Diskuze
Korporátní láska na jeden den. RegioJet a Leo Express pojedou společně
Děkujeme za pochopení.
R27a21d27k27o 25K92ř11i31v96á51n43e45k
Byl. Láska na celý život: Regiodnes a iJet - bez ČD až do Ústí nad Orlicí
M88i86r90o51s68l46a54v 18Z22i11k48m48u33n64d
Já bych se s dovolením ještě zabýval technologií spojování "pomocné lokomotivy" s EJ, běžná záležitost při napěťových výlukách, kdy je nutné dostat EJ z beznapěťového úseku a dělá to "to" cca 50 let ...
Lokomotiva má pomocné spřáhlo = nasadí se na tažný hák, pak strojvedoucí pomaloučku najede na stojící EJ. Musí najíždět na stojící vozidlo. Strojvedoucí VIDÍ jak najíždí na stojící vozidlo ...
I při spojování elektrických nebo motorových jednotek musí být strojvedoucí na řídícím stanovišti na čele pohybujícího se (najíždějícího vozidla) ...
V dávné minulosti byl problém při spojování EM 475 (ex 451, 452) s lok T 679.1 (ex 781) z důvodu rozdílné výšky tažného háku a výšky spřáhla na čele, což mohlo být ovlivněno i ojetím kol (jejich průměrem). Proto se použití Serjožků jako pomocných lokomotiv zakázalo ...
Podle této technologie by se tedy umístilo pomocné spřáhlo na poslední vůz žlutého vlaku a potom by strojvedoucí žlutého vlaku musel s celou soupravou "X" vozů sunout na stojící elektrickou jednotku ... Šílená představa ...
Pokud se ovšem oba "majitelé" (nemající ani sebemenší ponětí, jak se to musí dělat) dohodli, že poté, co se na poslední žlutý vůz umístí pomocné spřáhlo a poté strojvedoucí černého vlaku bude najíždět na konec žluté soupravy a strefovat se s EJ do pomocného spřáhla na žlutém voze, tak to bude docela odvaz ...
Nelze přihlédnout podélné rázy vznikající při rozjezdech a brzdění, jak bude EJ reagovat na snížení tlaku v průběžném potrubí. Nastavení brzd může být z hlediska citlivosti zcela jiné a EJ bude brzdit tak intenzivně, že nelze vyloučit roztržení vlaku ...
Jak se postupuje v zahraničí - Německo, Rakousko, Švýcarsko ?
Když prostě kapacita dráhy, vlaky se BEZ NÁHRADY zruší, přednost dostane dálková doprava. Místní vlaky se nahradí. Informace dostane cestující v zákonem stanoveném termínu.
Ve Francii si s tím takové starosti nedělají, tam se prostě vlaky zruší bez náhrady - jeden, dva vlaky ráno a večer nebo nejede vůbec nic.
P76e19t39r 17N59o14v45o17t98n92y
A co se na vsech tech novych jednotkach tak dlouho meri a kontroluje, nez je schvali do provozu, ze se ani nevi, jak reaguji brzdy na snizeni tlaku v prubeznem potrubi?
M40a11r39t31i82n 55Š21u61l77c
Pánové, já vám tak nějak nerozumím. Na trati dojde k omezení, z důvodu rekonstrukce. To je myslím pochopitelné. V takovém případě, bych předpokládal, že se všichni dopravci na této trati pokusí využít její sníženou kapacitu v zájmu cestujících jak jen to půjde. Tzn. jeden vlak přijede do žst. Ústí nad Orlicí (nebo ÚnO město) a zastaví. Vyčká příjezdu vlaku, který jede za ním. Ty vlaky se spojí a pokračují do žst. Česká Třebová. Vzhledem k tomu, že bude na této části tratě vypnuto zabezpečovací zařízení, stejně tam ty vlaky nepojedou 160, ani 140, ale těch 9 kilometrů mezi ÚnOm a ČT projedou více méně krokem.
Pamatuji doby (a nacestoval jsem se nejen na páteřní trati Praha - Olomouc - Slovensko dost), kdy připojení/odpojení vozů, výměna lokomotivy apod. znamenaly pobyt ve stanici 15 - 25 minut. Nyní se to zvládá za minut 5-8 (např. připojování/odpojování vozů a výměna lokomotiv v Hradci Králové na rychlících Praha - Trutnov a zpět) a to pro "plný provoz", nikoliv pro mimořádnou "jízdu krokem". Nemyslím si tedy, že by šlo o nějaký zásadní problém. Možná je největší problém v tom, že v ČR není dostatečná legislativa, která by správci železniční infrastruktury (tedy SŽDC) umožnila, něco takového dopravcům na trati nařídit. V takovém případě by totiž pan Sůra nemusel takový článek vůbec psát. A teď nechci spekulovat, jestli to není tím, že úřad, který má tuto legislativu na starosti (MD) a státní železniční dopravce (ČD) sedí na stejné adrese...
R88a14d43k11o 41K28ř23i12v36á19n26e71k
Vy nerozumíte, já nerozumím. ČD své dálkové vlaky spojují při výlukách běžně a budou spojovat i tentokrát, osobáky nahradí autobusem. RJ a LEO své vlaky spojují. Kde je problém?
Jinak v Ústí n.O. to fakt spojovat nepůjde.
V článku o žádné spojování nejde, jde o propagandu RJ. Pěkně jste na to skočil
M78i92c59h26a91l 90B88o90c38k
Je pravda, že pan Sůra se mýlí. Je to člověk jako každý jiný, ale zase dokáže uznat svou chybu a chodí diskutovat se čtenáři, což je u novináře vzácnost. Já tohle oceňuji, děkuji pane Sůro
Z98b81y86n96ě21k 66K16o33ř34í65n89e86k
Je pravda že narozdíl od rusa svou chybu uzná.
Z63b31y69n48ě88k 31K55o13ř30í60n16e78k
Chudák pan novinář Sůra. Se tady snaží podávat objektivní informace a vy si toho vůbec nevážíte.
J12a52n 35H84o19r58a
Dát Sůrovic objektivitu na misku vah,tak vytvoříme nakloněnou rovinu....
...... ale chudák to je, s tím se dá souhlasit
M39i32r17o54s57l45a51v 58Z78i31k17m69u31n24d
Základní otázka zní - je pomocné spřáhlo používané na elektrické jednotce Stadler konstruováno na to, aby se souprava jeho pomocí spojila s jinou (klasickou) vlakovou soupravou jedoucí traťovou rychlostí 140 km/ nebo slouží jen k tomu, aby v případě neschopnosti mohla být jednotka odtažena pomocnou lokomotivou ?
Existuje při použití pomocného spřáhla nějaké rychlostní omezení ? Pokud se souprava EJ přepravovala z výrobního závodu do Česka, resp. na ŽZO Cerhenice, tak to bylo samostatnou jízdou sníženou rychlostí, nikoli rychlostí 140 / 160 km/h.
Mají oba dopravci to spojování vyzkoušeno nebo se bude experimentovat na trase ? Kdo ponese odpovědnost za případný malér ....
Dnes je to šest let, co zemřeli lidé při nehodě ve Studénce při pádu mostu před vlakem EC 108 a dodnes se neví proč a kdo za to může ....
Když se spojují EJ 471 s pomocnou lok, např. Vlak plný úsměvů do Zlína, tak je možné jet traťovou rychlostí - v praxi max. 100 km/h vzhledem ke konstrukční rychlosti lok 753/754.
Do jisté míry chápu ČD, že se do těchto amatérských spojovacích pokusů třeba jen s klasickou soupravou nechtějí pouštět.
Určit odpovědnost je složité a soudy jsou na dlouhé lokte .... Konec konců, když žlutý dopravce žaluje CD, pak se nelze divit tomu, že s ním nechtějí spolupracovat ....
P21e98t46r 52N37o70v10o78t59n68y
Maximálně se to roztrhne, ne? Leo pojede mrtvej.
R49o66m66a87n 13P70o95l78á26č71e24k
Napadá mě jak to provedou technicky. RJ bude mít jiná spřáhla než Leo. Takže to budou vléct jako mrtvou zátěž na nějakou formu mezikusu?
P81e39t55r 39M17a11r57š96o35u42n
hádám, že existují nějaké redukce, takhle se tahá spousta vlaků i na testování do Velimi. Třeba i Pinďa musí jít odtáhnout. Otázka je, co pak v tom vlaku vše musí nebo funguje. nejsem z oboru
J46a12r18o55s90l44a76v 16N37o60v71ý
aha... takže pan Sůra tady navrhuje spojení 2 souprav... z nichž jedna jede na Brno a druhá do Ostravy...
bez spojení bude zpoždění 5-35 minut...
se spojením to bude pro přední soupravu 15-20, pro zadní 30-35...
navíc jak už tady kolega Nechanický napsal... spojovat soupravu, která má konstrukční rychlost 160 a soupravu, která má 140, je opravdu ale opravdu hovadina
J47a15n 89S78ů62r54a
Já nic nenavrhuji. Nicméně RJ má všechny vozy na 160, lokomotiva na 140 nemusí jet.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!