Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express mění slovenské plány. Do Košic pojede jednou denně

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce od prosince rozšířit své spojení v Česku o další pár vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Také hodlá zachovat sedm spojů mezi Prahou a Ostravou. Brzdí kvůli tomu i své plány na expanzi na Slovensko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a13r18t89i34n 42M96u52s15i16l 4210591953281

Trošku mi chybí, že se k tomu nevyjádřil Radim. Jsem na to u článků o železnici zvyklý. Není to diskriminace? ;-D:-P

+1/−1
31.7.2014 12:42

P77a96v15e83l 11J57á83n 96B15u68v94a68l94a 5407728152439

Ešte som nešiel električkou z Prahy do Košíc! Budú dávať aj nafukovacie podušky ak áno do ktorých tried? ;-)

+4/0
30.7.2014 18:09
Foto

B40r55o22n93i39s79l51a65v 38G14a26b93r95y78š 2812839371

On bude někdo chtít strávit noc přikovaný na sedadle ve velkoprostorovém oddíle?

+4/0
30.7.2014 11:51

M47i22r92o81s72l88a90v 76Z96i48k93m64u47n65d 7799103714793

Na Slovakii takysvého času  jezdil slovenský velkoprostor a byl plný. Jenže komfort toho velkoprostoru je něco jako "Mercedes", zatímco černý Stadler je něco jako "Trabant" ...

+4/0
30.7.2014 18:15

Ľ14u82b33o48m27í63r 27J72a53n66o12š19k89a 7234836667920

ten velkopriestor som dost casto vyuzival . a by ma zaujimalo koho to tak sralo ze ho potom zrusili tak ze jazdi iba po zilinu

+3/−1
30.7.2014 22:50

Ľ60u21b61o66m66í31r 27J41a40n57o10š89k47a 7464926337970

len na upresnenie LE este nema na SVK pridelenu cestu takze mozme o tom len diskutovat .ale ist elektrickou z KE do PHA je cista samovrazda a uz teraz ma cela kostra boli z tych fajnovych sedaciek

+5/0
30.7.2014 10:32

P77e11t13r 97N94e39c63h98a45n33i73c87k58ý 7803806798720

Velkoprostor je pro noční cestování EXTRÉMNĚ nepohodlný a nevhodný, ti u okna jsou jak v pasti a šance, že za tu štreku se někdo musí zvednout a toho druhého vzbudit je dost vysoké. Mohu potvrdit z nejnižší třídy nočních vlaků Madrid - Lisboa, kde jezdí prastaré velkoprostorové stísnění vozy a je to nejhorší cesta jakou jde zažít...

+6/0
29.7.2014 21:02

T28o87m20á23š 47N61o16v17á85k 2168266813154

Stále podstatně lepší než béčko...

0/−6
29.7.2014 21:59

P29e18t84r 90N44e82c63h93a65n81i97c66k30ý 7963526538800

Tady záleží jestli béčko v osmi nebo ve čtyřech a méně. Pokud je ve vlaku tolik lidí, že jedete béčkem v osmi lidech, tak Leošem by jelo jen 25% šťastlivců. Běčko v méně lidech je naopak pro noční cestování výborné, nemohu si ho vynachválit.

+3/−1
29.7.2014 22:01

T75o29m20á74š 27N15o23v84á40k 2498966903184

Stačí se taky někdy podívat, jaká je klientela... Jako pro nenáročné fipkaře/režisty je to super. Ale "obyčejní" lidé Excela fakt na noční cesty nevyužívají... Bude to každopádně velká konkurence pro busy.

0/−4
29.7.2014 23:01

P32e46t27r 39N14e65c12h67a45n97i26c78k62ý 7163226558260

Nejsem ani jedno a kolikrát jsem byl rád, že jel...

+2/0
29.7.2014 23:04

T63o62m63á15š 39N95o70v40á12k 2138716153144

Bohužel takové socko vlaky nemají budoucnost a pomalu vymírají. To nezastavíme. Navíc proč si kazit celkovou image společnosti takovým slizkým vlakem...

+1/−7
29.7.2014 23:09

P42e65t12r 56N58e60c49h90a92n86i50c23k39ý 7313936948640

V danou hodinu je člověk rád, že něco jede. I z Prahy do HK mi pomohl nebo ne jednodenní výlet do Osvětimi. Furt lepší než nic. A mě teda béčka nevadí, spíš občas lidí, které v tom kupé lze najít.

+2/−1
29.7.2014 23:15

T97o11m39á24š 84N44o37v13á92k 2508556983114

Jenomže béčko je pár desítek let překonaný koncept. Ne nadarmo taky moderní vlaky vypadají jinak. A jestli jedete na jeden den do Polska, tak to je jiná kapitola. Ale bojovat o místo ve "vychodniarském" Excelu s osobama toho nejpodivnějšího vzhledu z okraje společnosti opravdu nepatří do 21. století...

+3/0
29.7.2014 23:36

M61i40r61e41k 64Z59á76v15o56d61n15ý 7352707740228

Já si nemohu pomoci, ale Vy dáváte dohromady 2 naprosto nesouvisející věci. 1) Samotný vagón. Osobně jsem pro velkoprostory (kdo chce pohodlněji spár, ať si pořídí lístek do lehátkového/lůžkového vozu). Je to bezpečnější a k ostatním cestujícím ohleduplnější. Nicméně pokud porovnáváme "B" ČD a Flirta LE, bude pro noční přepravu i tak lepší pro zákazníka koženka (pokud bude zaplněna do 6 míst), jelikož v nejnižší třídě LE je opravdu tak málo místa, že pokud někdo necestuje pouze na úsekovce, bude se tomu vyhýbat. Můžete si samozřejmě připlatit za vyšší třídu. To asi ale dostaneme do rovin cen lehátkových a lůžkových vozů, takže tam také konkurovat nemůže. 2) Cestující, kteří tyto spoje využívají, budou stále ti stejní. Nelze očekávat, že když tam pojede na pohled hezký vlak, že se tato klientela změní.

+6/0
30.7.2014 10:08

M90a98r74t76i44n 47K14a70r75á88s57e31k 9738533658208

Vzhledem k tomu ze konkurenci jsou busy tak myslim ze v pohode....

0/0
29.7.2014 22:16

M92i90r90o35s20l60a97v 66Z43i28k58m51u49n33d 7889233684253

No jo, jenže třeba slovenské velkoprostory patří mezi to nejlepší co se na české koleje dostane, mnohem komfortnější než Railjet z Rakouska ...

+1/−2
30.7.2014 18:18

J21a92k75u78b 64K63o56r68e85c 6514160381123

U LE mě nejvíce štve, že tam není nějaký tichý oddíl. Stačí aby ve vlaku někde bylo řvoucí dítě, cesta se stává tezko snesitelnou. Proto taková cesta až do Košic může být dost náročná na nervy.

+10/0
29.7.2014 19:55

J61a90n 50J22e43m79e49l12k40a 1115170

to je pravda, přitom by je to nic nestálo..

+1/0
29.7.2014 20:05

A42l25a87n 62Ř30e51p10k44a 4625586

Premium s business třídou jsou v podstatě tichý oddíl, vzhledem k vyšším cenám tam spíš nenapadne jít matku s dítětem ;-) Ale zaručit se to nedá.

+2/0
30.7.2014 6:56

J42a71k43u24b 36K36o77r50e74c 6554590151263

To ano. Tam by si asi i lidé stěžovali, kdyby jim tam celou cestu kricelo dítě. Což se jim ani nedivím. Ale nárok na trochu klidnou jízdu mají i ti v economy. Samozřejmě platí míň, tak musí počítat s určitými omezeními (místo,servis). Proto si myslím, že vlak měl být rozdělen posuvnymi dveřmi, tak jak je oddělena economy a premium. Jedna cast by pak byla tichý oddíl a bylo by po problemu.

+1/0
30.7.2014 7:33

A96l59a97n 21Ř55e42p28k22a 4795916

Myslím, že někdo už dal na FB LEO Ex. fotku svého dítěte z Premium class. Což samozřejmě zakázáno není, jízdenku měli, ale jak píšete vy.. být to dítě ukřičené a cestovat tam někdo, kdo chce klid tak by asi byl dost velký problém ;-)

Zatím jedině si do LE nosit preventivně špunty do uší :D

+3/0
30.7.2014 9:00

K67a45r48e74l 92B48a43r51t71á75č52e28k 9282169962165

ale co teprve  cesta zpet kdyz pocestuje imigrujici pocetna rodina za lepsim zitrkem ...

+2/0
30.7.2014 9:08

R53a71d60e65k 54J56a37n98a90t12a 9325406544112

"Jdeme vstříc velké poptávce po nočním cestování mezi východním Slovenskem a českou metropolí, která je nyní uspokojena především autobusovou dopravou"

Já mám dojem, že je uspokojena spíše vlaky. Přece jen, 4 dlouhé vlaky Praha-Košice jsou více než těch cca 10 busů. Ale chápu, že s jednotkou Flirt chtějí srovnávat spíše s autobusem než s lůžkovým vozem ...

+4/0
29.7.2014 19:17

P43e45t61r 79N75e78c87h60a83n12i40c14k86ý 7393726778410

No věřím, že nějací Ukrajinci dají za vděk levnému busu. A pozor od prosince jen dva noční (Bohemia, Slovakia)

+2/−1
29.7.2014 20:53

T90o23m48á88š 56N61o24v46á20k 2188486833904

Ukáčka preferují spojení přecpanou dodávkou, Voloďa vyzvedne před ubytovnou a vyklopí na vesnici, ví, koho má na hranici podmáznout...

+1/0
29.7.2014 23:03

2255124958703

Praha - Zilina

jednosměrně - ČD přepážka cca 700,- ČD eshop - cca 448,- Regiojet 250,-

obousmerne - ČD přepážka cca 1200,- ČD eshop 896,- Regiojet 500,-

a ted babo rad, cim ja to pojedu

+3/−3
29.7.2014 16:53

T41o17m 65J48u40r28e28č91k86a 6575342505685

Takže RegioJet 463 km za 250 Kč. A pak nám Radim brečí v médiích, jak prodělává kalhoty a můžou za to všichni ostatní, jen on ne...

+13/−1
29.7.2014 17:46

J96o36s23e70f 41H26o15n21e85š 7831472420643

Je to postavené na hlavu,protože oni mohou za tyto ceny jezdit a ještě si stěžovat

+5/−1
29.7.2014 19:15

M69i48r76e92k 85Z38á17v26o96d64n21ý 7922597940308

Sice nevím, jak se to konrétně vztahu k LE, nicméně jde tady krásně vidět, kdo z nich jezdí skutečně za dumpingové ceny. Věřím, že soudy také umí počítat :)

+7/0
29.7.2014 18:15

R95a69d13e88k 95J50a20n22a69t29a 9835846894582

Zde ale ČD nemají důvod se přízpůsobovat dumpingovým cenám Regiojetu. Stačí se totiž podívat na jízdní řád - ČD pro spojení Praha-Žilina nabízejí 15 přímých spojů denně, Regiojet spoj jediný. A navíc, pokdu jste ho někdy viděl, před Žilinou prakticky prázdný.

Takže cestující má na výběr. Buď za 448 Kč kdykoliv, nebo za 250 Kč jednou denně. Zatím volí to první.

+9/0
29.7.2014 19:09

P54e33t28r 15N74e57c78h25a92n71i95c42k52ý 7983706118770

Záleží, kde ten noční bude stavět, na úsekovou poptávku to může být atraktivní vlak po té co zariznou excelsior.

+5/0
29.7.2014 16:21

M80a31r84e24k 26D79e57m46č24á58k 9355164726125

A přitom Excelsior by chtěli zrušit pro nedostatečný zájem...

+3/0
29.7.2014 15:30

A52l27a66n 51Ř41e92p86k84a 4475506

Snad v tom není nějaký vyšší zájem... :-/

+2/0
29.7.2014 15:48

J80a75n 41L92a62k97o21m50ý 7681515135634

Protože pro ty, co nechtěli ležet, ale jen sedět ve dvojce byl excelsior horší jak všechny ty autobusy co na té trase jezdí. A ty jezdí stále den co den docela slušně vytížené bez ohledu na dopravce. Tudíž cestující a poptávka by byly, jenže z Béček se jim prostě kolena nepodlomí.

0/−4
29.7.2014 18:30

L15u43k38á52š 69Š67m60a97h52e18l 2297684522254

A jako z autobusů jo? Je snad ještě něco horšího, než jet přes noc busem? Navíc ten Excel veze i lůžka a lehátka, přímé vozy z Plzně a lázní...

+4/0
30.7.2014 0:29

A84l56a39n 17Ř89e95p83k43a 4435506

Ano, o noční cestování na Slovensko zájem je, ale vážně netuším jestli mají cestující zájem v noci cestovat i tou jejich "tramvají". Dají se tam vůbec individuálně ztlumit světla? Bude možné si objednat jídlo i přes palubní portál, aby tam i v noci personál pořád nelítal sem tam, ale jen už roznášel hotové objednávky? V Economy třídě jsou sedačky myslím nepolohovatelné, takže nic na noc kdy se chci aspon trochu prospat, když už nespím tvrdě. 

Pendolino do Popradu smysl má větší, možná i do Košic.

+9/−2
29.7.2014 14:55

P47e64t83r 26C47h84u47d31o97b88a 8214328236870

V neděli jsme tím jeli, takže vím zcela jistě, že v Economy třídě sedačka polohovatelná je (alespoň ta moje byla).

+3/0
29.7.2014 15:04

A33l29a33n 48Ř96e71p55k71a 4495466

Já s nima samozřejmě už taky jel, jen si teď nejsem jistý tou polohovatelností ;-)

0/−2
29.7.2014 15:13

J22i63ř21í 60B60o17l78f 8705107878155

Ano je. já si jistý jsem. Ale když něco nevím, tak to prostě není, že? ;-)

0/0
29.7.2014 15:39

A15l82a44n 59Ř67e70p96k69a 4635136

A já říkal, že to prostě tak je? Psal jsem myslím... ;-)

+1/−1
29.7.2014 15:45

J62a43n 50S83ů70r71a 4445453703932

A jaký je rozdíl mezi cestou autobusem a Flirtem?

+1/0
29.7.2014 15:46

A74l24a46n 14Ř83e72p85k70a 4905196

No mezi busem a Flirtem nejspíš téměř žádný (to už i ta tramvaj je lepší), ale na tak dlouhou cestu by stejně pořád byl lepší klasický vlak ;-)

+4/−1
29.7.2014 15:48

D50a32v35e 82Ř27e45h88á87k 8398115575123

projeďte se někdy alespoň prostřední třídou LE, alespoň nebudete kecat takovéhle bláboly

0/0
26.8.2014 16:55

R85o43m59a30n 70P76o88l45á44č34e39k 5926399895

Napadá mě cena

+3/0
29.7.2014 15:51

S46a40m75u94e83l 36M78u54r62á39n17s67k65y 4344815559160

V prvom rade cena - autobusy na takto dlhych trasach su lacna forma dopravy pre tych co chcu usetrit. Je otazne ci takouto formou dopravy bude vediet (a chciet) byt Leo Express. Kto chce komfort, ten uz vacsinou ide lozkom, alebo aspon lezadlom.

A potom by som povedal ze na nocne cestovanie na sedenie je znacne vhodnejsi autobus ako velkopriestorovy vozen, ci jednotka.

+3/−1
29.7.2014 17:28

K68a45r72e38l 13M54a63t12o19u80š55e74k 2253925413

nevím, ale provozní náklady na delší vzdálenost (uvažujme nad 500km) jsou nižší ve vlakové dopravě ... a komfort záleží na použitém vagonu (a každém jednom cestujícím, v čem si odpočine lépe)

+4/0
29.7.2014 19:56

J53a37n 98H58o22r44a 6267311326

Asi takový, jako mezi jablkem a hruškou........

.....netřepat a nemíchat:-)

+2/0
29.7.2014 18:36

V40i79k29t22o12r 20N64á62r87o28ž69n57ý 3659612428

Blahopřeji.Vést jeden pár vlaků do Košic s tím , že jeden vlak pojede přes noc...to nemohlo napadnout nikoho při smyslech...

Jako noční vlak bych bral buď vlak se spacími oddíly , případně vlak se super pohodlnými sedačkami. A nikoliv jednotku pro příměstskou dopravu

+10/0
29.7.2014 14:52

M85i21r91e74k 54Z32á79v46o46d75n23ý 7382357320438

"Těmto cestujícím přineseme výrazně vyšší pohodlí a kvalitu, větší rychlost a bezpečnost za velmi zajímavé ceny," // Ehm... No nechci být zlý prognostik, nicméně jestli toto nebude propadák, tak zatleskám. Pokud lidé využijí tohoto prostředku na úkor Bohemie a (to především) Slovakie, budu na to koukat s otevřenou pusou.

+9/0
29.7.2014 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.