Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rýsuje se přímé letecké spojení Česka a Číny. Ministři budou jednat

Ministři dopravy Česka a Číny Antonín Prachař a Jang Čchuan-tchang budou jednat o zavedení dlouho očekávaného přímého leteckého spojení mezi oběma zeměmi. V úvahu připadá spojení Prahy s Pekingem či Šanghají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G12e53o53r58g 70K27o43m41b24e81r63e92c 9724241696811

do Ciny lita ze stredu Evropy primo hodne spolecnosti. Tohle je o nicem. Ale zajimave bude az se zrejme uz pristi rok bude letat primo z MUC nebo FRA  do Australie. Pokud Nova A 350 projde testama s 1 motorem letet 7 hodin bez problemu dostane to zelenou R^

0/0
26.8.2014 13:12

L14u94k76a64s 35C73o19d64r 6608712830321

ETOPS certifikace nema s primym letem z Evropy do Australie nic spolecnyho (great circle route vede oblastma, kde neni ETOPS potreba). Problem je hlavne ekonomicka rentabilita ultra-long-haul letu. Koneckoncu i Singapore Airlines loni zrusili nejdelsi non-stop spoje (EWR-SIN a LAX-SIN) kvuli tomu, ze to letadlo neslo hmotnostne 10x vic paliva nez pasazeru (pricemz velka cast paliva se spalila jenom proto, aby letadlo to palivo uneslo) a ty letenky byly pekelne drahy (sam jsem tim jednou letel). Let s mezipristanim je proto ekonomicky vyhodnejsi.

+1/0
26.8.2014 18:49

V23í57t 67K45o85v78á19ř10í96k 5551477401134

Má některá z těch leteckých společností ve flotile A380? :)

0/0
26.8.2014 10:44

P56a63v46e48l 51Ř49a26p23e20k 7362716639755

Proč do takových věcí žvaní vláda? Je to snad soukromý byznys.

+5/0
26.8.2014 9:03

J89a37n 44H87a97v97l43i20n28a 9654246279173

:-Pna ja, Korejci koupili CSA proto, aby pak spolupracovali s Cinany a dotovali navazeni turistu do Pekingu...zlaty voci.....a stat snad uz nema v CSA ani vetsinu, takze planovat muze

0/0
26.8.2014 7:17

J92a14n 69M84a58z56ů46r61e78k 2208724258195

většinu má stále, protože jinak by přišel o statu národního dopravce, ale prakticky to bude hlavně na papíře...korejci tam určtě budou mít velké slovo.

0/0
26.8.2014 8:30

J32a67n 19H12a30v94l81i20n87a 9814656189573

mno, spis tim, ze tam je i TVS, tudiz vetsina je v rukou ceskych firem, tak to ma stale ten status.....stat tam vetsinu uz dle meho nema

0/0
26.8.2014 8:35

M49a95r91t38i97n 31H31u44d55e21c53e35k 3773249279243

V clanku jsou zminene 3 letecke spolecnosti, ale nejde mi vubec do hlavy proc by jedina z nich mela litat z Pekingu. To snad Shanghai a Guangzhou potazmo SZH a ne Peking....

0/0
26.8.2014 5:59
Foto

D21a27v70i72d 87K74r75á11s25e44n28s45k95ý 7157320137

Kolikrát to asi tak bude létat, z LVH? Jednou za měsíc v sezoně? ;-D Děkuji, nechci. Pokud bych tam náhodou zamířil, Vídeň je jednoznačná - pravidelné lety jsou prostě pravidelné lety, je to blíž, služby na úrovni, a dokonce i to občerstvení je levnější.

0/−1
25.8.2014 23:11
Foto

M75i11r16o49s68l49a21v 50S93t73e76i55n64e75r 6528794633955

Ruzyně je dost provinciální letiště, kdo byl ve Frankfurtu nebo Mnichově, ten to může srovnávat. Jedno je jisté-do Mnichova lítá mnoho čínských i japonských linek přímo.

V Praze, jak již níže poznamenáno, by se uživil i vietnamský spoj do Hanoje nebo Saigonu, čínský do Šanghaje nebo Hong Kongu jistě také. Ale letiště by se muselo modernizovat a lépe napojit na Prahu.

+4/0
25.8.2014 22:42

I76v63o 93S45a68r73o 5308907227628

Proč by se muselo letiště modernizovat? Děkuji za odpověď.

+2/0
25.8.2014 23:02

A12l84e47š 50K87o50m59á76r17e77k 5542709158307

jak se ti kucí šikmovocí dověděli kde je Praha?;-)

+2/−1
25.8.2014 22:15

P77a24v97e29l 46M49a91t47o80u10š37e67k 5190397418424

Možná se budete divit, ale Číňani o nás vědí více než Američani nebo možná i než např. Portugalci. A naštěstí o nás ještě snad zatím nevědí, že jsme mj. národ zlodějů.

+2/0
26.8.2014 8:51

P28a77v37e58l 48V18e36t36e66š24n26í75k 7725858505157

Další linka na východ už měla být dávno. Myslím že kdyby svého času otevřeli trasu do Hanoje, tak by to bylo pořádně lukrativní. Máme tu desítky tisíc Vietnamců, kteří už mají peníze a létají domů a necháme, aby nám tenhle zlatý důl těžili Emirates nebo Lufthansa?!

Klidně nasaďte staré letadlo, povolte tam 30kg bagáže a bude to 5x týdně plné! Navíc tam budou lítat lidé, co jedou na dovolenou do Thajska, či Malajsie. Nebo lidé co lítají do Austrálie či Nový Zéland. Kupodivu jich není málo.

Čína by to také mohla zastoupit.

Rozhodně lepší než linka do Toronta, kam svého času lítali s archaickou A310.

+10/0
25.8.2014 21:40

J58i73r67i 54D74v11o54r72a70k 7630139464226

To bychom snad měli nechat na dopravcích, zda je ta linka výhodná. jak o tom začnou jednat ministři, tak to pěkně smrdí.

+1/0
25.8.2014 21:05

J29o40s30e44f 74K58o76p43e56c80k68y 9864712615

dopravci nemohou mezi Cinou a Cr letat pravidelne linky bez souhlasu tech ministru... ;-)

+2/0
25.8.2014 21:21

L31i33b26o74r 94J59a32n19e44č70e86k 4665275325631

Prime ne :-) ale bez pristani.

0/0
25.8.2014 20:58

T86o84m14á88š 23M47a82r95e40k 9960363729714

Doprava: Letecká společnost čínská

Ubytování: většina hotelů má cizího majitele

Nákupy: jak známo, Číňani nakupují luxus - který se v ČR nevyrábí, na letišti požádají o vrácení DPH

Celkový přínos: pikolíci hotelů budou mít práci, něco dostane autobusový dopravce, který poveze zájezd z Prahy do Kutné Hory a to je tak vše.

ČR neumí prodat turisticou atraktivitu, měli bychom se soustředit na export zboží.

+3/−7
25.8.2014 20:15

J11o91s98e66f 13K48o32p49e53c87k18y 9864892205

A co ma byt ze hotely maji nekdy cizi majitele? Oni to nejsou firmy registrovane v CR? Cinane nejedi, nic jineho nez luxus nekupuji a jsou tak sporivi, ze vsichni pozadaji o vraceni DPH? ;-) s vasim pristupem bysme to letiste meli rovnou zrusit...

+8/0
25.8.2014 20:19

L94i58b56o17r 41J53a79n68e95č63e97k 4575245485361

Pan je asi ekonom. Vystudovany za totace.:-)

+1/0
25.8.2014 20:59

J84a77r68o85s60l17a51v 71N30o63v77á10k 5240427

Poté, co ČSA nedávno zatočilo se svými klienty a jejich mílemi, už s nimi nikam nelétám (uražená ješitnost, ale jsem zákazník, ne ?). Ostatně jediné letadlo, které by do Číny doletělo, je korejské, nabarvené na ČSA, a zřejmě těžko bude létat někam jinam, než do Soulu.

+2/−2
25.8.2014 20:02

P96e95t11r 33M36o86t46y82č89k93a 2292918420959

To není o ješitnosti, ale o tom, že člověk jinde dostane za stejné peníze daleko lepší servis a nakonec ho ještě neokradou o míle. Navíc, i zákaznická podpora ČSA bývala tragická a já to s nimi ukončil po posledním telefonátu, kdy jsem potřeboval v průběhu cesty vyřešit (pro ně) naprostou drobnost a nebyli ochotni to udělat. Tak arogantní podporu jsem ještě nikdy nezažil. Nevadí, v jiných aliancích má člověk nesrovnatelně lepší nabídku a navíc lze zařídit, aby míle neexpirovaly.

+4/0
25.8.2014 20:09

Z67d54e34n83e22k 68M19a48t11e39j12o52v85s36k53y 1636537641356

Ano ,je to banda zlodejska a letat s CSA pote, co mi sebrali temer 80 000 mili naletanych mimochodem s Deltou ,uz opravdu zadnou dalsi cestu s touto spolecnosti neplanunji !!!!!!!Rv

+2/0
25.8.2014 21:59

L96a34d86i60s89l12a87v 74B65a67r74c54a37k 9611199539

Dobra vec prime spojeni to uz mohlo byt davno a asi by to usetrilo lidem vic penez i casu

0/0
25.8.2014 19:48

P32e32t66r 31M72o44t70y37č96k58a 2742438200379

A má to i nějaký faktický smysl? Dělá opravdu někomu tak velký problém, to vzít s jedním dalším hodinovým přeletem přes některé velké letiště + hodinu čekání?

Navíc to stejně bude jedna destinace, takže ostatní budou muset i tak přestupovat. A pochybuji, že bude taková nabídka, aby člověk našel vhodný let (jak co do času, ceny atd.) A v neposlední řadě - minimálně polovina země to má blíže na jiná letiště, z nichž některá ty přímé lety běžně poskytují. A ještě jeden detail - lidé, kteří létají se Star Alliance asi těžko budou létat s někým ze SkyTeamu, což díky tomu, jak ČSA naštvalo svého času členy programu a okradlo je o míle, bude v mnoha případech rozhodující.

Takže - ano, nikomu to neublíží, pár lidí to může i potěšit, ale proč se do toho pletou politici a tváří se, jako by dělali něco extra důležitého...

+5/−6
25.8.2014 19:43

M63a61r21e19k 96F40l62e26k38a55č 1517442900411

Nejde o to, koli čechů poletí do číny,ale jde hlavně o to, kolik číňanů doletí k nám!

+4/0
25.8.2014 19:47

P67e56t59r 89M88o16t92y78č17k64a 2832638320959

A proč by neletěli přes Frankfurt, Mnichov a spoustu dalších letišť, kam se dostanou spoustou jiných linek v časech, které jim budou vyhovovat a z míst, odkud to poletí přímo?

Tak znovu - určitě to někomu udělá radost, ale nejde o nic světoborného.

Chápu, že pražské Havliště se bude o něco více cítit jako světové, tak dobrá, připišme to také jako pozitivní efekt.

+2/−2
25.8.2014 20:06

P46a12v79e12l 29V46e71t54e85š67n73í88k 7835168925207

Proč byste létal s přestupem, když můžete letět přímo? Třeba absolvovat ještě takové menší pochodové cvičení ve Frankfurtu, kdy šlapat z terminálu 1 (kam lítají Číňané) na terminál 2 (ČSA) znamená nejmíň 30 minut (když nezabloudíte a víte kudy). Nebo trávit několik hodin čekání ve studené temné Vídni, kdy se na vás ze všech stran sypou Mozartovy koule nebo vtipné hrníčky "kangaroos not in Austria" a nemáte tam klid? Nebo z Mnichova, kam létá z Prahy snad jenom jeden let denně? To bych musel být masochista, abych absolvoval tohle, než že bych sedl do letadla už v Praze a doletěl tam přímo.

+2/−1
25.8.2014 21:26

V79o38j53t38a 68L49e98j84s54e14k 1441835539569

Především je problém s německými vízy, aby to mělo trochu smysl, tak by museli letět spřestupem mimo Schengen (reálně Londýn, Moskva, Istanbul, Dubaj).

+1/0
25.8.2014 22:12

L34u42b18o66š 79J36e74l49í24n53e68k 6234706909253

A vůbec nejkratší to bude přes ukrajinu!

0/0
25.8.2014 19:35

P10e31t85r 84N95ě83m54e20c 4920363950137

taky si rikam,proc o tom jednaji ministri

0/0
25.8.2014 19:31

P94e56t25r 12N87ě10m38e42c 4400803270367

taky si říkám,proč o tom jednají ministři...

0/0
25.8.2014 19:30

M66a45r40e23k 10K68r55o77l17l 5681532810580

Proč o tom musí jednat ministři? Buďto se najde dostatek zákazníků a linka se uziví nebo nenajde a pak nemá smysl. Nebo to zase budeme dotovat z daní?

+7/−3
25.8.2014 19:28

M98i57c71h78a32l 24K39o82h33o79u91t 6975519801234

Například lety do Ruska nejsou ponechány na volném trhu a mohou je provozovat pouze společnosti ze státní účastí(nějaká bilaterální dohoda), proto má stále majoritní podíl v ČSA stát. Zde to asi bude stejné.

+3/0
25.8.2014 19:35

P42e57t84r 29M14o58t27y59č53k41a 2202338800279

Rusko je specifické. Do Číny létá kde kdo. A sami Číňané létají například Lufthansou, Austrianem a pod., asi vědí proč.

0/0
25.8.2014 19:45

T94o35m12á43š 53K87n51a65i63f17l 6653860537430

Do Ruska taky léta kde kdo... A řekl bych, ze otevrene nebe tam nebude. Takže tanecky kolem toho na ministerské úrovni mají logiku.

+2/0
25.8.2014 19:53

P65e47t25r 57M87o42t45y59č83k34a 2762988800969

Ach jo. Rusko si reguluje, kdo k nim smí létat z dané země. Do Číny létá každý, pokud se mu to vyplatí, není v tom žádný problém. Ne, není třeba, aby něco řešili ministři, nanejvýš tu se svými soudruhy z Číny vyjednají nějakou dotovanou linku od společnosti, do jejíhož letadla bych opravdu raději nesedal. Ale jak myslíte, pokud máte pocit, že ti ministři nemají dost jiné práce, kterou by měli dělat, místo aby dělali business pro Tvrdíka, máte na ten názor samozřejmě právo.

0/−3
25.8.2014 20:14

T27o47m22á89š 58K65n38a53i88f64l 6963910707750

Nemate pravdu. Jednani o otevřeném nebi mezi EU a Cinou zacly v podstatě teprve létos.

Tudíž je ministerska schůze na místě, protože pokud neexistuje bilaterální smlouva oseteujici povolovani letu mezi EU a Cinou , musí byt komerční lety schvaleny státnímu úřady.

Asi ti pro vás bude prekvapeni, ale "otevrene nebe" (aka moznost pro aerolinky létat odkud kam chtějí) není samozřejmost, a většina statu jo neuplatnuje.

+4/0
25.8.2014 20:26

M93i76r62o26s15l83a92v 16H25r61u45š48k81a 2445508779653

Stát už nemá majoritní podil v CSA

0/0
25.8.2014 21:05

P53a17v53e48l 25V94e75t38e86š15n22í57k 7595608945707

Stát má pořád dostatečný podíl na to, aby ČSA byly vlajkovým dopravcem.

0/0
25.8.2014 21:30

M68i65r16o71s60l93a96v 13H21r31u60š53k19a 2835928129213

Nepamatuji si presne procenta, ale majoritu ma Korean s TVS, ale diky tomu ze TVS je Ceska, tak mají stále status národního dopravce.

+2/0
25.8.2014 22:19

J98a53n 84L26a37k77o81m85ý 7861275775804

Měli by to nechat lítat ČSA, ty jsou v tahu. Korean by jim něco většího sehnal a měli by alepoň další dálkovou linku.

0/0
25.8.2014 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.