Diskuze

Vzpurní prodejci Hyundai píší Sobotkovi. Stěžují si na tlak z centrály

Třetina dealerů vozů Hyundai se obrátila dopisem na premiéra Bohuslava Sobotku. Stěžují si na postup tuzemské centrály korejské značky kvůli tlaku na podepsání etického kodexu. Podmínky v něm mohou být podle nich likvidační.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Velké nadnárodní společnosti podobné dodržování kodexu (nebo tomu říkají jinak), od českých firem, kteří s nimi spolupracují, vyžadují. Našli bychom spousty podobných případů.Jde jim o zavedení a udržení určitých standartů a v neposlední řadě je důležité ekonomické hledisko. Chovají se tak, jak jim to místní prostředí dovoluje. Proto ty rozdíly v porovnání třeba s podmínkami Hyundai v USA. Předseda vlády to sice nevyřeší, ale alespoň o tom bude vědět.

0 0
možnosti

Nechápu proč si páni podnikatelé stěžují - to je přeci ta svoboda a nezasahování státu po kterém tady neustále volají pokud jde o jejich zaměstnance a jejich práva. Nikdo je nenutí aby tyto vozy prodávali, stejně jako nikdo nenutí jejich zaměstnance aby u nich pracovali. Český podnikatel má vůbec problém s morálkou natož s nějakým kodexem a nedejbože nějakými závazky... plněním... placením... no a ještě ty daně.... nebo dokonce nějaké zákony;-D

0 0
možnosti

Naparit Hnojde pokutu. Jak se stalo modou v Indii a Cine. A bude po ftakach.

0 0
možnosti

No že by to bylo v článku nějak dokonale rozvedeno to není, ale přesto si troufám tvrdit, že jsem z něho vycucl víc než všichni (drtivá většina?), co tady posílají prodejce kvůli dopisu Sobotkovi někam - vždyť je to bolševismus, chtít po státu něco jinýho než přehledný folmulář daňového přiznání.

Já tam čtu, že korejská centrála se pokouší pomocí etického kodexu vpašovat do smluvního vztahu s prodejci podmínky, které musí být obsaženy ve smlouvě a podepsány oběma nebo všemi smluvními stranami. V článku SMLOUVY "Smluvní pokuty" je potom ustanovení, že prodejce za porušení Etického kodexu bude pokutován vrácením bonusů a čeho všeho možnýho za posledních dvanáct měsíců zpětně, košér. Ale stanovit jednostranně smluvní pokuty v etickékm kodexu, to rozhodně není v soulaudu s č. právním řádem, neb etický kodex není dohoda na základě vůle smluvních stran, ale směrnice stanovená jednou smluvní stranou.

No a jelikož Hyundai (očividně dovozce, ne výrobce) je finančně podporován č. státem, je upozornění na to, že nutí prodejce přijmout podmínky v rozporu se zde platnými zákony, imho zcela určitě směrováno na správného příjemce. Kdo jiný než poskytovatel dotací by měl vědet, že jejich příjemce porušuje právní řád (nejen se o to pokouší, ale jako dominantní partner tak již činí nátlakem).

Btw to ustanovení v tom etickém kodexu, že je prodejce povinen aplikovat tento etický kodex i při výkonu veškeré ostatní podnikatelské činnosti, by bylo po napadnutí určitě smeteno ze stolu.

Pokud se tady najde nějaký právník, opravná odpověď mě potěší. Prskání lidí, co nechápou psaný text, mě pobaví. :-)

0 0
možnosti

M33a25r52e12k 60H47r63u49b53y

26. 8. 2014 17:05

Pardon - Hyundai DOVOZCE je nejak podporovan ceskym statem? 8-o

1 0
možnosti

K36a29r88e98l 98V29o35j74t71a

26. 8. 2014 16:31

Hmm, tak Vošický je střelec,můžeme to odsoudit, můžeme to kvitovat, ale zatím a to je hlavní, má výsledky.To mu nelze upřít.Hyundai se tady prodává a "válcuje" spousty zavedených značek.Toliko  k faktům....

0 0
možnosti

Predtim delal u forda, tomu se taky dari

0 0
možnosti

M24a35r78e35k 26H59r47u91b62y

26. 8. 2014 15:54

To je takovy problem premalovat autosalon a zacit prodavat jinou znacku? Nebo je fakt jedinym resenim jit zalovat na soukromou firmu premierovi? 

btw 800 pracovnich mist - to je jeden odbor na ministerstvu, s tim nikoho nedojmou:-P

2 0
možnosti

T11o31m58á74š 25B55u69r89a

28. 8. 2014 4:00

Přemalovat vývěsní štít autosalonu není nic jednoduchého - tedy pokud dotyčný podnikatel chce být podnikatelem seriózním. 

Přinejmenším to obnáší kompletní proškolení personálu a dále pak zajištění technické kompatibility s novým dodavatelem. Tím se dostáváme k otázce prodlení v "produkci" a případným nákladům na tyto změny.

Podstatnou otázkou ovšem zůstává jaká je v daný moment situace na trhu: zda-li producenti mají zrovna v tomto kvartále, půlroce, roce) zájem rozšiřovat řady svých dealerů a pokud ano, za jakých podmínek. Aby to nebylo z bláta do louže.

0 0
možnosti

J33a26n 26R62o16h91á87č

26. 8. 2014 15:44

To je jak v ty pisnicce Pane prezidente ;-D

1 0
možnosti
Foto

M46a46r93e91k 11S39o54f84r

26. 8. 2014 15:34

Hyundai v USA dostal citelnou pokutu za klamné údaje o spotřebě, teď zase problém. Nechci to ani zadarmo, nemám k tomu důvěru

3 0
možnosti

Prodejci se nechali zblbnout tím, jak si státní zaměstananci přes odbory vydupou kde co. Ale zde jde o dohodu mezi firmami. Jak si jí uzavřou taková bude. A nebo ji neuzavřou a Dodavatel bude hledat jiné prodejce a prodejci jiného dodavatele, jiný sortiment.

2 0
možnosti

D54a56n 64Š36m18í72d

26. 8. 2014 15:13

Klasika, nabalit se na blbém českém národu. Když to dělají mobilní operátoři, obchodní řetězce, banky apod, tak proč ne Hyundai?

Jinde ve světě si to nedovolí! Tam je kolikrát vyšší kvalita a přitom nižší cena.

3 2
možnosti

sis spletl článek ne ? někdo toto někde  vyžaduje ? 8-o

0 0
možnosti