Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky Deutsche Bahn večer nevyjedou. Strojvůdci chtějí vyšší mzdy

Provoz na německých železnicích po pondělní šesté večerní hodině výrazně utichne. Odborový svaz strojvůdců GDL vstoupí do tříhodinové stávky za zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby u státního dopravce Deutsche Bahn. Podle odborů má stávka zasáhnout území celého Německa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12i89ř89í 64D40r38a55h25o88t13a 1160435119476

No vida - 100.000 mesíčně a je jim to málo. Kde jsou naši strojvůdci z řad nezaměstnaných ? Už máte sbaleno ? :-)

+2/0
1.9.2014 13:00

R39a60d19e17k 26J25a73n30a71t73a 9575256824702

Strojvůdci z řad nezaměstnaných, to má být vtip? Je to pěkně nedostatková profese, u nás i v Německu ...

0/0
3.9.2014 20:58

M62i37r15o37s81l46a75v 25Z20i45k68m47u44n18d 7979923824873

Průměrná týdenní pracovní doba českého strojvedoucí je kratší, pro práci v Německu by museli umět plynně německy a prakticky všechny zkoušky skládat znovu ...

0/0
4.9.2014 7:52

K47a42r16e18l 12V50o52v58e21s 1374698282899

Aspon vidime jak bidne jsou nase platy pri stejnych cenach !

+3/0
1.9.2014 11:02

L82u23c72i53a35n 75P11a16p28a10z63i44a97n 5714577771395

Je třeba jít také do svávky, když ani stávající vláda nezvýší minimálni mzdu aspoň na dvojnásobek. Pak se diví, že důchodový účet je v mínusu, jak by nebyl, když jsou podhodnocené náklady, včetně ceny práce v Čechystánu.

+1/0
1.9.2014 11:17

M22a73t79ú73š 36B45e38n55a28k 9128854392873

DB majú cca 3 násobné ceny lístkov voči ČD, takže tu porovnateľná cena nieje.

0/0
1.9.2014 11:46

M63a86r50t26i77n 64K31a45r53á67s17e85k 9418243168548

Stejnych cenach? Opravdu si myslite ze nemecky masinfira si zije podobne jako v CR reditel stredne velke firmy?

0/0
1.9.2014 15:13

L67u52c80i10a42n 97P56a54p20a18z85i36a25n 5794567971295

Inspirativní i pro české dělníky nejen v modrých límečcích! Držíme palce, němečtí přátelé!

+1/0
1.9.2014 11:01

R88o22s98t56i56s54l78a23v 18S76i29k21s66t49a 7132243498

Stávkujte si, ale neberte si cestující jako rukojmí. Nesnáším tuhle mentalitu, kdy zaměstnanci si přivlastní prostředky zaměstnavatele určené k poskytování služeb zákazníkům k tomu, aby zaměstnavatele vykořisťovali. Udělají mu za pár dní stávky x miliard eur sekeru aniž by někdo řešil, kdo tu sekeru uhradí. Ve Francii už stávkují i proto, že jim přijde dost 35hodin týdně nebo že je venku sluníčko a nechce se jim být v práci. Tahle mentalita Evropu zabije. Dřív lidi dřeli jak mezci 6dní v týdnu, od úsvitu do soumraku. Dnes máme naprostý blahobyt, ale jak je vidět, stále to mnoha lidem vůbec nestačí. Neberu tím nikomu právo se ozvat, stávkovat, chtít větší mzdu... ale dělat to tak, že zaměstnavateli zabaví jeho prostředky a naštvou miliony cestujících, tak to je fakt ubohé. Relikt marxismu začátku 20.století.

+2/−4
1.9.2014 10:29

J72a44n 42S57a86l31o88m93o71n 4669550441185

A jak byste to chtěl dělat jinak? Třeba přijdete na nějakou jinou moderní nátlakovu činnost než je stávka. :-)

+6/0
1.9.2014 10:31

R38o87s60t87i21s34l92a55v 21S95i36k30s28t89a 7792343978

Jestli neznáte jiné činnosti než nátlakové a nic jiného než stávku, tak je mi Vás trochu líto. Stávky, které zaměstnavateli způsobí milionové či miliardové škody a poškodí miliony zákazníků - cestujících, jsou prostě terorismus, jen bez krve.

0/−3
1.9.2014 10:55

J51a45n 32S11a39l82o63m86o41n 4349760661625

Tak nějak předpokládám, že tato stávka, stejně jako jakákoli jiná, přišla až jako poslední možnost po všech kolech neúspěšných vyjednávání. Ono je to v podstatě úplně stejné jako v politice. Nejdřív se vyjednává a pak používá nátlak.

+3/0
1.9.2014 11:01

L81u21c67i72a68n 90P33a15p61a91z88i55a27n 5324467301655

A mne zase líto Vás.

+1/0
1.9.2014 11:14

K12a98r24e47l 68V14o98v84e36s 1574768332349

A jak chcete dojednat se zamestnavatelem vyssi mzdu ? Je to chyba zamestnavatele, ze spor o mzdu vyostri ke stavce !

+2/0
1.9.2014 11:07

R92o68m77a53n 43P54o18l60á27č21e43k 5736459825

Průměr za 2012 je 44 000 EUR, takže ted možná 46 000 EUR, ale jestli to počítají jako u nás, tak stejně 2/3 lidí si na ni nesáhnou...

Tohle je bohužel kolotoč... Zvýšení platí se projeví v ceně jízdenky. budou řvát další a jedeme na novo

0/−1
1.9.2014 10:16

G40e21o83r65g 40K49o20m67b74e67r47e44c 9524621726821

http://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

vyvoj mezd od roku 1960 az po rok 2013 (median)

+2/0
1.9.2014 11:02

B63e74n 38P37a66v94k86a 1487783137751

To by se muselo asi udělat v paritě k něčemu, relativně. Takovéhle grafy můžou být zavádějící.

+1/0
1.9.2014 13:38

M57a50r81t13i13n 93K68a26r53á24s73e20k 9928833828108

No on se prumer moc jinak pocita neda.....

0/0
1.9.2014 15:15

J13o84s94e19f 65M97u53ž37á78t97k16o 5555723267963

tak tady dělaj za třetinu a o pár hodin měsíčně víc. A stejně mají české dráhy pořád sekeru.

+1/0
1.9.2014 9:40
Foto

J27u61r46a43j 20P34o85s44p40í58š92i56l 5384481113279

80000 kcměsíčně na Německo je opravdu podprůměrEU

+1/0
1.9.2014 9:27

M44i82l22a86n 45K92l17o65u90č51e37k 3740345948617

V něměecku je průměrný plat zhruba 30000 euro ročně.

+2/0
1.9.2014 9:42

J70i80ř97í 76S92v41o47b48o88d78a 3989597786

Ale čistého.

+2/0
1.9.2014 10:02

G17e15o96r97g 39K96o87m20b89e13r19e81c 9674381776291

to je blbost. Prumerny plat je ca. 3300 EUR hrubeho mesicne. To je ca. 40.000 € hrubeho rocne.

0/0
1.9.2014 10:57

J81i57ř69í 16S62v40o85b57o49d34a 3349127446

Průmerný plat byl v roce 2012 cca 44 000 €, nebavíme se o mediánu. Maximální zdanění průmerného platu je cca 40%, což je cca 27 tis €, za rok 2014 se to bude docela jistě blížit zmiňovaným 30 tis €. Nevím,kde na svá čísla chodíte.

0/0
1.9.2014 11:17

G73e96o66r93g 57K86o83m46b40e76r93e97c 9724591896941

na seriozni stranky na rozdil od vas :-Phttp://de.statista.com/statistik/daten/studie/164047/umfrage/jahresarbeitslohn-in-deutschland-seit-1960/ -

+1/0
1.9.2014 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.