Diskuze
Z evropských kolejí mizí noční vlaky, vytlačují je levné letecké spoje
Děkujeme za pochopení.
E28v64a 91R88o28s31o98v79á
je to škoda, neznám pohodlnější způsob cestování. A udělali mi to zrovna teď naschvál, když jsem chtěla jet nočním vlakem do Kodaně :(
T41o27m17á24š 17N76o83v81á72k
Tak ono ani nic lepšího nezbývá. Klientela podobných vlaků byla přinejmenším zvláštní a spíš odpuzující. Zajímavé to bylo a bude hlavně pro skupinky, které zaberou celý oddíl. Pak je to naopak opravdu fajn cesta Ale na individuální cestování příšernost...
O11l74d98ř82i79c18h 48J75a46n24e10č22e84k
Tak ono je to hlavně o kultuře cestování v té které zemi a o tom, kdo těmi vlaky jezdí. Noční vlaky v Rakousku jsou super. I na individuální cestování. Ale člověk přeci jen znejistí už jen při faktu, že na noční vlak Graz - Zürich někde cestou připojují vagony od Bělehradu...
T98o17m33á22š 71A66u67g28u79s58t67ý95n
díval jsem na cenu vlaku do popradu a srovnal s naklady na cestu autem. i s amortizaci je to pro jednoho levnejsi autem. pak je to tezky. (ja teda i tak radsi vlak)
A96l30e26x92a68n66d56r 53K53o22s71t30k25a
Dopravci jaksi vychází z logiky, že při jízdence za 100 jede 100 lidí, tržba je 10000, tak při jízdence za 120 bude tržba 12000. Jenže ona bebude, protože pojede 80 lidí, zbylých 20 si zařídí dopravu jinde a jinak. Plus jako bonus bude všech 100, ještě nedávno spokojených cestujících řádně naštváno.
P48a56v52e22l 80M17a98t67o55u28š98e89k
Konkrétně mezi Českem a Slovenskem sice ubývá nočních vlaků pro údajný nezájem ze strany cestujících, avšak nočních autobusů, v nichž je cestování daleko méně komfortní, neubývá, spíše naopak. V tomto případě jistě nejsou na vině levné letenky, ale podbízivá reklama autobusových dopravců, kterým se podařilo zdánlivě nemožné - vytlačit vlaky z jejich snad nejtradičnější trasy v rámci bývalého Československa a přesunout velkou část cestujících do svých autobusů. Skoro mám dojem, že české i slovenské železnice záměrně přenechávají své cestující autobusové konkurenci. V rámci Evropy nemám dojem, že by noční vlaky jezdily nevytížené, zejména na území Německa. Ještě dlužno podotknout, že i u letenek obvykle platí, že těch levných je omezený počet, podobně jako u vlakových jízdenek. Osobně raději strávím 10 hodin na lehátku nebo lůžku a vyspím se, než abych ráno vstával ve 2 hodiny, abych stihl první letadlo do požadovaného místa, nebo abych do téhož místa dorazil ve 23 h večer. Jak autor víceméně správně uvádí, vše je hlavně otázkou módy.
O93l14d26ř24i53c30h 25J41a85n81e86č32e82k
V případě nočních spojů do Košic jde myslím hlavně o bezpečnost - vzhledem k tomu, co tím hlavně cestuje za lidi, si do toho troufne málokdo. V busu jsou řidič a stevardka vždy na blízku.
Propad téhle linky samozřejmě s levnými letenkami nic společného nemá - prostě jednak od konce 80. let ten počet cestujících velmi poklesl, druhak se z výše popsaných důvodů část přesunula do busů... a nejspíš i tady hraje značnou roli modernizace tratí - dnes už se ta štreka dá rozumně urazit denním spojem, to bylo před 15 lety asi těžko myslitelné. A přitom se dá čekat, že nové 'konkurenční' spoje budou ještě výrazně rychlejší než těch současných 8:20 hodin.
M77i56c52h68a41l 86K45r13č95á33l
Místo nočních vlaků by mohli udělat auto vlak Praha -Brno. Pokud by nestála jízdenka víc než náklady na auto, byl by plný.
P19a25v15e97l 51N67o38v51á12k
Nesmysl, časově zhruba stejne , ale nakládka vykládka už nějaký čas zabere navíc jste vázány na určitý čas...
P26a13t73r62i39k 38C98h91r55z
Vlaková doprava se neumí přízpůsobit moderní době. Teoreticky by neměla mít konkurenci na trasy cca mezi 200 a 1000 kilometry, prakticky ji z kratších tras vytlačují autobusy a z těch delších letadla.
V cenících vlakové dopravy aby se prase vyznalo, na spoustu vlaků nejde koupit jízdenku on-line, ne vždy máte zajištěno místo k sezení, v nočních spojích navíc hrozí riziko okradení.
Vlakoví dopravci by se měli poučit z dálkové autobusové dopravy, která nabízí často vyšší komfort a jednodušší cenovou politiku.
T88o38m65á68š 29N39o13v59á56k
Vagón stojí klidně 60 000 000 Kč... Dopravní cesta je v hrozném stavu, třeba do Budapešti se jede celkem přes 3 státy. V každém jiný personál a podobně. Dneska je na většině relací v zahraniční dopravě v převaze autobus.
Železniční doprava je těžce svázaná hromadou úmluv, odborářských pravidel, kompatibilitou. To nikdo nikdy nezmění.
J98a24r41o63m86í96r 80V16í98t
Jsem rád, že nemusím a ani nechci nikam cestovat. Do letadla by mě nikdo nedostal.
T73o73m56á40š 84N16o79v13á93k
Přesně tak, zůstat v klidu na gauči s lahváčem
J23a39n42a 93N88o23v66a66k50o94v75a
podle me ve vlakach je budoucnost, ne v letadlech, az se vybuduji rychlodrahy po cele evrope, kdy vklaky budou jezdit 400 km za hodinu, tak proc opruzujici letadlo, navic vsechna nadrazi jsou vybudovana v centrum, takze vlezu 5 minut pred odjezdem do vlaku, pojedu 2 hodiny a vystoupim v centrum kdezto letiste, dojezd je vzdy hodinu, pak 1,5 pred odletem, pak 2 hodiny letet, pka zase hodinu se dostat z letiste do centra, tak si to spocitejte, navic do vlaku se vejde taky 10x vice lidi nez do letadla, a ty stresovane kontroli, navic si tam muzu vzit co chci, kolik kilo chci. ja jezdim do krakova pres noc v luzkaci a nikdy jsem nezazila problem, sice se tolik nevyspim, ale pro me to je super, cely den muzu pracovat a prijedu rano a zase muzu pracovat, takze neztracim nic
T94o90m21á39š 36N70o61v26á75k
A kde chcete v ČR postavit vlak na 400 km/h? Pokud třeba pracujete jako OSVČ a hlídáte si každou korunu, vychytáváte akční ceny, tak je lůžkový vlak pro vás. Vlak opravdu nemá budoucnost na noční cesty. Taky je to vidět, kdy mizí jeden za druhým...
P80e32t39r 60N69e81c25h81a35n83i22c58k98ý
Noční vlaky čelí neustálému zdražování a snižování kontingentu jízdenek (takový DB AutoZug už je opravdu za nehorázné ceny), navíc jim konkurují ve vlastních řadách rychlovlaky, které mne dopraví do cíle ještě ten den. Železniční doprava na západě je pro běžné cestující, kteří nestudují kvanta slev a nenakupují měsíc předem (pokud vůbec mají tu možnost od dopravce) neúnosně drahá a to i vzhledem k platu a v porovnání s obdobnou cestou autem (na které tam dosáhnou lidé rychleji než u nás). EU by místo dotování nesmyslných projektů, integrace neintegrovatelných a psaní regulací na regulace měla připravit pořádný koncept železniční dopravy použitelné pro její občany včetně uspokojivého systému dotování, výběrových řízení a tarifů.
T65o43m68á81š 46N74o72v39á23k
Sám jste to nemohl lépe nenapsat, proč je noční vlak stále více zbytečný. S dopravou jako takovou se už nic neudělá. Aspoň že v Německu konečně jezdí busy. Wifi, zásuvky, běžná cena klidně třetina vlaku.
R13a24d54e63k 37J22a89n10a80t33a
Tak částečnĕ za to mohou i novináři. Proč píšete o existenci spoje CNL do Amsterdamu a Kodaně až teď,
půl roku před zrušením? Ani jste nenapsal, že spoje do Zürichu se redukce netýká ...
V kombinaci s tím, že letecké linky propagujete každou chvíli se pak není co divit.
Jinak uvádí se i další důvody, a sice postupující liberalizace, kdy se z železničních dopravcū stávají konkurenti,přitom noční vlaky naopak bývaji společné projekty ...
T17o97m84á41š 65N81o26v94á35k
Noční vlaky jsou zcela bezvýznamné a těžce ztrátové. Fipkaři a držitelé různých celosíťových jízdenek zapláčou, ale noční vlaky jsou v Evropě přežitek.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...
Mráz v Německu hubil švestky, třešně i vinice. Skepse svírá i moravské pálenice
Dubnové noční mrazy nezlikvidovaly úrodu ovoce jen v Česku, ale i v sousedním Německu. Zasažené...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži
Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...