....

+4/0
25.7.2014 14:59

T95o89m41á87š 26N88o19v54á34k 2578116603844

To fakt znáte někoho, kdo začne služebku v Excelu? ;-D Jeden z nejhumusovějších českých vlaků. Já viděl pouze slovenské gastarbeitery, sem tam nějakou přiopilou skupinku turistů na slovensko kvůli pozdějšímu příjezdu. Ani se nedívím, protože bych to střízlivý taky nedal.

0/−2
25.7.2014 17:22

M65i83r43o71s96l96a60v 84Z10i19k23m39u77n50d 7349833274223

Asi jsme jezdili jiným vlakem ... pokud jste tím vlakem vůbec jezdil, protože "byste to střízlivý taky nedal" ...

+1/0
26.7.2014 19:55

T34o29m62á60š 96N90o39v70á87k 2268876573444

Tak samozřejmě zasloužilý modrogum/režijkář si libuje v té největší špíně...

0/0
27.7.2014 14:40

J54a15n 50L69a55k89o60m73ý 7761555145204

Musím souhlasit s Tomášem, neboť ten vlak je na tu trasu co jede v roce 2014 hnus. Osobně jsem na něm viděl jen ušmudlaný Béčka k sezení a ještě hnusnější Áčko, kde si troufnou chtít příplatek za první třídu, ač kvalitativně oproti tomu co třeba jede mezi Prahou a Olomoucí přes den to nestačí ani na tu dvojku.

0/0
27.7.2014 23:57

M88a32r73t85i21n 67K30o49u40t87n36i64k 4133327457809

Špatně to napsal, služební cestu ne, ale návrat z koncertu nebo hokeje, případně pokud letím nízkonákladovkou tak s příletem po 18 hodině na ruzyň třeba z Londýna nestíhám poslední vlak expres v 19:11 a tak je jedinou možností auto nebo právě excelsior s přestupem v Přerově na Chopina, pokud toto zruší zůstane poslední možností létat do Vídně nebo Bratislavy odkud jede vlak k nám i po 22 hodině. Nebo náhrada na ministerstvem navrhovaný vlak, alespoň jako víkendový posilový spoj pátky až pondělí.

0/0
28.7.2014 14:00

P66e35t72r 67N22ě61m78e83č72e98k 1642374362613

...soudruh zůstane soudruhem....Rv

0/−1
25.7.2014 8:57

J60i52ř16í 56L86i11n17h95a11r15t 3295374931236

První, co mne napadlo : Kdo je Prachař?

Vzpomněl jsem si na hereckou rodinu, přečetl článek .. podezíraje, že se někdo z nich zcela zbláznil.. Daleko jsem nebyl..

+2/−1
24.7.2014 23:58

K26a24r15e52l 66F24u91k20s30a 3414510760703

Prachař se ale nenarodil v Přerově :-)

+1/0
24.7.2014 22:03

R94o12b47e68r65t 22K14o36l75e22n96a75t58ý 3780596381717

To chce utratit ze svýho, když je prachař? V tom případě to chválím, dokonce bych mu tam vyčlenil extra flek s přednostním přístupem na WC hned po umytí téhož.

0/−1
24.7.2014 20:17

J62a91n34a 83N69o56v84a58k84o68v46a 1679413850257

ja jezdim obcas do Krakowa, super vyhoda pro me je, ze jede v noci, takze pres den si stihnu vse udelat vlezu do vlaku v 10.30 a v 6.30 jsem v Krakove, v tech nocnich vlacich jezdi jeste policie, nechapu proc rusi nocni rychliky, ty jsou nejlepsi i z casoveho hlediska, ze clovek neztraci cas:-)

+8/0
24.7.2014 20:04

T44o34m46á10š 97N67o60v71á80k 2198896483914

Vzhledem ke skutečným nákladům by mohli platit letenky... Navíc se v IDEÁLNÍM případě vyspíte 7 hodin a to celkem pochybuju, že se to povede. Noční vlaky jsou stále na ústupu. To prostě nezastavíme. Jinak navíc lehátka nepatří do 21. století. Spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo. Vytíženost taky nebude kromě pár špiček nijak slavná.

0/−7
24.7.2014 20:40

R55a90d65e23k 60J90a68n88a84t46a 9205416904822

Zrovna ten spoj do Krakova je vytížený hodně, a to i lehátkový vůz, v podstatě vždy vyprodán. Spojuje totiž dvě patrně turisticky nejzajímavější města v střední Evropě.

Že "spát v 6 lidech v kupé je zvěrstvo" se zdá možná vám. Ono je totiž spousta mladých, co jim nevadí spát třeba v hostelu po 10 na pokoji. A když navíc jednu noc ušetří i peníze ...

A menší zájem přes zimu se řeší prostě tak, že jede méně vozů.

+7/0
24.7.2014 20:59

T16o37m44á89š 18N79o20v60á24k 2548226373724

Jenže vlak má mít ve 21. století nějakou úroveň. Není to prostředek pro "socky". Nemyslím to nijak špatně. Prostě taková je realita. Cestováním jsem strávil slušnou část mého života.

Jet s vylitýma a smradlavýma amíkama v kupé nepovažuju za výhodu. Ať chceme nebo ne, je to prostě překonané a navíc silně dotované k tomu.

+1/−7
24.7.2014 21:04

R94a40d61e13k 59J66a45n66a39t77a 9795536804932

Ti co mají peněz nazbyt mohou jet klimatizovaným lůžkovým vozem WLABmee, který tu také jezdí, klidně sami v kupé.

+4/0
24.7.2014 21:07

T55o54m49á98š 88N65o76v76á65k 2538746983404

Lehátka jsou na odpis, nic s tím neuděláte, takový je trend, ke kterému se směřuje. Na Slovensko nejspíš kvůli gasterbeiterům přežijou, ale to bude všechno. Díky právě likvidaci toho nejhoršího se image kolejové dopravy hodně zlepšuje.

0/−6
25.7.2014 0:39

Z22b44y40n51ě67k 47P62o95p93o53v83s17k81ý 9346478497963

Vy jste jak se tak dívám taky na odpis...;-D

+2/0
25.7.2014 12:32

T65o19m63á97š 26N14o68v15á23k 2478166273634

Uvítám radši nějaký argument k tématu ;-)

+1/−2
25.7.2014 14:35

M95i58r84o66s15l53a93v 47Z38i84k43m41u59n59d 7949253814833

Neprovozujete náhodou nějaký drahý hotel, abyste do něj dostal ty, kteří nebudou moci jet přes noc vlakem, aby byli tam, kde potřebují, a oni budou muset jet den před tím, pak se ubytovat a všechno je to bude stát násobek toho, co by je stála jízdenka ...

0/0
26.7.2014 20:01

T52o39m26á55š 18N89o76v23á28k 2358816623344

No tak, vlak není sociální dopravní prostředek, jak tomu bylo v minulosti. Časy se mění. Kvůli pár šetřílkům, režijkářům a fipkařům se nebudou provozovat vlaky a to je v pořádku.

+1/−1
27.7.2014 14:43

R24a88d75e89k 86J58a95n66a41t94a 9135276804772

A dotovanou máte i leteckou dopravu. Ročně je jí v ČR odpuštěna spotřební daň z paliv ve výši cca 10 mld. Kč. Což dělá cca 900 Kč za každého pasažéra na odletu i přílatu, na zpáteční letence to je 1800 Kč.

+4/0
24.7.2014 21:09

R64a83d54e18k 19N96e65u31m74a33n79n 5122752768385

to není dotace - to je daňová konkurence - letadle by jinak tankovala jen v cizině

0/−2
24.7.2014 22:44

R39a75d22e55k 32J19a27n70a83t15a 9385336864842

Je to dotace - formou daňové úlevy. Dokonce se to (svou neúčelovostí) více blíží pojmu dotace, než u ČD. Zatímco ČD dostává peníze za to, že jezdí víceméně tam, kde ministerstvo a kraje chtějí a to za regulované jízdné, letečtí dorpavci dostávají tuto nepřímou dotaci ať si létají kamkoliv a ceny letenek jsou jakékoliv.

O daňovou konkurenci se nejedná, protože spotřební daň se od civilních letadel na základě Chicagské úmluvy (z r. 1947) nevybírá celosvětově. Některým evropských zemím (např. Německo) se to nelíbí a zavádějí ekologické daně podle délky letu. Ale ty nejsou závislé na to, kde se tankuje, ale na místě odletu, takže je nelze obcházet.

+1/0
24.7.2014 23:48

M97i30r52o89s18l97a58v 43Z80i72k53m36u57n66d 7109653164553

Ono by to nebylo tak snadné, letadlo musí mít na "dolet" do cílové destinace + něco navíc, takže by z toho byla nutná mezipřistání spojená s letištními  poplatky, bývalo pravidlem, že při tankování se vypakovali cestující ...

V rámci harmonizace podmínek v dopravě  by to měla zdanit celá EU ...

0/0
26.7.2014 19:59

A30d89a12m 64P36u15r34k54r54t 5656832348138

Zrovna tohle mě jako dotace nepřijde. Letadlo zkrátka nejezdí po silnici a primární důvod spotřební daně z paliv je pokud vím sběr prostředků na údržbu silniční sítě.

0/0
25.7.2014 0:27

S68t42a44n89i35s59l58a84v 67T39v80r41z 4406817773819

A vlaky, stavební stroje, zemědělská technika, ... ty po silnici jezdí?

0/0
25.7.2014 10:23

M68a13r82t49i31n 76N66o94v94o64t26n84ý 3826526131764

Tak to víte špatně - spotřební daň je pouze jeden ze zdrojů státního rozpočtu. Vybrané peníze nejsou nijak vázány na údržbu silniční sítě. Koneckonců - spotřební daň z paliv se platí i v železniční dopravě a jsou to miliardy.

+1/0
25.7.2014 10:27

T96o48m50á67š 24N32o20v39á56k 2958446313724

Letecká doprava je strategicky úplně jinde než pár ubytovacích vozů.

0/−1
25.7.2014 0:35

A83d94a74m 52P76u72r96k79r51t 5626462658768

A "spánek" v sedě v letadlo při transkontinentálním letu je pak co? Počet lidí v jednom "kupé" ekonomické třídy násobně větší, poloha nesrovnatelně nepohodlnější... Spát ve vlaku není velká výhra, ovšem nevidím důvod, proč nad tím tak ohrnovat nos a psát cosi o 21. století.

+2/0
25.7.2014 0:21

T93o40m93á42š 10N83o85v76á63k 2438436373244

Ano, tak mi vysvětlete, proč noční vlaky v západní evropě těžce stagnují, spousta ze zbytku existujících je navíc před zrušením. Třeba na případu Krakow nedává smysl držet ty 2 ubytovací vozy, pak dál Excel je zcela zralý na zasloužený odstřel a dalo by se pokračovat dále...

0/0
25.7.2014 0:31

T53o80m71á19š 74N79o31v72á31k 2808306193404

Ve východní Evropě (včetně Slovenska) je třeba noční doprava vlak/bus stále celkem rozšířená, ale u nás je to zbytečné. Až tu budeme mít gastarbeitery uvnitř ČR, situace bude jiná. Naprosto zbytečné. Maximálně s autobusem nebo na kratší cesty mikrobusem bych souhlasil, dotace by byla proti vlaku zanedbatelná.

+1/−2
24.7.2014 19:50

J75o40s79e26f 95H86o30n58e54š 7251982610623

Vlak o 3,5 vagonech nemá smysl provozovat.Není lepší nasadit autobus?

0/−1
24.7.2014 19:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.