Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Legendární tramvaje v Káhiře končí. Pomalé rozbité vozy nahradí metro

Dlouhá éra tramvajové dopravy v hlavním městě Egypta spěje ke konci. V Káhiře už zůstala poslední linka, kterou využívá minimum lidí. Cestující si stěžují, že tramvaje jsou pomalé a ve špatném technickém stavu. Egyptská megalopole, která má dlouhodobě problémy s dopravou, se nyní zaměřuje na rozšíření metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S53t34a83n69i61s50l11a87v 17T40e29s90a50ř 9717184152114

V tom čmoudově se člověk bojí vlézt do podchodu, natož do metra.

+1/0
27.8.2014 17:46
Foto

O33n53d97ř70e12j 27Z55a28h64r96a51d18n57í73č61e38k 9603759985158

Kdyby ty staré opravili, mohli by z toho mít turistickou atrakci. Ale to by museli pochopit, že ne všichni turisti jdou po plážích a pyramidách.

0/0
27.8.2014 11:28
Foto

S57t72a61n91i47s19l79a71v 43T36e14s25a77ř 9777484442654

;-D;-D;-D tak to jsem se fakt od srdce zasmál. Příslušníci jižních národů (cca od 35° jižní po 35° severní šírky) zásadně věci neopravují ani neudržují. Dokud to jezdí, tak nic nedělají a když tomu upadne šroub, tak to přibijou hřebíkem nebo stáhnou elektrikářskou páskou.

Na takovouhle tramvaj-turistickou-atrakci by asi moc turistů nalákávat nechtěli. To už radši rozvaliny staveb než rozvaliny tramvají.

0/0
27.8.2014 17:53

K89a50r16e37l 51N96o52v58á78č58e65k 5661625899946

V Egyptě není socialismus jako u nás, kde všechno dotuje a platí hlava nehlava resp. zisk nezisk. Tam prostě tramvaje přestaly vydělávat, tak je zruší. Při návštěvě těchto zemí je dobré sledovat i tento rozměr - jak funguje pravý kapitalismus (skoro nic se nedotuje, žádné sociální dávky apod.). Úplně cítíte, jakou pro ty lidi má cenu každá mince a jak se snaží, aby si něco vydělali. U nás se nezaměstnaní valí doma v 3+1 u facebooku.

+1/−6
27.8.2014 10:00

M19a10r53t59i91n 16K32o92z47á83k 4844380919357

Pane Nováčku, kdyby v Egyptě nebyly dotovaná třeba paliva a základní potraviny (zvlášť například mouka, resp. chléb), nejspíš by polovina obyvatel umřela hlady. Sociální dávky neexistují také proto, že arabská společnost funguje trochu jinak než česká a hlavní sociální záchytnou síť tvoří rodina. Tramvaje v Káhiře ruší proto, že síť je prťavá a na provoz nejsou peníze protože provoz metra je mnohem efektivnější a zrovna to káhirské lze co se týká kvality celkem bez problémů srovnávat třeba s pražským.

Neznáte-li kontext, prosím vás, je lepší se k věci vyjadřovat opatrně. Působí to jinak trochu hloupě.

+3/0
27.8.2014 10:08

M39a79r34t27i71n 69Š35t92r76o16s 4759187420678

Vy jste se pěkně zesměšnil, viz třeba tento článek: http://ekonomika.idnes.cz/egypt-zvysil-ceny-egypt-zvysil-dane-na-cigarety-a-alkohol-egypt-zvysil-ceny-benzinu-g3n-/eko-zahranicni.aspx?c=A140706_180821_zahranicni_bse

0/0
27.8.2014 10:22

J59a23n 14S80y45s19e16l 4771349885525

Radši bych se v Káhiře svezl tramvají než taxíkem. Co taxikář, to ksindl a je jedno o jakou zemi jde. Výjimky samozřejmě existují, ale nehodlám podporovat taxikářskej byznys a radši jdu pěšky nebo použiju MHD.

+3/0
27.8.2014 8:31

R59a67d57o68m52í65r 68K59r33u49p78i40č49k89a 9304692250325

Nevim, ale ja nikdy v arabskych zemich s taxikari problem nemel. Na cene jsme se domluvili uz pri nastupu, takze nemohlo dojit k zadnemu sporu.

0/0
27.8.2014 9:20

L46i82b82o73r 63D42a33n79ě13k 7912823284616

To není problém do doby, než člověk zjistí, jaká cena pro místní :-) Pak už to za nějakou tu hádku stojí. Většinou ale stačilo říct, že znám místní cenu a že i on ví, že mu dávám o něco víc. Ale když jsem tam byl naposledy, byla většina káhirských taxíků výrazně modernizovaná a měly nové funkční taxametry a už se mě nepokusil natáhnout skoro nikdo.

Po Káhiře ale bylo nejlepší jezdit sítí místních mikrobusů a metrem - prakticky kamkoliv se dalo dostat maximálně za libru nebo dvě.

0/0
27.8.2014 9:44

P55ř45e73m22y12s77l 34Č34u49l16í57k 8180283802820

Co to s nima vyměnit za pražské T14 Porsche, stejně teď nejezdí? Klimačku by vyřešili tím, že by vymlátili v T14 okna, dali tam mříže jako v Indii. 

A ty jejich vozy by se tu rekonstruovaly, na to by se vypsal tendr, ten by vyhrál Agrofert a předělal by je na bionaftu.

0/−1
27.8.2014 8:13

V63l89a25d48i89m54í86r 15F68i84b13i24g44e72r 5624751761144

Teď jsem mrklnul na to video, hned na začátku ty vlnité koleje, to je drsné, se nedivím že s tím musí jezdit pomalu to je pomalu umění nevykolejit.

+2/0
27.8.2014 8:05

V87l33a94d74i77m27í90r 90F97i95b76i34g65e45r 5604501251224

No nevim ale u nás se využije metro i tranvaje a v několikrát větším městě staží jen Metro a tranvaje půjdou do šrotu? Tak ony jestli jsou přes 50 let staré tak se těm poruchám nelze divit, výrobce už možná ani neexistuje a modernizace jim asi nic neříká.

Jízdné je za špičkovou cenu to bych u nás taky bral klidně i 2kč:-)

+2/0
27.8.2014 8:03

J76i43ř38í 16E67r39b14e36n 1973624886617

Jestli právě taky kvůli tomu jízdnému jim nechybí prachy na opravu kolejiště a vlaků...

0/0
27.8.2014 12:54

P86e39t80r 13H40r57a86b87á22k 6960577972560

Jak zde už někdo uvedl. To že jezdí pomalu není vozy, ale kolejemi. Po těchto kolejích by při vyšší rychlosti došlo k vykolejení.

+3/0
27.8.2014 7:29

P89e38t44r 29G66a63b93r56h49e98l42í75k 9807640652692

no, mě nejvíc pobavilo tvrzení, že tramvaj vždy projede ... kdo zažil dopravu v Káhiře ví své ;-) .. blinkry neexistují, doprava se zásadně odbočuje z levého pruhu, zatímco doleva z toho pravého ;-D, takže cesta vypadá jako jedno velké parkoviště a mnohdy bylo rychlejší dojít pěšky :-)

+1/0
27.8.2014 7:13

J50i28ř38í 12Č45á19p 8469524614154

A ani zmínka o tom, že i ČKD Tatra tam dovážela tramvaje... (K5AR):-/

+2/0
27.8.2014 0:28

M13a62r37t10i78n 85K39u58ř76í11t69k17a 6417976938155

Jo, to teda byla akce. Dokud byly v záruce a ČKD se o ně staralo, tak jezdily. Problémem byly ztrácející se součástky, např. světla, které se poté nacházely u místních vetešníků. Po skončení záruky chvíli žily z podstaty, ale velmi krátce (asi za rok, dva). Pak povolali opět ČKD, aby je zprovoznili. No katastrofa. Asi jako když přijdete na vrakoviště a musíte z těch vraků složit něco provozuschopného. Po "špatných" zkušenostech z českými tramvajemi potom koupili vozy z Japonska, ovšem situace se skoro opakovala.

+2/0
27.8.2014 12:42

A46d39a48m 37P58u91r31k27r71t 5776282958208

ty koleje 8-o

+1/0
26.8.2014 23:15

J80i90ř90í 66Z61ý59k40a 9289493301550

a co jim prodat ty pražské 14T? ;-D

+9/−1
26.8.2014 20:14

J46o32s87e64f 10Z42a86h39á17l40k71a 4163149348566

Ty nemají klimu. Co s nimi v Káhiře.

+2/0
26.8.2014 20:54

M21i41c19h37a10l 67C42h47a95l19u77p49a 6788480639853

Tam jsou zvyklí :-). U toho šrotu ve videu s otevřenými okny bych klimatizaci taky moc neočekával.

+10/0
26.8.2014 21:00

J96a19r91o90s35l14a65v 27F39r90a87n88t79i18š84e86k 42B15r48ü97m19m21e29r 1861136833900

To je pravda, ale ve 14T prakticky nelze větrat, lidi by se tam uvařili.

+3/0
26.8.2014 21:21

M54i31c91h18a90l 53C54h73a95l21u42p30a 6178740919973

To je pravda. Tak budou jezdit v zimě.

+4/0
26.8.2014 21:25

A19l79e52x67a86n33d90r 16K73o10s64t75k84a 5889156869516

Nemají tam zimu :)

+9/0
26.8.2014 21:32

M22i20c94h46a82l 95C45h35a44l87u75p10a 6848410329263

Všude je zima. Myslel jsem roční období, ne že by tam muselo mrznout. V zimě tam mají tak kolem 10 stupňů.

+2/0
26.8.2014 21:40

J23i20ř17í 60K26u14c31h40t85a 6448905879777

V prosinci je tam jako u nás v květnu. Později nevím.

+3/0
26.8.2014 22:17

M87a16r16t55i77n 93K63a95r61á36s82e16k 9418523458258

Zima jako rocni obdobi vsude rozhodne neni..... i kdyz v egypte mozna jeste jo....

+2/0
26.8.2014 22:41

M16i87c68h41a58l 71C78h96a36l35u18p88a 6648590479143

Zima je od prosince do března (na jižní polokouli posunuto o půl roku), to je snad všude na světě. Někde se počasí během roku mění, někde je podobné celý rok. Ale to snad nic nemění na tom, že části roku se říká zima nebo leden, i když tam led mají maximálně v mrazáku.

+2/0
26.8.2014 23:26

M56i57c55h80a68l 53C16h46a67l30u60p82a 6338530839603

Tak možná jsem to napsal blbě a ve tropech zima a léto fakt nepoužívají..

+1/0
26.8.2014 23:31

M85a25r78t55i32n 56K28a26r37á18s29e52k 9848743418118

Mesice jsou vsude samozrejme stejne, ale rocni obdobi opravdu ne...

Dost zjendodusene napr na wikipedii zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Roční_období

0/0
26.8.2014 23:33

R77a59d83o96s63l55a61v 81K31l72a38u20d94a 5734828504562

Tak leden těžko;-D  Z latiny většina jazyků používá Ianuariusm podle římského Boha Jana.... Ten fakt s ledem neměl nic společnýho. Tak je to se všemi měsíci.

0/0
27.8.2014 7:09

L13i49b80o91r 81D98a39n39ě53k 7602343634606

10 stupňů jedině v lednu nebo únoru a to ještě v noci... Přes den v pak 15-20. Ale může zapršet...

0/0
27.8.2014 9:26

J92a87n 59Z94a54m92a98z63a31l 5684264731108

Ty už kupuje Kim do Pchjongjangu

+7/0
26.8.2014 21:22

A83l88a15n 41Ř44e46p11k37a 4705916

Tam to bude určitě super moderní ;-D

0/0
26.8.2014 21:50

J30a94n 95N59o54v66á20k 9949376271702

No podle toho videa by jim ovsem nekdo musel levne prodat hlavně koleje;-D

+4/0
26.8.2014 21:34

V78l50a60d10i28m88í51r 92K80r79i63s28t80e25n 7496332215258

Na co budou se střídat vždy jedna část cestujících vezme koleje za vozem a dá je před vůz. Navíc trasy budou dynamické a pokud budete charismatičtí a přesvědčiví, tramvaj vás doveze až před barák.

+7/0
26.8.2014 22:12

J87a62n 32N31o94v39á98k 9589436541952

;-D

0/0
26.8.2014 22:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.