Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzpurní prodejci Hyundai píší Sobotkovi. Stěžují si na tlak z centrály

Třetina dealerů vozů Hyundai se obrátila dopisem na premiéra Bohuslava Sobotku. Stěžují si na postup tuzemské centrály korejské značky kvůli tlaku na podepsání etického kodexu. Podmínky v něm mohou být podle nich likvidační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78a22r79t90i79n 59N13o15v39a93k 2949522988436

Velké nadnárodní společnosti podobné dodržování kodexu (nebo tomu říkají jinak), od českých firem, kteří s nimi spolupracují, vyžadují. Našli bychom spousty podobných případů.Jde jim o zavedení a udržení určitých standartů a v neposlední řadě je důležité ekonomické hledisko. Chovají se tak, jak jim to místní prostředí dovoluje. Proto ty rozdíly v porovnání třeba s podmínkami Hyundai v USA. Předseda vlády to sice nevyřeší, ale alespoň o tom bude vědět.

0/0
2.9.2014 12:15

J45a45r17o19s57l93a54v 44K37a77d13l27e80c 5751589512141

Nechápu proč si páni podnikatelé stěžují - to je přeci ta svoboda a nezasahování státu po kterém tady neustále volají pokud jde o jejich zaměstnance a jejich práva. Nikdo je nenutí aby tyto vozy prodávali, stejně jako nikdo nenutí jejich zaměstnance aby u nich pracovali. Český podnikatel má vůbec problém s morálkou natož s nějakým kodexem a nedejbože nějakými závazky... plněním... placením... no a ještě ty daně.... nebo dokonce nějaké zákony;-D

0/0
27.8.2014 9:46

K60a89r25e26l 34N56e11d67o20p58i10l 7858706879474

Naparit Hnojde pokutu. Jak se stalo modou v Indii a Cine. A bude po ftakach.

0/0
27.8.2014 7:41

T42o85m89á23š 10T34a51t87í59č43e83k 5110872620788

No že by to bylo v článku nějak dokonale rozvedeno to není, ale přesto si troufám tvrdit, že jsem z něho vycucl víc než všichni (drtivá většina?), co tady posílají prodejce kvůli dopisu Sobotkovi někam - vždyť je to bolševismus, chtít po státu něco jinýho než přehledný folmulář daňového přiznání.

Já tam čtu, že korejská centrála se pokouší pomocí etického kodexu vpašovat do smluvního vztahu s prodejci podmínky, které musí být obsaženy ve smlouvě a podepsány oběma nebo všemi smluvními stranami. V článku SMLOUVY "Smluvní pokuty" je potom ustanovení, že prodejce za porušení Etického kodexu bude pokutován vrácením bonusů a čeho všeho možnýho za posledních dvanáct měsíců zpětně, košér. Ale stanovit jednostranně smluvní pokuty v etickékm kodexu, to rozhodně není v soulaudu s č. právním řádem, neb etický kodex není dohoda na základě vůle smluvních stran, ale směrnice stanovená jednou smluvní stranou.

No a jelikož Hyundai (očividně dovozce, ne výrobce) je finančně podporován č. státem, je upozornění na to, že nutí prodejce přijmout podmínky v rozporu se zde platnými zákony, imho zcela určitě směrováno na správného příjemce. Kdo jiný než poskytovatel dotací by měl vědet, že jejich příjemce porušuje právní řád (nejen se o to pokouší, ale jako dominantní partner tak již činí nátlakem).

Btw to ustanovení v tom etickém kodexu, že je prodejce povinen aplikovat tento etický kodex i při výkonu veškeré ostatní podnikatelské činnosti, by bylo po napadnutí určitě smeteno ze stolu.

Pokud se tady najde nějaký právník, opravná odpověď mě potěší. Prskání lidí, co nechápou psaný text, mě pobaví. :-)

0/0
26.8.2014 16:57

M36a55r87e88k 43H62r83u27b20y 6887162511478

Pardon - Hyundai DOVOZCE je nejak podporovan ceskym statem? 8-o

+1/0
26.8.2014 17:05

T44o53m57á66š 89T64a83t94í84č45e50k 5790192110658

No, říkám, že ten článek je nejasný - tam se na rozdíl mezi dovozcem a výrobcem naráží, aniž by se člověku rozsvítilo. Ovšem na druhé straně, pokud tlak vyvíjí centrála, která zahrnuje výrobu i vývoz, je to šumafuk.

0/0
26.8.2014 17:09

P82a50v54e22l 15Š41í31p54e97k 2807544830580

Ono stačí, že jim stát dal za to že tady postavili montovnu daňovou úlevu a pozemky na stavbu montovny. Jinak jejich hezké akce vůči případným kupujícím aut Hyundaj - třeba  půjčení auta na víkend - což je jejich reklama, platěj prodejci (plná nádrž paliva při půjčení) , následné čištění, umytí auta atd. A výrobce jim za to nic nedá!

+1/−1
26.8.2014 17:59

J68i79ř34í 93F82a13n53d15a 8859261214328

Souhlasím, ale má to jeden háček. Pobídky dostal nošovický výrobce. Kodex prodejcům nutí podepsat obchodní zastoupení pro ČR což je úplně jiná firma. Nošovický výrobce se od sporu distancoval, že se ho netýká.

0/0
26.8.2014 17:09

T19o33m60á27š 44T68a43t92í45č15e22k 5980582850458

Nojo, článek. Já jsem to pochopil tak, že etický kodex tohoto znění prosazuje centrála v Korei (na rozdíl od USA).

+1/0
26.8.2014 17:12

T80o34m36á15š 21T55a96t15í57č60e96k 5330422880378

Samozřejmě prostřednictvím svého obchodního zastoupení v ČR.

0/0
26.8.2014 17:13

K57a80r43e60l 70V30o33j41t34a 6201897108462

Hmm, tak Vošický je střelec,můžeme to odsoudit, můžeme to kvitovat, ale zatím a to je hlavní, má výsledky.To mu nelze upřít.Hyundai se tady prodává a "válcuje" spousty zavedených značek.Toliko  k faktům....

0/0
26.8.2014 16:31

F96r40a15n36t40i75š51e53k 56L45u98p90í21n28e13k 8661476446102

Predtim delal u forda, tomu se taky dari

0/0
26.8.2014 23:06

M13a18r57e41k 64H97r24u24b57y 6927112931308

To je takovy problem premalovat autosalon a zacit prodavat jinou znacku? Nebo je fakt jedinym resenim jit zalovat na soukromou firmu premierovi? 

btw 800 pracovnich mist - to je jeden odbor na ministerstvu, s tim nikoho nedojmou:-P

+2/0
26.8.2014 15:54

T54o59m17á26š 54B69u92r66a 4472826104

Přemalovat vývěsní štít autosalonu není nic jednoduchého - tedy pokud dotyčný podnikatel chce být podnikatelem seriózním. 

Přinejmenším to obnáší kompletní proškolení personálu a dále pak zajištění technické kompatibility s novým dodavatelem. Tím se dostáváme k otázce prodlení v "produkci" a případným nákladům na tyto změny.

Podstatnou otázkou ovšem zůstává jaká je v daný moment situace na trhu: zda-li producenti mají zrovna v tomto kvartále, půlroce, roce) zájem rozšiřovat řady svých dealerů a pokud ano, za jakých podmínek. Aby to nebylo z bláta do louže.

0/0
28.8.2014 4:00

J44a44n 69R58o12h29á73č 4862742887969

To je jak v ty pisnicce Pane prezidente ;-D

+1/0
26.8.2014 15:44
Foto

M38a49r97e49k 38S25o60f93r 9595540508779

Hyundai v USA dostal citelnou pokutu za klamné údaje o spotřebě, teď zase problém. Nechci to ani zadarmo, nemám k tomu důvěru

+3/0
26.8.2014 15:34

S45l61a20v85o21m76í51r 43Š65t34ě57p95á30n 1378644222374

Prodejci se nechali zblbnout tím, jak si státní zaměstananci přes odbory vydupou kde co. Ale zde jde o dohodu mezi firmami. Jak si jí uzavřou taková bude. A nebo ji neuzavřou a Dodavatel bude hledat jiné prodejce a prodejci jiného dodavatele, jiný sortiment.

+2/0
26.8.2014 15:14

D28a24n 29Š41m57í31d 6673280145416

Klasika, nabalit se na blbém českém národu. Když to dělají mobilní operátoři, obchodní řetězce, banky apod, tak proč ne Hyundai?

Jinde ve světě si to nedovolí! Tam je kolikrát vyšší kvalita a přitom nižší cena.

+3/−2
26.8.2014 15:13

J77a16r52d33a 54H93o66f34m96a91n42n 4610195334

sis spletl článek ne ? někdo toto někde  vyžaduje ? 8-o

0/0
26.8.2014 15:17

F55r40a13n90t12i29š10e59k 47V65r40á40n30a 5469862393511

To je to jasně věc trhu: nikdo autosalony nenutí, aby prodávaly zrovna vozy Hyundai. Na druhou stranu, pokud se nenajde dostatek autosalonů ochotných tyto vozy prodávat, pak musí buď distributor vybudovat vlastní přímo spravovanou síť, nebo ty vozy zde prostě neprodávat.

+1/0
26.8.2014 15:03

E67d17u44a72r36d 22Ř10e13z11n63í12k 7669305930656

Proč Sobotkovi?

0/0
26.8.2014 15:00

J15a94r85d26a 27H75o26f84m40a27n67n 4850915244

předpokládají že patří mezi elitu ;-(

+1/0
26.8.2014 15:08

F72r30a46n67t49i74š54e74k 59L28u28p12í87n10e65k 8971926276712

Za tuto politiku muze pan Vošický, který ma proste takovou krasnou povahu. Není to jeho první štace, kde to ve finále posle vše do h...n

 Smlouva je taková, ze prodejce auta dotuje a když jich neprodá HROMADU, tak nedostane bonus. A zkrachuje.

Komu by se to líbilo

+2/0
26.8.2014 14:45

J73a34r34d60a 70H22o74f51m31a14n55n 4670355184

a to má řešit předseda vlády?  co s tím má společné, že se dva podnikatelské subjekty neshodnou ?

+3/0
26.8.2014 14:52

J87i38ř43í 65Š98v79e29c 6213402455666

no právě, čeští podnikatelé. Možná jde o franšíu, ale to přece neznamená, že se nemají chovat podle kodexu majitelů. Přece když si koupím nějakou licenci a pak budu podle majitele ničit renomé značky, tak se bude majitel bránit. U hjundají to vídím podobně.

+1/0
26.8.2014 14:31

J97a24r87d26a 29H42o34f49m24a28n88n 4470685754

podnikáš nebo jen kecáš ?

+1/−1
26.8.2014 14:40

J55i73ř33í 33Š69v14e59c 6913932985706

podnikám. A vypršuji si tykání Hofmanne, husy jsme spolu nepásli

0/0
26.8.2014 14:43

J31a41r92d46a 51H62o93f88m92a71n96n 4860345124

tak se v tom případě nevím proč se navážíš do podnikatelů 90% jich je poctivých a jen makají a makají, co se týká tykání - když se někam dám ctím zvyklosti a pravidla = na netu je tykání běžné a standardem, husy jsme soplu nepásli to vím jistě - nikdy jsem tuto činnost nedělal v tom jsi sám , přeji ti krásný den :-)

+1/−1
26.8.2014 14:51

J70i31ř28í 21Š89v98e89c 6733892535166

aha, běžné. Nevím jak jste k tomu přišel. Že tak děláte vy a pár jiných lidí a ohánějí se běžným standardem na internetu a fór, je něco jiného. Na ulici také všem tykáte?

Nenavážím se do podnikatelů obecně, ale jen to těch kteří prodávají hjundaje. Nikdo je nenutí prodávat dál a hlavně by si měli uvědomit, že oni jsou jen prodejci a ne majitelé, takže mají tak leda právo držet pusu a krok. Jestli se jim to nelíbí, ať jdou točit do kolbenky šrouby nebo prodávat šádovky...

+1/−1
26.8.2014 14:59

E94d86u69a41r16d 15Ř30e87z54n96í10k 7419135710646

S tím tykáním má pravdu.

+1/0
26.8.2014 15:02

V93a58c75l13a57v 86M97e30d98e81k 5411802145105

dokud se tu diskutovalo pod přezdívkami, tykali všichni všem. Po zavedení registrace na jméno mají najednou všichni potřebu vykání. To jsem moc nepochopil.

0/0
26.8.2014 16:49

J80a57r51d48a 40H56o74f34m57a86n66n 4760975794

s prvním odstavcem nemáš pravdu, s druhým do puntíku souhlasím- jak píši jinde nevím proč by toto měl řešit předseda vlády

pozn. v reálu  vykám či tykám jak komu, na netu všem a to zásadně neb ctím pravidla ;-)

0/0
26.8.2014 15:07

J14i69ř89í 24Š48v34e14c 6413972855956

takže jsme se až na to tykání shodli :-)

Net je sice anonymní, ale to jsou ostatní lidí venku v reálu v podstatě také. Já tykám lidem které znám a přijde mi to důvernější oslovení. Zřejmě to má každý jinak nastavené. Obecně mě to trochu rozčiluje - tykání na netu :-D

+1/0
26.8.2014 15:13

J29a96r66d69a 58H73o34f25m87a72n48n 4580915714

jsem si všiml :-), mne zase připadá přirozenější tykat - navíc mám již věk o něco vyšší než většina diskutérů přesto mi to nepřijde divné že mi tu tykají

0/0
26.8.2014 15:19

T25o88m69á10š 87K45r80a87i27n25a 7384910264418

No, je pravda, že prodejce nikdo nenutí dál prodávat onu konkrétní značku. Jenže mnozí z nich to už dělají přes 20 let a mají svou poctivou prací vybudovanou zákaznickou základnu. Těžko se po 20 letech přesvědčování, že je konkrétní výrobek nejlepší volba, dá argumentovat, že to už neplatí a je lepší nějaký jiný. Navíc investice v řádech miliónů se taky trochu těžce vyhazují, že? A tím se dostávám k tomu, že to JSOU majitelé! Prodejce = majitel dealerství. To není pronajatá frenčíza, ale od základů po střechu musel všechno dle přání a předpisu importéra koupit a sám zaplatit. A při tom počítal s tou finanční rozvahou, že při prodeji a servisu tolika a tolika vozů se náklady vrátí zpět. Což teď neplatí. Zkuste investovat ze svého, a pak o svých penězích nechat rozhodovat nějakého joudu, kterému nepatří ani ta klika u dveří...

P.S. Nejsem prodejce ani Hyundai, ani jiné značky, jen do toho trochu vidím...

+1/0
26.8.2014 15:22

J78a94r49d59a 64H52o21f58m18a63n97n 4220415604

nemusel se řídit dle přání dodavatele, mohl se rozhodnout jinak - popř. udělat smlouvu n atak dlouho aby se mu vše vrátilo- prostě špatné manažerské rozhodnutí, nyní druhé špatné = obracejí se na předsedu vlády

0/0
26.8.2014 15:26

J19i17ř64í 21F96a52n33d45a 8449401194498

Ale musel. Zbudovat značkový autosalon znamená podřídit se přáni automobilky. Pokud chce prodávat musí uzavřít smlouvu a zase podle automobilky. Prodejce nemůže moc vyskakovat. Bohužel letos to Hyundai přehnal. Nastavil takové podmínky, že pro mnoho prodejců jsou likvidační. Majitelé se obratíli na vládu proto, aby uchránili svoje investice, které nejsou malé. Zrovna tak postupovala CME když jim byla ukradena televize Nova a mám dojem, že arbitráž vyhráli.

+2/0
26.8.2014 16:05

J24a40r78d50a 41H65o56f91m45a92n33n 4880935494

píšeš že si nechají o svých penězích rozhodovat druhé !! další chybné rozhodnutí - podnikám od r 1991 ale toto bych nikdy nedovolil, vždy si musím o sobě rozhodovat já !!!

0/0
26.8.2014 15:28

J60i65ř80í 15Š12v74e14c 6293772205596

jasně, majitelé autosalonu, to jim nikdo nebere. Ale ty hjundaje nejsou jejich, resp. oni prodávají cizí výrobek. O to tu jde. Dřív to možná bylo jinak, ale teď jim hjundaj řekla, že budou ctít jejich pravidla a oni mají na výběr - buď je ctít budou nebo je hjundaj pošle někam. To je celé. Ale nevím, proč by to měl řešit Bohouš. Když někomu změní prac. smlouvu a má chodit místo na 9 na 6, tak s tím také bude za Bohoušem?

+1/0
26.8.2014 15:30

Z27d94e73n18ě43k 59H19a49n24z37l 1791796662324

Dobra reklama to neni

+1/0
26.8.2014 13:47

J41a65n 49S25l26a82d75k27ý 1568913660631

Asi jsem blázen. Stále jsem ten článek četl, občas se i vrátil, zda mi nějaká informace neunikla, až na konci jsem zjistil, že v něm žádná informace není.........;-D

+6/0
26.8.2014 13:24

V38a37c44l45a93v 62W67a89n23d70e82r82e11r 8428246499782

Ja Korejce a korejske firmy znam velice dobre a vim, ze casto zachazi se svou firemni politikou daleko za mez, ktera je pro evropana unosna a casto omezuje lidska prava pod rouskou jakehosi pseudo budovani firemni politiky. Takze mam pro prodejce Hyundai urcite pochopeni. Ovsem na druhou stranu, oni maji moznost volby, protoze jsou v Evrope, na rozdil od tech, kteri jsou s firmou svazani daleko vice.

+3/0
26.8.2014 13:23
Foto

D21o79m85i23n82i69k 19P63l14e60s36k83a 7105478815515

Tohle je ale spíš problém s českou centrálou a jejím ředitelem Vošickým.

+1/0
26.8.2014 14:42

R78i31c80h15a77r43d 27N21o76c18a70r 7815657235822

podnikat s Hyundai může jen šílenec...

+5/0
26.8.2014 13:18

F68r35a47n44t21i80š50e55k 67L34u81p89í11n41e16k 8231326116412

Jezdit taky.

+5/0
26.8.2014 14:46
Foto

D31o21m43i43n10i77k 62P73l46e74s98k36a 7975908775675

R^;-D

0/0
26.8.2014 14:50

K57a62t13e69ř69i38n74a 22S79l95a53v25í79k70o94v47á 6803345900713

Prostě neprodají auta, nedostanou bonusy. Co je na tom špatného ? Přeci se nemůžou řídit podle bank či státu, kde se vyplácejí bonusy i za dosažené ztráty.

+2/−5
26.8.2014 13:16

J35i91ř46í 66F57a16n14d79a 8689971824988

Ale oni prodají, ale nedostanou zaplaceno protože zvýšení plánu prodeje proti loňsku je až 60 %. To může vymyslet jen Korejec nebo šílenec. Jak může obchodník slíbit zvýšení o tolik procent. Hyundai se staví do role nejlepšího auta vyrobeného v česku, ale to asi ještě dlouho nebude a boleslavskou automobilku tak brzy nedohoní.

+3/0
26.8.2014 14:08

R33o72m57a60n 29S40o70u92č45e30k 1622145340479

jejich situaci jim vůbec nezávidím

podnikat v čr může opravdu jen naprostý šílenec

ale to, že jim pomůže bohouš je ta největší naivita s jakou se zde může člověk setkat

+3/0
26.8.2014 13:11

Z93d75e78n60ě54k 73W98e16r41n65h25a46r21t 6637345932538

Podnikání upravuje celá řada zákonů a určitě je v nich fůra chyb a nedostatků, navíc se strašně špatně vymáhají. Ale v tomhle případě nikdo netvrdí, že by nějaký zákon byl porušen, zkrátka se soukromé firmy nemůžou shodnout na vzájemné smlouvě. Nic víc.

+3/0
26.8.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.