Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavbaři žalují ředitelství silnic a dálnic, za D3 chtějí přes miliardu

Společnosti Metrostav, Eurovia, Strabag a Inžinierske stavby Košice podaly žalobu na Ředitelství silnic a dálnic. Kvůli neproplaceným fakturám za výstavbu dálnice D3 se domáhají 1,26 miliardy korun. Píše o tom deník E15 s odvoláním na mluvčího ŘSD Jana Rýdla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a30n 39B59e65n63e67š 5469125228235

Nechápu proč se ve výběrových řízení nezohlední i průběh minulých zakázek od firem, které se tam hlasí. Zahnul bych tam riziko předražení, kvality, čas. zhotovení a podle těchto kritérií bych vybíral společně s cenu. Jestliže nějaká firma není schopná zhotovit dílo za předem stanovených podmínek, tak už s ní příště přece nechci spolupracovat.. Alespoň tak mi to přijde logické..

0/0
30.8.2014 11:43

K11r84y64š30t27o18f 32H58l58a41v29á41č 9332839168252

ŘSD - jeden z největších tunelů polistopadové historie u nás. D47, Mrázovka, pražský okruh...kolik nás to stálo celkově? Jsou to řádově miliardy. Už sedí všichni bývalí ředitelé a členové vedení za toto zodpovědní? Že se blbě ptám, že jo. Těch miliard si nakradli dost na to, aby si koupili beztrestnost :-/

+1/0
27.8.2014 10:38

K22a58m27i40l 89Š48t85ě58p34n57i45č51k31a 5399973866630

P.S. ŘSD nemá s tunelem Mrázovka co do činění. Mrázovka je tunel exptimátora Béma!

+1/0
27.8.2014 10:41

J26o92h17a45n 50Z80i76n95g28e24l 2151265886151

A holobrádka Hudečka.

0/−2
27.8.2014 10:45

R75o59m47a54n 86P84o80l32á62č97e16k 5956699725

Mrázovka je v provozu 10 let Trochu bych si upravil pojmy. To bude práce Kasla ne-li Koukala...

+1/0
27.8.2014 12:20

J80a37r28o42s41l76a17v 90Š98i79m70á76č49e43k 6704347799418

Mrázovka byla zahájena koncem tisíciletí stavebními úpravami v okolí křižovatek Radlická x Křížová a Vrchlického x Plzeňská. Tou dobou Kasl vystřídal Koukala. Ale Kasl to nakonec u ODS zabalil, protože ho pražští náměstci pouštěli akorát ke kladení věnců, takže to nejde tak jednoduše personifikovat.

Ale je fakt, že v ní ŘSD nejede, OMI však je též pěkně vypečená instituce.

0/0
27.8.2014 12:54

K45r51y68š90t82o83f 20H11l82a93v40á18č 9392549218142

máš asi pravdu, četl jsem si o předražených silnicích u nás obecně a spojil jsem to dohromady. Těch kauz za ŘSD je ale tolik, že jen za jednu (každou) z nich by měli být nějací odsouzení, od předražených dálnic, přes služby právníků, až po ten známý nájem sídla se škodou za 350 miliónů. A světe div se, tento případ byl "shodou okolností" promlčen o pět dní. Taková smůla. Pokud by to někoho zajímalo, více tady:

http://zpravy.ihned.cz/c1-62190970-byvaly-sef-rsd-odjel-na-dovolenou-a-pripad-predrazeneho-najmu-je-promlceny-o-pet-dni

paní soudkyně Libuše Jungová určitě nepřišla nazmar

0/0
27.8.2014 12:28

M25a90r94t72i84n 21K97u84d60r67n82a 3209456469600

Ale nebojte, sice jste to teď postavili šptaně, soudíte se se státem, ale určitě vyhrajete i příští výběrové řízení.

0/0
27.8.2014 10:26

J38o28h73a59n 27Z13i88n53g44e31l 2391935236601

Za první republiky, když se začala stavět dálnice z Prahy na Brno, byly jednotlivé úseky cíleně zadávány místním firmám, s tím, že i další údržbu, včetně sjízdnosti v zimě, budou mít dalších 10 let na starost. takže třeba úsek kolem Průhonic stavěla pražská firma, úsek kolem Mirošovic benešovská firma, most přes Sázavu sázavská firma a t.p. . Tehdejší ŘSD se jmenovalo Velitelství stavby dálkových silnic. Mělo vlastní projektanty, dozor i techniky a celou stavbu řídilo a koordinovalo.

Dnes by to tak nešlo udělat hlavně z toho důvodu, že úředníci jsou líný a všechnu svojí práci zadávají jinde. K tomu ještě malé a střední firmy nejsou zpravidla schopny sponzorovat politické strany, takže by to už vůbec nešlo.

+2/0
27.8.2014 10:37

J89i50n26d65ř44i27c79h 39Š17k56o34p53e83k 4405251100105

dnes by to nešlo z důvodu, že existuje zákon o zadávání veřejných zakázek.

Má to jediné řešení - pokud by si ŘSD založilo stavební divizi, mohlo by stavět samo

0/0
27.8.2014 10:41

M65a45r42t11i89n 64K93u92d11r36n46a 3599516549260

Tak špatná reference je jasným důvodem pro vyřazení z výběrového řízení.

+2/0
27.8.2014 10:47

J84i34n69d26ř66i53c10h 28Š79k97o21p27e35k 4735281580385

ve vř dokládají určitý počet kladných referencí. Špatné řešit ani zohleďnovat nelze

0/0
27.8.2014 10:54

J43o30h73a57n 79Z58i10n84g32e71l 2431905426781

Je otázka, jak byly vyspecifikovány práce pro výběrové řízení. Osobně mám zkušenost, že úředníci státních organizací nejsou schopni ani jednoznačně vyspecifikovat požadované práce, protože se jim to prostě nechce dělat. Jestli dodavatel stavby dodržel všechny původní požadavky a zápisy z kontrolních dnů, je z obliga. Nemůže být tedy napříště vyřazen z výběrového řízení.

Jinými slovy, jestliže beton na most dodal takový, jaký chtěl úředník ŘSD, jestli jsou na tom mostě v pořádku izolace a t.p., není vina na straně dodavatele, ale TDI, projektanta, případně úředníka, který připravil podklady k výběrovému řízení. Jestliže to dodavatel ošidil, nechť je napříště vyřazen z VŘ na podobné zakázky.

0/0
27.8.2014 10:56

J65o11h17a68n 59Z69i97n43g55e64l 2271615136781

I stavbu dálnice lze rozdělit na jednotlivé objekty. Ostatně je to tak určitě členěno už v projektu. Každý úsek lze tedy soutěžit samostatně. Včetně podmínek údržby na dalších 10 let. Ona si pak Izraelská firma rozmyslí, jestli bude hrabat sníh na 6km u Jihlavy. Jen chtít.

+2/0
27.8.2014 10:48

J47i68n29d81ř77i18c26h 30Š80k68o14p75e69k 4405431810665

Aby se předešlo sankci za účelové dělení zakázky, nemohly by se stavět v jednom roce a musely by mít každý svou kolaudaci, stavební povolení

0/0
27.8.2014 10:57

J37o47h29a55n 25Z27i14n68g87e39l 2981735186401

V takové případě nejde o účelové dělení zakázky. Účelové dělení zakázky se rozumí v případě, kdy je naopak jeden objekt dělen na více částí, aby mohly být zadány například dvě části stejnému dodavateli (smlouva a dodatek o vícepracích). Také v případě, že se rozdělené části dostanou do jiného režimu VŘ.

Ani jedno není tento případ. Projekt dálnice je souborem projektů na jednotlivé části. Samostatně se řeší i stavební povolení, neboť ne všechny části patří pod stejné úřady. Samostatně se provádí též závěrečná prohlídka stavby a samostatně se vydává i povolení k užívání stavby.

Není tedy jediný důvod, aby se celá stavba zadávala komplexně v jediném výběrovém řízení. Vyjma důvodů politických.

+1/0
27.8.2014 11:05

J27i55n30d47ř63i51c60h 23Š34k62o44p29e48k 4635831100665

§ 13 zákona o zadávání veřejných zakázek řeší problematitku, co je dělení, resp. není, poměrně jasně. K dělení zakázek existuje dost výkladů, např. http://www.elaw.cz/clanek/k-zakazu-deleni-verejnych-zakazek

Opravdu to není tak, že udělám z 10 km úseku dálnice 10 x 1 km a můžu soutěžit každý úsek zvlášť v režimu odpovídajícímu hodnotě příslušného jednotlivého úseku

0/0
27.8.2014 11:10

J98o73h97a88n 24Z82i33n31g50e25l 2231885776261

Nikoliv 10 x 1km, ale objekt č.1 most přes potok, objekt č.2 silniční těleso v úseku od mostu po další most, objekt č.3 most přes řeku......

Koukněte na nějaký projekt dálnice, jsou i na netu.

0/0
27.8.2014 11:25

J55i72n38d86ř29i48c92h 79Š40k16o23p22e66k 4205951770505

koukněte na můj odkaz, řek bych, že by u první kontroly váše řešení narazilo

0/0
27.8.2014 11:32
Foto

L83u87b71o10m10í20r 50J12a71n96o26t22a 5366464346555

Metrostav, Eurovia, Strabag!!! Děte si okrádat někoho jiného. Zakázat Vám vůbec podnikat v ČR!!!

+3/0
27.8.2014 10:17

L45u88d56ě20k 75H63l60á73v29k43a 2905754125268

Je naprosto nepochopitelné, že státní instituce nemohou z tendrů vyřadit společnosti se kterými mají negativní zkušenosti. To se v soukromém sektoru nestane. Jedna negativní zkušenost a už zakázku nikdy nedostanete. I kdyby jste ji dělali zadarmo. Veřejné zakázky jsou jen pastvou pro šmejdy.

+5/0
27.8.2014 10:11

J22i35n71d73ř38i10c15h 26Š54k62o86p84e57k 4505751670135

nemůžeš míchat státní a soukromé, soukromé firmy mohou zadávat libovolně, bez ohledu na zákon.

Omezit nesolidní firmy lze jen smluvními podmínkami a sankcemi

0/0
27.8.2014 10:14

K68a88m65i30l 31Š48t67ě73p30n37i97č79k66a 5289743106550

ve chvíli kdybych v tomto duchu omezoval veřejnou zakázku jako státní investor, okamžitě to dají zmíněné firmy k ÚHOSu a máme tu další soudní spor

0/0
27.8.2014 10:44

J83i90n49d61ř18i33c50h 29Š43k93o32p90e15k 4195971600395

to je opravdu nehorázné, uplaťnovat pozastávku, když dílo má vady. ;-D

+1/0
27.8.2014 9:54

J31o85h45a94n 90Z85i14n10g18e72l 2171455876431

Je to v pořádku do chvíle, než odběratel začne nepřebrané dílo používat a vybírat na něm peníze.

+2/0
27.8.2014 9:56

J22i84n12d66ř84i27c50h 60Š64k25o10p86e53k 4455821240275

no to záleží co na to stavební povolení a smlouva investor - dodavatel

0/0
27.8.2014 10:03

J10o29h36a95n 87Z63i59n91g14e45l 2611985606431

Stavební povolení tohle vůbec neřeší. Neřeší vůbec třeba technické detaily, ale jen základní provedení a umístění. Smlouva může řešit lecos, ale obecně nemůžu vydělávat na něčem, co není moje. Tím spíš, když to odmítám převzít.

0/0
27.8.2014 10:27

J83i55n60d19ř15i13c52h 23Š42k87o70p31e30k 4945131410685

stavební povolení řeší, zda je možné využívat stavbu v nějakém režimu před kolaudací

0/0
27.8.2014 10:42

J26o92h54a16n 26Z60i46n34g30e51l 2731795816871

Neřeší. To se řeší až při kolaudaci (dnes prohlídka stavby), kdy stavební odbor příslušného úřadu může povolit zkušební provoz.

0/0
27.8.2014 10:50

J60i13n81d26ř41i92c35h 76Š20k74o86p85e47k 4355651430645

předčasné užívání stavby taky bývalo možné.

Otázkou je, jak je možné pustit provoz na nehotovou, nepřevzatou dálnici. Teoreticky by kolaudace měla být až po kompletním dokončení díla. Nějak si neumím představit, že někdo pustí provoz na nehotovou dálnici

0/0
27.8.2014 10:59

J87o71h75a45n 16Z16i36n67g93e23l 2831835616781

Úředníci zpravila nic nekontrolují. Zákon jim sebral zodpovědnost a přenesl ji na autorizované osoby. Při kolaudaci se pak projde dílo, zkontrolují se viditelné části, jako je celistvost zábradlí a t.p. a odškrtají se podle seznamu předložené revizní zprávy.

Osobně si myslím, že mají dodavatelé stavby a pravdu a nakonec vyhrajou. Přestože vím, co je to za gaunery a jak okrádají zákazníky i dodavatele.

Stát už měl totiž dávno zaplatit a nedostatky, které popisuje, se měly řešit jako reklamace.

0/0
27.8.2014 11:10

J42i60n98d20ř27i47c77h 71Š48k42o48p82e79k 4295401220215

pokud mají ve smlouvě úhradu do 90 % a zbylých 10 % jako pozastávku do odstranění vad a nedostatků, zas tak špatně bych šanci státu neviděl.

Firmy si zvykly, že se nic nekontroluje a jen se fakturuje a platí. Pokud narazily, je to jedině dobře

0/−1
27.8.2014 11:44

P67e86t86r 84H17e15n52d54r96i55c57h 6476782500912

Víte, co je smutné. I v Maroku (MAROKU!!!) mají kvalitnější dálnice, než u nás. Úplně jsem hleděl. A víte, kdo je stavěl? Maročani... Po tomhle zážitku se za naše tankodromy tím víc stydím :-(

+6/0
27.8.2014 9:53

R58o94m53a34n 47P25o47l94á85č26e33k 5436959335

Rozdíl bude v tom, že přece jenom Maročani mají jiné podnebí ;-)

+1/−1
27.8.2014 9:54

P35e16t37r 80H12e26n96d74r92i35c54h 6566642300912

Být ČR v Africe, nepochybuju, že nám v tamních vedrech budou dálnice téct jak máslo. Oni je mají cajk, nehledě na to, že půlku z nich bez problému umístili do skalnatého pobřeží. Prostě - i v Maroku to jde, v Chorvatsku to jde, jen u nás aby si vzal člověk po cestě např. Znojmo - Ostrava pod zadek dva polštáře...

+2/0
27.8.2014 10:03

D30u33š68a91n 56P33e83š75e15k 3735959294900

To není podnebím, ta nová dálnice za Táborem byla hrbolatá a drncavá hned při otevření.

Jeli jsme tam minulý rok pouhý den po jejím otevření a vůbec nechápu, jak někdo může akceptovat tak nekvalitně udělaný hrbolatý povrch.

+1/0
27.8.2014 10:06

D10u67š82a71n 56P31e70š48e30k 3655769344940

A ještě poznámka.

Před 14 dny jsme jeli po nově opravené polovině mostu na R4 u Dobříše. Opravdu nechápu, jak může někdo takový zmetek považovat za hotový a dát ho do provozu. Všichni, kdo dělali nový povrch na tom mostu a ti co to dozorovali by místo platu měli dostat pár přes hubu.

To v téhle zemi nikdo nedokáže udělat pár metrů nového asfaltu rovně, bez hrbolů?

+2/0
27.8.2014 10:29

A83l12e27x79a90n59d27r 12C65h91y64t51i49l 2984502405311

V Rakousku maij taky vetsi teplotni vykyvy nez u nas a zaplaty tam nejsou videt, na silnicich neni NIKDE sterk a diru jsem tam nevidel po tech cca 800 kilometrech taky ani jednu. Pri prejizdeni opravenych useku to nehoupe jako u nas. Nevim jak to tam delaji, kdyz u nas to nejde.

+1/0
27.8.2014 10:47

P17e16t95r 15T73a34f51t 9813987434589

To je sice pravda, ale irelevantni. Vzdycky, kdyz jedu na Kronplatz, tak si rikam, jak to ti Italove v Alpach delaji, ze silnice maji tak krasne a pritom v zime je tam kosa az prasti a v lete na ne zhne jizni slunce.

Takze podnebim to asi nebude - holt se nesmi sidit smesi a stavet se ma poradne. V tom bude zakopany pes.

0/0
27.8.2014 11:03

J52o98h67a90n 66Z60i48n81g57e34l 2811455126881

Stát tohle prohraje už jen z jediného důvodu, a to, že v loňském roce prováděl dle vlastních slov zkušební provoz bez poplatku, ale od letošního roku na celém úseku D3 začal vybírat mýtné a vjezd pro osobní auta je nově pouze s dálniční známkou. Zjevně tedy nepřevzal dílo, na kterém sám vydělává. Nelze pronajímat cizí majetek. Stát prohraje a zaplatí to i s penále a náklady řízení. Měl by to už jednou zaplatit pan ředitel, nebo ministr z vlastní kapsy.

P.S. nezastávám se šejdířů z řad stavebních firem (jestli je lze tak nazvat, když jen kšeftůjí s prací jiných dodavatelů), který okrádají na jedné straně své dodavatele a na druhé straně šmelí se státními úředníky.

0/−2
27.8.2014 9:45

K44a75m28i30l 16Š31t30ě18p98n57i70č38k88a 5199763746970

človíčku, nejdříve si zjistěte fakta a pak diskutujte/argumentujte. Stát dílo nepřevzal, je pouze puštěno do předčasného užívání s tím, že zhotovitel má vady a nedostatky odstranit. A to že stát začal vybírat na dálničních známkách je dobře, pokud byl stav dálnice shledán Ministerstvem dopravy jako provozuschopný a bezpečný a dálnice se v tomto úseku normálně používá

0/0
27.8.2014 10:11

J90o26h68a58n 66Z34i72n83g87e59l 2681815956341

Zhotovitel má samozřejmě vady odstranit. A až do jejich odstranění, človíčku, nemusí odběratel dílo převzít a dodavateli běží penále z prodlení. Na druhou stranu ovšem odběratel nemůže dílo používat. Lze provádět zkušební provoz, jako to probíhalo loni. Ale od Nového roku stát normálně dílo používá se vším všudy, včetně vybírání poplatků a jeho použití. Předpokládám, že ty peníze za mýtné a známky nejdou do kapsy dodavateli stavby, který je v tuto chvíli stále vlastníkem stavby.

0/0
27.8.2014 10:31

K69a92m26i39l 58Š33t60ě92p21n38i44č98k19a 5309383716390

je vidět, že o stavbách silniční sítě a s tím spojených rozhodnutí o předčasném používání nemáte moc ponětí. Pokud se nejaedná o vady bránící bezpečnému provozu, je dopravav na dálnici puštěná, běží tzv. předčasné užívání a zhotvoitel odstraňuje vady. Penále z prodlení se případně uplatňuje až ve chvíli kdy ve smluvně  dohodnutém termínu vady neodstraní. A není to zkušební provoz, ale standartní provoz pro normální propužívání, tedy i příslušnými poplatky. Peníze získá SFDI, které následně rozhoduje o tom, na které stavby vybrané peníze použije. Tedy taková je skutečnost, človíčku.!!:-)

0/0
27.8.2014 10:40

J14o81h36a90n 29Z43i39n76g51e54l 2461285716601

Mám podobný pocit u Vaší osoby. Človíčku.

0/0
27.8.2014 10:57

J35a12n 33P10r44i72b79i28l 4505468975146

právník začátečník?

0/0
27.8.2014 10:11

J39o24h66a24n 51Z55i26n30g64e10l 2681435506591

Vy? Je to možný.

0/0
27.8.2014 10:31

J86i61n17d78r24i73c49h 77K18o96l85a30r 7920980585843

Zda se to jenom me, nebo ta silnice na fotce je kriva a hrbolata?

+2/0
27.8.2014 9:37
Foto

V40l89a91d25a 13V24a20n36e12k 9893126504948

Záleží jestli nemáš krivý ,hrbolatý  nebo prohnutý monitor -;-D

0/0
27.8.2014 9:40

J35i42n89d59r84i85c27h 21K71o31l34a64r 7610160685383

Nemam, ty ano? :)

0/0
27.8.2014 9:40

J31i61n27d71r78i68c78h 50K34o55l71a51r 7790750335713

To mi pripomnelo, co kdysi vypravel Mensik, jak mel u nejakych pribuznych televizi, ktere delala psi kusy, ale Karlika to vyrovnalo (myslel Effu) :)

+2/0
27.8.2014 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.