Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva nevzdává boj o státní rychlíky. Nabídla o pětinu nižší cenu

Boj o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem od prosince příštího roku má překvapivé pokračování. Měsíc poté, co Ministerstvo dopravy oznámilo plán uzavřít na další rok smlouvu s Českými drahami, přišla společnost Arriva vlaky s novou nabídkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15u63c74i28a45n 66P52a45p34a16z89i70a83n 5404887481595

O pětinu nižší cenu a k tomu šrot ze smeťáku! To jsme to dopracovali, odpadkový vlak jako pokrok pro zchudlé Čechy. To máme díky orientaci na nízkou cenu práce, nehrdost k sobě samotným!

+1/−1
8.8.2014 16:37

M77i67r61o16s26l83a78v 48Z90i66k65m44u77n54d 7879593204713

Vy jste těmi 628 / 928 jezdil ? Velice pohodlné vozidlo i v případě, že se jedná o původní sedačky. V Německu existuje několik stupňů modernizace, pozná se to podle barvy a typy sedaček. Jede s tom líp než v údajně "komfortním vozidle" z Rakouska zvaném RailJet ...

+1/0
11.8.2014 19:16

T82o42m 57D61v54o56r98a16k 6635748347917

Co to jako je? Prohraju soutez, odtajni se ceny a detaily nabidek a pak prijdu s novou nabidkou? Tohle musi hodit MD do kose.

+9/−1
7.8.2014 6:27

J39a26n 77L46a36k40o28m97ý 7471905485964

Vy víte kolik požadují ČD oficálně? Já vím jen to, že Arriva nabídla klimatizovaný a nízkopodlažní Desira za nějakou cenu a když MD rozhodnulo, že budou jezdit ČD, tak dodala ještě druhou nabídku na starší jednotku, kde požaduje nižší cenu než u své první nabídky. Ale dodnes nikdo neřekl, že tato nabídka je levnější než ta od ČD. Jen, že je o 20% nižší než ta jejich původní. Takže křišťálová koule nebo jen zaslepená láska k modrejm?

0/0
8.8.2014 13:45

M74i85r79o89s38l44a81v 33Z30i27k65m27u29n16d 7169593274763

Desiro je méně komfortnější než 628/928 ... 628/928 nemá plošinu pro vozíčkáře ...

0/0
11.8.2014 19:20

B25o72h65u73s54l14a60v 76K51r33á79l52í83k 2941660239576

Žádná soutěž nebyla, ostatně ceny Českých drah dosud nebyly odtajněny - skandální je spíš to, že se ministerstvo teprve poté, co dostalo nabídku Arrivy, rozhodlo, že bude hodnotit jen cenu a ke kvalitě vlaků nebude vůbec přihlížet. Arriva se pouze pokouší překazit ministerstvu snahu uzavřít další smlouvu bez výběrového řízení.

0/0
20.8.2014 17:39

Z80d22e36n73ě46k 88H19a86n19z98l 1211286162334

ja se divim,ze se na zeleznici porad nekdo cpe.Na zeleznicni doprave nejde vydelat!Vsichni prodelavaj

+2/−3
6.8.2014 18:42

P22e48t30r 24N33o33v19o21t34n84y 3769662409982

Nejde neprodelat.

+1/−4
6.8.2014 21:22

A49l73e80x32a62n92d57r 78K14o49s50t35k75a 5649676949616

Omylem plus. Ne, nejde nevydělat. Na dotované trati. Vy tam nasadíte nejstarší a nejhnusnější lokomotivy a vagony, které seženete. Dávno mají životnost za sebou, takže jakákoliv vydělaná koruna je bonus.. A veškerý provoz vám platí stát. (kraj, to je totéž) Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk..

+1/−4
7.8.2014 1:26

P65e32t27r 55N40o45v74o51t88n33y 3709102129872

"Nemáte naprosto žádné riziko, když tím vlakem zrovna nejede ani jeden cestující, tak neproděláváte.. Zato každý, který jím jede vám dá čistý zisk.." Tak jednoduche to neni, musite mit napocitanou nejakou prunernou obsazenost.

+3/0
7.8.2014 1:52

A68l31e78x86a68n35d40r 95K53o40s63t68k25a 5739816979436

Stát platí 100-120 kč/km, to pokryje vše. Jakýkoliv cestující je čistý zisk.

+2/−2
7.8.2014 7:34

R56a65d89k24o 11K18ř81i92v42á44n57e20k 7130343175130

Já zas omylem mínus, takže se to vyrovnalo.:-)

0/0
7.8.2014 10:00

A47n62n66a 53T85v80a35r36ů34ž35k72o25v76á 4751586775178

Prodělečné, proto dotované, jsou často regionální tratě. O ty se však souktromníci nedřou. Oni chtějí vyžrat jen výdělečné rychlíkové spoje. Ti, kteří jejich sluižby využívají se přičiňují o zdražování jízdného pro ty, kteří požívají vlaky denně pro přepravu do zaměstnání nebo škol.

+1/−3
7.8.2014 11:52

J35o37s52e45f 96K53o30p69e14c74k91y 9944482425

Zadna jina vydelecna trat nez ta Pha-Ova v CR neni. Kdyby byla, uz davno by na ni jezdili nedotovani dopravci ;-)

+3/0
7.8.2014 12:01

A36n39n61a 21T35v28a40r88ů70ž84k64o87v76á 4811186765658

Však na ní jezdí. Tam se vecpal Jančura i ten druhý. Tím odčerpali část zisku z té trati.

+2/−1
7.8.2014 12:55

J67o97s42e95f 97K78o60p11e64c22k33y 9254752595

Zkuste si precist muj puvodni prispevek jeste jednou a treba to tentokrat vyjde ;-)

+2/0
7.8.2014 13:03

B43o38h86u40s88l46a24v 47K51r87á93l48í81k 2601420659526

České dráhy se tam s komerčními (nikým neobjednanými) vlaky nacpaly taky, takže jsou na tom úplně stejně. A komu vlastně ti tři dopravci odčerpávají ten zisk? Cestující na tom vydělali - mají levnější jízdné, stát na tom vydělal taky - už tu trať nemusí dotovat jako dříve.

0/0
20.8.2014 17:44

A87n94n97a 36T37v50a10r40ů40ž81k60o34v63á 4281656555188

Ta trať pro rychlíky nebyla dotovaná. A ČD tam jezdily i dříve, ty se nikam nemusely cpát.  Těch lidí tam nejezdí více. Je snad rozdíl, jestli zisk má jeden nebo se o něj dělí 3. Stát na tom nevydělal. Z té ziskové tratě se zisk snížil, proto se musely zvednout dotace na prodělečné tratě.

0/0
20.8.2014 18:01

J14a54n 47L93a77k87o28m53ý 7591905185144

Dotovaný je všechno mimo Ostravy. Pokud chtějí ČD na těchto tratích přes 100 korun za každý vlakokilometr, v čem by to pro ty "chudáky denně dojíždějící cestující" bylo horší pokud by je dostala Arriva? Vadilo by to nejspíše jen těm, co dnes díky režijce neplatí nic.

+1/−1
8.8.2014 2:48

A40n77n50a 32T56v79a36r79ů61ž17k11o46v40á 4571156415858

Celá ta privatizace nám přinesla jen zhoršení všeho a zvýšení cen. Dokud byl jeden dopravce, jezdilo se v přiměřených časových intervalech během celého dne. Dnes jezdí za sebou ve špičkách, nejen vlaky, tři a více souprav a pak půl dne nic. Provázanost žádná, přípoje žádné. Nic horšího nás potkat nemohlo.

+1/−1
8.8.2014 7:56

J27a34n 74L82a35k52o37m21ý 7151925275194

Za to ale může ten co to platí, ne ti co tam jezdí. Možná právě proto, že dnes jezdí ten co natáhne ruku a dostane peníze a dlouholetou smlouvu, vycucává daleko víc peněz než by bylo potřeba a tak logicky za určitou částku, kterou je ministerstvo nebo kraj ochotno zaplatit, jede míň vlaků.

+1/0
8.8.2014 10:56

J17a82n 89L18a32k36o51m81ý 7821405715844

V Německu taky nejezdí jen DB a přesto tam je obslužnoat daleko lepší než u nás, jak je to podle vašeho pohledu možný, že pokud tam nezůstal jen státní obr, tak se to celý nesesypalo a nejede jeden vlak ráno a druhej večer? Jak je možný, že na nejlukrativnější trati, kde ČD dnes údajně i pro velkém snížení jízdného vydělávají,brali před několika lety dotace na úhradu prokazatelné ztráty?

+1/0
8.8.2014 11:02

P37e52t46r 45M57a47r39e23š 8210736

Takhle by výběrka nikdy nedoběhla, těžko budou vždy všechny strany spokojené. Arriva mohla podat rovnou dvě nabídky. Těžko teď ukecávat, jestli by to nešlo znovu, když jim to poprvé nevyšlo.

+2/−1
6.8.2014 15:39

J73a82n 38L57a52k97o93m44ý 7731425625524

Já bych osobně jako ministr dopravy nikdy neuzavřel smlouvu s někým, kdo po mě chce 5-6x víc ze dne na den za to stejné. To je jako kdybych vlezl do obchodu, kde stál celou dobu rohlík 1,9 a dnes za něj chtějí 9,9 - toho bych ihned poslal někam a dál se s ním nebavil. A ač je to oficiálně nepotvrzené, neoficiálně si ČD řekly o více jak 100 na vlkm.

+4/0
6.8.2014 16:17

P98e27t55r 31N35o78v89o14t43n92y 3139962159242

Coze?

0/0
6.8.2014 21:23

A73l68a45n 78Ř78e93p71k26a 4445486

Jinak dokud se okamžitě nedokončí převod nádraží na SŽDC a nebude se uznávat celé spektrum jízdenek ČD, vč.oblíbených síťových (pochopitelně mimo režijky :D) i u soukr.dopravců, tak bych tu víc konkurence nepouštěl ;-)

+6/−3
6.8.2014 13:32

P97e93t38r 84N45e36c20h86a74n98i47c27k12ý 7263146438310

hlavně inkarty, které má značné množství lidí a kupovalo je ve víře, že je po celou dobu platnosti budou na jejich trati užívat.

+3/−1
6.8.2014 14:13

P68e40t89r 34N59o46v82o19t70n15y 3969822739152

Nenene, stát chce "uvolnit" trh. Pěkně na divoko. Ještě aby v tom byla nějaká pravidla.

+1/0
6.8.2014 14:54

T39o85m86a79s 94N74o57v57o75t85n28y 3491846368519

A In-karta je snad nějaká karta na slevu vždy a všude? Je to jen nabídka ČD aby se vůbec dalo vlakem jezdit za rozumnou cenu. Že ČD si za to ještě na rozdíl od jiných dopravců nechá zaplatit, je věc druhá a soukromý dopravce s tím nemá nic společného.

+1/0
6.8.2014 23:55

P42e62t74r 59N50o56v14o57t73n44y 3909112369642

Tak to vysvetlete lidem, kteří ji na dane trase vyuzivaji. Jini dopravci si nechaji zaplatit vic.

+1/0
7.8.2014 0:09

M15a88r90t35i41n 71Š71u39l26c 2637359920815

V tom případě by tady skoro monopol ČD zůstal minimálně další 15 let... To je celkem děsivá představa...:-( Pro mne dokonce děsivější než neuznávání jízdenek u všech dopravců a to jsem zastáncem toho, aby na české železniční síti platily vzájemně uznávané jízdenky...

0/−2
6.8.2014 16:39

A42l57a72n 28Ř43e33p44k63a 4635296

Ony by se ty nádraží už dávno převedly, jen nejmenovaný pán z nejmenované (žluté) firmy říká něco o nedovolené podpoře, když by dráhy za ten majetek dostali pěkných pár miliard... A teď jak to převést, aby byli všichni spokojeni (dráhy jako akciovka snad mají hodnotu těch budov napsanou i v účetnictví a pak by jim to chybělo, snad nepíše blbost, zas tak se v tom nevyznám :D). 

Hlavně vypráskat toho, kdo tenkrát původní ČD při rozdělování tak hloupě rozdělil...

+1/0
6.8.2014 20:11

B97o54h15u81s81l39a16v 60K83r56á30l20í80k 2381570599936

A nedá se o tu hodnotu snížit základní jmění společnosti, tedy vrátit ten majetek vlastníkovi přesně opačným postupem, než jakým ho tam vlastník vložil?

0/0
20.8.2014 17:49

P78e70t33r 58N95o24v63o31t25n25y 3709722669132

Tak to staci, aby MD nebo kraj vypsalo sve výběrové řízení se spravnymi kritetii.

0/0
6.8.2014 21:17

A30n51n35a 71T36v86a66r89ů56ž85k56o74v19á 4351216465918

A proč by měly? To si myslíte, že ČD budou zadarmo vozit ty lidí, kteří si cestu zaplatili u někoho jiného?

+1/0
7.8.2014 11:58

P88a85v73e49l 83O92b94d49r58ž90á28l60e23k 6906884208882

SŽDC nemá s uznáváním jízdenek nic společného ... maximálně tak možnost vstupu na nástupiště s nějakou platnou jízdenkou.

Jinak je uznávání věc pouze dopravců, případně IDS (PID atd.).

0/0
7.8.2014 12:01

A27l89a38n 13Ř84e32p17k21a 4805766

Já nepíšu, že sždc má mít něco společného s jízdenkami, to jste si jen to souvětí špatně vyložil ;-)

0/0
7.8.2014 12:03

B71o48h48u54s95l13a77v 78K83r80á38l79í66k 2421750869376

Integrace jízdného by měla být především věcí objednatele.

0/0
20.8.2014 17:51

A75l70a95n 72Ř65e84p97k45a 4935566

Co pořád mají s tím WiFi všichni? Kdo potřebuje net k práci, tak už má dávno netový balíček a závisláci ho mají taky, nebo ať si třeba čtou knížku když na to nemají! :-D ;-)

Jinak koukal jsem na Wikipedii a jednotka 843 je v pohodě vlak, nevím jestli přesně s touhle řadou, ale vzhledově podobným jsem už párkrát jel a bez problémů.

+7/−1
6.8.2014 13:28

I62v84a10n51a 42N71o22v28a77k19o51v73a 2632192229202

Nahodou me to vyhovuje. Cesky balicek nemam a na tech par dni v roce mit nebudu a internet ve vlaku se hodi.

+2/−1
6.8.2014 13:32

A35l18a87n 19Ř70e70p19k44a 4785456

Roamingové poplatky stále padají (možná ještě nejsou na dně), takže nepotřebujete ani WiFi zdarma ;-)

+1/0
6.8.2014 13:33

I19v80a98n81a 63N55o59v19a31k25o97v79a 2862472949292

no vzhledem k tomu, ze mam ten nejmizernejsi datovy tarif (doma ho nepotrebuju), tak se jen tak zdarma roamingu nedockam.

+1/−1
6.8.2014 13:36

H57o18n27z33a 96R41a62š53í73k 7710377154465

Taky vlakem nějak často nejezdím a když už jedu a má WiFi připojení, tak to většinou nefunguje vůbec nebo je dost pomalé. Takže to že má vlak WiFi nemusí být nutně plus... :-P

+1/0
7.8.2014 13:07

M91i24c90h16a62l 35O12p47a78t37r87n28ý 4132102892941

To neni o "wifi" ale o vztahu k zakaznikum. Co CD delajimaby si ho ziskaly? wifi,klima,obcerstveni v R na hl.tratich,atd. to jsou "pozornosti" vuci cestujicim. Soucasny stav naopak ukazuje,ze CD je zakaznik u zdk,hlavne aby byly dotace. A pro jistotu jeste cestujici odrazuji slozitym systemem "slev" a "vyhod"...

+2/−5
6.8.2014 13:43

T37o38m 11J70u75r50e60č36k60a 6225212485455

A proto tu včera na idnesu byl článek, že ČD kupují nové vlaky pro rychlíky, které mají jak tu wifi, tak v nich budou třeba i automaty na občerstvení apod., že?

+4/0
6.8.2014 14:03

V38í88t82ě32z14s83l32a83v 87B79o83c68h 6272195395896

To není kvůli cestujícím, ale kvůli ministerstvu dopravy :-)

+2/−1
6.8.2014 17:13
Foto

J44i78ř37í 61Š62r77á44m98e13k 3748257729391

Ministerstvo dopravy jezdí často vlakem. Zrovna včera jelo do Turnova a v narvaném osobáku nepustilo sednout stařenku. Hanba mu.

0/0
8.8.2014 9:04

M79i12c23h90a98l 42O97p98a44t80r94n16ý 4712522492301

To mely CD zaridit samy a uz davno,kdyz chteji byt modernin a vyhledavanym dopravcem.

0/−2
6.8.2014 19:10

P86e16t33r 51N95o70v76o42t20n82y 3759202479322

To taky musi nekdo zaplatit, vime? A arriva, napojena kapitálove na DB ma asi jine moznosti.

+2/0
6.8.2014 21:25

A10l18a16n 20Ř57e10p81k54a 4355206

Klimatizace vs. možnost otevřít si okno, tedy přírodní klimatizace.. Někdy je lepší ta přírodní klima ;-)

Občerstvení si snad cestující umí koupit na nádraží v obchodě/bufetu, případně i v rychlících jezdí JLV s minibary.

On ten systém slev složitý není, stačí méně remcání a více přemýšlení R^

+3/−3
6.8.2014 14:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.