Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopravní stavby příští rok dostanou 106 miliard, projekty však chybí

Ministerstvo dopravy chce příští rok za dopravní stavby utratit přes sto miliard korun, téměř dvojnásobek letošních výdajů. V praxi to může přinést zdražení stavebních prací. Stavbaři ale před přehnaným optimismem varují, podle nich nejsou totiž stavby dostatečně připravené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D45a48v24i10d 19F45o47r30t 9350865406

pry nebude do ceho investovat? To uz se prestali pocitat soukrome ucty zucastnenych? ;-D

0/0
10.8.2014 11:30

J93o13s81e98f 48B52r57o19ž78e44k 7563745752421

Radši kdyby snížili státní dluh, než vyhazovat peníze jen tak do stavění které není připraveno - hlavně ta železnice.

0/0
9.8.2014 9:03

L41u15k18á12š 20B50r82a41n31d15e45j61s 2923925271911

Hlavně chybí koncepce a základní uvažování týkající se potřebnosti vzhledem k intenzitám a přihlédnutí k tomu, jaké je napojení na druhou stranu hranic.  Ať se na mne nikdo nezlobí, ale opravdu je nutné R48 dostavovat v kategorii R25,5/120, když nedaleko vede D1(D47)?. Na tamní intenzity by stačil (luxusní) dělený střídavý třípruh (2+1; 110km/h), který by plně využil stávající vozovku (15-16,5m) a napojení na Slovensko by získalo i tak výrazně na kvalitě. Tedy jen přemalovat a instalovat lanová svodidla a nové značení. Toť vše Pak by se jen dodělaly poslední dvě chybějící mimoúrovňovky a obchvaty a min. 10-15mld. by bylo doma, resp. k využití jinde. Dtto Znojmo - Rakousko. Proč je plánován dělený 4 pruh, když z Rakouska  k nám tím směrem vede pouze 2+1, leckde dokonce nedělený?!? Tím je přece dáno, kolik aut může tím směrem přijet a tedy, že na 4 pruh tam nikdy nebudou intenzity!  Tady by opět stačil dělený 2+1. R6??? V době, kdy Němci definitivně stopli výstavbu dálnice směr hranice a dál k Chebu a bude tam pouze dvouproudovka? Ano, dokončit obchvaty obcí, MÚK, atd. ale zda dělený 4pruh, to je otázka. Intenzity na to nejsou a ani v budoucnu nebudou - dělený třípruh by zase stačil.

Priorita je D3/R3 a R35 - jednoznačně.  Dále D11. A můžeme se bavit o tom, zda je D3 opravdu nezbytně nutná v kategorii D27,5, protože myslím, že není. R25,5 se 130 by stačila více, než bohatě po celé délce a ne jen ten kousek od Budějovic k hranicím. Zase úspora. Kvalitní silnice s přihlédnutím k tomu, na co máme, rychlé, bezpečné. Ale to se asi nikomu nechce...

+1/0
6.8.2014 15:35

V74l56a25d27i86m27í43r 84F70i67b31i35g29e26r 5704711811674

D8 by měli taky dokončit chybí pár km a vypadá to že se s tím budou ještě kolik let patlat. Taky by se mohla u Přerova dodělat D1 aby byla celá republika propojena dálnicí. D11 je trapárna. Žiju v královéhradeckém kraji a ta dálnice tu zoufale chybí. Politici o ni celé roky kecají ale od 2006 se neudělalo nic přitom když to začali stavět od Poděbrad na Hradec tak to postavili celkem rychle. A když ta začali konečně stavět tak to bude trvat jako by to stavěli bez mechanizace.

0/0
6.8.2014 20:02

L13u37k45á19š 84B14r97a71n97d46e47j54s 2583405261141

Já žiju v Pze, ale rodinu mám na Šumpersku. Takže cesty po "R35" absolvuji celkem často... Je to hnus. Přitom, kdyby jí dokončili, tak intenzita na D1 by určitě poklesla a tím by nebyl ani takový problém s její rekonstrukcí.

0/0
7.8.2014 7:29

V87l41a56d88i24m97í30r 47F43i88b24i62g24e60r 5424631921894

R35 je zazděná a byla by hodně potřeba ale jak je vidět nic se neděje jen se o ní kecá ale dokončení bude v ideálním případě do 20 let ale nevěřím tomu. Má vést až do Liberce

0/0
7.8.2014 7:44

V65l80a82d89i52m26í55r 88F80i94b39i22g37e14r 5304411841244

Tohle mě fascinuje  www.rsd.cz

necelý 2,2km dlouhý úsek silnice rovný bez mostů ani jiných složitých objektů a přes 1,5 roku to má trvat proboha co na tom trvá tak dlouho.

0/0
6.8.2014 9:24
Foto

L82u66m68í81r 89K11u29c69h50a82ř 4219644822539

reakce č. 2: největší problém přípravy staveb je aktuálně ve výkupech pozemků, což řeší novela zákona 416, která začne platit snad již od září a dále veřejné soutěže na zhotovitele a tady je třeba novelizovat zákon o veř. zakázkách, což ještě nějakou dobu potrvá ... a když tu někdo psal o opravách, tak z hlediska oprav dálnic se letos zřejmě podaří opravit rekordní počet km dálnic a rychlostních silnic, opravy v délce 3 - 6 km jsou ideální z hlediska vedení uzavírek a z hlediska efektivity údržby, např. mezi Brnem a Vyškovem to ve směru do Brna na podzim bude vypadat mnohem líp než nyní - a politicky je většinou neschůdné poslat na opravy víc peněz na úkor výstavby, obzvlášť před volbami do senátu a obecních zastupitelstev ...

0/0
6.8.2014 8:54

V64l91a58d43i24m45í25r 10F98i43b13i90g35e15r 5834921301394

Jestli ty dálnice budou opravovat stylem jako na D11 u EXIT 8 tak ať to raděj ani neopravují. Buď to udělat pořádně nebo to nedělat vůbecRv

0/0
6.8.2014 9:26

T46o59m95á33š 17K75o79c62i30a11n 9424449337966

A je opravdu potřeba vrazit 60 mld do železnice? To si dělají srandu ne? 

A pokud nejsou projekty připravené a i tak nechtějí ty peníze ušetřit a za každou cenu je vyhodit, tak každý den jezdím po otřesně rozbitých silnicích. Nedalo by se vrazit peníze do opravy nehlavních tahů? Tyto silnice jsou dlouhodobě pouze lokálně opravovány a přitom po nich denně jezdí spousta aut.

+3/−1
6.8.2014 8:51

R50a73d29e77k 69J16a95n69a23t82a 9325656904642

Železniční infrastruktura je u nás 40 let za Západem. Nemáme tu jedinou 4kolejnou trať, jediný kilometr VRT. Na spoustě tratí se jezdí 40-60, zabezpečovacím zařízením je telefon.

Předhání nás už i Turecko či Maroko. Stačí?

+1/−1
6.8.2014 9:03

J94o45s75e30f 53B74r14o85ž30e57k 7263785802921

na těch spoustě tratí jezdí motoráček a v něm 4 lidi ráno a 2 večer (z toho je jeden strojvůdce). Většinu těhle tratí je potřeba zavřít a ne opravovat.

0/0
9.8.2014 9:07

Z43b81y65n75ě45k 61P26o15p37o23v85s34k68ý 9326768727673

60 miliard je směšná částka. ČR potřebuje, má-li být konkurenceschopná vybudování vysokorychlostní železnice. Již koncem 80.let se plánovala rozsáhlá výstavba vrt v Československu na vmax 300km/hod a modernizace většiny významných tratí na rychlost min. 160 km/hod. Další výhodou měl být přesun tranzitní kamiónové přepravy na železnici, což by značně přispělo k lepšímu stavu silnic a dálnic.

0/0
6.8.2014 9:27

D26a20v83i26d 53S79a87l69c29e21r 8306260133981

Kdyby nekradli jak kočovní spoluobčané tak by dluh ČR postupně klesal, a zbylo by peněz dost.

0/0
6.8.2014 8:46

M88i23c61h86a56l 17Ž86á13k 8739580679312

Projekty netreba, oni si to prerozdeli

0/0
6.8.2014 8:34

D88a95v83i51d 37Č22e61c41h 7150944631493

Nestavte nové, ale opravte staré! A prosím, aby opravy vydržely alespoň do následujícího roku!

+1/0
6.8.2014 8:32

R62a92d95e55k 34N41o10v12a37k 9344723719810

Zdroje tu jsou a my je vyčerpáme!

Bude líp!

0/0
6.8.2014 8:06

S75t69e85p63a51n 61T25o94t64h 8838149275908

No tvl... tak my nemame co stavet??? Nerikejte mi, ze se nastaci treba za pul roku pripravit projekt na dostavbu "severni" rychlostky... Jihoceska taky...

Kdyz sem byl pred lety v Chrvatsku, stavela se cela dalnice do Rijeky. Pristi rok byla hotova... a tady se nevi, co s penezma. Milion rozbitejch provtridek, nedodelany dalnice a my nevime, jak utratit pres 100mld...

+1/0
6.8.2014 8:04

V97l67a84d96i14m34í72r 97F93i59b60i61g71e73r 5564401951254

Stavět je co mrkněte na tuto mapku  www.rsd.cz a to jsou jen silnice;-(

+1/0
6.8.2014 8:06

P33e12t74r 67B36o96c88e53k 7796672830783

Země má docela velký dluh a na stavby dáme silnic 100 miliard - to je dobrý (nechápu proč to trochu nebrzdíme ještě několik let než se potvrdí nějaký pozitivní trend). Kdyby za to byly aspoň ty silnice tak bych to snad ještě pochopil, ale kolik těch peněz skončí někde v kapsách .....!!!!!!

0/−3
6.8.2014 8:03

D88a77v64i36d 72Č24e14c33h 7980104721863

Ty peníze jdou z EU.

0/−1
6.8.2014 8:31

M25a18r33t91i76n 14H83á98j48e59k 9117526330707

Spousta tech peněz skončí v kapsách zaměstnanců stavebních firem, kteří je odevzdáji do systému daněmi a nákupy. Což je dobře, par let to bylo tragické. A ekonomiku to taky trochu nakopne.

+1/0
6.8.2014 8:45

P70e94t53r 34B65o87c29e15k 7806942350983

Dokázal byste pouze nastřelit byť jen laický odhad, kolik toho skončí ze 100 miliard v kapsách zaměstnanců ? :-P To budou procenta..... Samozřejmě dost toho půjde subodavatelům atd. akdo někdy čuchnul k ekonomice tak to všechno je známé. Já mluvím o té části, která skončí v zahraničí a v kapsách těch co se nějakvýběrové řízení organizují. ..

0/0
6.8.2014 9:12

J58a51n 17K95o25n60e24c58n58y 1121159219486

projekty nejsou potřeba, stačí nenasytné kapsy.

0/0
6.8.2014 7:58

O94n68d45ř28e86j 35T41o64m12á29š60e98k 9439213529814

Takže na ŘSD je třeba dosadit PR manažerku Agrofertu, aby lidem v ČR dokázala správně vysvětlit, kterak utratit 45mld za NĚCO, co ještě není připravené. Důležité ale  je, že je ČR připravena ty peníze utratit! 58mld narvaných do SŽDC nemá moc smysl komentovat, protože SŽDC je něco jako černá díra, přitom disponuje obrovkým majetkem, o který se rozhodně s péčí řádného hospodáře nestará.

+1/−1
6.8.2014 7:51

R43a22d96e92k 28J61a76n12a33t98a 9865926734672

Právě naopak, zvláště na v článku zmíněné trati Praha-ČB jsou úseky (např. Nemanice -Ševětín), které dopravu velmi urychlí a jsou připraveny. Jen politici je pozastavili jakože příliš drahé, což ve světle těchto informací zní jako špatná výmluva.

+1/0
6.8.2014 8:51

R64a82d14e39k 96J52a10n28a55t63a 9705966394902

Co ovšem není stále připraveno, jsou stavby vysokorychlostních tratí. Politici na ně soustavně kašlou, obávám se že vetšina z nich rycklou trať nikdy neviděla, třebaže jich je plná Evropa.

+1/0
6.8.2014 9:01
Foto

L17u62m13í17r 42K24u45c15h22a92ř 4869274662219

vidím, že se musím zapojit - dle dopravní sektorové strategie (kterou ministerstvo dopravy vypracovalo za účelem čerpání dotací z OPD II na roky 2014 - 2020) je nutné každý rok mít v rozpočtu SFDI disponibilní zdroje kolem 70 - 75 mld Kč, aby se stavělo vše, co lze proplatit z EU vše navíc jsou stavby z národních zdrojů (pouze SFDI) tzn. pokud ten rozpočet bude takto velkorysý, pak se bavíme o tom, že se začne stavět spousta více či méně připravených staveb silnic I. tříd, co se týče rychlostních silnic a dálnic, tam toho moc připraveno není - důvod? vláda nečasova zastavila přípravu peněz a propustila všechny erudované odborníky na ŘSD, a tento stav začala řešit až po 3 letech - logicky tedy teď 3 roky budou zádrhely s výstavbou, když jsme měli 3 roky dobu ledovou - vláda Rusnokova a teď Sobotkova přípravu staveb rozjela na max, bohužel to nějaký čas potrvá, aby se to projevilo ... tolik fakta !

+4/−1
6.8.2014 7:51

V29l98a41d66i95m46í45r 56F69i45b67i51g63e87r 5584361941874

Ano nástupem Bárty se všechno zaseklo a doposud se to neodblokovalo. Jeho několikaměsíční ministrování budeme pociťovat ještě několik let a zastavení peněz na výstavbu to tedy byly úspory.:-( Dovolím si tvrdit že zastavení a konzervace rozestavěných staveb stály několikanásobně víc než přímá dostavba.

+2/0
6.8.2014 7:55

P70e68t48r 29B90o53c77e37k 7626522890273

Pokud nám ty svině stavěly dálnice dráž než v německu, tak neexistoval vůbec důvod tohle financovat, na to prosím nezapomínejte!!!!!! Stavba infrastruktury je důležitá, ale za tu cenu bych taky chtěl jezdit po silnicích, které jsou jako v Německu nebo lepších !!!!!!!!

+1/−1
6.8.2014 8:05

J21a40r41y80n 28R23u96k74a59v93i44c47a 3266449644782

To je sice pěkné, ale zakonzervováním vysoutěžené a rozestavěné stavby k ušetření určitě nedošlo. Vedlo to k opačnému extrému, takže momentálně se staví za podstřelené peníze ... a jak asi dopadnou stavby, na které nejsou peníze? No, buď je stavební firma zadotuje odjinud, nebo bude šetřit i tam, kde šetřit nemá.

+1/0
6.8.2014 8:20

V36l86a77d26i15m26í57r 27F90i37b55i63g38e42r 5934541391574

To máte pravdu ale pokud zastavení stavby stálo víc než její dokončení tak to přece nemůže být správně. Správné by bylo stavby ve výstavbě co nejrychleji dostavět, dát stopstav záhájení nových, přesoutěžit již vysoutěžené aby se ušetřilo a stavět dál a ne na 3 roky zablokovat jakoukoli výstavbu.

0/0
6.8.2014 8:49

O15n36d70ř44e73j 60T61o44m92á35š31e31k 9849363749514

Pokud ta doba ledová znamenala zmrazení tzv. "infrastrukturních" staveb financovaných z SFDI ..předpokládám, že billbordy u každého takového pomníku zbytečnosti nelžou, typu cysklosezka od nikud nikam za desítky mil, cyklostezka s betonovým povrchem o šířce 2 autobusů, tak tvrdím, dobře, že to zmrazili, tedy měli ty nesmysly rovnou zastavit. Nestalo se tak. Teď se bude v budování nesmyslů pokračovat, navíc s větší intenzitou ..je přece se pročerpat k růstu.

0/0
6.8.2014 7:56

V50l83a35d84i10m63í23r 49D53i72a59t67k41a 1653487151894

No hlavně že to vidíte politicky. Přitom diletantismus je tam neustále, a to i v institucích, které by měly být už od politiky vzdálenější.

0/0
6.8.2014 9:13

L21i18b93u43š61e 35N26o80v21á 8897369944162

Tak to vražte do silnic nižších tříd, obchvatů měst při silnicích I. tříd. Spousta měst má plány připravené. Jenomže tam holt nekynou provize jako od velkých firem na velkých stavbách.

+4/0
6.8.2014 7:51

J11a79r22y87n 57R67u69k38a92v91i86c27a 3716249914292

Ještě mám v živé paměti údiv z roku 2010, kdy tehdejší Ministr dopravy Vít Bárta zrakvil stavebnictví včetně přípravných prací. Divil jsem se, jak může zastavit přípravu staveb, protože to rozhodnutí se musí brzy projevit a bez obnovované a modernizované infrastruktury se nemůže ekonomika zvednout ... chci říct, že stavebnictví se musí časem zase rozjet, ale nebudou hotové přípravy! Částečně se to projevilo už v minulých letech a zdá se, že ten hlavní průšvih teprve přichází. Už teď se horečně projektuje v časovém presu kolikrát i v průběhu výstavby. Takové projekty musejí nutně obsahovat chyby a nedodělky, které se ve finále při opravách prodraží.

+3/0
6.8.2014 7:41

V78l54a30d40i20m76í42r 40F88i24b67i53g73e20r 5374271431514

Jo v r.2010 to byl divoký rok. Ještě dnes si pamatuji kolegy jak si po volbách připíjeli jak to suprově dopadlo a jak bude dobře. A po 3 měsících museli vyházet 20% lidí ne po auditu ale z příkazu bez ohledu na následky. Zastavení veškeré výstavby je krásně vidět na stránkách ŘSD sekce stavby ve výstavbě je tam jen málo staveb které se dělají. Jsou tam i stavby započaté v r.2008 s dostavbou za rok i dva. Prostě se to v r. 2010 zastavilo a obnovilo někdy vloni nebo letos. Konzervace za ty 3-4 roky nicnedělání musela stát majlant:-/

+1/0
6.8.2014 8:04

D91a47v79i82d 97M78a76r96e28k 7303766714475

58 mld. do železnic a 45 mld do silnic? To je trošku nepoměr, ne? Silnici používá kdekdo, železnice je skanzen, do kterého bych investoval jenom na údržbu.

+1/−8
6.8.2014 7:34

P42e96t12r 66Č68e94r83v38e68n49ý 3326721892235

Vážený pane, právě kvůli tomu, že se v minulosti dávaly na železnici s bídou na údržbu stávajícího stavu, Vám podobní teď tvrdí, že je železnice skanzen.

Modernizovat důležité železniční tratě smysl rozhodně má.

+9/−1
6.8.2014 7:41

D95a27v65i73d 52M74a78r76e22k 7453806744535

Modernizovat má smysl? Proboha proč? Abychom potom mohli rok co rok dotovat ztrátové vlaky? Nebo zavedeme tržní jízdné a pak už vlakem nebude jezdit vůbec nikdo? Vysvětlete mi, jaké pro mě má vlak výhody?

0/0
6.8.2014 19:34

R43a90d55e65k 68J51a80n69a51t17a 9505416434142

Na moderní železniční síti je doprava efektivnější, provozně levnější. Takže potřeba dotací bude menší, možná i nulová.

Nevím, jaké si představujete "jízdné, že vlakem nebude jezdi nikdo". V žádné zemi na světě takto jízdné nastavené není, vždy je takové, aby si ho obyvatelstvo mohlo dovolit. Ať už s dotacemi nebo bez.

+1/0
6.8.2014 19:40

V82l52a24d17i92m83í82r 58F40i54b77i11g91e69r 5304601311904

Železnice je těžce podfinancována do údržby se téměř neinvestuje jen se flekuje co je v havarijním stavu. Stav se zhoršuje a až to jednou praskne bude těch 45mld sranda:-/

+2/0
6.8.2014 8:07

D25a61v91i82d 13M80a80r90e29k 7713886764335

Představa jak najednou praskne celá síť železnic je víc než úsměvná. Až bude mít taková investice jakýkoliv efekt, pak ano. Nicméně modernizovat, jen aby byla síť moderní? Jděte...

0/−1
6.8.2014 19:37

V40l48a90d36i61m15í52r 95F91i93b12i46g76e63r 5754801601194

No najednou to nepraskne ale bude se stávat více nehod, mimožádnách událostí atd. Už je to dnes celkem běžné. Stačí aby zafoukal vítr, zasněžilo nebo zapršelo a už to jede. Minimálně by se měla vymlátit veškerá zeleň podél tratí, která zarůstá a pohlcuje návěstidla a někde to dospělo tak daleko že se zeleň zkracuje jen o vlaky které projíždí. Na tratích nejsou železniční stezky pro údržbu i když v projektu jsou a když jsou tak jsou zarostlé.

Nechápu že vlastník tratí SŽDC nemá skoro žádné zaměstnance údržby ale všechno si najímá od firem. Je to velice drahý model vlastnit infrastrukturu která potřebuje neustálou údržbu a najímat si na to firmu.

+1/0
6.8.2014 20:25

R30a25d34e78k 50J30a79n71a43t25a 9735226924812

Ve výstavbě železnic máme za vyspělými zeměmi větši zpoždění než co se týká silnic. První VRT se ve Francii otevřela v roce 1981, u nás máme sotva předběžné plány.

Navíc železnice mají (kvůli energeticky úspornému provozu) budoucnost, což se o silnicích říci nedá. V neposlední řadě jsou dotace EU na výstavbu a modernizaci tratí až 80%. To u silnic není ani náhodou, protože Bílá kniha EU dává se strategických důvodů důraz právě na železnici.

+1/−1
6.8.2014 9:08

D16a24v39i20d 65M18a25r18e34k 7973306584555

Aha, takže budeme cpát peníze do naprosto neefektivní železnice protože to a) mají tak sousedi, b) protože na to dostaneme dotace... Nicméně těch zbývajících 20% (9 mld) musíme stejně vytáhnout z kapes my. VRT znamená jenom to, že budeme mít sice rychlejší, ale pořád stejně "zbytečnou" železnici. Provozní náklady se zvednou a budeme dotovat a dotovat... A že něco tvrdí nějaká bílá kniha EU je pro mě spíš odstrašující argument. Energetická úspornost. Inu, nejsem odborník, ale z dlouhodobého hlediska (20+) let se neodvážím ani tipovat, co bude energeticky úspornější. Ale budiž. Nicméně železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu, po kterých je pravděpodobně největší poptávka. Samozřejmě by se mi taky líbilo, kdyby člověk nepotkával stovky kamionů, nicméně tím, že opravíme železnice se jich rozhodně nezbavíme. A pro těch pár cestujících nemá taková investice význam.

+1/0
6.8.2014 19:44

M15i48r15o98s40l20a51v 72G51r54o88s27s20m63a28n88n 8782839974

Pokud je železnice neefektivní, docela by mě zajímalo, co si přestavujete pod pojmem efektivní. Právě modernizace vede k vyšší efektivitě, tedy nižším nákladům a vyšším výkonům. Příkladem trať Praha-Brno. Pomalá, energeticky náročná, provozně drahá, málo atraktivní. A tedy "dotovaná".

0/0
6.8.2014 22:01

R22a94d32e47k 52J19a72n44a10t94a 9265136294932

Myslím, že sám sobě odporujete, říkáte "železnice ani pomalá ani rychlá neřeší rychlost a flexibilitu"?

Právě tu rychlost VRT řeší. Praha-Brno za hodinu znamená, že to včetně cesty na nádraží bude pro většinu lidí rychlejší než bus či auto. A s vyšší poptávkou souvisí i častější intervaly. Dneska jezdí vlak z Prahy do Brna jednou za hodinu. S VRT to může být klidně kažou půlhodinu, ve špičce i častěji - což znamená i tu flexibilitu, můžete jet kdy chcete.

Železnice je energeticky nejúspornější doprava už přes 150 let. A že světové ceny energií v posledních desetiletích rostou, je také známý fakt.

Provozní náklady VRT jsou oproti klasické trati nižší. Zejména proto, že vysokorychlostní soupravy jsou sice řádeově 1.5x dražší, ale za jednotku času svezou více cestujících (2x-3x). Rovněž personálu potřebujete méně. Co se týká udržby tratě, není dražší než u trati klasické, však to je vlastně taky klasická trať jen trochu více rovná.

Máte pravdu, že VRT kamiony neřeší, je to trať pro osobní dopravu a pro nákladní dopravu je nevhodná (sklonovými poměry a také tím, že by rychlejším osobním vlakům překážela). Ale spuštěním VRT provozu poklesne provoz na trati stávající, takže se na nich uvolní kapacita pro nákladní vlaky.

+1/0
6.8.2014 22:29

E24v40z66e43n 83S62o70u30k40u61p 1347224106118

To je velice trefný obrat : "prostavět peníze"....;-)

0/0
6.8.2014 7:24

M88a35r39t50i10n 18S63o33u67č95e94k 6368943193551

Tak hlavně, že jsme šetřili co Mirku? R^

+1/−1
6.8.2014 7:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.