- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
napadá mě jednoduchá otázka, co bylo lepší:
Dříve omezený sortiment, výrobce stejný, fungoval roky, nebyl problém opravit i po letech výrobek
Dnes spoustu výrobců, kvalita vesměs stejná, nevalná, po uplynutí záruky problém sehnat díly
Otazku to chce doplnit o to, ze ten vyrobek dnes stoji zlomek toho co vyrobek drive....
Já to chápu tak, že když se nějaká značka rozhodne nějaký model prodávat například pouze v jižní Evropě ( z jakéhokoliv důvodu) a ve střední Evropě ten model neprodává a navíc to veřejně deklaruje svým ceníkem pro Česko, kde tento model chybí,tak na sebe servisní rizika při dovozu bere ten, kdo výrobek "šedým dovozem" dovezl. Nelze například u televizorů argumentovat společným trhem, když například v Británii mají jiné normy vysílání a dokonce i jiné zásuvky.
Chapete spravne, ale presne toto ma byt role jedne Evropy. Jedna norma, zasuvka, zaruka ..a vydelaji na tom vsichni. Ne nahodou je Britanie tak draha zeme, kde se skoro nic nevyrabi.
Jaký šedý dovoz? Kdo chce v EU vyrábět, prodávat nebo poskytovat služby, tak je musí stejným způsobem pokrýt na celém jejím území i se vším co s tím souvisí. Ať už jde o mobilní telefon, služby mobilního operátora, nebo televizní vysílání. Cokoliv jiného je nesmysl, anachronismus a již dnes to je a co dosud není tak brzy bude i protizákonné!
Cokoliv se dostane na trh v kterékoliv jeho zemi, musí být pokryto servisními službami v každém ze států.
Zboží je konstruováno přesně tak, aby přežilo přesně ony dva roky a pár dnů navíc do rezervy. Už jsem slyšel i o tom, že součástky které se navzájem ničí, a zkracují tak svoji životnost a tím i životnost celého přístroje jsou ÚMYSLNĚ situovány na desce bezprostředně vedle sebe tak, aby se (například vyhřátím) zkrátila doba za kterou se přístroj pokazí.
Zřejmě přijde v zájmu ekologie a udržitelného rozvoje doba nadnárodních kontrolních orgánů, které zajistí po předchozím průzkumu u podezřeléfirmy například testem 100 kusů identických výrobků, že i po 25 letech nejméně 5% z nich přežije, a ostatní budou opravitelné, čili přežijí také! A kdo onu stanovenou kvótu co do procenta, nebo doby zajištění náhradních dílů nedodrží, tak přijde LIKVIDAČNÍ z hlediska dnešní hodnoty koruny miliardová pokuta!
Samotný pojem šedý dovoz je jen pouhou účelovou manipulací sloužící k zabezpečení neúměrných zisků pod heslem rozděl a panuj! Pokud firma A dodá nějaké zboží třeba do Spojených států a já si je koupím, tak v případě, že tato firma má byť jediné zastoupení v EU, tak mi příslušná opravna je povinna zboží opravit, byť budu na náhradní díl čekat třeba půl roku. Výrobci musí být nuceni vyhnout se zbytečným účelovým inovacím, kdy naprosto bezdůvodně dochází k tomu, že tatáž součástka z nového typu již nejde použít jako náhradní díl k typu předchozímu. Respektive je to samozřejmě možné, výrobce na to má své nezadatelné právo, ale bude to pro něj znamenat při každoroční změně parametrů vyrábět a skladovat 25 TÉMĚŘ identických součástek!
Docela blbost - zacnete v malem neco vyrabet a aby jste to mohl prodavat tak si k tomu budete muset otevrit sit servisu po cele EU?
Cilena zivotnost produktu je taky blbost - zaruku 2 roky mame v CR, v jinych statech je jina.... to by musely byt produkty udelane specialne pro kazdou zemi podle zaruky a pak kdyby se nejaka varka rpevezla jinam, tak se vse skazi v zaruce a je pruser...
Povinnost drzet skladem ND? Proc? U vetsiny levnych veci se to neoplati. Dneska ma clovek moznost volby - koupi si nejak low cost s tim ze kdyz se rozbije po zaruce tak se vyhodi, nebo si koupi neco kvalitnejsiho co vydrzi a ma i dostupne ND - proc brat lidem moznost koupit neco za par supu? Ne vse clovek kupuje s tim aby to same pouzival 20 let...
Mám ledničku s mrazákem Calex od roku 1994, pouze 2x měněný thermostat á 450Kč. Mám plně funkční mikrovlnou troubu digitální (bez jakých-koli čudlíků) Le Cygne Elektronic Tesla 1996, Televize OTF stereo 1994, vrtačka Narex 1985 po dědovi, 2 nejstaří mobily Siemens 25 a 45 z toho jeden několikrát utopený, notebook Compaq ještě bez CD mechaniky vše plně funkční.
Zato nevydrželo několik vysavačů 2x Eta, 1xPanasonic, video Panasonic, 5 varných konvic, 2 žehličky, dalších 5 novějších mobilů, několik počítačů, nerezové příbory, myčka Fagor 3x opravovaná + zreznul košík.
Od teď levné věci kupuji na ebay. (Led žárovka 65 Kč apod.)
a proc nam to sdelujete? Co to ma spolecneho s clankem?
Nakupujte v zahraničí - poštovné do 400 Kč, dodávky do týdne, většina e-shopů z DE, UK... posílá po celé EU, tj i do ČR.
Netvrdil bych, že většina, hlavně v UK u elektroniky typu foťáky a příslušenství je shipping často jen místní.
Ale 4 stovky budou u věcí poslatelných poštou mnohdy rozdíl mezi cenou místní a zahraniční.
Ona je spíš otázka, proč existuje v každé členské zemi "lokální zastoupení", když EU představuje jednotný trh?! Jsou to jen vyžírky (nebo jak to nazval Zeman v případě politických náměstků), které prodražují finální ceny výrobku a brání konkurenci. Stejně jsou výrobky pro všechny trhy vyrobeny na jednom místě (často v Asii), tak by neměl být ani problém pan-evropsky řešit opravy.
To neni zas tak slozite ne? Ono je o dost jednodussi resit komunikaci se zakazniky (obchodniky), serivisnimi spolecnostmi apod pro CR ceskym zastoupeni, nez aby to resila centrala napriklad v nemecku nebo madarsku - uz jen proto ze se s nimi domluvi, ale tech duvodu je spousta. Zkratka je potreba nejaky meziclanek mezi vyrobcem a maloobchodnikem (vyjimkouj jsou obri maloobchodnici, kteri maji takove obraty, ze jsou schopni dohodnout i primo s vyrobcem)
Jo doba talířků s modrejma cibulkama je pryč.
V dnešní době je třeba kupovat šunty, u kterých vás nemrzí, že je třeba za dva roky vyhodíte (k tomu mě dovedla šokující zkušenost s žehličkou Philips za cca 5000 CZK, které se těsně po záruce porouchala pumpička a servis mi sdělil, že to nedokáže opravit - nejednalo se o šedý dovoz ). Během těch dvou let to je problém prodejce. Je to docela šílené, ale tak dnešní doba funguje
mě teď dával kolega tablet, který se mu vrátil ze servisu s tím, že "vracíme bez opravy, v našem servise neopravitelné" ... servisní postup je popsán na stránkách výrobce, takže i se stažením cirka 800MB potřebných souborů jsem to měl opravené za půl hodiny.
Řekl bych, že kolikrát ani nejde o to, jestli to lze opravit, ale jestli se chce ...
Problém je v tom že nám tyhle dataarty apod. prodávají předraženou elektroniku kterou lze zakoupit v čínském eshopu za třetinu ceny
Přesně tak... Jenže zatímco Datart za zboží ručí minimálně dva roky, Čínský e-shop neručí absolutně za nic. Pak je to o štěstí... Buď ušetříš tisícovku a vyplatí se to, nebo koupíš výrobek o tisícovku levnější v zahraničí a za rok si ho koupíš znova.
A jak by si to paní představovala? typů kávovarů může být za 5 let 5 000 a to jako někde má být megasklad n+1 konvic co si lidi rozbijí? Kolik by to stálo? 100x víc než nějaký nový krám....Od toho jsou nejrůznější blešáky a inrternetové vyhledávače...
spousta lidi to nechape. A kolikrat se divi jak jsou nahradni dily drahe.