Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express v pololetí snížil ztrátu na 64 milionů, zvažuje arbitráž

Soukromý železniční dopravce Leo Express vylepšil za první polovinu letošního roku výsledky svého hospodaření. Přesto zůstává v hluboké ztrátě. Podle většinového majitele společnosti Leoše Novotného je firma zisková zatím pouze na trase mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79o47s66e94f 52H32o36n54e65š 7631952280463

Ještě jezdí do Prahy za 100?.Moc bych nehrozil arbitráží,neboť se může stát,že bude platit za "universální službu" podobně jak se toho domáhá Pošta na DHL,PPL a dalších konkurentech

0/0
2.9.2014 6:37

J34a14n 70J56e56m89e43l39k43a 1405280

Myslím, že Leo se zlepšuje. Sice tržby moc nerostly, ale zase propadly níže ceny.  

Leo lépe nastavilo ceny mimo špičku a jde to znát. Ten předchozí model se na to moc nehodil. 

Stálí zákazníci vyžrali dobré ceny a vlak  zůstal poloprázdný, protože další jízdenky byly pak moc drahé.

Možná by měl lepší prodloužit nějaké soupravy ve špičce na Ústí než na Košice. Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. 

Jestli na Košice bude jezdit i Regio i Pendolíno tak to bude asi ještě horší než Praha Ostrava.

Praha Drážďany jsou sice 200 Km a 2 hodiny. Ale cena 500. 

Tedy 2,5 Kč !  za km. To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců. 

Sotva vlak vyjede za německé hranice je ze 150 Kč 500.

+1/0
1.9.2014 20:52

R18a85d83e47k 73J69a60n56a57t20a 9235306574382

"To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců."

Ne, zde je to prostě jen německé nedotované dálkové jízdné. To tady na té vzdálenosti od hranic do Drážďan dělá těch 13 EUR. Mezinárodní jízdné je zhruba stejné.

"Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. "

To nemá moc smysl. Takový bus s přestupem by tam nebyl rychle. Kdo chce jet PRG-DRS rychle, jede EC (398 Kč v e-shopu). Kdo má málo peněz, koupí si jízdenku Labe-Elbe a jede dotovanými německými osobáky ve více lidech, o něco déle, ale levněji (nějakých 150 Kč).

+2/0
1.9.2014 21:26

K51a67r97e94l 56F40u93k56s23a 3434730460793

Co mu vadí? Dumpingové ceny? Vždyť sám přiznává, že za ně jezdí...

+7/−1
1.9.2014 15:52

D28a44v53e 33Ř50e13h36á76k 8438455525163

letěl jste někdy letadlem? Zřejmě neumíte rozlišovat cenovou politiku ČD a LE. Zatímco leo má pouze část jízdenek podnákladových (mimo špičku, nákup jízdenky na first minute nebo last minute), dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady.... :-)

0/0
2.9.2014 23:16

R90a92d45e71k 87J24a90n50a97t27a 9485746414472

"dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady"

Proč myslíte? obvyklé jízdné bylo dříve kolem 320 Kč (s IN25, měli ji takřka všichni), stát dle zveřejněných údajů doplácel na celou linku Ex1 nějakých 7 milionů ročně. Dnes je obvyklé jízdné 295 Kč, přičemž ale stát doplácí více, cca 70 milionů ročně, protože platí kompenzace, které dříve neplatil. Jízdenek za 200 Kč je velmi málo, a to jen mimo špičkové dny a při nákupu týden předem!.

Jízdenku za 100 Kč či dokonce méně zde ČD neprodávají a neprodávaly. Ty LE zavedl jako odvetu Regiojetu, který na pár spojích jezdil snad za 137 Kč. Ale za ztrátu žaluje ČD, což je poměrně vychcané.

+3/0
3.9.2014 12:07

K82r86y23š38t69o14f 98L33a79n37í23k 1659880795535

takze jestli tomu dobre rozumim, pokud tem dvema soukromym dopravcum jejich arbitraz kvuli spatnemu odhadu a nasazeni dumpingovych cen vyjde, budeme sypat ne jednomu, ale trem. tomu rikam konkurence.

+2/0
1.9.2014 14:20

V12a74c33l61a52v 49H48a10j21e51k 3546599559

No když začal jezdit, tak to tak bylo. Asi si nedokáže přiznat, že jeho úvaha o tom, že přitáhne od ostatních část cestujících a ještě na švýcarskou kvalitu zístá nové byla lichá.

+7/0
1.9.2014 13:48

R38o29m26a15n 57P18o65l52á88č29e16k 5826129905

Proč žaluje ČD?? Snad jeho klienty "krade" i RJ ne? Nebo tam tam snad nejezdí??

+8/0
1.9.2014 13:44
Foto

J69i64ř43í 74R57o11h69a54n 5254738517795

Protože ČD dostává od státu dotace, a ty používá ke konkurenčnímu boji s LE a RJ místo na vlastní provoz - viz. dumpingové ceny na tratích, kde jezdí i jiní dopravci. RJ je sice konkurence, ale bojuje o zákazníky čestně, bez státních dotací.

0/0
3.9.2014 8:46

M94a43r47t23i27n 27K59o49p77ř50i18v95a 2604410700878

aha můžete mi říct z jaké tratě nebo snad kolik dostává na tuto trat peněz ? To je strašnej blábol ...

0/0
4.9.2014 12:32

P58a84v13e54l 69Š46m57í40d55e18k 6789120533688

Zkoušel jsem LE i Regiojett. U Lea jen vyšší třídou.Regiojett ne.Kvalitou u všech dopravců  vyhrává jednoznačně u mě ČD..Nejsem zaměstanec ČD.Do Ostravy jedině Pendolinem.

+3/−1
1.9.2014 13:15

K74r11y41š16t38o69f 18L51a16n88í64k 1529510905235

ja jezdim jen s CD protoze mam jejich IN pausal, ale pokud muzu, tak se pendolinu vyhybam, protoze je tam malo mista oproti 1.tride v EC/IC.

0/0
1.9.2014 14:15

J35a78n 95P69e97k65a 5653883473

stát NEDOBROVOLNĚ podporuje ČD? :D

+3/0
1.9.2014 12:29

M34i35c95h89a81l 71B19o79c46k 5330813427938

co tatínek už nechce dotovat, tak jsi se rozhodl se zahojit na státu?:-P

+9/0
1.9.2014 12:21

P29e34t42r 27S49e42b96e65k 5146935161498

Pane Novnotný. Občas s vámi jezdím právě kvůli ceně ale odpuste si prosím ty řeči o supermoderních vlacích a podobných nesmyslech. Vaše vlaky tak maximálně degradují kvalitu a zabíjejí kouzlo cesty po železnici. Cesta okolo třech hodin se dá ještě vydržet, ale že bych měl jet stávajícími vlaky do košic mě děsí. Málo místa, bídný sortiment zboží, málo toalet. Tři na plný vlak je opravdu málo. Profesionalita a  ochota stewardů/stewardek už to nezachrání. A jako největší nesmysl jsou nerozdělené vagóny alá pražská tramvaj T15. Hlučná skupina popíjejících lidí nebo řev mimina otráví pak cestu celému vlaku.

+14/−2
1.9.2014 11:43

F41r81a10n15t83i69š18e44k 52N68o13v44á22k 7608342268547

naprostý souhlas .... R^

+3/0
1.9.2014 11:54

M71i14c66h41a91l 83B76o44c65k 5480253557508

sorry překlep, měl tam být plus

0/0
1.9.2014 12:21

J68a30n 11J83e42m40e36l78k40a 1495220

Asi moc nejezdíte. LE je zcela srovnatelný s Raijetem. V sedačkách lepší. Jestli je pravdou, že ČD berou na Ostrava Brno cca 400mil dotace. Tak za tyto peníze by tam mohla jezdit společnost o velikosti 1.5 Leo zdarma. Nebo jeden Regiojet. A  s čím tam jezdí ČD? Sice modernizované vagony asi v 90. letech. Ale uklidit a vysát sedačky neumí. Nějaké služby 0. První třída nic za co by si někdo připlatil. Záchody..

+2/−7
1.9.2014 12:36

M33a58r76t65i38n 82N37o80v71o48t59n31ý 3116816101884

Jel jsem obojím, ale srovnatelný určitě není. Soupravy Railjet jsou lepší.

+6/0
1.9.2014 13:46

J26a38n 49J14e69m29e95l27k43a 1235200

Railjet možná trochu méně hází, ale nic zásadního. V Railjetu nehučí motory ani měniče protože jsou v lokomotivě. Takže je poměrně tichý. To je výhoda. Ale LE Stadler je ve většině míst taky velice tichý.  Ne, že by se na těch nesklopných sedačkách nedalo sedět. Ale třeba do Brna je to tak maximum. 8 hodin bych tam sedět nechtěl. Má hodně pitomé úzké područky. Jeho výhoda je v umístění místa na kufry uprostřed vagónu. To je v ČR kvůli zlodějům výhoda. Provozní náklady a náklady na úklid nedokáži hodnotit, ale myslím, že to má LE udělané líp. Roznáškovou službu mají Regio i Le udělanou mnohem lépe. Tam ČD velmi pokulhává. Cenou a jídelní vůz je asi už překonaný. A nechtěl bych vidět crash test do pevné překážky s lokomotivou vzadu. Ve výsledku nic co by LE diskvalifikovalo.

+1/−1
1.9.2014 15:23

R76a91d85e27k 91J72a27n28a68t34a 9105776364642

Na trati Ostrava-Brno je oproti spojům LE poloviční interval (1h) a poloviční cestovní rychlost. Tj. je třeba 4x více souprav.

Navíc tyto soupravy mají vyšší kapacitu a výkyvy špička/sedlo jsou vyšší, protože tu jezdí jen jeden dopravce a tak tyto náklady nést musí, narozdíl od tratě kde jezdí LE, a může tak náklady na kolísání poptávky přenést na jiné dopravce.

+1/0
1.9.2014 17:36

J87a73n 77J29e70m79e81l59k39a 1475620

Já jsem jenom chtěl říct, co je číslo 400 M. Na lukrativní trati. Že to je víc než např. roční náklady Lea včetně elektřiny, poplatků, kupy personálu, splátek na novou soupravou. A co za to dostáváme.

0/0
1.9.2014 20:15

J12a10k18u63b 39K79o48r94e68c 6274140791623

přesně tak, s LE také jezdím kvůli ceně. ale ten hluk ve vlaku je opravdu úděsný. Leoš udělal chybu, že nenechal vlak rozdělit dveřmi na jednotlivé oddíly. takhle stačí, aby někde řvalo nějaké dítě a slyší to skoro celý vlak. vždy, když mi přijde po absolvované jízdě mail, abych cestu ohodnotil, tak jim tohle píšu.

+1/0
1.9.2014 16:46

V41l38a38s64t80i30m90i38l 70F76i14a41l32a 1482241524

Tak ta souprava je primárně vyrobená pro příměstskou dopravu kolem sta kilometrů. Rychlá výměna velkéh množství cestujících.

Ten diskomfort co popisujete je přesně to co jsem čekal že si cestující uvědomí po sundání růžových brýlí.

Samozřejmě že je super, že jezdí i jiní dopravci. Obrovsky to zvedlo kulturu na trase Pha - Ostrava  PR - UH

0/0
14.9.2014 22:38

T40o94m41a55s 79N39o70v27o20t14n93y 3291396418959

Kdepak jsou všichni ti modří "Jančurobijci", kteří když Leoš přišel, tak všude hýkali, že je to ta správná "férová konkurence", že na rozdíl od RJ se nenaváží do ČD a naopak s nimi chce férově spolupracovat a spoluexistovat? ;-D;-D;-D

+1/0
1.9.2014 10:42

A69l69a97n 66Ř39e50p53k94a 4585266

Jančura naočkoval Novotného svou medicínou a je z něho druhý Radim;-D

+3/−3
1.9.2014 11:36

P70a72v38e40l 58K97u57b98e79l25k86a 1189477177603

Při ztrátě 64 mio určitě nebyly tržby 86 mio, to bude nějaký tiskařský šotek.

+3/−1
1.9.2014 10:25

R98a66d47e70k 25J96a18n41a45t18a 9705626504572

Proč ne? Tržby 86, náklady 150 = ztráta 64.

+2/0
1.9.2014 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.