Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy nepůjdou jen do betonu. Unie zaplatí i nabíječky elektromobilů

Česko může získat z Bruselu na dopravu až 160 miliard korun. Většina půjde do kolejí a nových vlakových souprav. Na peníze však dosáhne i městská hromadná doprava či výstavba plnicích stanic na plyn a dobíjecí stanice pro elektromobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J30a98r79o75m95í97r 33V50e50g82r 2437380162110

pořád levnější, než táhnout plynovod či ropovod. .Šítě jsou silné a pokud není, postaví se na střeše vlastní elektrárna. Všechnoi lze řešit, někdy i jednoduše, když se chce.

0/0
29.8.2014 22:12

R83a25d29e69k 77N34e58u47m21a91n67n 5802632128425

ze všech těch dotací mi je na blití

+5/0
27.8.2014 1:41

A64d37a84m 73F52a35r54i40n43i80c 5182397756126

Nekdy to de i bez dotaci- Slovaci maji pomoci souk. greenway firmy propojen rychlonabijackama dalnici bratislava kosice od leta 2014.

Sou projekty ktere maji smysl jedine kdyz presahnou kritickou masu ktera se  zdlouhave dosahnou ciste rukou trhu tudiz tady prichazeji dotace...  doprava je jednou z oblasti kde to plati dvojnasob

0/0
28.8.2014 8:13

T61o12m57á19š 21B24e13n97d66a 4130589420717

Dobrý den, hlasim se na dodávku zásuvek pro elektrovozy. Nabízím opravdu výhodnou cenu, 14.5 milionu za jednu, to je o celych 10 milionů méně než nabídka firmy mého kamaráda. Připojení udělám sám, jsem schopný připojit ve 2, tedy 300 lidech 300 zásuvek denne. Každý dělník musí být zaplacen částkou 800 Kč na den. Díly bereme jen od kvalitních firem z celého světa a většinu si smontujeme tady, v ČR (čti díly nakoupíme v čine za 30.000 na jeden stojan, smontuji mi to UA a několik mega na úplatky, no a trocha mi taky musí zůstat. )

+2/0
27.8.2014 0:28
Foto

J60a68r83o38m26í68r 47V17e27g15r 2527410582580

pane Marečku. Víte z čeho a jak se vyrábějí dnes baterie? Nejjedovatější je tam hliníková folie, která lze dost dobře recyklovat. Pak grafit a měď, 3% lithia( dává se i do potravin) Je to na dlouhou diskusi, pokud opravdu chcete vědět jak to je , přijďte mezi nás. Buď o víkendu do Letňan, nebo na naši schůzku 4. září v 16 hodin na FEL-druhé patro.  www.elektromobily-os.cz

+1/0
26.8.2014 15:26
Foto

J69a87r35o96m25í28r 71V18e39g65r 2337540902280

Zásuvky se nemusí dotovat, ty už jsou. Tam kde nejsou, stojí jen zlomeček ceny jedné stanice pro plynoprdy, max v řádu tisíců, když se chce..  Životnost baterií je také někde jinde, některá má auta už jezdí 17 let stále na původní baterie. Chce to se trochu poinformovat a ne opakovat to, co říká Bursík, nebo Bursíková.

+2/−1
26.8.2014 15:22

M60a38t28ú70š 93B92e82n78a74k 9968794232163

neni celkom pravda, že tam kde nabíjačky niesú bude lacná ich inštalácia, je k nim potrebná aj kvalitná elektrická prípojka a to v niektorých oblastiach nieje samozrejmosť, hlavne ak by začali vznikať hromadne, mohlo by sa to nepáčiť trafostaniciam.

+2/0
26.8.2014 18:00

M63i53c83h52a65l 79P65a54v37l77á76t 9613263524889

Skodlive dotace a jeste vetsina uplne zvracenym smerem? At zije Evropsky svaz, hura!

+4/0
26.8.2014 15:21

P59e53t71r 92M23a56r88e66č75e34k 1693631649858

Ekologická výroba baterií a jejich likvidace  = směšná představa. Jakou uhlíkovou stopu zanechá těžba , zpracování surovin a následná "šetrná" likvidace .To nikdo raději neuvádí.

+4/−1
26.8.2014 12:49

J19a60n 98L44a15k64o53m85ý 7801795885214

Jenže úplně to stejný je u "ekologických" tramvají, trolejbusů a i vlaků na elektrickou trakci.

+1/0
26.8.2014 21:33

P62e16t11r 49N93o42v75o40t88n24y 3539172309912

Ty jezdí na baterky?

+2/0
27.8.2014 0:22

I64v27o 75J40a19n11á88č50e68k 8253613811472

DOTACE = VÍCE NEZAMĚSTNANÝCH + NIŽŠÍ KONKURENCESCHOPNOST

Kdy už to konečně někdo pochopí, že to je to největší možné zlo??? RvRvRv

+9/0
26.8.2014 10:24

P34e15t67r 89M22i34c45h35á59l74e84k 4759310876558

No když si přečtete diskusi, tak někteří to nepochopí nikdy. A když jim řeknete, že jestli se jim něco líbí, ať si to dotují ze svého, tak to se jim nechce.

+4/0
26.8.2014 10:40

I29v45o 55J36a83n72á46č30e63k 8143573111612

No a přitom to ze svého dotují pořád...

+1/0
26.8.2014 10:45

J26i59n79d77ř79i93c92h 64M19i84t26t17e66r 6701380673103

Za každou dotací je zločin.

+2/0
26.8.2014 10:50

P55e43t79r 11M94a48r79e16č54e62k 1603671469368

DOTACE = příležitost pro politiky, úředníky a "podnikavce" . :-)

+2/0
26.8.2014 12:45

A17l76e43š 73J42a25n14á97č50e92k 3613634366693

To zas bude rozkradenejch peněz. Proč se dotují nabíječky pro pár elektromobilů což jsou v praxi takřka neupožitelné drahé nesmysly které spotřebovávají elektřinu z uhelných neekologických elektráren a jejichž výroba je taktéž pro životní prostředí hodně zatěžující?

+6/−1
26.8.2014 10:15

M19i75l15o74š 91V95o13n12d67r80u25š63k40a 5975731497404

Třeba příští nařízení z Bruselu bude, že se auta smějí nabíjet jen když svítí sluníčko, nebo fouká vítr, aby byl zajištěn odběr pro fotovoltaiku a větrníky, které vyrostly díky jiným nesmyslným dotacím. Ve vyhánění čerta ďáblem jsou bruselští magoři experti.

+4/0
26.8.2014 10:53

R13i50c48h89a10r89d 37K64á34b84a 8509448380170

kdyz oni spis prihani certa dablem ...

+2/0
26.8.2014 11:28

P42e84t52r 45N44o85v55o91t54n39y 3149732759912

Az se vice rozšíří elektromobily, tak jsem zvědav, z čeho se budou napájet.

+3/0
26.8.2014 9:49

D27a61v73i98d 75M53a31t60ě84j31ů 2295752247478

To me netrapi, budu jezdit benzinem, dokud nas smrt nerozdeli :-)

+3/0
26.8.2014 9:53
Foto

J37a71r28o60m32í52r 18V30e55g54r 2377140532570

Na provoz všech vozidel, která u nás jezdí ,zatím na ropu, a byla by převedena na elektřinu bude potřeba cca 10-15% u nás vyrobené elektřiny. Stačí přestat dovážet ropu a vyvážet elektřinu.

+1/−3
26.8.2014 10:11

P58e92t59r 94M25i60c71h17a33l 2760444611622

Stačí vyvinout elektromobil, který ujede na jedno nabití přes 500 km (včetně topení, klimatizace, svícení etc.) a nabíjení nebude trvat déle než půl hodiny. Pak můžeme skončit s ropou.

+4/0
26.8.2014 10:19

V34á67c24l24a19v 41K53r27a67j84č23a 5526499189404

Já bych spíš bral elektromibil s dojezdem cca 100km, ale cena by nesměla být v milionech, ale o řád nižší. Na běžné dojíždění do práce, a ženě na nákupy bohatě stačí. V každé rodině 1-2 elektromobilky a 1 pořádné (benzín / nafta) auto na delší tratě.

+3/−2
26.8.2014 10:35

P27e54t48r 48M77i13c35h37a68l 2800974861642

Měl jsem na mysli auto, nikoli nákupní tašku. :-)

+1/0
26.8.2014 11:09

V63á94c83l86a89v 54K19r31a85j23č89a 5446259149754

Však já taky. Kolik lidí jezdí autem denně 500km? A kolik lidí dojíždí do práce do 30km? Asi to bude zajímavý poměr. No ale ten kdo denně jezdí 500km si může koupit elektromobil za několik mega. Těm ostatním by stačila "nákupní taška" za 200.000,-

+3/−1
26.8.2014 11:31
Foto

R91a19d12e18k 31P97o91l59i89c23k23ý 6421313411854

Navíc dnes spousta lidí má v rodině 2 auta-jedno slouží zpravidla na ježdění do práce z velké části osazené jen jedním člověkem

+2/0
26.8.2014 12:48

M55a38t42ú66š 61B13e89n38a64k 9598624302943

najlepšie 10 áut do jednej domácnosti a stažovať sa, že sa nedá zaparkovať...

+2/0
26.8.2014 14:08
Foto

J68a34r58o43m86í31r 60V76e70g94r 2777430652120

Můžete jej vidět o víkendu  na výstavišti v Letňanech. Nejsou technické problémy, je to politické problémy, protože ropné loby nese prachy .

0/−2
26.8.2014 11:00

P34e96t75r 40M75i10c53h36a43l 2150824471242

Tesla? Copak kradu? :-)

+3/0
26.8.2014 11:09
Foto

J87a29r73o53m71í44r 70V63e30g88r 2647980432200

Já tam budu se starým Peugeotem 106, který lze koupit u mne do 200 000 Kč s djezdem lehce pod 100 km.

0/0
28.8.2014 15:50

J34o77s66e46f 88V27o47m87á14č66k82a 5313534943244

Nějak jste zapomněl na finanční hledisko, které s tou technikou tak nějak souvisí. Ty články v autech totiž mají nějakou životnost, a pokud nové články stojí víc než cena nového současného auta (a to nemluvím o cenách ojetin, kterými jezdí většina lidí u nás), pak je opravdu lepší počkat si na to, až dojde ropa...

+1/0
26.8.2014 11:15
Foto

J37a13r83o46m88í51r 31V34e71g30r 2407700752860

Je pravda, že jsem propagandista a jsem schopen do elektromobilů investovat naprosto vše. Tím myslím tolik, že to nestačím zkonzumovat. Moje současné vozidlo je osazeno bateriemi na 500 km. Pokud budu dobíjet po 250ti km, bude životnost cca 1500000 km.To už nikdy nedojedu, natož, když si stavím poslední a předposlední auto v životě . Tam by měl být dojezd cca 700 km, protože doufám, že už mne konečně po dvou letech překoná. Auta tady na to jsou.

Já pro elektromobily žiju a dejchám a plně mne to zaměstnává a uspokojuje. Nyní jdu ale pracovat, protože přestalo pšet a v neděli musím mít jedno auto přpravené na prodej.  Proudu zdar, v dopravě zvláště.

0/−3
26.8.2014 11:34

R71i40c36h87a88r25d 24K63á55b27a 8569438900940

pridejte k tomu, ze nebude stat vice nez auto se spalovacim motorem, vejde se do nej stejne lidi nebo veci a baterie, ktere tvori tretinu ceny nebude nutne menit kazde 2 roky. To je preci brnkacka, staci zadotovat nabijedla a vyhrano ne?

+1/0
26.8.2014 11:29

J76o38s80e94f 59V88o66m35á50č48k20a 5623474823174

Vzhledem k tomu, že doprava u nás představuje zhruba čtvrtinu až třetinu celkové spotřeby energie, tak mi není moc jasný princip, jak by mohla po převedení na elektrickou energii klesnout na cca polovinu (jasně, účinnost motoru je o něco nižší než účinnost turbíny, nicméně část energie se pak ztratí při přenosu do článků a dobíjecích stanic).

+2/0
26.8.2014 10:52
Foto

J24a12r69o95m36í14r 35V16e23g74r 2327310922490

Já mám na střeše vlastní elektrárnu, přímo v místě spotřeby. Mohou si to pořídit i další. Chápu, že ti na sídlišti nee. Ale jen elektrombily mohou sloužit k vykrytí nerovnoměrné dodávky elektřiny a špiček. (Smard grid sítě)

0/0
28.8.2014 15:53

M32i83c35h94a91l 66P49a39v34l94á89t 9813723104479

To pridejte. Tak 4x. A nebude problem ani tak s vyrobou, jako s distribuci.

+1/0
26.8.2014 10:56

P50e14t61r 26N72o20v42o41t30n98y 3299712139732

Roční spotřeba PHM v ČR přepočtená na energii je zhruba stejná jako celková spotřeba elektrické energie - asi 70 TWh. Kdybysme přestali dovážet ropu, tak potřebujem jako náhradu PHM asi 31TWh ale vyvážime asi 17 TWh ročně

+2/0
26.8.2014 12:06
Foto

J80a83r66o45m41í10r 26V35e37g52r 2897490732720

Ano, ale čmoudi mají účinnost 20%, elektřina asi4x více.A o tom to právě je!

www.elektromobily-os.cz

0/0
28.8.2014 15:46

R45i10c45h31a62r15d 75K34á27b69a 8769768210510

No a vem si, kolik tech ekolidicek, co touzi dychat zdravy cerstvy vzduch a maji vybrainwashovano z tech "obnovitelnych zdroju", si vozi kola na strese auta, ve kterem chrochta dehet ...

+2/0
26.8.2014 14:29

A92n73t92o47n76í35n 59S23á15d25l37í68k 7468349783333

No domníval jsem se,že nejprve se rozšíří výroba hybrydu u těchu není třeba zesilovat rozvodné sítě! Elektřiny je dost,ale problémy jsou z přenosem!

0/0
27.8.2014 17:43

M72a81r69t67i68n 84M97a82i49k50s68n15a59r 3484753638322

Pokud se opravdu obejvi dalsi nabijecky do elektronomobilu, jsem nadsenej... pokud se to zase rozkrade, tak opet zklamany :)

+2/0
26.8.2014 9:34

I14v82o 43J78a96n12á96č46e84k 8853403161342

Je zcela jasné a logické, že větší polovina peněz je vždy rozkradena, jinými slovy, pokud by to stavěl soukromník, za stejné peníze by postavil minimálně 2x tolik.

+4/0
26.8.2014 10:25

J46o39s10e47f 45V14o94m50á83č34k88a 5933634363844

Nerad to píšu, ale oproti tomuto byl snad ekonomicky výhodnější i ten minulý režim. Oba způsoby fungování sice vedou ke krachu kvůli naprosté neefektivitě a odtržení poptávky a nabídky, ale ten socík "dával" alespoň část rovnoměrně zpět lidem ve formě zbytečných a neproduktivních pracovních míst (i když si to museli v práci odsedět), zatímco teď se ty peníze pouze přihrají nějakému kamarádíčkovi...

+3/0
26.8.2014 9:27

T90o18m55a76s 61S14v23o29b94o89d93a 5847675695317

Než začnete nalejvat do zeleznic, tak tam proboha udelejte nejdrive cistku a reorganizaci a hlavne schopne vedení, ktere tam bude neco chtit zmenit a dostat lidi a zbozi zpatky na koleje!!!

+4/−2
26.8.2014 9:18

J98a21k52u43b 25F31e75i59f10a39r 7599379636979

jo jasně, aby to pak nemohli rozkrádat. Jste naivní.

+1/0
26.8.2014 9:21

M18a88t12ú47š 70B60e93n77a83k 9388724412253

ktorú železničnú firmu máte konkrétne na mysli? Tých čo môžu dostať tie dotácie je niekoľko stoviek...

+1/0
26.8.2014 17:57

J79a52k54u20b 19F81e24i12f88a82r 7219919696689

Njn Brusél, dlouho jen odkladiště neschopných a provařených politiků. Akorát se to pak vymklo kontrole RvEU

+4/−1
26.8.2014 9:07

J42i95ř75í 31V54i85n65k96l80e14r 1821307980709

Není problém , rotačky jedou na plný plyn.....Otázka zní jen jak dlouho.

EVEN THIS COMMENT WILL BE HERE ,AS USUAL , CENSORED?;-D

+1/0
26.8.2014 9:05

L15u43d67ě14k 51N88o59v78ý 2571849493271

Docela bych uvítal, kdyby si někdo dal tu práci a spočítal, kolik už stály dohromady v celé Evropě takové ty různé cedule a pamětní desky upozorňující na to, že to či ono bylo zaplaceno z fondů EU. Myslím si, že by to bylo docela zajímavé číslo. Například vím o jedné revitalizaci parku, kde je toto vyvedeno ve formě měděné desky na kameni a stálo to 80 tisíc.. Neskutečně mě toto plýtvání rozčiluje.

+10/−2
26.8.2014 9:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.