Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koženky vystřídají panteři. Dráhy kupují další vlaky za miliardy

Monopol skupiny Škoda Transportation na dodávky elektrických vlaků pro České dráhy pokračuje. Škoda Vagonka dodá drahám dalších 14 nízkopodlažních elektrických jednotek RegioPanter. Nahradit mají hlavně východoněmecké koženkové vagony, jezdit mají na rychlíkových spojích. Dráhy věří, že velkou část investice za 2,6 miliardy Kč nakonec zaplatí EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i16ř44í 83J46o83z62a 3798983710791

Já nevím kdo z vás tady měl to "štěstí" cestovat vlaky v Německu, Rakousku nebo ve Švýcarsku... ale ono to také není jen o nových vlacích. Pokud jede Panter, CityElefenat po starých kolejích stejně je to hlučné...  a k tomu když přidám to bouchání od kol díky starým kolejím.V Německu i když jedete regionálním vlakem (u nás se tomu říká lokálka), tak jedete plnou rychlostí v absloutně bezhlučném vlaku, slysíte jen po tichu motor jako v autobusu. Ona i jízda autobusem v Německu je svižnější, ale bezpečná... o integrovaných dopravních systémech (např VVO) se ani nezmiňuji, to co tady v ČR pokládají koordinátoři za IDS by bylo v Německu pokládáno za paskvil. Je dobré zmínit, že IDS vymysleli v Hamburku a byl to první IDS na světě. V Německu je pokládan cestující za zákazníka a ne za socku jako tady.. V Německu je na každém nádraží automat na jízdenky (bere jak mince, tak bankovky, tak karty, umí najít spojení a umí ho i vystiknout atd.). 4lověk když přestupuje na autobus tak ani řidič nekontroluje jízdenku jen ji přejede očima, u nás jí musí důsledně prohlídnout. No jo... v Německu se předpokládá, že jednáte solidně a precizně a proto je vám důvěřováno v dobrém smyslu... u nás je to naopak jste podezřelí jen tím, že už jste si pomalu dovolili stát na zastávce...

0/−4
6.8.2014 9:15

P79e35t94r 22B61e28z67s59t82a76r41o87s81t30i 2559306723521

Jeste bych tam doinstaloval automaty na obcerstveni nebo neco podobneho nebo zmenil dodavatele minibarovych sluzeb Schussera za nekoho normalniho...

+4/0
5.8.2014 18:55

T55o35m 45J60u95r70e52č51k76a 6125982495615

Všechny soupravy mají mít 2 místa na automaty, takže se dočkáte. ;-)

+3/0
5.8.2014 23:32

J11a69r44e21k 70K61a50l87i87v44o70d65a 7626373271616

Vítám vylepšení interiéru, obvzlášť příčné umístění prostorů pro zavazadla. Vejde se jich tam více a hlavně se cestující nebudou neustále o podélné držáky zraňovat, jako v Elefantech.

+3/0
5.8.2014 18:10

V63í89t 63G89a37b52r45i43e28l 5394333686197

Čím míň koženek tím líp

+5/−1
5.8.2014 17:44

J65i59n43d25ř40i28c46h 18M83o68r31á63v66e90k 74M 3935433435356

Je to nesmysl dávat příměstské vagóny na rychlíkové tratě. Komfort na delších tratích je jedním slovem mizérie..To už nám každopádně prozradil Elefant..Proč radši pro rychlíky neopraví staré vagony  a nevloží velké a pohodlné sedačky jako to udělal RegioJet?

+1/−4
6.8.2014 6:59

R88a23d21e45k 58J34a57n33a11t91a 9415376814782

Protože vagony určitého stáří (řada B ze 70-80 let, navíc už tehdy nebyla výkřik techniky) už nelze stále dokola opravovat, ale je lepší koupit nové. Navíc ani sebelépe opravené staré vozy nebudou mít např. nízkopodlažnost nebo úsporný provoz.

Regiojet si svým nákupem POUZE starších vozů vyrobil časovanou bombu. Má tak starší vozový park než ČD. A asi nemusím ysvětlovat, že průměrné stáří základního výrobního prostředku by mělo být mazimálně zhruba v polovině životnosti. Jinak se jedná o vnitřní dluh.

+2/0
7.8.2014 21:41

M46a77r20e32k 46V95y98m24a54z16a94l 5678726852540

Až na ten -monopol- celkem vyvážený článek pane SůroR^

+2/−2
5.8.2014 14:46

J67a33n 94S89ů43r29a 4375533243832

A co je na tom nepravdivého? :-)

+3/−1
5.8.2014 15:45

M90a82r93t45i26n 51N40o49v84o30t22n64ý 3716956471354

Že se nejedná o monopol možná pochopíte z tohoto článku:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol

+2/0
6.8.2014 9:26

M73a68r15e49k 90V60y70m78a43z68a46l 5478476582180

Já přece nepsal, že píšete nepravdu....jen to slovo MONOPOL je už tak zprofanované, že si tím Váš článek jen stavíte do neobjektivní roviny....to jsem myslel;-D

+2/0
7.8.2014 11:18

D34a95v47i55d 23R14y78c38h63e63t28s87k65ý 9416121600980

Máte tam chybu - Dráhy kupují další vlaky za VAŠE miliardy.

Pepa dostane na účet polovinu toho, co mu zaměstnavatel dá. Jede k benzínce a tam zaplatí 40% pumpaři a 60% státu. Za to se dá mamutí dotace ČD, aby někdo úplně jiný mohl mít třetinové jízdné.

0/−20
5.8.2014 13:33

J52i18r55k68a 48D73v92o40ř21á25k 4125560153928

Ten váš Pepa platí především dálnice, IZS všetně likvidace ropných skvrn na silnicích, značení, údržbu, provoz různých semaforů, dopravní a jinou policii, armádu... Železnice, potažmo cestující na železnici platí za naftu a elektřinu daně také.

+15/0
5.8.2014 13:43

P11e35t21r 87N68o34v49o33t30n94y 3409512849712

Tak to doufám, že Pepa taky zaplatí za opotřebení a využití silnice. Faktické, ne roční tiket za dálnici.

+9/0
5.8.2014 13:55

M71a15r46t40i17n 46K94a39r13á49s85e31k 9538253128888

To zaplati s obri rezervou na dani z benzinu/nafty..... v evrope totiz politikum nastesti doslo ze jednodussi kasirovat dan z PHM (cimz zaroven motivuji k nakupu uspornych aut) nez resit mytne pro osobaky...

+2/−2
5.8.2014 15:30

P76e80t57r 70N26o61v54o53t43n36y 3599282869602

A na co tedy platí daň z PHM železniční dopravci, když nejezdí po  silnicích a platí si pěkně tvrdě každej ujetej kilometr po kolejích? A dále třeba zemědělci(ti ji mají aspoň nějak sníženou), stavební firmy do strojů nebo třeba já, když si jdu koupit benzín do sekačky?

+8/0
5.8.2014 15:54

J37i96ř88í 31S67y15n77e70k 6493685979719

na kolejích sice poplatek za dopravní cestu platí, ale nepokoušejte se nám tu tvrdit že to pokrývá pořizovací náklady na tratě, to ani náhodou...

+1/0
5.8.2014 18:24

M32i70r12o47s79l34a31v 40G27r59o92s24s54m19a60n92n 8952809864

No jo, jenže spotřební daň je daň ze spotřeby a ne poplatek za použití cesty...

+1/0
5.8.2014 18:59

P75e51t52r 21N87o42v32o56t95n21y 3159412889722

Jo to nevim. Ale faktem je, že Pepa v autě neplati nic, takže ho dotujem víc než ČD.

+5/−2
5.8.2014 21:29

J54i39ř82í 50E95r55b34e95n 1553424776137

Tejně tak Pepa ani náhodou nepokryje náklady na výstavbu, správu a údržbu silnice.

Pak navíc stačí jeden jediný přetížený kamion a silnici to zhuntuje víc než 15.000 Pepů v osobním autě...

+4/0
6.8.2014 7:11

A73l75e57x54a83n74d67r 80K31o29s79t58k23a 5149576769356

COž by nebylo až tak smutné, protože doprava je opravdu potřeba. Průšvih je v tom, že ČD následně dostane miliardy, a na jednoho JARDU, který tam maká připadají dva parazité, (kteří mají výrazně vyšší plat než on) a pět soukromých firem, kteé existují jen k vysávání prostředků.

0/0
5.8.2014 14:26

M29a22r27t13i51n 10N79o77v52o10t34n61ý 3796946191424

Ne "ČD dostane", ale "ČD vydělá". Peníze dostává od státu a krajů za dopravu, kterou si u ní objednají.

+6/0
6.8.2014 9:29

J84a67n 55L98a51k36o40m72ý 7171505345594

Oproti koženkám to bude pokrok vpřed, ovšem u těch současných moderních jenotek je otázka, jak to bude vypadat za 10, 15, 20 let. Pokud to budou uklízet - jeden hadr od podlahy po strop a sedačky 3x za rok vysát, za 10 let předeženem balkán a každej bude radši stát.

+1/−3
5.8.2014 13:22

J36i90ř96í 57E70r36b30e60n 1103324756777

Souprava se uklízí na obratišti. V Liberci to fungovalo tak, že souprava z Pardubic měla 100 minut od příjezdu k odjezdu na další spoj, během kterých došlo k vyluxování sedaček, vytření podlah a umytí záchodů. Když jsem občas nasotupil do čerstvě přistavené soupravy, ještě byl cítit nějaký saponát na WC a v koutech podlahy byly vidět schnoucí stopy mopu.

+3/0
6.8.2014 7:15

J76a41n 74L42a29k51o34m69ý 7251385465124

Já když vidím žraloky co jezdí přes Vary, tak tam se toto rozhodně neděje. Tam jsou vidět právě čmouhy jak na oknech, tak stolcích, tak okolo oken jakoby někdo vzal hadr, vymáchal v hodně špinavé vodě a vrhl se na úklid.

Když jela na výlet nějaká škola, docela obstojně se jim povedlo zasvinit sedačky - "jen" drobky, ale i druhý den na těch sedačkách zůstaly. Takže se asi všude neuklízí stejně.

+1/0
6.8.2014 13:10

A77l83e91x80a53n94d10r74a 29Š53ť25a18s37t14n18á 9689883811833

Teda ať tu čtu jakýkoli článek o nákupu či renovaci vozů ČD, vždy je to pro dráhu Praha - Brno a dál na východ! A co ti co jezdí na Plzeň v "expresu" s koženkama. Nebo na Tábor pomalu motorákem. Fakt by se na drahách měli trochu zamyslet a přestat upřednostňovat jen jednu trasu. i když chápu že je finančně zřejmě nejvýhodnější ;-O

+4/−2
5.8.2014 13:16

O94n78d86r43e48j 16K14o32d11a57d 8321253651157

Taky jsem si při čtení v duchu přál ať to nasadí na trasu do ČB. A zase nic.

+1/0
5.8.2014 13:26

J24a42n 64K79r43p53e11c 5326553184962

no spoj mezi městy jako Praha - Brno a Olomouc - Brno je důležitější, než spoje do nějakých vesnic v jižních čechách.

0/−6
5.8.2014 13:38

A22l77e73x51a78n98d34r73a 65Š45ť19a73s53t52n72á 9339773451323

Tábor, Plzeň, Budějovice - to jsou vesnice?! ;-O

+2/0
5.8.2014 14:56

J91a96n 30K36r27p85e97c 5126733884202

nooo... jen Brno samotné má více obyvatel než ty 3 města, které uvádíte. jinak jde o kraj jihomoravský a olomoucký, kde žije více obyvatel než v plzeňském a jihočeském kraji, ale co je ještě důležitější, že hustota zalidnění je více než dvounásobně vyšší.

0/−1
6.8.2014 11:17

T45o38m 30J71u72r21e67č11k53a 6885282825805

Na vlaky Praha - Plzeň - Cheb ČD nedávno nasadily klimatizované vozy, které dosud jezdily na vlacích EC do Vídně a jsou nyní nahrazovány Railjety. Během podzimu se má totéž stát na lince Praha - Ústí - Cheb.

+8/0
5.8.2014 13:46

J91i50ř55í 65E79r95b60e83n 1543154786167

Dobrých zpráv není nikdy dost :-)

+3/0
6.8.2014 7:16

J78i62r28k50a 20D27v15o13ř64á83k 4965950233358

ČD neupřednostňují jen jednu trasu, a pokud je nějaká na prvním místě, není to ta Praha - Brno a dál. Neupřednostňují ale vaše oblíbené dvě trasy, které jsou ještě dost rozhrabané, tedy pro dopravce neefektivní. Na Plzeň ovšem jede několik pendolin denně a s postupným dokončováním se zřejmě opět odělí expresní vrstva vlakú od rychíkospěšňákové (což je teď spíš jen podle jména než reálně). Na totéž si ale na ČB budete muset ještě pár let počkat. Nové vlaky v JČ kraji jezdí na jiné trati. Přísně a reálně vzato, z Prahy do ČB po rozhrabaném koridoru vlastně nejezdí ani expresy ani rychlíky. Je tam hodinový takt spěšňáků co má kdovíproč v záhlaví značku "R".

+4/−1
5.8.2014 13:54

J70a22n79a 26S17t53e59h51l53í15k54o94v87á 2649670330856

několik Pendolin denně na Plzeň? Pokud vím,tak jezdily jen v sobotu...

0/−2
5.8.2014 14:05

J65i24r25k20a 78D84v74o15ř92á73k 4555570413428

Bejvávalo.

0/0
5.8.2014 14:27

J64a37n33a 78S97t12e75h89l59í75k57o92v24á 2829620120666

tak to děkuji za info ;-)

+1/0
5.8.2014 14:36

J41i17r91k35a 44D32v91o37ř15á21k 4235780133938

Teď jsou tam dva páry, od prosince se chystá třetí.

+2/0
5.8.2014 14:31

A22l71e89x67a64n85d68r30a 19Š75ť64a48s61t84n69á 9909523891163

Pendolina jsou fajn, ale ne pro nás co vystupujeme dřív než v Plzni...

0/−1
5.8.2014 15:02

V72á25c33l50a39v 92D10a85v70i96d 5645759794715

Milá paní, ve městech velikosti Rokycan nebo Hořovic nestaví ani vlaky vyšší kategorie směřující na Moravu. Zkuste si v IDOSu vyhledat spojení do Chocně nebo Ústí nad Orlicí, a uvidíte, že tam jezdí staré vozy s koženkovými potahy, jako do Rokycan a Hořovic.

Jiná kapitola je Česká Třebová, tam staví i vlaky vyšší kategorie, ale spíš kvůli přestupům, než kvůli místním. K tomu si přičtěte, že do Plzně vede dálnice, od Hradce Králové na východ nevede nic, a do Ústí nad Orlicí a České Třebové se ani neplánuje.

0/0
8.8.2014 23:15
Foto

J63i80ř52í 91Š94r47á80m23e21k 3978267699941

"...na Tábor pomalu motorákem..."? Zkuste vyrazit z Prahy na Liberec (Turnov). Pojedete doopravdy motorákem a navíc pomalu.

+7/−1
5.8.2014 14:20

P70e16t66r 23N67o33v71o40t78n87y 3309592739632

Ono to jede, co ta trať povolí. :-)

+3/−1
5.8.2014 14:35
Foto

J98i96ř32í 53Š98r83á76m97e14k 3278977569511

Trať z Prahy do Turnova (070) je rychlostí jízdy srovnatelná s tratí Pha - Bn -Ta - CB před současnou modernizací. Také bych byl rád, kdyby k nám do Liberce jezdily vlaky rychle a byly pohodlné. Jenže to dřív zamrzne peklo.

+3/0
5.8.2014 14:46

J35i58r13k35a 34D68v96o39ř79á14k 4825950523188

Bylo by hezké, kdyby peklo zamrzlo třeba v roce 2040.

+1/0
5.8.2014 14:54
Foto

J40i84ř91í 31Š41r30á83m80e25k 3878537269851

Ne! V roce 2000 bylo pozdě. Jel jste někdy vlakem z Liberce do Prahy nebo do Hradce Králové? Nemyslím nostalgickou jízdu či víkendový výlet s kamarády a lahví Bacardi. Myslím třeba cestování do školy nebo do práce. Myslím, že ne.

+3/0
5.8.2014 15:03

P28e72t11r 48N24o21v80o45t81n74y 3629952909762

Tak to jsem zvědav, kdo na 070 nějak výrazně sáhne, směrové vedení trati mezi Prahou a MB je naprosto šílené, bez větší přeložky se to neobejde.

+2/0
5.8.2014 15:14
Foto

J34i29ř92í 49Š57r55á75m45e23k 3218957659351

Bohužel máte naprostou pravdu. Jedno z mála smysluplných řešení je návrh tzv. 5.koridoru ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Pátý_železniční_koridor ), ale jestli k jeho realizaci někdy dojde si netroufám ani odhadovat. Jen se mi tak nějak zdá, že já se toho nedočkám.

+3/0
5.8.2014 15:23

P67e54t42r 24N80o17v82o77t66n77y 3659672849712

Ano, přes Milovice. Otázka je, zda se s tím vůbec počítá, trať z Lysé do Milovic zelktrifikovali v původním vedení.

+1/0
5.8.2014 15:51

V71á58c19l39a35v 50D52a58v60i32d 5485959704205

Zajížďka přes Všetaty až tak moc nevadí, trať je ve většině úseků rovná. Problémem je úzké hrdlo z MB do Bakova, to by mohly vyřešit jednotky s automatickým spřáhlem, úvrať v Turnově a hlavně trať z Turnova do Liberce.

Pokud jde o směr Liberec-HK, tady je největší problém nádraží v Turnově, resp. napojení tratě do Jičína, protože vedení vlaků přes Starou Paku je neefektivní ze své podstaty.

0/0
8.8.2014 23:22

V82á58c89l51a57v 84D22a90v48i59d 5815879184985

Stav trati není jediný limitující faktor, zvláště v úsecích na území Prahy a potom Mladá Boleslav-Bakov nad Jizerou. Další kapitola je samotná stanice Turnov (úvrať ve směru z Prahy do Liberce, napojení trati do Jičína pouze z několika kolejí daleko od staniční budovy).

0/0
8.8.2014 23:18

J67i50r36k80a 71D83v13o85ř13á80k 4705250823188

Liberec není krajským městem dlouho, tak to nikdo neřešil. Pak se tam rychle natáhla dálnice, protože jak všichni ví, dálnice mají v našem státě před železnicí přednost. Když se někdo odváží vylézt s podobně dimenzovaným spojením po železnici, hned je řev.

+5/−2
5.8.2014 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.