Diskuze

Koženky vystřídají panteři. Dráhy kupují další vlaky za miliardy

Monopol skupiny Škoda Transportation na dodávky elektrických vlaků pro České dráhy pokračuje. Škoda Vagonka dodá drahám dalších 14 nízkopodlažních elektrických jednotek RegioPanter. Nahradit mají hlavně východoněmecké koženkové vagony, jezdit mají na rychlíkových spojích. Dráhy věří, že velkou část investice za 2,6 miliardy Kč nakonec zaplatí EU.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J51i33ř73í 41J84o63z49a

6. 8. 2014 9:15

Já nevím kdo z vás tady měl to "štěstí" cestovat vlaky v Německu, Rakousku nebo ve Švýcarsku... ale ono to také není jen o nových vlacích. Pokud jede Panter, CityElefenat po starých kolejích stejně je to hlučné...  a k tomu když přidám to bouchání od kol díky starým kolejím.V Německu i když jedete regionálním vlakem (u nás se tomu říká lokálka), tak jedete plnou rychlostí v absloutně bezhlučném vlaku, slysíte jen po tichu motor jako v autobusu. Ona i jízda autobusem v Německu je svižnější, ale bezpečná... o integrovaných dopravních systémech (např VVO) se ani nezmiňuji, to co tady v ČR pokládají koordinátoři za IDS by bylo v Německu pokládáno za paskvil. Je dobré zmínit, že IDS vymysleli v Hamburku a byl to první IDS na světě. V Německu je pokládan cestující za zákazníka a ne za socku jako tady.. V Německu je na každém nádraží automat na jízdenky (bere jak mince, tak bankovky, tak karty, umí najít spojení a umí ho i vystiknout atd.). 4lověk když přestupuje na autobus tak ani řidič nekontroluje jízdenku jen ji přejede očima, u nás jí musí důsledně prohlídnout. No jo... v Německu se předpokládá, že jednáte solidně a precizně a proto je vám důvěřováno v dobrém smyslu... u nás je to naopak jste podezřelí jen tím, že už jste si pomalu dovolili stát na zastávce...

0 4
možnosti
PB

Jeste bych tam doinstaloval automaty na obcerstveni nebo neco podobneho nebo zmenil dodavatele minibarovych sluzeb Schussera za nekoho normalniho...

4 0
možnosti
TJ

Všechny soupravy mají mít 2 místa na automaty, takže se dočkáte. ;-)

3 0
možnosti
JK

Vítám vylepšení interiéru, obvzlášť příčné umístění prostorů pro zavazadla. Vejde se jich tam více a hlavně se cestující nebudou neustále o podélné držáky zraňovat, jako v Elefantech.

3 0
možnosti
VG

Čím míň koženek tím líp

5 1
možnosti
JMM

Je to nesmysl dávat příměstské vagóny na rychlíkové tratě. Komfort na delších tratích je jedním slovem mizérie..To už nám každopádně prozradil Elefant..Proč radši pro rychlíky neopraví staré vagony  a nevloží velké a pohodlné sedačky jako to udělal RegioJet?

1 4
možnosti
MV

Až na ten -monopol- celkem vyvážený článek pane SůroR^

2 2
možnosti
JS

J46a38n 54S30ů28r44a

5. 8. 2014 15:45

A co je na tom nepravdivého? :-)

3 1
možnosti
DR

Máte tam chybu - Dráhy kupují další vlaky za VAŠE miliardy.

Pepa dostane na účet polovinu toho, co mu zaměstnavatel dá. Jede k benzínce a tam zaplatí 40% pumpaři a 60% státu. Za to se dá mamutí dotace ČD, aby někdo úplně jiný mohl mít třetinové jízdné.

0 20
možnosti
JD

Ten váš Pepa platí především dálnice, IZS všetně likvidace ropných skvrn na silnicích, značení, údržbu, provoz různých semaforů, dopravní a jinou policii, armádu... Železnice, potažmo cestující na železnici platí za naftu a elektřinu daně také.

15 0
možnosti
JL

J53a91n 90L95a19k32o81m50ý

5. 8. 2014 13:22

Oproti koženkám to bude pokrok vpřed, ovšem u těch současných moderních jenotek je otázka, jak to bude vypadat za 10, 15, 20 let. Pokud to budou uklízet - jeden hadr od podlahy po strop a sedačky 3x za rok vysát, za 10 let předeženem balkán a každej bude radši stát.

1 3
možnosti
Foto

Souprava se uklízí na obratišti. V Liberci to fungovalo tak, že souprava z Pardubic měla 100 minut od příjezdu k odjezdu na další spoj, během kterých došlo k vyluxování sedaček, vytření podlah a umytí záchodů. Když jsem občas nasotupil do čerstvě přistavené soupravy, ještě byl cítit nějaký saponát na WC a v koutech podlahy byly vidět schnoucí stopy mopu.

3 0
možnosti

Teda ať tu čtu jakýkoli článek o nákupu či renovaci vozů ČD, vždy je to pro dráhu Praha - Brno a dál na východ! A co ti co jezdí na Plzeň v "expresu" s koženkama. Nebo na Tábor pomalu motorákem. Fakt by se na drahách měli trochu zamyslet a přestat upřednostňovat jen jednu trasu. i když chápu že je finančně zřejmě nejvýhodnější ;-O

4 2
možnosti
OK

Taky jsem si při čtení v duchu přál ať to nasadí na trasu do ČB. A zase nic.

1 0
možnosti
JK

J95a79n 42K47r62b13e44c

5. 8. 2014 13:11

Ja chci kupecka! :-P

3 3
možnosti
JD

Tak si nějaké kupte a zaparkujte ve stodole. Jistě vám ČD rády nějaké přenechají, když zaplatíte víc než za šrot.

1 1
možnosti
LE

L94e92o22š 51E77x26n27e94r

5. 8. 2014 13:10

Zlaté koženky! R^ Nesnáším chlupatá sedadla, která jsou špinavá (nedají se jednoduše otřít), štípou a v létě navíc hřejou. Rv

5 10
možnosti
PC

P12e98t46r 78C44v91i80k42l

5. 8. 2014 13:42

no zato koženka je naprosto prodyšná a v létě dokonale chladí, že?

10 2
možnosti