Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy řeší, kde v budoucnu brát peníze. Co mohly, už téměř prodaly

České dráhy musí objevit v příštích dvou letech nový zdroj příjmů, který jim bude vylepšovat hospodaření. Během dvou let totiž skončí éra rozprodejů nemovitostí, které každý rok posilovaly účty státní společnosti zhruba půlmiliardou korun. Dráhy tak dále nebudou mít co prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a14n 45J59e88m77e38l17k71a 1175650

Já už jsem to jednou vysvětloval. To že v době nástupu konkurence došlo o zkrácení o cca 20 minut asi nemůže být stavebními úpravami. Protože ty se uvádějí postupně a jde o minuty. Vysvětlení je taky tady. Ostrava-Žilina. ČD - 1:49. A bývávalo mnohem hůř. Když se na to kouknete - zastávky 2-3 minuty - všude. V Bohumíně 8!!!. A tak to bylo dřív na Praha-Ostrava. Jančura jede nejspíše pomalejší, ale logickou trasou na Havířov a jede za 1:37!. S loko na 140. Stačí mu 1 minuta ve stanici. Lístek koupím na netu, žádné složité systémy, přepážky slovenských drah, 100Kč příplatky za slovenské IC, jak jsem se kdysi vytrestal. Tak si to nějak přeberte. Ano vím, že budete argumentovat přípoji atd..

0/0
5.9.2014 10:19

J23a80n 23J65e91m57e81l56k82a 1395700

mělo být níže..

0/0
5.9.2014 10:23
Foto

P41a90v28e92l 17M40a94k90o25v94e80c 8938195711

Zadluženost 35 miliard a přes 700 mil.ročně za úroky je pro ČD smrtící kombinace. Ještě že to daňoví poplatníci zase "zatáhnou" (jako u ČSA) a ČD "pojedou" až do hořkého konce...Podle dnešních slov pana GŘ ČD je hlavní důvod vysokého dluhu "podpora" bank...:-) ("...co by bez nás dlužníků dělaly?...) Opravdu jsem to slyšel dnes v Českém rozhlase...:-(

+1/0
3.9.2014 18:11

M75a89r23t59i14n 53N90o95v37o12t80n70ý 3526346141934

Makovče, daňoví poplatníci nic "zatáhnout" nemůžou, nelžete.

0/−1
4.9.2014 9:13
Foto

P25a54v94e69l 20M37a28k93o86v23e21c 8898225551

(Pane) Novotný, daňoví poplatníci tady "zatahují" úplně všechno. Stát nemá žádné jiné zdroje peněz než ty, které "sebere" lidem na daních. Peníze si může tisknout pouze ČNB a ta je na vládě nezávislá... Něco si o tom nastudujte, abyste nebyl na diskusích za neinformovaného (blba)...:-)Co myslíte tím lhaním? Nebo je to jen obyčejná pomluva?

0/0
4.9.2014 10:46

M50a14r32t52i42n 53H38a64v86l11í67k 4600295757683

Proč provozovat něco, co na sebe nevydělá?

+3/−14
3.9.2014 11:18

P13e46t78r 45N29o35v70o65t90n77y 3889762119682

Jako že bysme zrušili školství, zdravotnictví, hasiče, policii, armádu  a spoustu dalších věcí?

+19/−4
3.9.2014 11:28

D90a96v49i90d 15H59o48f 5273231680266

to se trochu nepovedlo, viď? ;-D

+2/−2
3.9.2014 12:07

T92o56m93á74š 93K51n34a81i24f51l 6923850297560

Vždyť má pravdu. Všechny ty vyjmenovane veci, včetně zajusteni dopravy atd. Jsou základní funkce statu.

+5/0
3.9.2014 17:27

J64i72ř25í 55K50o72c61u41r24e94k 6955184225128

Zvláštní, že v USA státní zdravotnictví prakticky neexistuje. Přesto tam vzniká nejvíce zdravotnických technologií.

0/−2
3.9.2014 20:08

J61o98s85e52f 32T50r54ö40g29l 8419192626476

Ale také je tam řada lidí, kteří si nemohou v podstatě žádnou péči dovolit.

+2/−1
3.9.2014 22:49

M83a24r49e44k 42V76y75m58a18z74a65l 5818536302950

Ale také miliony obyčejných lidí bez pojištění a prakticky bez lékařského ošetření. Jestli máte trochu rozumu, tak si přečtěte něco o zdravotnictví v USA, je to nejpalčivější problém celých spojených států. A co se týká těch technplogií, které zmiňujete, to je jen a jen velký biznis, to nemá nic společného se základní lékařskou péčí.Kdyby jste jako můj kamarád v USA onemocněl na běžné slepé střevo a zažil tam to ponížení, kdy Vás posílají od jednoho praktika k druhému, až to nakonec vzdal a jel ve velkých bolestech do Čech na operaci. A to si tam platí pojištění. Tam jste jen a jen KUS masa...TOHLE BY JSTE CHTĚL ZAVÉST U NÁS? Nepřeju Vám aby se Vám něco podobného někdy stalo.

+3/0
3.9.2014 23:05

P48a81v72e41l 51K47u38r91a10l 5471554100240

a taky si zjistěte že pokud by USA měli za každého občana platit co se platítady v ČR tak na to nebude stačit celý jejich státní rozpočet.

0/−2
4.9.2014 8:22

M54a20r76e70k 36V32y26m97a47z29a46l 5988466462780

A to se Vám zdá špatné, že máme v Česku jednu z nejlepších státem hrazených pečí na světě? To jste asociál, nebo milionář a na vše by jste v případě nemoci měl hotovost?

+2/0
4.9.2014 19:33

R54a64d55e82k 68J81a98n76a93t79a 9705466454682

Pokud chcete vidět jak to vypadá v USA se zdravotnictvím, pusťe si dokument http://www.csfd.cz/film/226756-sicko/.

Je to samozřejmě občas přehnané a vyhrocené, ale v zásadě platí, že kvalitní péče je tam jen pro bohaté.

+1/0
3.9.2014 23:15

T49o30m86á65š 97V86e81s52e48l82ý 5165108590499

všechny jmenované oblasti si na sebe z dlouhodobého hlediska vydělají. Pravda, v soukromých rukou by byly (možná s výjimkou armády a policie) efektivnější.

+4/0
3.9.2014 12:56

R45a36d61e95k 81J81a18n41a65t56a 9325306744492

A stejně tak veřejná doprava. Problémy vzniklé její neexistencí (nebo příliš vysokou cenou jízdného) by stály veřejné rozpočty více, než stojí její spolufinancování.

+3/0
3.9.2014 13:14

B40e35n 67P82a95v21k80a 1317583277921

To bych řekl, že je dost sporné. Můžete říci, jak by společnost přesně tratila, kdyby neexistovala dotovaná veřejná doprava?

0/−2
3.9.2014 15:57

R96a94d48e63k 95J43a33n55a46t79a 9215976614152

Vyšší nezaměstnanost, příliv obyvatel do měst, přetížené silniční komunikace individuální dopravou tamtéž a s tím související problémy (náklady na rozšiřování, nehody, znečištění, zdraví, atd.), omezená mobilita velké části obyvatel (yěch co nemají peníze na auto pro každého člena rodiny případně pro nemoc či věk nemohou řídit), politickobezpečnostní otázky vyplývající z vyšší závislosti na dovozu energie, atd.

+3/−1
3.9.2014 16:51

T79o22m26á10š 22K26n67a61i23f69l 6523710347780

To by znamenalo, ze veřejná doprava by vůbec neexistovala.

+2/0
3.9.2014 17:28

R10a32d51e38k 65J57a27n84a74t18a 9205196524182

Existovala, ale jen na relacích mezi opravdu těmi největšími městy.

A dokonce i některé z těch linek, které se dnes uživí bez dotací, by zkrachovaly, protože by jim zmizela část cestujících, kteří na ně přestupují z těch dotovaných ...

+3/0
3.9.2014 17:54

M86i34r55o55s65l94a98v 63Z63i96k13m33u53n33d 7249843944213

A ČD a.s. snad nejsou "soukromý podnik".

+1/0
3.9.2014 14:50

J81i26ř79í 32K92o22c86u96r68e12k 6735904455398

Soukromý podnik by byl takový, jehož akcie drží fyzická nebo právnická osoba. Stát ale IČO nemá a fyzická osoba to není.

+1/0
3.9.2014 20:11

M42i16r67o14s56l71a69v 24Z13i28k27m84u42n42d 7419893624353

A MD snad nemá IČO ? Seznamte se s tím, co se právně  považuje za soukromý podnik. Akciovka je subjekt soukromého nikoli veřejného práva, čili soukromý podnik. Stejný "statut" mají německé DB, švýcarské SBB, italské TI atd.

Není podstatné, kdo je vlastníkem akcií. V Německu je to stát - federace, podobně ve Švýcarsku, kde navíc SBB vlastní akcie mnoha ostatních železničních společností a kromě toho na valných hromadách zastupují švýcarskou konfederaci vlastníci také akcie těchto společností.

Celé je to o přístupu státu k železnici a veřejné dopravě jako celku. Především se ve Švýcarsku, ale ani Německu nedostávají na první místo žvásty o konkurenci v železniční dopravě. V zemi s vyspělou tržní ekonomikou  a demokratickými tradicemi existuje v dopravě (silniční i železniční) taková tvrdá regulace, že pánové  Jančura a Novotný by si ve Švýcarsku - pokud by se nepodřídili tamním regulačním podmínkám - v železničním podnikání a pan Jančura ani v silničním ani neškrtli ...  Na kolejích by museli jezdit za "stanovené" jízdné a uznávat všechny typy jízdenek vydaných kdekoli a kýmkoli ...

+1/0
4.9.2014 7:47

J92o39s29e24f 63T10r37ö85g53l 8909142636346

Protože je toužitečné (jako řada dalších nevýdělečných věcí - viz příspěvek Petra Novotného dole).

0/−1
3.9.2014 22:48

P31e90t44r 29M96a61r54e70š 8910916

Takže Dráhy za pololetí mají zisk 158 milionů a prodaly za 85 milionů, kde je problém?

+1/−1
3.9.2014 10:51

J63a41n 47N88o60v32á33k 7705744718547

náhoda. Při dluhu desítek miliard je to nic.

+1/0
3.9.2014 10:54

P75e81t38r 15M29a24r23e52š 8170446

Pokud máte zisk, tak samozřejmě normálně splácíte a ještě máte zisk... Kde je problém?

+1/0
3.9.2014 12:10

B92e22n 83P96a86v79k87a 1707963697711

Jo, ale z tržeb přes 30 miliard ročně. To je jak nějaká charita či neziskovka;-D

0/0
3.9.2014 11:17

P61e91t39r 63M40a76r65e20š 8800456

To je jednoduché, stát za objednané služby neplatí tolik, aby byl nějaký větší zisk. Proč by to taky dělal, když by se mu peníze zase vrátily...

+1/0
3.9.2014 12:13

R38a80d95e25k 70J29a16n54a53t19a 9775786184652

Ono je hlavně omezení v zákoně. Přiměřený zisk ze ZDO by neměl být vyšší než 3%. Takže pokud mají ČD nějaké ztrátové aktivity (třeba ta nádraží, která do ZDO myslím nepatří), může být docela problém zisku dosáhnout.

Po převodu nemovitosti na SŽDC by měly některé náklady odpadnout, ale v článku se to vůbec neprobírá, ač by mělo.

+1/0
3.9.2014 12:33

B53e66n 11P89a34v62k98a 1237793247221

My v téhle zemi máme opravdu tak deb... zákon, který káže, že zisk má být 3 % max.? To je asi na Nobelovku;-D

0/0
3.9.2014 12:47

R50a60d48e18k 43J76a24n35a47t76a 9505636904422

Ne obecně, ale u smluv o dopravní obslužnosti ano.

+1/0
3.9.2014 13:15

B35e77n 92P27a61v15k18a 1347383727161

No tak to je fakt úžasné. Na to musel mít někdo fakt fištróna.

0/−1
3.9.2014 15:59

R24a66d96e10k 31J25a40n44a76t61a 9855396404282

Jistě byste byl mezi prvními, co by začal povykovat, kdyby se objevil článek, jak nějaký dopravce šíleně vydělává na "dotované" dopravě.

+1/0
3.9.2014 16:52

T70o10m38á53š 74K20n41a32i96f16l 6103930157550

Co ti na tom prijde spatne?

+1/0
3.9.2014 17:29

I84v48a44n 46P81o21k43o54r97n94ý 7139105878

Naše ekonomika je založena na dotacích na nesmysly a na rozprodeji majetku. Začalo to nesmyslnou "privatizací" strategických podniků - dnes neustále slyšíme: stát s tím nemůže nic dělat, je to v soukromých rukou. Tak proč to sakra prodával? Zisky odtékají pryč z republiky a tyto pak chybí v české ekonomice. Proto se všude prodává "nepotřebný" majetek, v mnoha případech se pak za obrovské peníze kupuje zpět.

Takže: není to  případ jen ČD, kdy se krátkozrace něco rozprodalo, nyní již není co prodávat a na další rozvoj nejsou peníze, daňové výnosy (v rámci daňových optimalizací) k přerozdělení jsou nedostačující. Takto ekonomiky vyspělých států jistě nefungují!

Můj táta vždycky říkával: co budou prodávat za 5, za 10, za 15 ... let. A už je to tady. Dál již není co prodávat, země je stále zaostalá, nějak jsme to slibované Rakousko nedohnali ani za 25 let.

+4/−4
3.9.2014 9:59
Foto

V77l61a12d17a 16V91a88n18e39k 9963916154758

Zaostalá ? Leda díky 40ti leté komunistické devastaci ? Před válkou jsme byli na 10.místě průmyslových zemí ! Po komunistech na 40 . Rv;-€

+4/−2
3.9.2014 10:47

M98i23r71o91s54l45a75v 94R96y93š50a52v83ý 9411322676100

a nyní - kolikáté místo zaujímáme?

Ještě jste zapomněl připomenout obrovské zadlužení (hlavně na spotřebu, ne na investice) jak státu, tak domácností  po r. 1989!

+2/−1
3.9.2014 12:29
Foto

V49l74a22d17a 34V26a14n26e91k 9633176624788

Trošku čtěte ! V létě 89,si stěžoval 1.tajemník Ksč při hodnocení " pětiletky " ,že jsme opět zvedli dluh o několik miliard ! ! ! Kdyby komunisti nerozkradli ,a nezhuntovali celou republiku,měli bychom i důchody srovnatelno s Rakouskem :-P

0/−3
3.9.2014 13:12

B33e19n 28P87a18v31k10a 1157153467351

Navrhuji začít prodávat vlaky a zaměstnance! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo, ne?

+4/0
3.9.2014 9:57
Foto

V76l70a83d47a 90V49a42n26e88k 9673886704818

Vlaky do šrotu,zaměstnance (odboráře ) na pracák,a vyšlo by to levněji !!;-D

0/0
3.9.2014 13:15

R31a18d83e90k 65J13a59n73a83t32a 9635746194322

Však jo, počet zaměstnanců ČD poklesl za poslední rok o cca 1350 lidí, z 25 573 na 24 231.

+1/0
3.9.2014 13:18

K62a93r12e49l 44J46a49n77í23k 9758582465284

Ta základní chyba je, že ČD se snaží udržet celý trh. Modernizují na podnikatelské riziko z rozhodnutí nějakého dosazeného zpolitizovaného úředníka tam, kde by soukromník toto riziko vzal na sebe. Koho dnes trápí, že má LEO Express dluhy? Občany a daňové poplatníky ne.

Kdyby například nesoupeřili na oné "lukrativní" trase Pha-Ostrava, tak modernizované soupravy mohly jít na jiné tratě. Ale protože nejsou volné, musí se opět nakupovat na dluh další soupravy, které by jinak potřeba nebyly.

+2/−1
3.9.2014 9:43

R93a89d11e62k 12J11a43n96a52t28a 9505416304242

Kdyby "nesoupeřily" na Prg-Osr, tak by ubyli cestující i na návazných tratích, protože by se rigpaxla síť. Navíc by spousta lidí zůstala ve špičce neodvezena a přešla by do aut i na té hlavní trati.

+4/−2
3.9.2014 9:50

J71a12n 60J61e84m95e47l91k80a 1515280

Jojo, kdyby chtěla opravdu ČD dělat službu občanům, tak pošle ve špičkách nějakou soupravu Pendolína  na Praha -  Brno Bratislava a možná dále na Bratislava - Vídeň. Jednu z Ostravy a jednu co mají v garáži.  Tam by se ta naklápěcí skříň opravdu využila, protože je trať  Třebová Brno je opravdu  klikatá. A Pendolíno má dovoleno jet o 10 km rychleji, což je víc jak 10%.Tedy možná i úspora 7 minut. Kdyby se dále vyhodil balast ČD - Rail Jet měl asi 6 minut rezervu. Bez opravy ještě rychleji. Tedy možná by to zvládl k 2:25 a to je zajimavé. Pokud by si ovšem ČD neúčtovali 100 až 200 za místenku. Což byla možná příčina jejich neúspěchu. Ale myslím že 700 mega na dotacích by jim na Ústí Břeclav mohlo stačit. Ale zase mají Railjet, který sice určitě nové cestující  natáhne, ale není naklápěcí.

0/−2
3.9.2014 11:54

R21a57d15e71k 70J65a95n75a12t95a 9705826874652

"v garáži" se žádná souprava pendolína nenachází. Je to záloha. Normální dopravce má vždycky nějakou provozní zálohu.

Na jižní větvi Pendolíno jezdilo, dokonce s místnekami za 0 Kč, a nesetkalo se to s úspěchem, ostatně ani ÖBB a ZSSK jako partneři si to nepřejí. Cestující totiž oceňují pravidelnou nabídku celý den. A tu se sedmi soupravami, navíc omezené kapacity, vytvořit nelze.

Rezervy těžko můžete vyhazovat. Jsou v JŘ proto, aby se nešířilo případně zpoždění, ale mohlo se dohnat. Pro mezinárodní vlaky jsou dokonce ty rezervy povinné.v tomto jízdní řádu máte navíc po cestě dvě rekostrukce trati a stavbu vídeňského nádraží.

A aklápění neberte jako výhodu, už se dávno přišlo na to, že to výhoda není, respektive nepřeváží nevýhody. DB už po zkušenostech s ICE-T naklápěcí soupravy nekupuje.

+2/−1
3.9.2014 12:16

J32a90n 80J30e72m86e77l42k85a 1875910

Ale oni mají nakoupené naklápěcí soupravy a ty by měly jezdit tam, kde se využijí.

Situace na trhu se změnila a věřím, že by na Brno Praha vydělali možná i víc než Praha Ostrava. Navíc tam konkurence nemůže. Věřím, že railjet je ve špičku Praha Brno plný. Jel jsem v Sobotu ráno, což je špatný čas a byl hodně plný. Leo je na Praha Zlín jednou denně a údajně v zisku - bez dotací. Tak proč ne ČD ve špičce mezi takovými centry. Pendolíno by bylo navíc ještě rychlejší. - jinak přes den jezdí EC do Bratislavy pravidelně, takže žádný problém. 

ČD jsou specialisté na rezervy. Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji. Regio navíc s loko na 140 a 10 vagóny :-) Pendolíno je SC. Ať si počkají návazné vlaky nižší třídy nebo maji pozdější odjezdy. Ať je časová mezera až za Brnem..  

Mezinárodní vlaky byly a ještě  jsou obecně nespolehlivá, drahá katastrofa, často maji sekeru 20 minut atd. (polské, slovenské, maďarské). Neznám moc lidí co by to proto používalo. Jen nadšenci. Je to něco jako nemyslný roaming v EU. Ikdyž se to zlepšuje.  Ale Praha Brno Bratislava Vídeň není dlouhá trasa, kde by mělo vzniknout velké zpoždění.

Jak říká leo mít v záloze jednu soupravu ze 7 je drahé. 700M v garáži, co navíc hlavně nevydělává. ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí - naklápění. (jednou za rok). Cestujícím mohou dát slevu jako kompenzaci. Náhradu může dělat nějaké levnější souprava. LE funguje bez náhrady.

Mít rezervy povinné - Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné  rezervy nebudou. Leo s výlukama přijede často ještě dřív než musí.

Jediná výhoda Railjet je, že má opravdu 1 třídu a 1+,  Po vzoru LE natáhne cestující, kteří jsou schopni dát za Praha Ostrava i 1200. Což ČD před tím ignorovali a ignorují na ostatních trasách.Musí za to ale něco dostat.

0/0
3.9.2014 13:07

R26a38d66e64k 75J75a77n53a56t40a 9395766104752

"Le a Regio ukázali, že Praha Ostrava EC lze jezdit o cca  20 min rychleji."

To snad ne. Rychlost se zvýšila především dokončením naprosté většiny koridorových staveb.

"ČD má jistě kupu dalších náhradních loko a vagónů, které se v nejhorším o 7 minut zpozdí"

Za prvé, nemají, tak dobré vozy jezdí jinde, nebo dělají zálohu nečemu jinému. Navíc "v nejhorším o 7 minut zpozdí" znamená, že poškodíte ostatní dopravce na trati. Navíc nejen v případě poruchy, ale i v případě pravidelné údržby! Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní, dělají soukromnící, ale to by se mělo zakázat, ne nutit ČD to dělat taky.

"LE funguje bez náhrady."

Protože v případě problému akorát vrátí jízdné a nechají cestující, ať si jedou čím chtějí (a těch max 200 lidí se vejde do 2 vagónů jiného dopravce, když si postojí). Myslíte, že to je obecné řešení, nechat průsery řešit ostatní?

"Leo a Jančura asi na Praha Košice mít zbytečné rezervy nebudou."

Budou, ŽSR si předpokldám nenechá zpožďovat hlavní slovenskou trať.

+1/0
3.9.2014 13:27

J26i53ř69í 47K35o15c79u68r79e64k 6325594245488

Že takové sviňárny, jako např. jezdit s delším vlakem a zpožďovat ostatní

Jasně, 40 lidí v uličce, 11 na představku, 2 v umývárce a 4   heavymetalisti v přechodu mezi vagony. Po osmi v kupé, další čtyří nastojáka.

Nebo máte na mysli Regionovu na koridoru, která víc jak 80 nemůže a tak brzdí i nákladní vlaky?

0/−1
3.9.2014 20:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.