Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drahám hrozí, že nebudou mít lokomotivy pro railjety

Českým drahám hrozí vážný problém, který může zhatit téměř třímiliardovou investici do nákupu sedmi jednotek railjet pro vlaky mezi Prahou a Štýrským Hradcem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž stále nevyřešil, zda smlouva o pronájmu lokomotiv Taurus od rakouských drah ÖBB je platná a zda jejím uzavřením bez soutěže nedošlo k porušení zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74í60t17ě62z66s34l39a96v 44J76a72r33o37š 4552897534646

Zákon je hlavně potřeba změnit. Není to první případ, kdy existuje jediný možný výrobce, poskytovatel apod. a místo jednoduchého zdůvodnění je potřeba zpracovat celý fascikl dokumentů. To že ČD nakoupily railjety, které "musí" pro plnou funkčnost používat lokomotivy Siemens je otázka druhá. UHOS asi neměl dle uvedeného zákona jinou možnost.

0/0
24.8.2014 8:39

J22a12n 56L85a27k93o21m39ý 7721265865884

Většina to vidí tak, že jsou na UOHS jen samí úředničtí devianti. Ovšem na stranu druhou, ČD velmi dobře zvládají vypisovat soutěže, kde mimo Škody nikdy nikdo neuspěje a tak stačilo v době, než vůbec v Rakousku vyrobili první Viaggio, po tom co na jejich nákup ČD podepsaly smlouvu, vypsat podobnou soutěž na lokomotivy. Jelikož Taury se již nevyrábí a nic jiného k tomu plně nepasuje, mimo pronájmu OBB by nikdo neuspěl a bylo to všechno jak mělo i na papíře a nebylo co řešit. Takže asi nejen u UOHS je chyba.

+1/0
24.8.2014 3:49

R63o86m93a67n 31H31r34o94n82z25a 5686151516518

Tedy to je síla. Koupí vagony a nezajistí správně lokomotivy. To by soukromník nemohl. ČD: záruka socialismu v ČR.;-D

0/−1
21.8.2014 18:01

R72a84d38e52k 66J74a60n55a76t71a 9165796564652

To by soukromník opravdu nemohl, protože pro soukromníky především neplatí tak přísné zákony. Mohou si uzavřít smlouvu s kým chtějí a jakou chtějí.

A kdo je tady v právu - zda úřad (kterému _najednou_ vadí něco, co se v tomto konkrétním případě dělá už 6 let a obecně v Evropě desetiletí, tj. vzájemné půjčování vozidel u mezinárodních vlaků), nebo ČD, to se právě neví a rozhodnuto není.

+3/0
21.8.2014 18:24

M95a33t92ú18š 51B18e79n89a78k 9648154332653

Ani to dlho netrvalo* a máme tu fotky Railjetu ťahaného nie taurusom, ale plecháčom 242, http://www.railtrains.sk/uploads/img53f4956800698.jpg aj keď to nieje v ČR, ale Slovensku(odklony cez Bratislavu), ale evidentne to možné je.

*bolo to včera v poobednajších hodinách v čase keď bola táto diskusia v plnom prúde

+2/0
21.8.2014 0:02

J57i81ř95í 43E50r44b75e31n 1353104306587

Tahat ho může - tam se víceméně propojí jen brzdové potrubí a silnoproudé vedení.

Ale tlačit ho nemůže, chybí mu ovládací kabel z řídicího vozu k lokomotivě :-)

+2/0
21.8.2014 7:43

M22a38t17ú19š 31B61e50n73a67k 9988584312603

To ja viem, ale veľa ludí tu tvrdí, že nemôže. Ono sú to v podstate obyčajné UIC-Z vozne spojené do súpravy, jediné čo je odlišné je riadiaci vozeň. Čo mi pripomína, že presne rovnako sa správa slovenská súprava 951+051+051, tiež sa dá ťahať hocičím, horšie je to s tlačeným...

+1/0
21.8.2014 10:36

A62n43d70r81e16j 72O46l43e18k12s73a 3805381647451

Potřebuje Česká republika nutně přímé vlakové spojení s Vídní a Grazem? Určitě mnohem méně, než třeba se Splitem. Mě se tedy zdá, že nákupem Raijetů jen pokračují nenaplněné touhy Nejvyššího pana železničáře. Kdo ty pohádky zná, nemůže paralelu nevidět.

Ať si rakušané trhnou, dlouhodobě bránili možnému provozu našich lokomotiv a ještě aktivně příspěli k pozdržení homologace. Opravdu nechápu, proč je ten "kočár do Vídně" tak důležitý, když důležitý vůbec není.

+3/−1
20.8.2014 13:49

R80a44d70e33k 72J59a39n78a72t79a 9565136644592

Potřebujeme ho stejně jako potřebujeme aby např. D5 nekončila v Plzni. Je to spojení se Západem. Do Vídně (a naopak) se jezdí na služebky (je to zhruba stejně rychlé jako autem), jezdí tak turisté, třeba Japonců/Číňanů je dost často plná celá 1. třída. Navíc je po cestě Brno a Břeclav (přestupy do celé jižní Moravy).

Split je daleko, je to sezónní záležitost pro spíše chudší rodinky, co naplní auto zásobami po střechu a jedou. Navíc jaksi do Splitu nevede pořádná trať, protože to je Balkán, a ani to není cílová destinace, nutná je návazná doprava.

+4/−1
20.8.2014 17:26

M96a58r32e73k 82T86u10r14n48o29v36e82c 7255132360426

Co ve Splitu? Tím spíš třeba mimo turistickou sezónu. To zase opravdu nechápu já...

Oproti tomu pravidelné spojení do sousedních států svůj význam mají. Třeba do té Vídně se jezdí z ČR pořád - stejně jako do různých německých měst, Polska a na Slovensko...

0/0
28.8.2014 6:42

A38n92d95r14e91j 33O38l35e58k10s33a 3635961127581

Nedal by se ten protokol koupit v Číně? ;-D

+3/0
20.8.2014 13:36

J69a80n 83C21e52p51e16k 1544776450

Také by to mohli tahat koníky. Íhaháááá jeď Natašo jeď. :-)

0/0
20.8.2014 10:41
Foto

P76e94t50r 95P88a44v35l52í40č51e63k 5179593665730

Jsem od Svitav, tak už se těším, až se budu chodit dívat, jak přepřahují lokomotivy ve Svitavách. To by tam mohly mít EC i dokonce pravidelnou zastávku . . . 

P.S: Myslím to samozřejmě v nadsázce

0/0
20.8.2014 7:20

D30a96v25i81d 62Z45a16j46d69á66k 8125402910821

Pokud k tem soupravam patri jenom Taurysu,tak to trosku zavani.Navic nechapu,proc koupime vlaky,ke kterym jde jeden typ lokomotivy.

+3/−1
20.8.2014 7:18

J90o32s47e27f 68Č25e37r86v38e69n65i96c20k66ý 9609944611313

Přesněji řečeno, jen při spojení s Taurusem lze využít výhody, že souprava tou lokomotivou může být i tlačena a ovládána z řídícího vozu.  Normálně ji může tahat jakákoliv lokomotiva sem a tam.

+4/0
20.8.2014 8:04

R26a46d32e53k 90J72a24n98a69t58a 9805386864132

K CityElefantu taky "jde" jen jeden typ lokomotivy a nikdo se nad tím nepozastavuje.

+2/0
20.8.2014 17:27

J43o69s48e28f 25H88o90n50e45š 7431672550253

Pokud je to tak,že Raijety jsou určeny pouze pro Taurus,tak se o soupravy ČD vůbec neměly zajímat.Siemens si může dělat,co chce a tady by měl zasáhnout Brusel.Není myslitelné,abychom se stali rukojmími Siemensu a také jiných zájmových skupin.Výsledný stav je,že ČD jsou paralyzované a Jančura toho využije a drahám vyfoukne třeba ojeté vagony.Mohou si ČD stěžovat?nemohou

+3/−5
20.8.2014 6:31
Foto

V64á34c48l85a74v 14H80e24j54n60a 9466416744139

Úřady, úřady ach ty úřady....

0/0
20.8.2014 5:14

J69o55s78e15f 98Š81e62m63e50l27í41k 7789721400747

Hlásí generální ředitel Českých drah ministrovi - mám pro vás dvě zprávy:

Ta špatná je, že vlak s osobní dopravou na železnici nám bohužel ujel.

A ta dobrá - podařilo se nám po něm najít koleje.

0/0
19.8.2014 23:13

D11a87n85i45e56l 58J73a30n71í16č34e16k 8879877199127

Na tomto případě státní idiocie je jasně vidět,že ve válce proti ČD není potřeba žádné námahy. Státní zhovadilci zadusí jakýkoliv pokus o zlepšení situace ČD, přitom na druhé straně tomuto potroublému úřadu nevadí trvalá dotační politika likvidující konkurenci na jiných tratích. Úřad úřaduje, nic nevyúřaduje, ale projistotu všecko zakáže, a tím zhatí veškeré snahy něco zlepšit v státní firmě. Já být šéfem ČD, tak ihned podám výpověď, protože s debily s kulatým razítkem nemůžeš vyhrát. Úředníci plodí další úředníky, přehazují papíry mezi papíry - měli by dostat lopatu, hrábě a něco kloudného za svůj život udělat, ale bohužel, EU je v tom ještě podporuje. Tahle přehnaná úředníčina Evropu zahubí - tak to bohužel je.

+8/−3
19.8.2014 22:48

R86o49m85a30n 94P65o37l67á72č61e11k 5836319535

Ukázka fungování úřadu byla při rekonstrukci tramvajové trati do Hostivaře. (cca 6 km tratí s kompletní rekonstrukcí) 3 roky slovy TŘI roky trvalo než úřad udělal stanovisko a práce se rozjely...

+2/0
19.8.2014 23:15

A94n41t49o48n53í71n 59P94o28l53i95c34k16ý 9980742751747

a není to spíš tím, že na pronájem lokomotiv nevypsali veřejnou zakázku?

+3/0
20.8.2014 0:09

J74i41ř25í 53E39r86b19e79n 1443604286717

Dovedeš si tuto zakázku na lokomotivy představit? Podmínkou by byla technickákomunikace s jednotkami Railjet, čímž okamžitě ukážeš na jediného možnéhovýrobce: Siemens.

+4/−1
20.8.2014 7:12

R93o57m89a98n 28M21a91r65s49a 1443463519

Který navíc tyto lokomotivy už nevyrábí, jak zaznělo v článku.

0/0
20.8.2014 7:50

A90n31t41o34n69í58n 38P91o95l86i35c51k15ý 9100642541407

Právě, že dovedu ;-). Navíc, na výrobce VZ neukáže, protože je už nevyrábí a prostřednictvím VZ by ČD hledaly subjekt, který jim je odprodá/pronajme, tedy potenciální konkurence napříč Evropou.

+1/0
20.8.2014 9:44

O68l18d21ř41i33c33h 95J16a35n87e86č82e20k 8349406933721

no asi jako když ČD požadují nestandardní šířky dveří a termíny dodání které může splnit jediný výrobce...

0/−1
20.8.2014 10:02

J61i17ř54í 83E19r85b31e35n 1743164316477

Někde jsem četl, že ty "nestandardní" šířky dveří nabízí asi šestnáct výrobců ;-)

+1/0
21.8.2014 7:45

Z92d28e55ň46k34a 80V35e35s20e67l96á 8449285447690

"Jsou vyvinuté společností Siemens tak, aby je mohly táhnout nebo tlačit jejich už nevyráběné lokomotivy Taurus." - 8-o8-o8-o ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
19.8.2014 20:17

M51a19r85t62i94n 57V42o47t57a98v55a 6588328881165

On to p. Sůra trošku neštěstně formuloval. Railjet byl vyvíjen, když ještě Taurusy byly ve výrobě. Nyní Taurusy Siemens nevyrábí. Nicméně je nahradil novými lokomotivami Vectron. Na ty se však strojí trošku delší fronta

+7/0
19.8.2014 21:25

J57a26n 74S67ů42r69a 4405453843532

výsledek je ale stejný:)

+2/0
19.8.2014 23:18

O14l68d62ř93i19c20h 65J74a25n79e25č88e53k 8369886593791

Vectron ale nevypadá úplně jako rychlíková lokomotiva 21. století, když má maximální rychlost maximálně 200 km/h?? To by pro railjety (v Rakousku) nestačilo...

0/0
20.8.2014 12:23

Z97d47e78n31ě13k 46M13a20r80š68á59l11e10k 5201737119186

Tak ať si ČD s OBB uzavřou smlouvu jinou... která se nebude jmenovat smlouva o pronájmu ale smlouva o vyrovnání výkonů kdy ČD 7 souprav na staně jedné a , OBB 3 soupravy a 10 lokomotiv na straně druhé, výsledek 0 od 0 pošla, a ÚHOS si dál může lechtat úředního šimla

+2/0
19.8.2014 19:44

J89i88n79d53ř47i88c89h 82Š17k19o90p68e71k 4485781810895

no to jsi vedle. Mimo stavebních prací a dodávek se soutěží od určité výše i poskytování služeb

0/0
19.8.2014 21:29

J42o97s16e31f 11T32r58ö82g38l 8509152726256

Ale tohle není poskytnutí služeb. To je společný podnik - sdílené prostředky, sdílený zisk.

+3/0
19.8.2014 21:34

A69n51t86o45n45í10n 79P36o59l58i88c47k94ý 9370222511187

To je vzájemné plnění, tedy poskytování služeb.

0/0
20.8.2014 0:10

J30i80n29d19ř76i75c94h 85Š88k66o30p69e19k 4475831200915

na společný podnik by mělo vzniknout sdružení firem, ne ?

0/0
20.8.2014 7:05

M48a48r80t36i12n 77W12i62c81h49t27e82r15l94e 5462413295304

Přesně tak, a o to zřejmě ÚOHSu jde. Že mají ČD blbý právníky, kteří to napsali jako smlouvu o pronájmu, je ten hlavní problém.

0/0
19.8.2014 21:54

A34n53t15o91n74í91n 58P56o43l58i66c50k20ý 9140372131877

Nebo jim jde o to, že měli dávno vypsat veřejnou zakázku?

0/0
20.8.2014 0:11

P72a70v81e27l 13Ř27a56p93e36k 7762136829705

Co je to zase za úřednickou demenci? Když žádná jiná mašina jiného výrobce tyhle jednotky tahat nemůže, tak proč se vůbec něco řeší? Vyházet všechny do jednoho, aby šli konečně dělat něco pořádného.

+16/−1
19.8.2014 18:33

J83i38n88d26ř58i66c85h 55Š73k87o76p55e43k 4525951410385

vyházet za to, že kontrolují dodržování platného zákona (byť v některých částech nedokonalého) ???

Zajímavý názor

+3/−1
19.8.2014 21:30

F22r55a11n16t72i70š47e13k 31K36o57p97á48č24e55k 4723717735382

čím méně je zákon dokonalý,tím více se musí dodržovat do posledního písmene??To je možné pouze v Česku.!!

0/0
7.9.2014 13:34

A61n93t54o70n27í41n 98P81o14l70i68c73k60ý 9620972641567

Ale tu lokomotivu může dodat/pronajmout x subjektů (možná každé druhé evropské dráhy).

0/0
20.8.2014 0:12

J81a64n 21D66a50t23e37l 7406387578342

Takže Úřad ještě nerozhodl, hmm  to je pěkný. No jsem zvědav jak rozhodne.

+1/0
19.8.2014 18:10

M72a31r82t70i77n 66W79a44l66l84n83e74r 6735870434410

Spirit of Brno...tak to musel vymyslet ultrablbec. Vzdyt to vubec neni libozvucny!

+2/−1
19.8.2014 17:59

J61a61n 96D44a50t59e97l 7906177628702

Není to ta zrůda (lokomotiva)  zmalovaná na modro?? Jinak lokomotivy mam rád ,ale od té doby co jsou na modro ,to vypadá děsně.

0/0
19.8.2014 18:11

M20a79t27ú39š 87B82e73n18a81k 9878974942923

OBB začalo už dávnejšie pomenovávať jednotlivé taurusi po mestách kde premávajú pojmom Spirit of meno_mesta. To že to v neniektorých prípadoch vyznie divne je druhá vec.

0/0
19.8.2014 22:20

D82r63a96h71o96m88í46r 78B17o80k75r 2775416236838

Typický český blbákov. Takže podle antimonopolního úřadu budou jedny rakouský Taurusy (v českým pronájmu) tahat vlak na hranice a druhý rakouský Taurusy se na hranicích přepřahnou a pojedou do Vídně???? Tohle může vymyslet pouze "inteligent". Tyhle "inteligenty" vypráskat z úřadu na ulici.Rv

+19/−1
19.8.2014 17:27

J23o33s90e62f 25H95ř68e63b49í54č94e90k 7986783600532

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_110 - s tímto by určitě AMÚ problém neměl.

+1/0
19.8.2014 17:19

J63a66n 13J61o85š61t 9369927271252

Jen technická ... 110 je stejnosměrná el. lokomotiva, která dojede nejdál do Kutné Hory, dál na Moravu (25 kV) a do Rakouska(16 kV) je trakce střídavá !

0/0
19.8.2014 19:46

J91o12s97e50f 61T56r69ö88g94l 8589952446796

Railjety jezdí (budou jezdit) přes Třebovou, takže 110 dojede nejdál do Svitav.

+1/0
19.8.2014 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.